Aihe: "vino" synateline
1 2
diameter
01.02.2003 20:12:26
kellään kokemuksia tuommoisesta standista jossa syna on etukenossa, helpottaako soittamista paljon verrattuna suoraan? entä hinnat?
Jabbe
01.02.2003 20:15:35
annappas esimerkki... miten päin vinossa? alas/ylös?
"Eiku..."
Dirk
02.02.2003 16:25:01
kellään kokemuksia tuommoisesta standista jossa syna on etukenossa, helpottaako soittamista paljon verrattuna suoraan? entä hinnat?

Ei ole itsellä muuta kokemusta, paitti mitä on Jenssin työskentelyä telkkarista nähny :) Eikäs se vaikuta tuohon käsien asentoon ja sitä kautta siihen, että teet työtä enemmän sormilla ja vähemmän käden omalla painolla. Ja eiköhän nuo ole taaksepainuvia; ei varmaan kovin terveellistä mikäli sulla kädet taipuu vajaa 90astetta yläviistoon...
Jabbe
02.02.2003 16:26:19
tollanen vois olla aika kätevä... mistähän sais?

http://www.dereksherinian.com/image … allery/billyidol/derekbillyTO03.jpg

(ja vielä noi nordit siihen päälle.)
"Eiku..."
Thomas
02.02.2003 16:47:04
tollanen vois olla aika kätevä... mistähän sais?

http://www.dereksherinian.com/image … allery/billyidol/derekbillyTO03.jpg

(ja vielä noi nordit siihen päälle.)

Hohoh! Katsokaahan sitä oikealta alhaalla olevaa kiipparia ;) Erehdyttäviin kuoriin ovat pakanneet hohohoho
Jabbe
02.02.2003 17:13:38 (muokattu 02.02.2003 17:16:13)
Hohoh! Katsokaahan sitä oikealta alhaalla olevaa kiipparia ;) Erehdyttäviin kuoriin ovat pakanneet hohohoho

Tritonhan se siinä. Itekin vähän aikaa sitä töllistelin... voiskohan oman synan kuoret ottaa irti ja maalata spreillä punaseks? :)

tossa vielä toinen:
http://www.dereksherinian.com/image … /gallery/billyidol/derekbilly03.jpg

on jätkällä pelit ja vehkeet... eikä se ees soita kovin hyvin...
"Eiku..."
Thomas
02.02.2003 17:28:09 (muokattu 02.02.2003 17:30:04)

Tritonhan se siinä. Itekin vähän aikaa sitä töllistelin... voiskohan oman synan kuoret ottaa irti ja maalata spreillä punaseks? :)

Hmh, mielenkiintoinen idea maalata syntikan kuoret, mutta asiasta kolmanteen...
Nämä sponsori sopimus asiat ovat muuten yleensäkin aika huvittavia... joillakin artisteilla on aina lavalla esillä joku esim. vahvistin (tai tässä tapauksessa syntikka) ja jossain lavan alla piilossa joku toinen peli koska sponsori sopimus on jonkun yhtiön kanssa tehty.
Casse
02.02.2003 20:41:46

Tuolla Triton Havenin sivuilla on myös siisti kuva mustasta Tritonista. Se on aika rankan näkönen =)
Kiipparisti
02.02.2003 22:23:30
Ei se vaikuta soittoon mitenkään, pelkästään yleisön takia. Oon joskus "nuorempana" pari keikka heittänyt vastaavalla tyylillä, mutta kun tarvii enemmän syniä ei oikein onnistu. No, kyllähän Derekiltä onnistuu.
Jabbe
02.02.2003 23:12:56
Ei se vaikuta soittoon mitenkään, pelkästään yleisön takia. Oon joskus "nuorempana" pari keikka heittänyt vastaavalla tyylillä, mutta kun tarvii enemmän syniä ei oikein onnistu. No, kyllähän Derekiltä onnistuu.

