antttti 03.12.2004 20:15:08 (muokattu 03.12.2004 20:16:16) | |
---|
noniin. onhan näistä jo keskusteltu, vaan mitä ootte mieltä, kun soittelin tämmössillä taman 5a japanese oak mallisilla kapuloilla. soitin kapuloilla 2 "humppameininki"-esitystä ja bändin kanssa yhdet treenit puoleen väliin. soittelin kaiketi ihan perkeleen hiljaa.. elikkäs. nää on ostettu tuolta levytukusta ja aattelin kysästä että jos sieltä sais uudet takas jonkun kaltaisen takuun muodossa tai jotain muuta vastaavaa. tossa kuitenkin kuva kapuloista. http://www.logiikka.net/images/kapula.jpg |
Alpha 03.12.2004 20:24:59 | |
---|
Ääh...muutama kierros jeesusteippiä, ni noon ihan hyvät...:o) Itte en ainakaan saanu uusia tilalle, kun kapulat yhtäkkiä napsahti poikki noin puolen tunnin soiton jälkeen... |
anstir 03.12.2004 20:53:40 | |
---|
Samanlailla katkes itellä tänään Regal Tipin kapula. N. 2 viikkoa kyllä oli jo soiteltu sillä mutta silti.. Nuo Taman kapulat yleensä kyllä kestää, koska ne on tammesta tehty. No, kai niihinkin sattuu huonoja yksilöitä. |
opa2 03.12.2004 22:05:16 | |
---|
Nuita kannattaa käydä näyttämässä ja uusia tinkaamassa kun on tolleen lohennut. Mä ainakin sain uudet B-Stickit kun lohkes just tolleen ja halkeema oli puoleen väliin kapulaa. Sattunu vain vähän oksanen puu, joka on sit tosta halennu. Valuvika, niin sanotusti. "Sinä päivänä kun joku syntyy rumpukapulat kädessä niin minä pyörrän epäpyhät puheeni harjoittelun tärkeydestä, leikkaan hiukseni ja rupean pelaamaan tennistä!" -Heikki Malmberg |
mooch 03.12.2004 23:50:09 | |
---|
Nuo Taman kapulat yleensä kyllä kestää, koska ne on tammesta tehty. Hmm, siis hetkonen. Mulle on nimenomaan opetettu, ja omien kokemusten kautta olen oppinut että tammi on eteenkin reunalyönneille (hetkonen, nyt tuli kyllä sellanen oikosulku etten mitenkään keksi sitä fiksumpaa nimeä tolle..) todella heikko. Mulla oli oisko ollu sellasen rumpalin ku Tommy Aldrigen signature-kepit (Pro-Markkia) jotka oli tammea, ja meni rikki lähes ensimmäisillä...noh, sanotaan nyt että reunalyönneillä. Tippi kuitenkin pitäisi tammessa olla aika kestävää. Mutta kuva näytti todella tutulta. Hickoryä kehiin :-) Tammen etu mun mielestä on kyllä se että se painaa niin mukavasti. Korjatkaa jos meni pieleen, näitä on ainakin erään musiikkiliikkeen myyjä mulle opettanut. |
J. Cool 04.12.2004 00:50:14 | |
---|
Mulle on nimenomaan opetettu, ja omien kokemusten kautta olen oppinut että tammi on eteenkin reunalyönneille (hetkonen, nyt tuli kyllä sellanen oikosulku etten mitenkään keksi sitä fiksumpaa nimeä tolle..) kitaristin kans sovittiin, että tarkottamasi reunalyönti on "string shot" :) niin, rim shotiksi kutsuvat maailmankielessä. en tiiä noista kestävyyksistä. mulla on tainnu melkeen aina olla kepit hickoryä. iso murhe ja lippu puolitangossa, kun noin kokematon kapula (=vain pari naarmua pinnassa ennen halkeamista) joutuu hautuumaalle.. don't touch my bumtsibum |
hgr 04.12.2004 01:07:56 | |
---|
Aquarianin hiilikuitukapulat ja sillä selvä. |
Klooni 04.12.2004 08:19:48 | |
---|
Hmm, meikulla kesti taman 214 kapulat tuhottoman hyvin, kun oli saatavilla niitä "sinileimaisia" eli jenkki kapuloita, sama kapula mutta japanin versiona (mustaleima) kestää ehkä 2 - 3 tuntia ... eli niitä ei enään meikulle tule, 3 paria japanilaisia ja sama juttu jokaisessa. Pistin pinon B-Stickkejä tulemaan, saas nähdä tekeekö niillä mitään. Mielettömän hyvää musiikkia mielettömän huonosti soitettuna !
