Kura 07.12.2004 22:46:29 | |
---|
Kun tossa mun Tokaissa ei meinaa A-Kieli pysyä ehjänä kovinkaan pitkään.. Kestää n. viidet treenit. Menee poikki aina samasta kohdasta, elikkäs just tallan paikkeilta. Pitäskö sitä viilata vai ostaa uudet talla-palat vahi jotain muuta? Ite ton viilauksen kannalla mut oisko jollain kokemusta asiasta? Pistäkeehän mielipiteitä!! |
Kassu 07.12.2004 22:52:21 | |
---|
Kun tossa mun Tokaissa ei meinaa A-Kieli pysyä ehjänä kovinkaan pitkään.. Kestää n. viidet treenit. Menee poikki aina samasta kohdasta, elikkäs just tallan paikkeilta. Pitäskö sitä viilata vai ostaa uudet talla-palat vahi jotain muuta? Ite ton viilauksen kannalla mut oisko jollain kokemusta asiasta? Pistäkeehän mielipiteitä!! Viilaa. |
Joo viilaa ,mulla lp deluxessa sama vika a kieli aina palan kohdalta poikki.Viilasin tallapalan niin ettei ole terävää kulmaa, jo alko kieli kestään!!! Only GIBSON is good enough! |
fox 07.12.2004 23:44:56 | |
---|
Kun tossa mun Tokaissa ei meinaa A-Kieli pysyä ehjänä kovinkaan pitkään.. Kestää n. viidet treenit. Menee poikki aina samasta kohdasta, elikkäs just tallan paikkeilta. Pitäskö sitä viilata vai ostaa uudet talla-palat vahi jotain muuta? Ite ton viilauksen kannalla mut oisko jollain kokemusta asiasta? Pistäkeehän mielipiteitä!! Kun siihen on muutamakin korjaus-systeemi tune-o-matikin ja bar tailpiecen yhteiseloon.. Totta kai ekaks on tsekattava just nuo terävät reunat, mutta myös sitä bar-tailpiecee voidaan nostaa, sitä varten se on säädettävä, ja ei, ei vaikuta juurikaan sustainiin se. Kielten tulokulma tuohon tune-o-matikille loivenee, ja katkominen vähentyy. Seuraava konsti on sitten käännellä niitä tune-o-matikin tallapaloja sillee "kielikohtaisesti", paloissahan on suora ja viistetty puoli. Jos kattelette kitarakuvia, niin saattaa olla puolet toisinpäin kuin toiset, tai sitten esim. E ja A- kielten palat käännetty.. maun mukaan.. Seuraava konsti kielikulman tasaamiseksi, jos haluaa nyt välttämättä pitää sen bar tailpiecen ihan siellä kannessa, ja jos actioni on korkea eli talla ylhäällä, on kääntää kielten kulku siten, että työnnetään tallan puolelta läpi ja vedetään sen bar tailpiecen yli.. Mutta itse viilaisin jyrkät kulmat vek ja nostaisin hieman sitä tailpiecee.. |
Joees 07.12.2004 23:49:10 | |
---|
Mikä siinä muuten on ituna että porukka haluaa pitää sitä tailpiecee aivan lankussa kiinni? Mun mielestä se parantaa hieman sitä tatsiakin kun se tailpiece ei ole aivan lankussa kiinni. Groooove is in heart! |
fox 07.12.2004 23:55:05 | |
---|
Mikä siinä muuten on ituna että porukka haluaa pitää sitä tailpiecee aivan lankussa kiinni? Mun mielestä se parantaa hieman sitä tatsiakin kun se tailpiece ei ole aivan lankussa kiinni. Jaa´a ,sen kun tietäis..;) Mutta tosiaan, säädettäväks se on tehty, ja sillä pystyy tuota kielikulmaa tallalle säätelemään tosi helposti. Tuota sustainia yks kaveri vänkäs aikansa, minä todistelin että niillä ankkuripulteillahan se edelleen kiinni on kannessa kitaran, peräkappale.. =) Jälleen kerran:psykoakustiikkaa..;) |
käsi 08.12.2004 01:26:02 | |
---|
itellä oli joskus samanlainen ongelma ja siihen löytyy monta ratkaisua joita tossa edellä on kerrottu. mulla se korjaantu pienellä viilaamisella, siihen tallapalaan kuluu sellainen pieni ura jossain vaiheessa ja siihen tulee helposti "piikki" tai terävä kulma joka sitten kuluttaa kielen nopeasti poikki. vittuaks täsä, päivä kerralla kohti kuolemaa |