jotenkin kummasti, kun käänsin synan tollaseen derek-asentoon, niin ihmeen nopeesti pysty soittaa... täytyy siinä jotain hyötyäkin olla?
"Eiku..."
KP
03.02.2003 08:01:18
Ite oon käyttäny sellasta treeneissä ja kyllä se on ehkä vähän helpompi, mutta perusideana siinähän on se, että fanit näkee ku Jens, harkin, Wirman ym. lurittelee!!
Casse
03.02.2003 09:30:49

Paljonkohan tuommoset vinot telineet suurinpiirtein maksaa? Tuli vain mieleen että eikö siinä ole inhottava vaihtaa soittoääniä jos näppäimet menee oikein alas? Vähä tyhmä kysymys mutta tulipa vain mieleen.
Kiipparisti
03.02.2003 18:16:32
Hyvä, jos teline tekee nopeammaksi. Wanna play faster....Faststand.
Jabbe
03.02.2003 18:18:41

tuohan kuulostaa ostos-tv:n mainokselta!

En tiedä, ehkä kyse oli vain jostain mystisestä tilulilu-fiiliksestä... ;)
"Eiku..."
ultimatium
04.02.2003 00:21:30

Ei se teline yhtään nopeammaksi tee, kyllä se soitto pitää itse opiskella... Minö itse kustomoin ihan tavallisesta telineestä silleen lievästi vinon, ihan rälläkällä ja migillä... Kyllä se tekee soittamisesta helpompaa, esim. monet vaikeat sormivaidot ovaty helpompia... Enitehän tuosta on ollut soittaessa nopeita ja vaativia kuvioita... Mulla itseasiassa on liian vähän kallistettu, sais olla enemmänkin... Ja huono syna... Ja huono soittaja
T. Pulkkinen the keyboarding wierdo...
Jabbe
04.02.2003 21:11:28
Ei se teline yhtään nopeammaksi tee

Kyllä se tekee soittamisesta helpompaa, Enitehän tuosta on ollut soittaessa nopeita ja vaativia kuvioita...

eikös tossa oo pieni ristiriita? ;)

ainakin auttaa ranteiden kipeytymiseen, itselleni olis parempi soittoasento. kerropas lisää tosta kustomoinnista, miten onnistuu käytännössä?
"Eiku..."
Dirk
04.02.2003 22:06:18
jotenkin kummasti, kun käänsin synan tollaseen derek-asentoon, niin ihmeen nopeesti pysty soittaa... täytyy siinä jotain hyötyäkin olla?

Heh...reeni on turhaa; kallistetaan vaan synaa ja yhtäkkiä alkaa tilu luistaan :)
Itsekkin hieman kattelin, että taasko se Clavia on panostanu johonki uuteen peliin...ei sentään.
Casse
08.02.2003 19:44:08

Tulipa vain mieleen että miten sitten semmoinen teline joka on kallistunut soittajaan itseensä päin?
Djinn
08.02.2003 21:26:53

Pääasiassa tuo telineen nitkauttaminen vinoon vaikuttaa ranteen asentoon - joka taas itsessään on omiaan helpottamaan sormien työskentelyä. Jos ( ja kun ) kosketinsoittaja soittaa seisaaltaan, tuppaa lankku usein jäämään liian alas. Tämä taas vääntää ranteen soitannon kannalta luonnottomaan asentoon - tuloksena turha jännitys ja koordinaation vaikeutuminen. Itse olen aina kuitenkin soittanut "suoralta" telineeltä, ja tyytynyt vain suosiolla nostamaan instrumentit tarpeeksi ylös.

Koittakaapas vaikka itse:

1) Etsi piano

2) Etsi mukava, hyväntuntuinen soittoasento. Semmonen, josta keikan vetäisit.

3) Tarkasta käsivarren ja ranteen kulma. Pitäisi olla aika lähelle "kulmaton", eli ranne on käsivarteen nähden suhteellisen suorassa.

4) Etsi syna joka seisoo ständin päällä

5) kts. kohta 2

6) Tarkasta uudelleen se paljon kohuttu ranteen kulma. Kuten tuossa aiemmin jo totesin, tuppaa instrumentti melkeinpä aina jäämään liian alas. -> Ranne vääntyy.

Teline vinoon -> Ranne suoraksi.
Visit http://www.helionprog.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)