Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Etno, proge, latin »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ayreon
1 2 3 4
Juopa
06.12.2004 00:11:05 (muokattu 06.12.2004 00:20:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs mieltä olette bändistä (tai projektista). Itse pidän uusinta The Human Equation:ia vuoden 2004 levynä. Dream Sequencer ja Into The Electric Castle on myös ihan mahtavia levyjä. Tehdään sitä hienoa musiikkia vielä 2000-luvullakin. Ihan uskomattoman hienoja tunnelmia ja sävellyksiä. Tietysti suuri osa kunniasta kuuluu hienoille vierailijoille (varsinkin laulajille), mutta on se Arjen Lucassen aikamoinen nero.
 
Ja jos joku ei tiedä mistä puhutaan niin menköön osoitteeseen:
http://www.ayreon.com/
 
Muutamia kovia nimiä jotka ovat vierailleet Arjenin projekteissa:
Neal Morse
Bruce Dickinson
Devin Townsend
Mikael Åkerfeldt
Ken Hensley
James LaBrie
Fish
...
 
armadillo
06.12.2004 03:25:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hevimetelipalstallahan oli Arjenin tuotoksista joskus juttua. Paras levy on tietysti Universal Migratorin rauhallinen ykköslevy. Nuo hevimmät jutut eivät jaksa suuremmin kiinnostaa.
 
Life is a vacuum cleaner, it sucks.
pliksu
06.12.2004 17:17:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin.. muutama progefanaatikko aikanaan hehkutti mulle tuota In to the eletric castlea (tms.) Kuunnellessani jotenkin koko siitä touhusta tuli jotenkin rasvainen olo. Koko konsepti tuntuu jotenkin niin älyttömän kornilta. No, makuasioitahan nämä. Enkä liiemmin ole niiden ulinasyntikoiden/'proge'metallin ystävä. Ja olen muutenkin sitä ahdaskatseista seurakuntaa, jotka pitävät The Whon Tommya kaikkien aikojen upeinpana rock-oopperana.
 
I’m free to be whatever I. Whatever I choose and I’ll sing the blues if I want
lxi
06.12.2004 21:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin.. muutama progefanaatikko aikanaan hehkutti mulle tuota In to the eletric castlea (tms.) Kuunnellessani jotenkin koko siitä touhusta tuli jotenkin rasvainen olo. Koko konsepti tuntuu jotenkin niin älyttömän kornilta.
 
Aivan sama vika. Ehkä pitää kokeilla tuota uutta, kun siinä esiintyvät muiden muassa iki-ihanat Townsend ja Åkerfeldt.
 
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
Akiman
06.12.2004 22:55:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haastattelu -> http://www.sonosmetallicos.net/haastattelut.php?id=42
 
:: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: #SONOSMETALLICOS @ IRCNET ::
Portnoy
07.12.2004 17:08:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse diggailen kyllä kovin tätä The Human Equationia. Loistava konsepti ja melodiat.. Turha vänkkäys on jätetty pois josta vain plussaa. Jonkin sortin nero tuo Lucassenin poika :) En kuitenkaan nostaisi häntä yhtä korkealle kun PoS:in (Pain Of Salvation) Dani-poika Gildenlöwiä ;) Osalta johtuen Gildenlöwin laula-äänestä, jotenkin itselle ei Lucassenin ääni kolaha, musiikki loistavine vieraineen kylläkin... The Human Equation ehkäpä yks vuoden 2004 parhaista levyistä!
 
pimeys
08.12.2004 21:46:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The Human Equation ei alkuinnostuksen jälkeen ole oikein jaksanut napata, vaikka onkin periaatteessa ihan ok levy. Ayreon-huumassa kävin ostamassa Into the Electric Castlen, joka onkin astetta kovempi levy. Aluksi olin kovin pettynyt sähkölinnan tunnelmiin, mutta muutaman kuuntelun jälkeen olin lopullisesti koukussa. Vieläkin kappale Amazing Flight saa kylmät väreet aikaan. Uskomatonta menoa.
 
kimurantti1
09.12.2004 14:43:23 (muokattu 09.12.2004 14:43:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnellessani jotenkin koko siitä touhusta tuli jotenkin rasvainen olo. Koko konsepti tuntuu jotenkin niin älyttömän kornilta.
 
