Elikäs, kumpi näistä mahtaisi olla parempi/käytännöllisempi/hyödyllisempi? Transistori-Crate, 15w: http://shop.donsmusiccity.com/product_info.php/products_id/674 vaiko kenties putki-Kustom, 12w: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_kustom_tube_12_prodinfo.html Tällä hetkellä vahvistimenani toimii ensinmainittu Crate, mutta huomasin jossain kaupassa tuollaisen Kustomin. Yleensähän kaikki ammattilaiset ja muut käyttää putkivaffareita, eikä transu-paskoihin kosketa pitkällä tikullakaan. Mutta entäs aloittelijanäkökulmasta katsottuna? Putkivahvistimissahan on käsittääkseni paljon sexympi särö kuin transistorivahvistimissa. Mutta miten on tällaisessa teholuokassa? Onko kokemusta tuosta Kustomista? Kiitoksia jo etukäteen. Hyvä esko, taistele! |
Volle 08.12.2004 22:23:28 | |
---|
Putkivahvistimissahan on käsittääkseni paljon sexympi särö kuin transistorivahvistimissa. Mutta miten on tällaisessa teholuokassa? Onko kokemusta tuosta Kustomista? Kiitoksia jo etukäteen. Niinhän sitä sanotaan, että putkivahvistimet kuulostaisivat paremmalta. On kuitenkin olemassa huonoja putkivahvistimia ja hyviä transistorivahvistimia. Noista kahdesta en ole kumpaakaan kokeillut, joten en osaa niiden keskinäistä paremmuutta kommentoida. Käsittääkseni Kustomissa ei kuitenkaan ole kuin yksi ainoa putki etuasteessa, mikä ei tee siitä putkivahvistinta. Käy, mikäli mahdollista, musakaupassa itse testimässä, kummasta irtoaa paremmat saundit. Nam. |
Skebaristi 08.12.2004 22:27:23 (muokattu 08.12.2004 22:27:49) | |
---|
No ei tuo Crate ainakaan mikään helmi ole. Oikeastaan aika paska, ainakin säröt. Clean on myös aika tunkkainen. Huom. Saan haukkua ihan luvallisesti, kun itse omistan kyseisen härpäkkeen. "No niin, no joo"
Pastilli? |
Volle 08.12.2004 22:30:53 | |
---|
Nyt kun tuota Craten kuvaa vilkaisin, huomasin, että olen kuin olenkin sellaisella joskus soittanut jonkun koulun projektin harjoituksissa. Potku loppui murolaatikosta pahasti kesken ja saundi oli aika huono. Kotona pienellä se voi olla parempi enkä tiedä onko toi Kustomi yhtään parempi. Nam. |
Tompsi 08.12.2004 22:40:07 | |
---|
Kustom on yhdellä etusputkella varustettu wannabe, mutta silti hyväsoundinen. Itse omistan laitteen ja kyllä se harjoituskäyttöön on oikein jees (tosin jos Roland Microcube olisi ollut olemassa kun tuon ostin niin sillä nyt harjoittelisin.) |
LaXu 08.12.2004 22:49:15 | |
---|
Tuollaisella Craten GX15:lla (vanhempi malli, ei kaikua ja vähän karumman näköinen etupaneeli) minä kitaransoiton aloitin. Dynamiikkaa siinä ei juuri ole ja soundiltaan aika honottava. Kyllä siitä sitten sai ihan hyvät "köyhän miehen Santana" soundit jahka soittokokemusta oli kertynyt enemmän. Myin omani tuossa reilu vuosi sitten, jolloin viimeisen kerran sitä tuli testattua, kun kellarista kaivoin sen esiin. En kyllä usko, että tuo Kustomin hybridi (ei siis putkivahvistin) on mitenkään erityisen paljoa parempi. |