Aihe: Millaisen bändin haluaisit perustaa?
1 2 3 4 511 12 13 14 15101 102 103 104 105
JM
29.11.2004 13:52:55
Tällä hetkellä vaihtoehtoja tuntuisi olevan kaksi, toinen kevyempää ja toinen raskaampaa:

1) Pyhä kolminaisuus; eli basisti, jolla hyvä rytmitaju, ennakkoluuloton asenne ja soittotyyli, rumpali varustettuna Kuoppamäki-maisella taidokkuudella (toiveunta) sekä kitaristina minä, taidoista en nyt tiedä. Musiikki tulisi olemaan jotain funkista psykedeliseen rockiin, eli fiilispohjalta biisejä tehtäisiin. Ei mitään armotonta rypistystä, ehkä Kingston Wall toimisi hyvänä esikuvana. Laulun hoitaisi basisti, itseltäni ei se onnistu.

2) Suomenkielistä trashia veivaava poppoo, jossa kaksi kitaristi, basisti, rumpali sekä laulaja erikseen. Musatyyli armotonta tykistystä, mutta oikean reippaalla meiningillä. Eli ennemmin hymy huulessa kuin verenkatkuinen ilme ja vuohentappo mielessä. Biiseissä panostettaisiin tiukkaan yhteissoittoon, raa´an yksinkertaiset riffit soitettaisiin niin voimalla, että tuntuisi persiissä asti. Ei tilutus-sooloja, reilu rokkimeininki sooloillessa. Esikuvana lienee paras mainita vaikkapa Mokoma.
shagriml
29.11.2004 15:08:30

kelpais bändi ku bändi mut ei minkäänlaista saa....

ehkä paras ois joku kitaristi + basisti + rumpali ihan perusrockitrio, joku noista sit hoitais myös laulut.

mitä enemmän porukkaa niin sitä vaikeampaa, siltä ainakin tuntuisi..........
Necromuru
29.11.2004 18:49:18

Sankarihevibändi, jossa olisi nopeita sooloja kitaralla ja syntikalla, tuplabasaria, ja korkeaa laulua.
Kuinka omaperäistä.
kurmo
29.11.2004 20:30:43
Mua kiinnostais tämmönen progeilun puolelle kallistuva juttu, jossa ois pari kosketinsoittajaa edustamassa hammond-rhodes-analogisyntsa-linjaa, ennakkoluuloton kitaristi mielellään reippaankokoisen roinaräkin kanssa, Deep Turtlensa huolella kuunnellut basisti ja mahdollisimman häiriintynyt rumpali, sellainen Guy Evans-tyyppinen mieluusti. Myös puhaltaja olisi oiva, esim. fonisti tai klarinetisti. Esitettävä musiikki voisi olla alkuaikojen fuusiojazzin tyyppistä, sisältäen kuitenkin voimakkaita rytmisiä elementtejä... funk-fusion-rock-jotain. Kyllä kiitos!
"En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy
Cornflake
29.11.2004 20:43:28
shagriml:
kelpais bändi ku bändi mut ei minkäänlaista saa....

Luin tuon Wanted -ilmosi ja tekisi mieli melkein säälistä perustaa bändi kanssasi. Nyt tukevampi ote hommaan ja vähän ryhtiä kehiin.

Tuolla ilmolla on lottovoitto jos joku kiinnostuu.

Tsemppiä vaan. Toivotaan että löydät soittoporukkaa.
Lick my lovepump! Redbound
Cornflake
29.11.2004 20:48:34
Niin, mä olen ihan tyytyväinen nykyiseen bändiin. Vastaa mun tarpeita ja on ihan hyvässä vauhdissa.

Jos jotain pitää haluta, niin toivoisin että löydettäisiin sellainen täydellinen jäbä toiseksi kitaristiksi. Täydellinen jäbä siis siihen hommaan. Täydellisellä en nyt tarkoita soittotaitoa., Tärkeä juttu tarvittava sellainen toki on, mutta ei ole top-3:ssa tällä listalla.

Tai sitten unohdetaan koko juttu ja jatketaan yhdellä.
Lick my lovepump! Redbound
leijonamieli
29.11.2004 22:16:59
Mun unelmabändi olis mun ja kaveri Kalle soitettais pääpiirtein kaikki levyllä ja live kokoonpanossa soittais syntikka, sello, slidekitara, steelkitara, mä ainoastaan laulaisin, dj, rummut, basso ja lyömäsoitin expertti. Kaikki on mahdollista kun keikkoja on harvakseltaan ja yhteyden paikalliseen musiikkiopistoon on kunnossa.
Musa olis sellasta pirun progressiivista poppia alá Doves, flaming lips ja Air. You get the point.
"Älä naura rullalautailijoille, heillä on uskonto" -yle
Jumina5/6
29.11.2004 22:37:36
Hmmm, ehkä jotain uskomatonta SpaceRockia, mieluiten instrumentaalista. Tyyliin Ozric T ja Hidria S, mutta ahdistavampaa ja 'pitkäveteisempää', eli jonkun verran jonnekkin Circleen päin ehkä?

(Vaikka tuntuukin helvetin tyhmältä miettiä tyyliä sanomalla 'samanlaista kuin bändit x, y, z, ... , ...', mutta kuitenkin...)

Niin, ja bändiin kuuluisi oma valomies, joka käy MYÖS treeneissä ja soittaa/improvisoi valoilla aivan kuten muut soittimillaan.
Tuomas
30.11.2004 11:48:05

Pari bändiä, jotka olen halunnut perustaa:

1) The Flannels, savuisena yökerhojatsina ja soulversioina nykypoppia ja rokkia coveroiva pumppu, jossa kaikilla soittajilla flanellista tehdyt puvut ja vokalistina viehättävä nainen, jolla kohtalokas ääni ja flanellista tehty iltapuku.

2) "Rytyytys perkele!" - akustisia kitaroita, joissa sähköporalla tehtyjä ei-niin-kauniita kuvioita, soikkobasso, mustalaisviulu, ukulele, mandoliini, raastinrauta. Perkussioina somien tanssityttöjen soittamat tamburiinit ja soitto ja laulu rumien miesten ärsyttävää mölinää. Toimii erityisesti katubändinä (ehkä siksi, että koko pumppua ei mihinkään sisätiloihin päästettäisikään) - olisi hauskaa kiertää Suomea pakettiautolla ja soittaa keikkaa kaduilla, ei niinkään rahan toivossa vaan soittamisen ilosta.
Farnsworth: If for example you were to kill your grandfather, you would cease to exist! Fry: (gasp) But existing is basically all I do!
Mrezzye
30.11.2004 12:27:23

Vihaisen. Eläkkeellä haluan soittaa bluesia ja kevyttä jaskaa.
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
Jani The Rock
30.11.2004 12:43:48

Tommonen Mano Negra -tyyppinen juttu olis nyt kova. Sekasin rokkia, mehikoa, punkkia, reggaeta, skata ja ties vaikka mitä. Puhaltajia olisi niin perkeleesti ja Hammondia ja haitaria samaten. Itte voisin tumpsutella vaihteeksi vaikka bassoa ja laulaa taustoja. Laulukielet espanja, italia, ranska ja vaikka arabia.
The road never ends for me, kid.
jussiohman
01.12.2004 10:25:35
Semmosessahan nukahtaa

Ei millään pahalla mutta tuo oli kyllä vitun typerintä mitä olen ikinä kuullut. "seon tylsää ku ei ees vittu kunnolla pörise ööh"
Lihava sinkku hakee kontaktia
Chii
08.12.2004 18:41:30

Sellaisen, jossa kaikki jäsenet olisivat minulle rakkaita ja läheisiä, ja tietenkin hyviä soittamaan instrumenttiaan en minä huonoja mukaan ottaiskaan. :D. Itse laulaisin, koska rakastan laulamista. Biisit sanoitettaisiin ja sävellettäisiin itse bändin kesken, ei mitään Popstars-henkisiä nyyhkynnyyhkyn voi kun oot nii perhonen-biisejä, vaan rakkaudesta, vihasta ja tuskasta kertovia englanninkielisiä Nirvana-HIM-henkisiä biisejä. Biisit laulaisin aina tunteella, jokainen biisi olisi ommattu jollekin henkilölle vaikkei sitä ehkä aina heille itselleen kerrottaisi. :3 ja aina laulaessani biisiä ajattelisin sitä henkilöä, ajattelisin niitä sanoja, laulaisin ne sanat täysin tunteella. Silloin biisistä tulee kaunis.

Unelma.
Come as you are.
Guitarist in the Night
08.12.2004 22:25:00
Hmmm...

Suht' yksinkertaista melodista metallia soittava bändi. Ehkä vähän tyyliin Entwine tai For My Pain...

Sitten joku huumoribändi (olettaen, ettei tuota ylempää lasketa sellaiseksi) olisi mukava. Vois soittaa melkeen mimmosta musaa vaan.

Koskaan en ole missään bändissä soittanut. Ei ihmisiä tunnu löytyvän. Halu on kova.
Hevi on ihan hyvää.
Volle
08.12.2004 22:46:25
Hevibändi on perusteilla. Kauheeta paahtoa ja lujaa.

Salainen haave mulla on toimia pelkkänä laulajana jossakin bändissä, mutta se ei onneksi taida onnistua, kun nämä muut viritelmät on kuitenkin etusijalla. Sitäpaitsi mä oon paska laulaja.
Nam.
Waryo
09.12.2004 11:33:02
Tässä olisi viisi bändiä jotka olisi kiva toteuttaa.

Perinteinen death metal -bändi tyyliin Deicide, Cannibal Corpse.

Thrash -bändi, tyyli kuten Sepulturalla Chaos A.D. -lättyyn saakka.

Simppeliä punkkia Green Dayn, Bad Religionin ja Klamydian hengessä englannin kielellä.

Melodista metallia veivaava pumppu, vaikutteina Sentenced, Charon, Poisonblack.

Metallicovereita soittava pumppu. Coveroitavia bändejä esim. Paradise Lost, Metallica, Charon, Sentenced, Cemetary...

Kaikissa tietenkin laulaisin, lisäksi bändeissä olisi varmaankin perinteiset 2 kitaraa, basso ja rummut. Kahdessa jälkimmäisessä ehkä myös kiipparit.
Se parhaiten nauraa kuka kuoppaa kaivaa.
Zarmo
10.12.2004 09:43:01

Eilen taas tuli mieleen, että pitäs perustaa kunnon kolmen tyypin punk-pändi ja lähteä johonkin baltiaan keikoille
Steve McBeach
10.12.2004 15:06:12
Eilen taas tuli mieleen, että pitäs perustaa kunnon kolmen tyypin punk-pändi ja lähteä johonkin baltiaan keikoille

Joo-o, mä oon miettinyt viime aikoina melkeen samaa juttua

Simppeliä punkkia Green Dayn, Bad Religionin ja Klamydian hengessä englannin kielellä.

Tai sitten tämmöistä, tosin lisäisin tohon vielä Ramonesin ja Misfitsin hengessä.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock.
Kjukka
11.12.2004 04:46:44 (muokattu 11.12.2004 04:47:38)

Rytyytystä tyyliin Killswitch Engage

Melodista skeittipunkkia keskiysärityyliin

Emoa tyyliin Thrice

Nu-metallia!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)