Demostudio 06.11.2004 21:44:50 | |
---|
Bändin nimi: Pekko Alasajo Kappaleen nimi: Kännissä URL: http://www.saunalahti.fi/~jaakpes/Music/KannissaMix2.mp3 (Mp3) Pekko Alasajo - tuo snadisti skitsofreeninen anagrammiharrastaja - palaa jälleen uudella biisillä. Laulun sanat on Pekon mukaan kirjoitettu "jossain lomareisulla noin varttitunnissa". Sävellys ja demo syntyi yhden iltapäivän aikana Pekon työpajalla. Biisin genreä sanavalmis Pekko kuvailee tyyliin "rillumarei-meets-juomalaulu-meets-Stevie Ray Vaughan". Pekko haluaa myös huomauttaa amerikkalaista disclaimer -perinnettä myötäillen, että hänellä ei ole mitään biisissä mainittuja Semifinal -klubia tai Helsingin bussikuskeja vastaan. "Päinvastoin, Semifinal on yksi Suomen parhaista rockklubeista, ja HKL'ää käytän usein ja ihan mielelläni", Pekko linjaa, ja jatkaa: "En myöskään halua kannustaa ketään juomaan liikaa. Kohtuus kaikessa." Kitarakamafriikeille Pekko paljastaa, että rytmikitaran signaaliketju on Stratocaster -> Ibanez TS9 Tubescreamer -> Marshall JMP Super Bass MK II -> 2*12" kaappi. Soolossa oli sama set-up säröpurnukkaa lukuunottamatta - siinä Pekko käytti Ibanez Tube King TK999 -pedaalia. Kaappi mikitettiin reilun metrin päästä isokalvoisella konkkamikillä. Ainoa kitaraefekti on sooloon miksauksessa lisätty delay. Bridgen akustiset kitarat on soitettu kahteen kertaan Pekon piskuisella APX -Yamahalla, ja äänitetty isokalvoisella konkkamikillä. Cheers, J. Pekon manageri |
Härski 06.11.2004 22:26:14 | |
---|
Ei helvetti mitään huonoa! Soundit, biisi ylipäätänsä ja lyriikat olivat loistavat. Laulaja oli myös erittäin hyvä. Pakko nostaa molemmat peukut ja isovarpaat tälle! Jees! |
Timo JM 06.11.2004 23:18:17 | |
---|
Laulaja on hyvä! Vähän samanlainen soundi kuin Aki Louhelalla. Onko noi rummut otettu jonkun syntikan sisältä? Biisissä on ihan kiva yleissoundi. Itse ralli menee vähän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Kiva fiilis silti. ...siis mun mielestä. |
Spiralmind 07.11.2004 12:52:45 | |
---|
Ihan jees. Toimii. Kivaa kitarointia. Hyvä laulu. Sanity is just the majority of lunatics
setting the standard. |
Jabe 08.11.2004 13:29:31 | |
---|
Kiitoksia kehuista. Onko noi rummut otettu jonkun syntikan sisältä? Juu, tai rumpukoneen, paremminkin. Ohjelmoitu Cubasessa, soundimodulina on BOSS DR-5. |
steelin 09.11.2004 00:17:16 | |
---|
Kiitoksia kehuista. Juu, tai rumpukoneen, paremminkin. Ohjelmoitu Cubasessa, soundimodulina on BOSS DR-5. Ai tää olikin sun.. Silti tää on hyvä ralli, piti oikein kuunnella toiseenkin kertaan. Loppuu vaan vähän liian töksähtäen. |
Kukkis 09.11.2004 00:44:56 | |
---|
Vaikee antaa kovin rakentavaa kommenttia. Todella hieno soundimaailma ja tatsi kunnossa kitaristilla. Ei uskois, mutta mulla on kaksi hattua päässä ja nostan kumpaakin! Mikä ei tapa, se vahingoittaa ainakin.
Pastilli? |
Jabe 09.11.2004 10:42:53 (muokattu 09.11.2004 10:43:54) | |
---|
Ai tää olikin sun.. Pekko Alasajo on mun salanimi. Tai ei enää niin kovin salainen :) Loppuu vaan vähän liian töksähtäen. Joo - tota kertsiä vois ehkä vetää vielä pari kertaa tuohon loppuun. Tai jotenkin muuten hieman pidentää. Oon samaa mieltä. ...mutta mulla on kaksi hattua päässä ja nostan kumpaakin! Kiitos. (BTW, Eikö sulle tuu kuuma kahden hatun kanssa?) |
Simba 04.12.2004 18:46:54 | |
---|
Hauskaa, mulle tuli jolla oudolla tavalla mieleen tästä Kake Singers, tuo 70-80 luvun taitteen legendaarinen orkesteri.Voi olla että johtu laulajan samantyyppisestä fraseerauksesta. Hyvä,hyvä! |
Jabe 07.12.2004 12:41:28 | |
---|
Hauskaa, mulle tuli jolla oudolla tavalla mieleen tästä Kake Singers Jaa, aika jännää :) Mun isoveli kyllä kuunteli Kake Singersiä aika paljon, kun mä olin ihan skidi. Ehkäpä siitä on tarttunut jotain ... |
Oli pakko kuunnella kun oli niin mainio nimi biisillä. Aika perusmeininkiä oli kappale, mutta ei "huonoa" musiikkia ollenkaan. Laulaja oli kerrassaan mainio. Ei tästä oikein muuta jäänyt mieleen. Paitsi tietysti biisin nimi. Pitää varmaan kokeillakin joskus miltä tuntuu olla kännissä :) Myös vähän voi olla paljon |