Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Keskustelua raskaammasta musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Auttakaa "aloittelijaa"
1 2
Tsugu Way
05.12.2004 10:30:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen varmaan todella myöhäissyntyinen tässä asiassa, mutta olen viime aikoina alkanut tuntea (jostain kumman syystä) lievää mielenkiintoa herraan nimeltä Yngwie J. Malmsteen. Tähän varhaiskeski-ikään mennessä en ole siis koskaan (voitteko uskoa) kuunnellut kyseistä artistia. Olen aina pitänyt miestä turhana tiluttajana, joka soittaa miljoona nuottia sekunnissa. Itse kun olen enemmän näitä Slowhand-miehiä, en ole voinut sietää moista.
 
No, jokatapauksessa nyt kun olen taas jatkanut kitaransoitonopettelua, olen tarkoituksella koittanut kuunnella myös muitakin kitaristeja kuin vanhat blues-miehet. Näin ollen lainasin kirjastosta kokeeksi Rising Forse/Odyssey-levyn. Alkuhämmennyksen jälkeen ainakin eka biisi (Rising Force) alkaa osua ja upota. Ja se soolo. Jumalauta, että upeaa tilililua (siis positiivisessä mielessä).
 
Katselin tuossa haku-koneella, että mitä täällä on kirjoitettu Ynkasta ja en löytänyt oikein mitään tietoa levyistä näin aloittelijalle. Joten kysymykseni siis kuuluu: Mikä/mitkä levyt ovat Ynkän uran merkkiteoksia? Mistä kannattaa aloittaa tutustuminen? Mitkä kannattaa jättää ostamatta/lainaamatta? Entä sitten kitarointi. Onko Ynkällä mitään sellaisia biisejä, joita tälläinen aloittelija-harrastaja-kitaristi voisi yrittää opetella? Vai täytyykö ensin hioa ensin tekniikkaa vielä toisestkin viisi vuotta?
 
sub zero
05.12.2004 10:50:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lue tämä ja kysy lisää sitten jos ei vielä selvinnyt
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=68949
 
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
Tsugu Way
05.12.2004 10:52:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jahas, kiitos.. Empä tollaista löytänytkään, kun hätäinen olin.
 
slowdive
06.12.2004 18:12:37 (muokattu 06.12.2004 18:13:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkä kannattaa jättää ostamatta/lainaamatta?
 
Kaikki. Se on hirveintä musiikkia mitä löytyy :o
 
"I wanna ride. Gun in my hand. God on my side. I've tried. So far no good. More than a little misunderstood."
Guitarist in the Night
06.12.2004 20:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki. Se on hirveintä musiikkia mitä löytyy :o
 
Tämä varmasti auttoi topiikin aloittajaa.
 
Hevi on ihan hyvää.
slowdive
06.12.2004 21:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä varmasti auttoi topiikin aloittajaa.
 
Sitä minäkin toivon :)
 
"I wanna ride. Gun in my hand. God on my side. I've tried. So far no good. More than a little misunderstood."
Deg
07.12.2004 18:13:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki. Se on hirveintä musiikkia mitä löytyy :o
 
Jos mulla ois jotain Kissiin viittaavaa avatarissa ni oisin ihan hipihiljaa.
 
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
ozz3
07.12.2004 18:21:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mulla ois jotain Kissiin viittaavaa avatarissa ni oisin ihan hipihiljaa.
 
Jos minulla olisi jotain Ruotsiin liittyvää avatarissani...
 
Kiss on paras.
 
"Lenin on paras."
MrFunk
07.12.2004 19:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen kova hevimies ja kitaristien soololevyistä pidän, mutta Ynkästä en perkele ole saanut otetta...Ynkkä on niin nopea ja kimurantti.
 
Vait, Satrianit, Zappat ja SRV:t sun muut menee täysillä.
 
...pelkkää kikkelssonia.
 
"Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä"
Bunteri Banderos
07.12.2004 20:59:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Loistavia teoksia ne Yngwien levyt on kaikki mutta ehkä ne parhaimmat ynkät on kuitenkin miehen varhaisimmilta Rising Force ajoilta. Joten niistä kannattaa aloittaa, sieltä löytyy myös monta klassikkoa kuten: Far beyond the sun, Black star, I´ll see the light tonight, I am the Viking jne jne...
 
YNKKÄ ON KUNKKU
Tsugu Way
07.12.2004 22:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä hassu inttäminen lähti... No, Rising Force on kuitenkin edelleen koekuuntelussa. Lopullista tuomiota en ole vielä päättänyt. Ehkä pitää joku toinenkin levy kuunnella. Mutta nyt alkoi joku Steve Vai niminen herra kummittelemaan mielessä. En ole yhtään levyä kuunnellut. Nähnyt vain sen legendaarisen taiston Crossroadsissa.
 
