Aihe: Loistava pätkä: Hurriganes keikalla vuodelta 1974
1 2
jannu
07.02.2003 17:29:06 (muokattu 07.02.2003 17:30:00)
Tuli tutulta lainattua Ganesin vanha Tavatian keikalla kuvattu nauha. Oli aivan loistavaa menoa, vaikken mikään älytön fani olekaan. Keikka oli kopioitu nauhalta joka oli kotoisin erään tunnetun valtionlaitoksen arkistoista, eikä sitä ole kokonaisuudessaan näytetty TV:ssä kuin kerran 70-luvun loppupuolella. Pätkiä siitä on kyllä nähty erinäisissä Hurriganes-dokkareissa. Tuttuni käsiin keikka päätyi hyvää suhdetoimintaa harjoittamalla. :) Nyt voin ensimmäistä kertaa virallisesti myöntää että Albert Järvinen oli yksi maailman kovimmista kepittäjistä. Ja kyllä ne Remun jutut oli helvetin hauskaa kuultavaa.
"Fuck me girls and groupies! And boys, I'm not homo!"
enhän minä mitään soittimista ymmärrä...
KooAa
07.02.2003 21:29:55
Tuo kyllä kiinnostas. En oo Hurriganeseista juuri ensilevyn jälkeen pitänyt.
Härski
08.02.2003 11:36:58
Kyllä. Järvinen on Albert.

oon ite hevletinmoinen Ganes- fani, mutta en oo nähny ku pari pätkää ko. Tavan keikasta. Yle ja MTV3 ei oo suostunu näyttämään mitään kuvamateriaalia bändistä, vaikka oon kohta kaks vuotta pommittanu niitä e-maileilla. Edes yhtään vastausta en oo niiden tahoilta saanu.
Pahisguy
08.02.2003 19:10:14
Onko tuo se keikka mistä näky pätkiä sen Roadrunner 25-v dokkarin taustalla? Näyttäsivät kokonaan sen keikan! Ei tarttis sitä dokumenttia aina kahtua, vaikka on siinäki melko hyviä puheita remun ja stanleyn toimesta;) "Ja naiset ja tyttöt tulee, ja cisse vetää mua mukaan kadilakiin..."
...Tätä joutilasta kavahtakaa...
jannu
09.02.2003 14:03:12
Onko tuo se keikka mistä näky pätkiä sen Roadrunner 25-v dokkarin taustalla? Näyttäsivät kokonaan sen keikan! Ei tarttis sitä dokumenttia aina kahtua, vaikka on siinäki melko hyviä puheita remun ja stanleyn toimesta;) "Ja naiset ja tyttöt tulee, ja cisse vetää mua mukaan kadilakiin..."

Muistan joskus kattoneeni jonkun dokkarin jossa oli pätkiä tästä kys. keikistä. Siis keikan tarkka päivämäärä on 27.12.1974.
On kyllä aika kummaa, ettei yle tai joku muu pistä näkyville pätkää kun kerta on kaiken maailman "sinun tähtesi" sarjat ja muut... Jazzia ja maailmanmusaa kyllä suolletaan melkein joka perjanta ja iskelmääi, mutta tuntuu olevan liikaa vaadittu että tulis kunnon rehellistä runttausta välillä...
Jonte
10.02.2003 07:55:53
Tuli tutulta lainattua Ganesin vanha Tavatian keikalla kuvattu nauha. Oli aivan loistavaa menoa, vaikken mikään älytön fani olekaan. Keikka oli kopioitu nauhalta joka oli kotoisin erään tunnetun valtionlaitoksen arkistoista, eikä sitä ole kokonaisuudessaan näytetty TV:ssä kuin kerran 70-luvun loppupuolella. Pätkiä siitä on kyllä nähty erinäisissä Hurriganes-dokkareissa.

Jos joskus laittavat sen tulemaan kakkoselta, niin nauhurit huoltoon ja kasetti pidetään kassakaapissa.
Jokainen uusi päivä on entinen eilinen.
jannu
10.02.2003 17:59:30 (muokattu 10.02.2003 18:02:10)
Lueskelin tuossa noita aikaisempia kirjotuksiani ja alkoi mietityttämään, että olenkohan esittänyt asian jotenkin vailinaisesti... Siis narulla oli KOKO keikka ja perässä Mikko Alatalon(Luit oikein! :P) tekemä haastattelu.

Mietin tässä vaan, että kuinka väärin olisi jakaa kopioita nauhasta halukkaille...?
Härski
10.02.2003 19:49:11
Mietin tässä vaan, että kuinka väärin olisi jakaa kopioita nauhasta halukkaille...?

Tuotakin asiaa on tullut pohdittua ja räknättyä. Oon ollu yhteyksissä keräilijöihin, ja ne ei ensinäkään halua kopioida niitä, saati sitten vielä antaa niitä. Myyminen on kielletty, luonnollisesti. Kopioiden teko ja niiden antaminen on jokseenkin hyväksyttävää, mutta en usko, että siitäkään hirveää haloota kannata pystyttää, eli jos joku niitä haluaa duunata ja jaella, niin mahdollisimman hissukseen ja omalla vastuulla. Kysehän on merkittävä osa Suomen rockhistoriasta.

Joten rispektiä.
sormunen
10.02.2003 20:16:11

Myös sillä "tunnetulla valtionlaitoksella" voi olla asiaan sanomista. Mutta toisaalta toi voisi olla hyvää kansalaistottelemattomuutta ja painostusta(kin). Tässä tapauksessa kyse on kumminkin kulttuuripläjäyksestä. Mutta ota huomioon, että painostus toimii vain, jos "valtionlaitos" tietää ja hermostuu asiasta ja samalla myös pistät itsesi peliin. Klassinen kysymys; kannattaako yleisen hyvän takia "uhrautua".
jannu
11.02.2003 01:09:37 (muokattu 11.02.2003 01:21:04)
niin.. ja tässähän on vielä sekin, että palautin jo nauhan kaverille takas... =) heikko tekosyy mutta enpä viitsi alkaa lottoamaan "isoja poikia" vastaan, pieni ihminen kun olen. =)
Noh, pääasia oli että sain keskustella asiasta ihmisten kanssa, jos vaikka löytyis muitakin joilla on tuuri käynyt ja ovat nähneet tuon keikan.
jannu
11.02.2003 01:21:34
Oon ollu yhteyksissä keräilijöihin, ja ne ei ensinäkään halua kopioida niitä, saati sitten vielä antaa niitä. Kysehän on merkittävä osa Suomen rockhistoriasta.

Tuo taas on semmoisten runkkaripuritaanien(anteeksi ilmaus) touhua. Ihan kuin nämä "keräilijät" nyt sitten olisivat jotenkin "parempia" faneja kun omistavat harvinaista matskua, pitävät sitä aarteenaan eivätkä näytä kelleen. Tätähän tapahtuu yleisesti tuolla marginaalimman musiikin piireissä: Kun joku muukin kuulee bändistä sen yhden ainoan jampan lisäksi niin hohto katoaa ja heti bändistä onkin tullut paskaa. Voin vain kuvitella mitä ne kaikki mutisee sitten jos/kun esim. tämä kys. keikka ilmoille telkusta pärähtää. "Mulla on ollu tää jo vuodesta '87. Repikää siitä, wannabe:t!"

Anteeksi. Alkoi viha pukata pihalle, herkkä kun olen. =)
Härski
11.02.2003 16:42:44

Kieltämätää alleviivaan kaiken, mitä skriivasit. Tosin oon kyllä nähny eräänkin keräilijän varaston; sillä on melkein kaikki keikka/treeninauhat, luulisin, että kaikki ennen jukaisemattomat biisit, kasa viideoita, julisteita ihan rutosti, tarroja, lehtijuttuja/leikkeitä jätesäkillinen... varmaan vieläpä tästä kirjasta kaikki painokset (montakohan niitä on tehty? 3?)

Harmittaa vaan, ku ne on niin.. hmm, miten sen sanois...
Mika Antero
11.02.2003 17:49:53 (muokattu 11.02.2003 17:51:55)
Olenkohan nähnyt unta, mutta jotenkin muistelen, että silloin esihistorialliseen aikaan 80-luvulla näytettiin telkkarissa tuota Tavastian pätkää hyvinkin usein. Minua ainakin alkoi jo tympäisemään, kun aina tuli se sama veto. Jos nyt puhutaan siitä konsertista, jossa Remu osoitti taas sitä loistavaa välispiikkaustaitoaan tyyliin "bois, aim not houmou..."

Eihän tämä tieto/luulo tietysti lämmitä niitä, jotka eivät silloin olleet vielä syntyneetkään, mutta sanoinpahan kuitenkin.

EDIT: No johan se selvisi tuosta ensimmäisestä viestistä, mutta kun tuo uuslukutaidottomuus jyllää täälläkin... Muistelen kuitenkin, että kyllä se on tullut Yleltä huomattavasti useammin kuin kerran. Mitenkähän lienee?
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
jannu
11.02.2003 19:38:04 (muokattu 12.02.2003 22:12:37)
Olenkohan nähnyt unta, mutta jotenkin muistelen, että silloin esihistorialliseen aikaan 80-luvulla näytettiin telkkarissa tuota Tavastian pätkää hyvinkin usein. Minua ainakin alkoi jo tympäisemään, kun aina tuli se sama veto. Jos nyt puhutaan siitä konsertista, jossa Remu osoitti taas sitä loistavaa välispiikkaustaitoaan tyyliin "bois, aim not houmou..."

Eihän tämä tieto/luulo tietysti lämmitä niitä, jotka eivät silloin olleet vielä syntyneetkään, mutta sanoinpahan kuitenkin.

EDIT: No johan se selvisi tuosta ensimmäisestä viestistä, mutta kun tuo uuslukutaidottomuus jyllää täälläkin... Muistelen kuitenkin, että kyllä se on tullut Yleltä huomattavasti useammin kuin kerran. Mitenkähän lienee?

sitä "aim not houmou" kohtaa on luukutettu varmaan miljoona kertaa joka helvetin ganesdokkarissa, mutta ainakin tämän kaverini mukaan, koko keikkaa ei ole tässä muodossa nähty tv:ssä sitten 70-luvun. Mene, tiedä. Vanhat äijät omaavat joskus valikoivan muistin... =)

ainiin... Pitää vielä yksi "hauska" detalji tuosta keikasta mainita. Kaikki biisit vedetään ihan helvetin hyvin ja apinan raivolla, PAITSI "I will Stay", joka menee nii persiilleen kuin vain voi. Aluksi näyttää siltä että Cisse kusee homman, laskee tempoa ja sählää, mutta lopulta paljastuu että Remu kiilaa niin maan helvetisti. Alkoi meikäpojalla pää hautautua käsiin siinä vaiheessa. Ukot vaan tuijotteli toisiaan silleen hölmistyneesti siinä sitten. Vaikka kovin koominen tilanne olikin, niin ei päässyt meikäläistä naurattamaan... Melkein jo kyselin itsekseni, että tuliko ne muut piisit playbackinä... kjeh. =)
Mika Antero
11.02.2003 20:59:40
Vanhat äijät omaavat joskus valikoivan muistin... =)

Tuo on valitettavan totta kyllä, mutta jos ajatellaan, että meiksi oli vuonna -79 (tai milloin se nyt telkkarista oli sitten sen muka ainoan kerran tullut) 9-vuotias, ja silti elävästi muistan nähneeni koko konsertin joskus telkkarista, niin on luultavaa, että se on tullut kokonaisuudessaan ainakin kerran myös 80-luvulla. En nimittäin väitä olleeni 9-vuotiaana kovinkaan kova Hurriganes-diggari... Rokkidiggari kuitenkin.

Se on kyllä totta, että just tuota "houmou" kohtaa veivattiin töllössä usein. Luulen kuitenkin koko konsertin tulleen kokonaisuudessaan myös 80-luvun puolen välin tietämissä Ylen kanavalta.

Tai sitten minä olen enemmän sekaisin kuin luulenkaan.
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
jannu
12.02.2003 22:13:48
Tai sitten minä olen enemmän sekaisin kuin luulenkaan.

Tai sitten olet oikeassa. =)
jerry_field
18.01.2005 14:23:12
Tuo taas on semmoisten runkkaripuritaanien(anteeksi ilmaus) touhua. Ihan kuin nämä "keräilijät" nyt sitten olisivat jotenkin "parempia" faneja kun omistavat harvinaista matskua, pitävät sitä aarteenaan eivätkä näytä kelleen. Tätähän tapahtuu yleisesti tuolla marginaalimman musiikin piireissä: Kun joku muukin kuulee bändistä sen yhden ainoan jampan lisäksi niin hohto katoaa ja heti bändistä onkin tullut paskaa. Voin vain kuvitella mitä ne kaikki mutisee sitten jos/kun esim. tämä kys. keikka ilmoille telkusta pärähtää. "Mulla on ollu tää jo vuodesta '87. Repikää siitä, wannabe:t!"

komppaan......jos ite jotain harvinaisuuksia omistaisin....jakelisin niitä kaikille muillekkin....varsinkin jos on kyse bootlegeistä....
pitää olla fjongaa et on stÜld håjttiii!
AP
18.01.2005 18:59:03
"Fuck me girls and groupies! And boys, I'm not homo!"
Tuo pätkä oli mukana ainakin Axa Sorjasen Mediakomppanialle tekemässä dokumentissa, joka tuli töllöstä kai joskus 1990-luvun puolivälin paikkeilla. Itselläni on se nauhalla jossain. Niitähän oli vissiin kolme "vuosikymmensarjaa", ja tämä Ganes-osuus oli iso osa yhtä 70-luvusta kertovaa jaksoa. Kaikkiaan jaksoja taisi olla neljä, ja olisko sarjan nimi ollut Kuka Mitä Häh.

Olisi kyllä, jumalauta, uusimisen arvoinen juttu -- samoin kuin 80-luvun sarja. Sen nimi oli ehkä Kunnian kentät, jos en ihan väärin muista.
Muistaakseni ko. keikasta oli dokkarissa paitsi tuo välispiikki, biisit Talkin´bout you ja sitten joku toinen. Samassa jaksossa kuullaan mm. Juicen ja Hectorin tarinoita ja Wigwamin esitys jostain 70-luvun telkkarishowsta.
K100 #7
Iso D
09.07.2005 15:59:41
Keskiviikkona 24.8. klo 22.50 Yle Teema. Hurriganes-yhtyeen konsertti Tavastia-klubilla Helsingissä. Rukouksiin on vastattu?
Vedestä nousee kasvi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)