Da Make 06.12.2004 21:00:56 (muokattu 06.12.2004 21:01:35) | |
---|
Eli nyt olisi tarvetta edulliselle (kitara)päätteelle, se tulisi käyttöön Line6 Pod XT Pro:n kanssa. Soittasin Marsun 1936 2x12 skoben kanssa stereona. Podin vuoksi mahdollisimman neutraalin oloinen päättäri olisi varmasti suotavin. Mainitkaa siis hyviä edullisemman luokan päättäreitä. Käsitykseni mukaan mm. Peaveylla on sellaisia. |
-K- 06.12.2004 21:15:28 | |
---|
Peavey classic 50/50putkipääte on kyllä edullinen käytettynä. Ei ole edes uutena peaveyn hinnastossa. Aikoinaan s.ovh ollut 895e. Käytettynä saa varmaan haarukalla 450-550e. Itselläni oli tuollainen aikoinaan V-amp PRO:n kanssa ja olin ihan tyytyvänen. Pääte ei säröytynyt niillä voluumeilla mitä itse käytin mutta se antoi mallintavan soundeille sellaisen mukavan vivahteen. Mallintavan kanssa toki myös varteenotettavampi vaihtoehto on trankkupääte. Niistä esimn rocktron velocity ja tubeworks mosvalve. Joista löytyy eri wattimääriä tehoa. Ei suotta elämys. |
lukeman 07.12.2004 06:19:42 (muokattu 07.12.2004 06:20:08) | |
---|
Peavey Classic 50/50 päätettä suosittelen myös. Todella hyvä hinta-/laatusuhde. |
JuSu 07.12.2004 08:15:29 | |
---|
Podin vuoksi mahdollisimman neutraalin oloinen päättäri olisi varmasti suotavin. Mulla on myös ollut tuollainen Peavey, oikein hyvä oli se, ja hinta kohtuullinen. Mutta PODin kaverina _saattaisi_ toimia myös ihan tavallinen PA-pääte, koska käsittääkseni POD työntää pihalle jo valmiiksi pääteastemallinnettua soundia (?). Eli tuuppaamalla perään kitarapäätteen, on lopullisessa soundissa sitten tavallaan kahden päätteen soundi... =) Noita PA-päätteitä saakin sitten jo paljon halvemmalla, eikun selailemaan Thomannin katalookia. Kantsii ehkä laittaa samoin tein esim. 2x100 W tai isompikin, noissa kun watit on halpoja. Lisäksi vähän isompi pääte palvelee paremmin myös PA-käytössä, jos joskun myöhemmin siirryt vaikka nuppiin tai comboon. JuSu Minä olen myyrä. |
Crackis 08.12.2004 20:49:45 | |
---|
Tänään bongasin keltasesta pörssistä (netistä) 120 Velocityn 150€. Halpa on ainakin ja tehot riittää kyllä järkevillä volumeilla soitettaessa. Myydään Hartke GH-412a. |
Da Make 09.12.2004 21:05:59 | |
---|
Mulla on myös ollut tuollainen Peavey, oikein hyvä oli se, ja hinta kohtuullinen. Mutta PODin kaverina _saattaisi_ toimia myös ihan tavallinen PA-pääte, koska käsittääkseni POD työntää pihalle jo valmiiksi pääteastemallinnettua soundia (?). Eli tuuppaamalla perään kitarapäätteen, on lopullisessa soundissa sitten tavallaan kahden päätteen soundi... =) Noita PA-päätteitä saakin sitten jo paljon halvemmalla, eikun selailemaan Thomannin katalookia. Kantsii ehkä laittaa samoin tein esim. 2x100 W tai isompikin, noissa kun watit on halpoja. Lisäksi vähän isompi pääte palvelee paremmin myös PA-käytössä, jos joskun myöhemmin siirryt vaikka nuppiin tai comboon. JuSu Kiitos, tätä kelailinkin vähän. Miten noista pa-päätteistä saa lähtöjä yleensä? Marsun kaappiin menisi plugi plugi. |
JuSu 09.12.2004 22:03:55 | |
---|
Kiitos, tätä kelailinkin vähän. Miten noista pa-päätteistä saa lähtöjä yleensä? Marsun kaappiin menisi plugi plugi. Riippuu päätteestä, monissa on vaihtoehtojakin, esim. plugi ja speakon. Mutta vaikkei plugiliitäntää päätteessä olisikaan, voi aina ostaa/tehdä/teettää piuhan sopivilla liittimillä. Eli kaapin päähän plugi ja vahvistimen päähän mikä siihen sitten sopiikin. JuSu Minä olen myyrä. |
Mutta PODin kaverina _saattaisi_ toimia myös ihan tavallinen PA-pääte, mites toi saundin laita on kun jotkut sanoo että saman asian ajaa kun paskantaa lautaselle ja pistää siihen podin kiinni... Death before dishonor....
....bukkake before all!!!! |
JuSu 10.12.2004 08:49:16 | |
---|
mites toi saundin laita on kun jotkut sanoo että saman asian ajaa kun paskantaa lautaselle ja pistää siihen podin kiinni... Siksi paino sanalla _saattaisi_, kun en ole itse kokeillut. Mutta periaatteessa voisi toimia, sillä POD kuitenkin tuuppaa pihalle soundia, jossa on pääteaste mallinnettuna. PODista kun saa (no, makuasia) ihan hyviä soundeja suoraan linjaankin. Ehta kitarakaiutin signaaliketjun päässä kuitenkin osaltaan myös tuo soundiin 'aitoutta', tai miten tuon nyt ilmaisisi... Olen kuullut mainion kitarasoundin, joka on luotu Marshallin JMP-1 etusella (joka siis _ei_ ole mallintava), tavallisella PA-päätteellä (jonka merkkiä en muista) ja Marshall 1965A 4x10" -kaapilla, joten uskon, ettei se 'aito' kitarapääte varsinkaan PODin tapauksessa ole välttämättä autuaaksi tekevä juttu. Mutta omat korvat peliin. Hyvä soundi on se mikä itsestä kuulostaa hyvältä ja laittaa sormet vipajamaan, sanoivat lautasille paskantajat mitä hyvänsä. JuSu Minä olen myyrä. |