Voin sanoa samaa.
 
On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus. Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni.
JanneRBX
10.12.2004 23:17:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ayreon... itselleni varsin uusi tuttavuus mutta pitkästä aikaa olen onnistunu löytämään jotain helvetin hienoa. Musiikki todellakin on jotain erikoista. Muutaman levyn olen kuullut ja aika uusi Universal migrator on todella tutustumisen arvoinen eepos. Kyllä arjen tekee mahtavaa työtä.
 
Juopa
18.12.2004 02:32:42 (muokattu 18.12.2004 02:40:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnelkaa Electric Castlelta vaikka Tunnel Of Light ja The Castle Hall. Ja jättäkää ne spiikit omaan arvoonsa. Ihan loistavaa musiikkia.
 
Dream Squenserilta vaikka My house on mars, and the druids turn to stone tai the first man on the earth.
 
Itekkin joskus pari vuotta siiten ekaa kertaa kuuntelin Ayreonia, ja ei iskenyt yhtään. Pistin samaan kategoriaan ritarihevin kanssa. Mutta vaikka sanotukset on mitä on, niin ohan tää ihan helvetin hienoa musiikkia. Ja The human equationia voin suositella kaikille monipuolisen musiikin ystäville.
 
Lerxst77
19.12.2004 03:05:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eka kerran kuulin jokunen vuosi sitten metalliliitosta Ayreonin: Out of the white hole -biisin jossa kotipelto oli kailottamassa.. iski heti lähinnä massiivisten urku/kitarasoundiensa puolesta.. piti oitis etsiä kyseinen levy käsiin josta biisi löytyi.
 
Electric castle -levyltä oma suosikki on tämä Fishin ja kumpp. Isis & Osiris Tämäkin yllätti koska en tiennyt että Fish oli siinä mukana ennen kuin skottiaksentti alkoi biisin aikana kuulumaan. :) ja tietenkin tämän jälkeen piti electric castle hommata.
 
Onkos joku nähnyt sen Star One Live dvd:n.. hurjaa menoa ;)
 
"Räjähdysainekerroin kun kyseessä on aniitti? -yks vai kaks?"
spitaalinen
19.12.2004 19:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidän enemmän edellisestä Into the eletric castle albumista melkeinpä enemmän, enkä vähiten maestro Fishin ansiosta.mutta Humanista:
Tarina on pöllö, Devin Townsendin tulkinnat kolmosraidalla ovat ekstaattisia ja musiikillisesti levy on muutenkin keskivertoa parempi!!!!
SUOSITTELEN INSIDEOUT-yhtiön levyjä muitakin!!!!!
Ayreonin ystäville tiedoksi:
Kannattaa panna suomalainen ABSINTHE korvan taakse
 
Blend
02.01.2005 16:22:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucassenhan tarkoituksella loi Into The Electric Castlen tarinasta ja henkilöistä hyvinkin korneja. Jostain syystä piti sitä kiehtovana ideana.
Kliseisestä tarinasta huolimatta Into The Electric Castle on musiikillisesti loistava. Varsinkin Cosmic Fusion jaksaa kolahtaa aina, varsinkin Death's Grunt osio. Jotenkin niin mahtipontinen.
 
Dubbidubbiduu
sartanen
02.01.2005 20:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SUOSITTELEN INSIDEOUT-yhtiön levyjä muitakin!!!!!
 
Lisäksi kannatta zekata Magna Carta -yhtiön julkaisuja.
 
