Aihe: Whammysta
1 2
Dumb
10.02.2003 10:28:36

Se kannattanee laittaa signaaliin ihan ekaksi.

Joo, noin ajattelinkin. Fyysinen sijoitus tulee kyllä olemaan joko laudan keskellä tai vasemmassa reunassa, sillä mulla on lauta aina hieman vinossa (ikään kuin näin: / ), joten mitään expression pedaalista härveliä ei voi oikeaan reunaan sijoittaa. Piuhaa tietysti tohon menee hieman kun pitää se kitarapiuha kierrättää ensin Floor Boardin takaa ja sitten vielä laudan keskelle tai loppuun. No, eipä tuo mitn.

Eikö siinä XP-100ssa ole kans sellainen input level -säätö? Sitä kannattaa säätää, koskapa se pitch shiftingin tracking riippuu pitkälti siitä, kuinka voimakas signaali sinne sisään työnnetään.

Joo, löytyy kyllä. Säädin sen sillä tavalla, että se clip-valo syttyy ainoastaan silloin kun sahaa 7-kielisellä oikein kunnolla tallamikin ja tallan vierestä. Ei viitsisi kauhean pieneksi sitä input leveliä pistää kun hiljenee sitten siinä koko setuppi. Mikäköhän on Digitechin suositus?
Dumb
10.02.2003 11:06:37

Sehän muuten oli tuon WH-1:n (väitetysti) parhaan soundin salaisuus: siinä ei ollut tuota input leveliä, se ei tarvinnut sitä. Eli minkä tahansa signaalin siihen ajoi, se osasi sen muokata tarkasti. Tiedä sitten.

Ai jaa, uutta tietoa minulle. Ei tossa uudessa, WH-4 Re-issue Whammyssakaan muuten taida olla tota input level -säätöä. Jotenkin en vaan ihastunut siihen pedaaliin kun kerran testailin. Täytyisi varmaan testat joskus uudelleen kun on nyt päässyt vähän enemmän tuollaista Whammy-pedaalia käyttämään. Voi äkkiä kuulostaakin ihan hyvältä toi WH-4:nenkin.
fridgebuzz
10.02.2003 11:16:41

Ai jaa, uutta tietoa minulle.

Luin tuolta: http://www.analogman.com/faq.htm#whammy
"I am a bomb technician, if you see me running try to keep up."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)