Deg
07.12.2004 22:35:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tästäpä hassu inttäminen lähti...
 
Et o pahemmin tainnu kirjotella tänne?
 
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
Tsugu Way
07.12.2004 22:36:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laajakaista ollu vasta kaksi viikkoa... :)
 
Deg
07.12.2004 22:38:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laajakaista ollu vasta kaksi viikkoa... :)
 
Täälä nimittäin jos Malmsteenista puhutaan, niin tapellaan aivan varmasti. Ja kaikesta muustakin makuasiasta. Toi on aika pientä.
 
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
spacemonkeyevolution
07.12.2004 23:05:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laajakaista ollu vasta kaksi viikkoa... :)

Täälä nimittäin jos Malmsteenista puhutaan, niin tapellaan aivan varmasti. Ja kaikesta muustakin makuasiasta. Toi on aika pientä.

 
Lyhyt oppimäärä (2 ov) asioihin, joista jos haluaa järkevää keskustelua ei sitä tule VARMASTI saamaan:
armeija/sivari, ynkkä, fareri, kirk hammett, lars ulrich, kirka, turbo, jackson + floydrose, dream theater, ja tuhansia muita aiheita. Täydentäkää muut lista pitkän oppimäärän mukaiseksi.
 
Don't worry, be heavy
Guitarist in the Night
08.12.2004 22:03:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lyhyt oppimäärä (2 ov) asioihin, joista jos haluaa järkevää keskustelua ei sitä tule VARMASTI saamaan:
armeija/sivari, ynkkä, fareri, kirk hammett, lars ulrich, kirka, turbo, jackson + floydrose, dream theater, ja tuhansia muita aiheita. Täydentäkää muut lista pitkän oppimäärän mukaiseksi.

 
Eikös näistä ole oma topikkikin täällä jossain? :)
 
Hevi on ihan hyvää.
Playboy
08.12.2004 22:44:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mainitsee positiivisen sanan Laihosta niin tulee paskaa niskaan..
 
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Risto Mustalisä
10.12.2004 14:56:59 (muokattu 10.12.2004 15:00:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joten kysymykseni siis kuuluu: Mikä/mitkä levyt ovat Ynkän uran merkkiteoksia?
 
Seuraavat ovat kuuntelemisen arvoisia:
 
Yngwie J.Malmsteen's Rising Force
Marching Out
Trilogy
Odyssey
Eclipse
 
Miksei myös Alcatrazz-levyt joilla Ynkky soitti.Ainakin No parole from rock'n'roll on asiallinen.Laulussa ex-Rainbow,MSG vokalisti Graham Bonnet.
 
Sitten alkaa tason lasku - eritoten biisien kohdalla.Ja soolotkin alkaa toistaa itseään.Concerto-levystä en tiedä kun en ole kuullut.
 
Toki Yngwie on nykyhevikitaroinnin keskeinen vaikuttaja yhdessä Eddie Van Halenin ohella.
 
Jos hienoa vahvasti klassisvaikutteista "tilua" haluat niin Uli Jon Rothin "Metamorphosis" kannattaa tsekata.Uskomaton kitaralevy.Roth kuuluu myös YJ:n suosikkeihin.
 
Born to be wild! - paitsi kotona..
sub zero
10.12.2004 15:04:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ynkkä-kokemukset on siinä että lainasin kirjastosta levyn, joka oli netin mukaan ynkän parhaimpia. Oliko se nyt toi trilogy. Sit totesin et siinä on joku urpo laulamassa (odotin jotain instrumentaalilevyä) ja et se on jotain perus kasariheviä. Sit ne ynkän soolot oli jotain semmost perustilutusta josta en saanu mitään irti.
 
Noh, aion vielä antaa ynkälle mahdollisuuden joku päivä.
 
"Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras
Starlia
10.12.2004 15:14:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sit ne ynkän soolot oli jotain semmost perustilutusta josta en saanu mitään irti.
 
näin sanot nyt. mitäs jos olisit ollut vuonna '85 jo aloittelemassa kitaran soittoa, kun hurjin asia mitä tiedät on KISS..?
 
nykyään kaikki tuntuvat pitävän tiluttelua itsestään selvänä (niin kuin se onkin) mutta joskus sekin oli uutta, ja kaikki yrittivät matkia ynkkää.
 
sitäpaitsi eiköhän suurin osa hevikitaristeista ole aikoinaan opetellut Metallica sooloja, harjoitellut tilutusta jne, mutta nyt niitä vain haukutaan kun ne ei ole "in".
 
60 ja 70-luvuilla melkein kaikki, joilla oli silmälasit, käyttivät sellaisia "laajakuvalaseja". nykyään kukaan ei sellaisia uskaltaisi käyttää ja vanhemmat henkilöt kiistävät käyttäneensä sellaisia laseja..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «