Aihe: ibanezin 7-kieliset
1
Dumb
09.02.2003 20:57:54 (muokattu 09.02.2003 20:59:18)

onko kellän henkilökohtaista kokemusta näistä kitaroista?

Sen verran on, että vuoden verran olen tuollaisella RG7-421:sellä soitellut ja nyt niitä on mulla kaksi kappaletta. On täällä muitakin Ibanezin RG7:kojen käyttäjiä.

olen ajatellut ostaa rg mallin seitsemän kielisen tässä keväällä kuhan keksin minkä mallin.

RG7-62X on noista se "paras", käsittääkseni. Tota RG7-42X-mallia ei enää valmisteta vaan sen on korvannut RG7-32X-malli. Hyvällä tuurilla noita RG7-42X:siäkin löytää vielä. Jos oikein rahamiehiä on niin kannattaa myös miettiä K7 KoRn Signaturea.

onko kaula paljoa paksumpi verrattuna tavallisiin ärgeihin?

En ole juurikaan muilla RG:illä soitellut, mutta kuusikielisiä kitaroita omistan kuitenkin. Ohut kaula noissa RG7:issa on, mutta hieman leveämpi (luonnollisesti) kuin 6-kielisissä. Ei se kuitenkaan kovin paljon leveämpi ole ja nopeasti siihen tottuu. Nykyään 6-kielisten kaulat tuntuu välillä ihan oudon kapeilta.

minkälainen saundi lähtee ja minkälainen on soitettavuus?

Soundi riippuu toki paljon muistakin laitteista, mutta ainakin omat yksilöni soundaavat ihan hyvälle. Kyllähän tolla lisäkielellä kivaa mökää aikaan saa. Soitettavuuskin on mielestäni erittäin hyvä. Soitettavuus on kuitenkin erittäin yksilöllinen juttu, joten käy ihmeessä kokeilemassa jotain RG7:kaa jossain ja totea itse, sopiiko käteen vaiko ei. K7:ssa on sitten hieman paksumpi kaula kuin noissa RG7:issa, joten jos olet RG7:kaa ostamassa, testaa sellaista äläkä mitään muuta.

tottuuko siihen seitsemän kieliseen helposti.

Tottuu, ainakin minä totuin. Muutama päivä meni, että oppi hahmottamaan vanhat jutut ja hieman kauemmin sitten siihen, että osasi vaihtaa lennosta 6-kielisestä 7-kieliseen ja päin vastoin.

myös muu informaatio olisi hyvästä.

Kannattaa kokeilla tota Haku-toimintoa, sillä näistä 7-kielisistä on höpisty aika paljon täällä. Toki voit kysellä lisääkin, mutta kannattaa myös katsoa, mitä haulla on annettavanaan.

EDIT: Lisäsin tuon haku-kehoituksen.
LaXu
09.02.2003 21:10:10 (muokattu 09.02.2003 21:21:41)
RG7-62X on noista se "paras", käsittääkseni. Tota RG7-42X-mallia ei enää valmisteta vaan sen on korvannut RG7-32X-malli. Hyvällä tuurilla noita RG7-42X:siäkin löytää vielä. Jos oikein rahamiehiä on niin kannattaa myös miettiä K7 KoRn Signaturea.

Unohdit RG1077XL (27" skaala, DiMarzion mikit) ja RG2027 mallit (mahonkirunko, Ibanez V-sarjan mikit, muistaakseni piezo myös), jotka ovat ne Ibanezin seiskakielisten huippumallit. Tiedä sitten millä nimellä nuo ovat Ibanezin tämän vuoden mallistossa (RG1077 taisi olla RG2077 tjsp).
Dumb
09.02.2003 21:13:15

Hyvä kun, LaXu, lisäsit. Noi mallit on jääny mulla vähän hämärän peittoon.
Billsner
09.02.2003 21:42:57
Jos OIKEIN PALJON rahaa löytyy niin kannattaa tsekata myös Ibanez Universe (Steve Vai signature). Kuola valuu joka kerta kun näen siitä kuvan. Mistähän sitä saisi 2000 euroa...?

Ibanez GRX720 jäi muuten mainitsematta. Se on se halvin mahdollinen seiskakielinen ja hintaansa nähden se on ihan hyvä (maksaa n.400 €).
Viikate
09.02.2003 23:57:29
kiitoksia paljon nopeista vastauksista.
kyllä tuo onneks helpotti vähän miettimistä.
nyt pitää vaan alkaa säästämään.
Billsner
10.02.2003 10:13:18
Music123:ssa (USA:ssa) maksaa Ibanez RG7-420 299$ (n.320€) ja täällä (oulussa) hinta on 860€. Pikkuiset hinta erot.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)