http://kloonin.omaservo.net/ |
Magetsu 04.12.2004 10:54:17 | |
---|
En usko että saat uusia tilalle, mutta ainahan sitä voi yrittää käydä vonkamassa... Itelläni katkeilee yleensä kolmella eri tavalla palikoita; - Samallalailla ku sulla kuvassa - Kapulaotteen edestä - Rimmishotin seurauksena Niin ja käytän noita vic firthin 5a:ta ja 7:ata... Pro-Markit oli ihan jees, mutta ne kulu ihmeellisesti, semmosta ihan hienoa pölyä jalat täynnä ja kapula semmonen ku siinä ois jotaki termiittejä käyny... :) LaSpecialit aikoinan kesti melko hyvin, mutta niitä ei ole ollu saatavana pitkään aikaan... Prolinet, zildjianit ym:t höpöhöpöpalikat :) ei ole toiminu olleskaan... Mutta ei auta itku, ne on vaan kuluvaa kampetta... Hoho, tulipa tästä mieleen eräs hauska juttu, kun joskus aikoinaan sodekunnassa oli sellanen runpuluti joka tilas sitte meille (tai sodekuntaan) palikoita, muistaakseni joku kymmenkuntaparia vic firthejä, no eipä siinä, myöhän soitettiin rokkia ja palikoita katkeili, äijjä oli ihan ressissä ja meinasi että niiden pitäisi kestää koko loppuvuosi, hoho, no se sitten laitto ne lukkojen taa ja meän piti penkoa roskiksista jotain iänkatkenneita kapuloita ja yhistää niitä teipeillä, jotta päästiin taas soittamaan.., ei näin... ;) Se on pojat silleen, et me ollaan hävitty jo tää peli! |
Mikko/DE 04.12.2004 11:15:25 | |
---|
Aquarianin hiilikuitukapulat ja sillä selvä. Mun täytyy kompata. Vaikka studiossa just vedinkin noilla taman japanese oakeilla, niin noi aquarianin lites kapulat kestää treeneissä noin puol vuotta. Kestäis kauemminkin, mutta keikoilla joskus tulee vedettyä noilla rideen liian lujaa. Soundi niissä on huono koska kapula ei soi ollenkaan mutta kestävyys on todella hyvä. |
miän vain 04.12.2004 12:02:54 | |
---|
Tuohan on oikein kapulanoston oppitunti. Ne puunsyyt siinä. Ehjässä menee suoraan, katkenneessa vinosti. Ja vinoa syytä myöten haljennut. Joo, aina ei voi saada täysin suorasyisiä kapuloita, mutta kannattaa katsoa tarkasti ja pyrkiä mahdollisimman lähelle. Säästyy rahaakin. |
J. Cool 05.12.2004 17:35:33 | |
---|
Hoho, tulipa tästä mieleen eräs hauska juttu, kun joskus aikoinaan sodekunnassa oli sellanen runpuluti joka tilas sitte meille (tai sodekuntaan) palikoita, muistaakseni joku kymmenkuntaparia vic firthejä, no eipä siinä, myöhän soitettiin rokkia ja palikoita katkeili, äijjä oli ihan ressissä ja meinasi että niiden pitäisi kestää koko loppuvuosi, hoho, no se sitten laitto ne lukkojen taa ja meän piti penkoa roskiksista jotain iänkatkenneita kapuloita ja yhistää niitä teipeillä, jotta päästiin taas soittamaan.., ei näin... ;) joo tosi hauska juttu.. Ekaks sano et firman puolesta kepit, voi reenailla. sit jätkät **** paukutteli heviä 7A:lla. Yllättäen rupes kapulat hajoamaan tiuhaa tahtia - sitten ei ollukaa enää jäljelä ku niitä generaleja, halkasija puoli metriä ja painoa kuus kiloa per halko. olipa juhlaa vetää niillä settiä :D don't touch my bumtsibum |
OlaVi_K 07.12.2004 15:05:35 | |
---|
Ostin puolisen vuotta sitten parin noita Ka Shi keppilöitä.Niillä on soitettu paritkymmenet treenit ja yhdet studiosessiot ja mitäpä niille tänään kuuluu? Toisesta kapulasta on tipistä lohjennut 1/6 ja molemmista on tipin alapuolelta jonkinverran tasaseen tahtiin ohentunut kapulat,ei muuta.Ei voi muuta kun olla tyytyväinen kyseiseen tuotteeseen.Ja näillä kapuloilla on siis soitettu heviä ja siitä raskaampaa musaa,ei siis jatsia. Joka toiselle kuoppaa kaivaa,joka toiselle ei. |
