Tony Narrows 07.12.2004 17:56:11 | |
---|
itseäni on viimeaikoina lakanut mielettömästi häiritsemään se että kitara menee epävireeseen,kun käsi painaa tallaa taaksepäin. Vireen saa kyllä takas,ku käyttää kieliä hieman löysänä,mut ei niin voi joka väliin tehdä. Aikasemminkin jo mietin tuota tremsetteriä,mut mieleeni tulivat vain jutu jotka tremsetter estää tai mitense vaikuttaa kammen käyttöön ja siksi jätin sen hankkimatta. Olis kiva jos teillä olisin jotain mielipiteitä ja kokemuksia kyseisestä keksinnöstä? Haittoja? Hyötyjä? Alias Tonza |
LaXu 07.12.2004 18:00:37 | |
---|
Voithan tietysti aina blokata tallaan, ettei virettä pysty nostamaan. Silloin ei käden painaminen tallan päällekään haittaa virettä, kun talla ei pääse liikkumaan. |
Gypsy 07.12.2004 18:05:40 | |
---|
Mä olen jossain nähny semmosen jutun, mikä tulee kitaran kanteen kiinni, ja siihen saa laitettua kammen kiinni. |
kunnasja 07.12.2004 20:21:09 | |
---|
Ensimmäinen konsti olis että muutat soittoasentoa, niin ettei käsi paina sitä tallaa. Tremsetter toimis kyllä vireen palauttamisessa, mutta sullahan on se kitara soittaessa epävireessä jos painat kädellä tallaa?! Siihen se ei vaikuta. Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3 |
zepeteus 07.12.2004 20:58:05 | |
---|
Sen mitä tremsetteristä olen ymmärtänyt, niin vakaampihan siitä floikasta tulee. Kestää venyttääkin kunnolla, ja saiko peräti niinkin tiukalle säädettyä, jotta muut kielet pysyvät vireessä vaikka yksi katkeaisi. Huonona puolena sitten tietenkin jäykistynyt kampituntuma. Warblet voi myös unohtaa, jos sellaisia on harrastanut. Sellaista olen nähnyt mainittavan myös, että Hipshotin tremsetterissä olisi neutraaliasennossa pieni välys. Eli siinä vaiheessa, missä jouset "vaihtavat työvuoroa", tuntuisi se siirtymäkohta hieman lonksuvana. Tämä ei ole tietenkään mukavan tuntuista, jos on tottunut huojuttelemaan juuri siinä nollakohdan molemmin puolin. Olisiko lie täällä mahdollisilta käyttäjiltä kokemuksia? Ibanezin Back Stop-systeemiä olen nähnyt mainostettavan jopa parempana kuin Hipshotin versiota. Tuota Backstoppia ei vain saa enää mistään, paitsi kenties vanhemmista Ibanezin kitaroista poistettuna. |
Kimmo72 07.12.2004 21:13:30 | |
---|
Ööh.. Ai niin tämmösestä "jousi-vastajousi" -systeemistä te puhutte vissiin?? http://www.hipshotproducts.com/tremsetter.htm No joo.. Ei mulla omakohtasii kokemuksia ole, mutta tämmösestä on ollu täällä joskus puhetta. Tosin haulla on mahdoton löytää :( Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Tony Narrows 07.12.2004 21:26:43 | |
---|
Voithan tietysti aina blokata tallaan, ettei virettä pysty nostamaan. Silloin ei käden painaminen tallan päällekään haittaa virettä, kun talla ei pääse liikkumaan. No mut en minä tallan olennaisinta merkitystä halua blokata. Kyl kelluvan tallan pitää tässä tapauksessa olla kelluva. Siellä joku ehdotti jo jotain millä saan kammen kiinni runkoon,mut en minä sellaisesta puhu nyt ollenkaan. Kysyn vain kokemuksia tremsetteristä eli jousesta joka palauttaa tallan aina "zero-asentoon". Mietin tuota juuri mistä mainittiinki,että siinä olis sellainen pieni "tyhjäväli". jos jostain saisin ni laittaisin automaattisesti Ibanezin tremsetterin,mut niitä ei taida oikein mistään saada. Epäilyttää hieman tuo Hipshot tremsetter. Jousi kun ei ole mitenkään pysyvästi kitaran rungossa kiinni toisin kuin Ibanezin tremsetterissä. Ja tässä viellä kuvat molemmista: Ibanezin http://www.vai.com/Machines/guitarpages/EVO/images/hardware_03.jpg ja Hipshot http://www.manchesterguitartech.co. … hipshot_tremsetter_ibanez_rg470.jpg Alias Tonza |
I.S.S 07.12.2004 21:48:58 (muokattu 07.12.2004 21:54:04) | |
---|
Omassa kitarassa on tuollainen Hipshotin vekotin ja kyllä se toimii niin kuin pitääkin. Venytykset eivät enää laske kokonaisvirettä, vire pysyy kampikikkailun aikana paremmin, mutta kääntöpuolena vibrakammesta tulee aika jäykkä. Säätövaraa siinä kyllä pitäisi olla, mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia kun ammattilaisella omani säädätin. Ai niin, se tuppaa pitämään aluksi hieman meteliä kun painaa kammen pohjaan, mut ajan myötä vinkuna häviää. Elämä on ihmisen parasta aikaa. |
Siellä joku ehdotti jo jotain millä saan kammen kiinni runkoon,mut en minä sellaisesta puhu nyt ollenkaan. Joo, tiedän kyllä mistä puhut, kunhan ajattelin kirjottaa tosta systeemistä. Eikä se ollu mikään lopullinen kiinnitysjuttu, vaan sen kammen muistaakseni pysty vetään siitä pidikkeestä helposti (kesken biisin) kun sille on käyttöö ja sitten taas laittaan takas. |
Kimmo72 08.12.2004 02:32:42 | |
---|
Omassa kitarassa on tuollainen Hipshotin vekotin ja kyllä se toimii niin kuin pitääkin. Venytykset eivät enää laske kokonaisvirettä, vire pysyy kampikikkailun aikana paremmin, mutta kääntöpuolena vibrakammesta tulee aika jäykkä. Säätövaraa siinä kyllä pitäisi olla, mutta siitä ei ole omakohtaisia kokemuksia kun ammattilaisella omani säädätin. Ai niin, se tuppaa pitämään aluksi hieman meteliä kun painaa kammen pohjaan, mut ajan myötä vinkuna häviää. Niin eikä sillä saa semmosta hienoa TRRRR värinä efektiä kun laskee kammesta irti.... (kaikki varmaan ymmärsi) :D Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Terry Pantheras 08.02.2005 15:22:45 | |
---|
Niin eikä sillä saa semmosta hienoa TRRRR värinä efektiä kun laskee kammesta irti.... (kaikki varmaan ymmärsi) :D Tarkoitat varmaan "bar-flutteria"? Vai miksi sitä kukakin haluaa kutsua... :) Only a fool would die for the sins of humanity. |