Aihe: Zappan rumpalit
1
Roberto
09.12.2004 18:46:44

Entä kuka on "paras Zapparumpali"?

Aynsley Dunbar!
miän vain
09.12.2004 19:39:15

Jaa-a, aika paha mennä noista valitsemaan parasta. Äänestän Veltto Virtasta, se on hyvä vaihtoehto äänestämiselle. Ei pelkoa, että menisi läpi.

Zappaan oon tässä koittanut pari vuotta perehtyä - niinkuin muuten King Crimsoniinkin - mutta vielä ei ole yhtään levyä kummaltakaan. Kirjastostahan niitä saa. Pitkään oli tehosoitossa se kokoelma, jossa oli biisejä jotka oli niin kummallisia etteivät kelvanneet levyille. Heh. Isukin vinyylihyllyssä on Mothersin Burnt Weeny Sandwitch ja Studio Tan, niitäkin tullut pyöriteltyä. Lemme Take You to the Beachin matala stemmalaulu, ou jee.

Zappan tuotannosta osa on ihan silkkaa kackaa, mutta huippuhetket sitten loistavat uljaina. Sopivan kieroa ja epätavallista, sehän kelpaa aina.

Mitäs levyjä kannatttaisi katsella, jos loungejatsihuuumoripalat ei niinkään kiinnosta? Hot Rats ja Helsingin livetupla on jo listalla.
...I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
aksiom
09.12.2004 23:37:36 (muokattu 10.12.2004 10:09:57)
Mitäs levyjä kannatttaisi katsella, jos loungejatsihuuumoripalat ei niinkään kiinnosta? Hot Rats ja Helsingin livetupla on jo listalla.

One size fits all ja Joe's garage olisivat aika varmoja vaihtoehtoja minusta.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=5&t=60880

tuosta varmaan on apua.
seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova. -Tommi Liimatta
Ossi
09.12.2004 23:50:11

Minä nostaisin jo mainittujen kerhoon myös Ralph Humphreyn. Hepun runsaskätinen ja rönsyilevä soitto esim. Overnite Sensation-albumilla kopsahtaa meikäläiseen täysillä.
Elwood Blues: "What kind of music do you usually have here?" Claire: "Oh, we got both kinds. We got country *and* western."
Viceroy
10.12.2004 16:07:42

Liittyykö ex-Death- ja Iced Earth -mies Richard Christy jotenkin Zappaan vai olenko aivan hakoteillä? Siinä on anyways loistava rumpali!
Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren!
juoni
11.12.2004 11:26:39
Mahtaisikohan jostain -netistä siis- löytyä jo legendaariseksi muodostuneen "Keep It Greasy"-vai-mikä-se-nyt-olikaan biisin rumpunuotteja? Rumpalina siis Colaiuta ja tahtilaji 19/16 tai vastaava.
Lahjattomat Treenaa
Epämuusikko
11.12.2004 13:19:27
Mahtaisikohan jostain -netistä siis- löytyä jo legendaariseksi muodostuneen "Keep It Greasy"-vai-mikä-se-nyt-olikaan biisin rumpunuotteja? Rumpalina siis Colaiuta ja tahtilaji 19/16 tai vastaava.

Eräässä modern drummerissa oli siitä transkriptio. Mulla on se tuolla monen metrin päässä, en jaksa hakee :)
Myytävänä Tosco 22" ride!
MK73
11.12.2004 15:06:58
Jos joku ei vielä tiedä, niin Zappa Äänitteillä -kirja on ihan loistava, suomenkielinen opas Zappa-tietoa janoaville - sellainen esittelevä diskografia. Sieltä löytyvät pikkutarkat levytys- ja soittajatiedot, ynnä muuta... (rumpu- tai muitakaan nuotteja ei sentään)

Opus on ainakin isoimmissa kirjastoissa yleisesti saatavilla.
tolppa-apina
11.12.2004 18:23:23
jumalauta! äijä on niin hyvän sepustuksen kirjottanu, että pakko saada FAQ:ksi! Auttakaa te muutkin kommarit ja kapitalistin poikaset!
Ihminen ja rumpu ovat kumpikin lyömäsoittimia. Ja jos ääntä lähtee liikaa niin kumpaankin voi käyttää JEESUSTEIPPIÄ.
AoA
11.12.2004 22:54:27 (muokattu 11.12.2004 22:54:46)
Noina aikoina (1975-80) taisi Frank itsekin olla parhaassa vedossa.

hmm. Oli kyllä aika hyvässä vedossa myös Hot Rats -levyllä vuonna 1970
-Anssi, Stiff Flavor
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)