"5 good reasons not to practice: 1.There 2. Are 3. No 4. Good 5. Reasons"- Steve Vai
PekkaM
02.06.2006 09:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 515 päivää vanhaan ketjuun!
 
Nyt kun hyllystä löytyy Universal Migrator 1 & 2, The Human Equation, The Final Experiment sekä Star One-nimellä levytetty Space Metal, voinee todeta tuon THE:n olevan selkeästi muiden yläpuolella. Space Metal on musiikillisesti sopivan "juustoa" kamaa, mutta lyriikoitten kornius menee jo pahasti yli, mainio levy silti. Universal Migratoreillakin on vahvat hetkensä.
 
Joku on varmaan pettynyt tai kypsynyt Arjenin ambientlevyyn "Ambeon - Fate of a Dreamer"? Myykää minulle!
 
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
ANtTIKRISTUS
03.06.2006 01:08:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en ole kuunnellu pääasiassa kuin Universal Migrator pt. kakkosta. Alun kolme ensimmäistä biisiä on kovaa kamaa, mutta sen jälkeen homma menee ihme hiplailuksi ja tuntuu kuin koko paketti leviäisi käsiin. Satunnaisia maittavia kohtia löytyy toki alun jälkeenkin, mutta liian kitsaasti. Noh, kuunteleepa tätä tuotosta ennemmin kuin radiota.
 
Pitäisi tutustua paremmin muihinkin näihin projektilevyihin kun aikaa löytyy. Eniten tuntuisi kiinnostavan massiivinen The Human Equation tähtikaartineen. Siitäkin olen satunnaisia biisejä joskus kuullut (kuin myös muilta levyiltä), mutta mitään ei juuri mieleen ole jäänyt. The Human Equationilla taisi olla mielenkiintoisesti toteutettu nämä eri tunnetiloja kuvaavat laulajat.
 
EI OLE KENELLÄKÄÄN POKKAA PAINAA TÄSTÄ
lapio
03.06.2006 22:44:16
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Human equationin kautta tutustuin Ayreoniin. Pidin siitä sen verran, että hankin Universal migratorit joista pidän tosi paljon, en osaa sanoa kummasta pidän enemmän, ykkösestä vai kakkosesta riippuu mielentilasta. Unversal migratoria vaivaa hieman se, että laulajien vaihtuminen jokaisessa biisissä tekee kokonaisuudesta hieman hajanaisen tuntuisen. Suosikki on kuitenkin tuo into the electric castle.
 
Keikkaileekohan Ayreon juurikaan? Olisi varmasti aika hankala saada kaikki vierailijat mukaan keikoille.
 
IHA OK!
PekkaM
04.06.2006 00:09:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkaileekohan Ayreon juurikaan? Olisi varmasti aika hankala saada kaikki vierailijat mukaan keikoille.
 
Star One:lta on jopa livealbumi julkaistu.
 
Kasa efektipedaaleita myynnissä. Ilmoitus profiilissa.
fidZi
05.06.2006 17:15:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joku on varmaan pettynyt tai kypsynyt Arjenin ambientlevyyn "Ambeon - Fate of a Dreamer"? Myykää minulle!
 
Ei se mitään ambienttia ole, tuollaista haahusynarockia.
 
Et ce temps, où est-il allé?
atimoc
08.06.2006 23:27:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jäikö kellekään muulle huono maku The Human Equationin lopetuksesta? Yleensä kiinnitän aika vähän huomiota yksittäisen biisin tai koko levyn tarinan kerrontaan (mikäli sellaista ylipäätään edes levyllä on), mutta jostain syystä THE jäi kaivelemaan. "Dream sequencer system offline" tuntui pirun laimealta ja turhalta ratkaisulta, kun hienoa ja toimivaa tarinaa on kehitelty 20 biisin verran.
 
Oli miten oli, erittäin hieno levy, ja Arjen Lucassen on tosiaan yksi nykypäivän musiikkineroista.
 
"These songs are long... and there are fast parts... so that automatically means that they're good!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «