Aihe: Uutta kitaraa jouluksi
1
Floora
08.12.2004 21:23:30
Pitkän harkinnan ja karsinnan jälkeen vaihtoehdoiksi on jäänyt Jackson RR-3 ja Jackson DK-2. Tuon RR3:n kannalla olen jo aika vahvasti, koska Dinkyä en ole päässyt missään liikkessä testailemaan. Hintaeroa noilla kitaroilla on Thomannilla n. 100€. Kummastakaan kitarasta en ole hirveästi huonoa kuullut/lukenut, mutta mitäs mieltä te olette? Tuossa Rhoadsissa plussaa olisi ainakin muoto, ja kaulastakin pidin.

RR3:n mikit pitäisi varmaan vaihtaa, mitäs mikkejä suosittelisitte ja miten helposti tuo mikkien vaihto sitten onnistuu? Ihan tietämätön olen näissä asiossa, ilmeisesti pitää kolvata jotain? Trashia/Speediä lähinnä soittelen, eli munakkaat riffittelysoundit saisi lähteä ja myös sooloilun pitäisi kuulua hyvin.
stratocaster
08.12.2004 21:32:37
RR on tosi komia ja mikiksi EhoTTomaSTi Seymour Duncan DimeBucker.
Silakka
Pummi
08.12.2004 21:45:01

Juu onhan se ärärrä hieno mutta kyllä itse kääntyisin dinkyn puoleen OMASTA mielestäni parempi soittotuntuma kuin rhoadsissa. mikiks kyllä valitsisin emg:t -hz tai -81 kyllä pitäisi rankempikin musiikki taittua.
Ei se ole nii justii mite soitat, kuhan kuulostaa hyväLTÄ
stratocaster
08.12.2004 22:15:51
mikiks kyllä valitsisin emg:t -hz tai -81 kyllä pitäisi rankempikin musiikki taittua.

Oon kuullu monta tapausta että monet vaihtanu 81:n dimebuckeriin. Ite tykkään myös enemmän dimen soundista.
Silakka
Gypsy
08.12.2004 22:23:27
Mun mielestä RR malli taas on helvetin hyvä soitettava.

En tiedä mitä mikkejä RR3:ssa nykyään on, mutta ei niissä ainakaan ennen mun mielestä ollu huonoja mikkejä.
Eemil
09.12.2004 00:23:18
On aika tyhmää ostaa uusi kitara ja vaihtaa siihen heti mikit. Kannattaisi ostaa suoraan semmoinen kitara jossa mikitkin miellyttäisivät kun kerran on rahaa ostaa mikit erikseenkin. Ihan vain ystävällisenä vinkkinä.
Kuka muuten on se punapaitainen kalju ja parroitettu heppuli joka pilaa monta otosta heiluttamalla pahvista viinipänikkää yleisössä? -Jaristoteles K100 #2
Jucciz
09.12.2004 00:38:16
On aika tyhmää ostaa uusi kitara ja vaihtaa siihen heti mikit. Kannattaisi ostaa suoraan semmoinen kitara jossa mikitkin miellyttäisivät kun kerran on rahaa ostaa mikit erikseenkin. Ihan vain ystävällisenä vinkkinä.

Totta. Harvemmin kitara, jossa mikit ovat surkeat, on muiltakaan osin erinomainen. Tämä ei siis ole ehdoton sääntö, mutta vähintäänkin suuntaa-antava tieto. Joku viisas täällä sanoikin, että "laittamalla paskaan kitaraan hyvät mikit saadaan paska kitara, jossa on hyvät mikit".
mhaarala
09.12.2004 01:23:09 (muokattu 09.12.2004 01:29:24)
Tietääkseni Duncan Designedit ei ole ihan mahdottoman huonoja mikkejä. Nimensä mukaan Duncanin suunnittelemia, mutta ne valmistetaan Koreassa. Tiedä sitten noista... itse ehkä katsoisin mieluummin jotain EMG-HZ H4:lla varustettua (sellaiset kun on itsellä.. heh heh.. ;), ne kun on ihan aidot eikä halvemmalla tuotetut, mutta nuo on aika pitkälti makuasioita. Itse tykästyin H4:siin vaikka alunperin haaveilin Duncaneista. Suosittelen katsomaan myös muita merkkejä, esim. ESP-LTD:tä ja vertailemaan niitä soundin ja soittotuntuman puolesta. (ellei sitä ole jo tehnyt?) Mikkien vaihtaminen jälkikäteen tulee helposti aika kalliiksi, joten mielestäni ei kannata ostaa kitaraa johon joutuu heti vaihtamaan uudet romut tilalle, ellei kyseessä ole jossain muussa mielessä erityisen hyvä/hieno/miellyttävä/mitälie yksilö.

Tuohon samaan hintaluokkaanhan menee esim. ESP-LTD mallistosta MH-250 (Neck through, EMG HZ H4-set, quilted maple top, kaarevakantinen), M200FM (neck through, EMG HZ H4-set, flame maple top, reverse headstock, tasakantinen), tai vaikkapa MMV SN (V-mallinen, EMG HZ H4-set, set-neck). Joten valinnanvaraa ainakin luulisi löytyvän... :) Ainakin paperilla näyttäisivät minun makuuni herkullisemmilta kuin RR3, vaikken sitäkään pidä huonona soittimena..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)