HeavyMachinery 08.12.2004 11:41:35 | |
---|
Aquarianin hiilikuitukapulat ja sillä selvä. Hyi, sain näppylöitä..... Vic Firth Dave Weckl evolution 5b ei yhtään katkennutta,vain tipit menee paskaksi. Vic Firth 7b kestää noin 3 reeni kertaa ja menee jostain poikki. No niin, sano napoleon ! |
noniin. onhan näistä jo keskusteltu, vaan mitä ootte mieltä, kun soittelin tämmössillä taman 5a japanese oak mallisilla kapuloilla... Itellä katkes samalla lailla nuo samat tamat, toiset tai kolmannet reenit oli menossa noilla kepeillä, aikaisemmin on kestänyt vuodenkin vic firthit mulla.... On tässä muutenkin ollut tarkoituksena siirtyä ohuempiin, kun kipeytyy ranteet noilla paksuilla soitettaessa, saa nähdä kestääkö ohuemmat paremmin. ;) |
anzelmosm 08.12.2004 13:46:40 | |
---|
noniin. onhan näistä jo keskusteltu, vaan mitä ootte mieltä, kun soittelin tämmössillä taman 5a japanese oak mallisilla kapuloilla. soitin kapuloilla 2 "humppameininki"-esitystä ja bändin kanssa yhdet treenit puoleen väliin. soittelin kaiketi ihan perkeleen hiljaa.. elikkäs. nää on ostettu tuolta levytukusta ja aattelin kysästä että jos sieltä sais uudet takas jonkun kaltaisen takuun muodossa tai jotain muuta vastaavaa. tossa kuitenkin kuva kapuloista. http://www.logiikka.net/images/kapula.jpg kerran oon saanu uudet kapulat ku täällä käpylässä ei oo kilpailua niin sipliaanin jotku homokalliit (siis muihin verrattuna) hinta oli jotai 18e korvilla niin reeneissa kerkes puoli piisiä soittaa (n 2min) niin eiköhän mene kapula poikki.. marssin sit suoraan musakauppaan ja sanoin että nyt ei ollu oikeen hintalaatusuhe kohdallaan näissä kepeissä niin sano vaan että ota siitä hyllystä uudet.. jälkeenpäin se kyllä sano että pannaanko vahinko puoleksi ku vielä poristiin ku sillon aikasemmin sillä oli kiire.. mut eipä se oo sitä kyllä muistanut sitte velottaa sitä vahingon puolikasta.... mutta eipä se kyllä ensimmäinen eikä viimeinen kapula ollut mikä ei kestänyt paria minuttia pidempään.. ;) http://irc-galleria.net/view.php?ni … M&image_id=985221&navi=true |
Ruoste 12.12.2004 17:33:40 | |
---|
käytän pro markin 7A nailon päisiä keppejä je ne kyllä kestää hyvin, jos nailon nuppi lähtee irti nii pikaliimaa alle ja taas mentii olen amelionin runpali eli olen saletisti mölön-matin paras kamu |
ilarj 12.12.2004 21:46:48 | |
---|
Mulla noi taman tammi kepit kestää parhaiten ja lyön lähes pelkästään kanttiin. Käytän mallia 214B. Hyvä vinkki on myös se että ostaa aina samanlaisia kapuloita kunhan vaan löytää sopivat. Sitten ku toinen katkeaa ni jää aina yksi vara kapula jonka voi taas ottaa käyttöön kun katkaisee uudesta parista kapulan. |
ltg 13.12.2004 14:06:11 | |
---|
Jep, nuo Taman tammikepit kestää minulla parhaiten. Viimeksi kuitenkin napsahti kärjestä poikki parin ensimmäisen iskun jälkeen, taisi joku valmistusvirhe olla. Vähän puuliimaa ja jesseteippiä, niin kyllä se siitä. IMIK#5,KK#3 On erehdys kuvitella, että suuria ongelmia voi ratkaista perunoiden avulla. |
OlaVi_K 13.12.2004 14:47:38 | |
---|
Vähän puuliimaa ja jesseteippiä, niin kyllä se siitä. Jees.Puuliiman allekirjoitan mut jesaria EN.Se sotkee vaan kamat ;) Joka toiselle kuoppaa kaivaa,joka toiselle ei. |