Aihe: Bändin nimi etukalvoon - miten parhaiten itse tehtynä?
1
Ihmepoika
06.12.2004 21:45:44

Olen tässä miettinyt bändin nimen laittamista basarin etukalvoon, ja ennen säheltämiseen ryhtymistä ajattelin kysyä neuvoja.
Mikä toimii parhaiten? Paperia, pahvia, muovia? Liimalla vai laminoinnilla?
Lisäksi on esiiintynyt toinenkin ongelma. Soitan "tosimielellä" kahdessa orkesterissa, ja tietysti molempien bändien nimet olisi mukava saada kalvoon - ettei kumpikaan bändeistä tule kohdelluksi kaltoin. Miten peittää toinen nimi keikan ajaksi?
Elämä taitaa olla nykyihmiselle turhan helppoa, kun tällaisia joutuu mielessään pyörittelemään. :)
Jos et muuta voi, derivoi.
hollmi-5
06.12.2004 22:02:43
Tee tietokoneella logo, vie tiedosto firmaan, jossa on tarraleikkuri ja vot...

Kaksi bändiä: kaksi kalvoa. Kalvon vaihto kestää pari minuuttia.
Mika Hollström
AP
07.12.2004 09:24:41
Tee tietokoneella logo, vie tiedosto firmaan, jossa on tarraleikkuri ja vot...

Kaksi bändiä: kaksi kalvoa. Kalvon vaihto kestää pari minuuttia.

Näin. Vähän tuosta tulee kuluja, mutta ei nyt ihan älyttömiä.
Ja voin todeta, että ammattilaisten leikkamat tarrat kyllä kestää; meillä on firman autossa logot teipattuna ja kyllä ne pirut on ihan uuden veroiset vaikka autolla ajellaan kurassa ja suolassa ja välillä käydään pesuautomaatissakin.
K100 #7
Ihmepoika
07.12.2004 10:15:37

Mitä luokkaa kulut ovat? Muutama/muutama kymmentä euroa?
Itse väsäämistä lähinnä ajattelin muutenkin, kun tuollainen puuhastelu on niin mukavaa.
Lisäksi ainakin Rammsteinin lämppäribändin nimen kirjaimet lentelivät iloisesti irti etukalvosta Hartwallilla muutama viikko sitten, ja tarrojahan ne taisivat olla. Liekö lentokonerahdin kylmyys sitten vienyt parhaimman tatsin tarroista, tiedä häntä.
Jos et muuta voi, derivoi.
AP
07.12.2004 10:49:41
Mitä luokkaa kulut ovat? Muutama/muutama kymmentä euroa?
Itse väsäämistä lähinnä ajattelin muutenkin, kun tuollainen puuhastelu on niin mukavaa.
Lisäksi ainakin Rammsteinin lämppäribändin nimen kirjaimet lentelivät iloisesti irti etukalvosta Hartwallilla muutama viikko sitten, ja tarrojahan ne taisivat olla. Liekö lentokonerahdin kylmyys sitten vienyt parhaimman tatsin tarroista, tiedä häntä.

No riippuu hinta varmaan vähän koosta ja muodosta ja väristä ja paljonko hommaa leikkaamisessa on. Plus siitä, miten valmiina saat logon teipparille vietyä. Tokko se nyt satasen päälle ainakaan hinta kiipeää tapauksessasi. Tosin varmimman vastauksen saat, kun kysyt suoraan jostain alan yrityksestä.

Siinäkin kyllä tyydyttyy näpertelyntarve kun taiteilee sen tarran kalvoon kiinni suoraan, kuplitta ja kurtuitta. Helpommin sanottu kuin tehty!
K100 #7
ÄM
07.12.2004 11:46:00

Mä oon tehny sellaiselle tarramuoville, joka menee läpi normaalista laserista. Riippu tietysti millaisesta logosta on kyse; irtokirjaimia on tietysti työläs leikellä.

Voi olla, että Areenalla oli pantu jotkut irroitettavat tarralogot lainasettiin.
hollmi-5
07.12.2004 19:15:27
Monta logoa olen tehnyt niin, että olen kopiokoneella suurentanut tekstin sopivaksi. Sitten laittanut kontaktimuovin päälle sen tekstin ja mattoveitsellä leikannut kirjaimet irti. Lopun kehyksen (ilman kirjaimia) olen laittanut kalvolle. Sitten vaahtomuovin palalla töpötellyt maalia tai spraymaalia suikinut (todella ohuita kerroksia, ettei leviä kalvon ja kontaktin väliin).

Vaivalloista tuo on ja muutama kalvo saattaa mennä treenatessa. Siksi suosittelen tarraa. Kestää varmasti kiinni. Kestäähän ne ulkona autoissa säällä kuin säällä ja pesua ja aurinkoa ja...
Mika Hollström
Rumpalisti
08.12.2004 22:09:48 (muokattu 08.12.2004 22:11:27)
Ei tuon tarran teettäminen pitäis kyllä alan liikkeessä paljoa maksaa. Itse teetätin muutaman kappaleen erän suht isoilla kirjasimilla yamahan tarroja. Kone leikkasi kirjaimet erittäin nopeasti ja tarkasti ja kaikki ylimääräinen oli helppo ottaa pois. Laittoivat vielä sellaselle paperille mistä se oli helppo liimata kalvoon kiinni ilman mitään kupruja tms. Ja tosiaan muutaman euron maksoi...

Ja tosiaan itse teetätin kirjaimet peilikuvana. Kirkkaan kalvon takapuolelle kiinni ja spraymaalilla loppu kalvo sopivan väriseksi.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista...
Raakkis
09.12.2004 13:33:22

Tuota..
Suosittelen että elä ryhdy itse räpeltämään ellet ole alan oraakkeli!!
itse olen täysin ihmisraunio kun yritin maalata kalvoon.
ddrum54
09.12.2004 13:38:38
mustatussi ja hieman taiteellisia lahjoja..tsek www.calypsoking.com

Ja huom. mielellään molemmat.
2`n 4
lindo
09.12.2004 15:09:05
Tarrojen teko on kyllä kallista hommaa jos ei teetä tyyliin 10.000 kpl, niin kappale hinnaksi voi tulla paljonkin.
Kyseltiin paikalliselta firmalta kerran pyöreitä 2 väri bänditarroja ja oltais otettu 100 kpl, johon kaveri puhelimessa sano että 320€ thank you.

Tehtiin sitten niin että Freehandillä tein tarran kuvan ja kaupasta sellasta kiiltävää tarratulostus läpyskää, ja normaalilla mustesuihkulla vetelin ja tuli niin hyvä jälki että yks mainostoimisto ammatti mies sano että "aika siisti" eli normaalin ihmisen mielestä varmaan "ihan vitun hyvä".
Siihen ei menny kun 20€.
Huono puoli oli se että pyöreän tarran leikkaaminen oli miltei mahdotonta.
I don't belive anything, if i don't see it first
ääliö
09.12.2004 16:23:28
No halvattu,ei varmaa oo kallista!

Selvitän hinnan huomenna.Duunipaikan vieressä on tarratalo.Palaillaan oksennukselle.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion.
mr_b
10.12.2004 12:58:56

mustatussi ja hieman taiteellisia lahjoja..tsek www.calypsoking.com

Tahi http://www.kungfunation.com/ProductImages/bxp/damagecddtl.jpg (Jon Spencer Blues Explosionin uusin lätty. Hienoutta)

Joistain kaupoista on muuten saanut ihan sellaisia tarrakirjaimia eri väreissä ja fonteilla ja jopa erilaisilla hile/disco-pinnoilla. Niistäkin voisi saada aika hauskan, jos tyyli sopii yhtyeelle.
I don't think I'm ready yet
ääliö
10.12.2004 16:45:01
No nyt tulee hintatietova

Kysyin about 40cm pitkää ja 10cm korkeaa tekstiä

Eli kyseessä on nyt tsydeemi jonka Holmi tossa kuvaili,eli tietokoneelta fontti ja tarraleikkuri leikkaa irtokirjaimia jotka firma liimaa siirtofoliolle josta ne on helppo liimata esim basarin kalvoon.

Yksivärisenä hinta 7-10 erkkiä
Kaksivärisenä,eli reunat vaikka hopeaa ja kirjaimen keskiosa musta (värit valittavissa vapaasti),12-15 erkkii

Tämä firma löytyy Helsingistä (Konala).Mutta katso kotipaikkakuntasi puhelinluettelon keltaisilta sivuilta firmoja jotka tekee autoteippauksia tai mainosvaloja,niiltä löytyy tarvittavat laitteet eikä hintakaan ole varmasti ton suurempi.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa,tarvii siihen lapion.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)