Aihe: Alesis Nanosynth ja QS6 - mielipiteitä.
1
JPQ
30.10.2004 00:19:48

Sanokaahan mielipiteitä alesis nanosynthistä ja alesis qs6 mielipiteitä. ja
kokemusta on Alesis Qs6.1 synasta joten olisihan mukavaa jos noin karkeasti samaa tasoa voisi noistakin olettaa. ja nanosynth käsittääkseni qs6 enginellää siksi myös qs6 jutu kelpaa.
Juho L
30.10.2004 00:30:07
Onhan tuossa QS6:ssa ihan iees soundit. Ei tietenkään mitään hifiä voi odottaa, mutta bändisoittoon ihan brilliantti mm. rakenteensa ansiosta (koskettimisto on mielestäni ihan ala-arvoinen, mutta muuten kuin tankki).
Torilla Creamware Pulsarin raato ja Clavia Nord Modular
Pastilli?
IMIK - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
pooki
30.10.2004 09:36:05 (muokattu 30.10.2004 09:41:12)
(koskettimisto on mielestäni ihan ala-arvoinen, mutta muuten kuin tankki).

Mulla on QS6.1 ja tykkään kovasti koskettimistosta koska se on mukavan napakka. Mutta makuasioista ei sovi kiistellä.
Soundit on sellaista peruskamaa mitä löytyy myös vanhemmista Korgeista... siis mun mielestä
Tosiaan noita soundinvaihtonappuloita on mukavasti rivissä tuossa synan päällä, ja lisäksi muut kontrollerit. qs6 ei vissiin ole noita slidereita kuin yksi volumen lisäksi??
Mielestäni ihan kohtuu laite myös vaikka modulin käskyttämiseen
teroyk
30.10.2004 13:43:56 (muokattu 30.10.2004 13:47:35)
Onhan tuossa QS6:ssa ihan iees soundit. Ei tietenkään mitään hifiä voi odottaa, mutta bändisoittoon ihan brilliantti mm. rakenteensa ansiosta (koskettimisto on mielestäni ihan ala-arvoinen, mutta muuten kuin tankki).

Ja hifiaäkin voi odotta, sillä pohjana olevat samplet 48khz:llä...asia josta Yamaha sais ottaa mallia.
Ja mitä hemmettiä, kun mulla oli QS6.1:n, niin siinä tuntui olevan parhaita 5-oktaavisia...vai onko QS6:ssä eri koskettimisto?
Juho L
30.10.2004 14:19:59
Soundit on sellaista peruskamaa mitä löytyy myös vanhemmista Korgeista... siis mun mielestä

Iuu. Mutta tuossa QS-sarjassa kuitenkin astetta paremmat soundit.

Tosiaan noita soundinvaihtonappuloita on mukavasti rivissä tuossa synan päällä, ja lisäksi muut kontrollerit. qs6 ei vissiin ole noita slidereita kuin yksi volumen lisäksi??
Mielestäni ihan kohtuu laite myös vaikka modulin käskyttämiseen

Ioo. On. Eli livenä toimii mainiosti. Studioon kyllä vain kontrolleriksi.
Pastilli?
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Juho L
30.10.2004 14:26:17 (muokattu 30.10.2004 14:29:17)
Ja hifiaäkin voi odotta, sillä pohjana olevat samplet 48khz:llä...asia josta Yamaha sais ottaa mallia.

Iuu. Tuossa QS7/8:ssa ja QSx.1/.2 -laitoksissa on myös se iso pianosamplaus, mikä on itseasiassa niin mainio, että vain Fantomin superpiano soundaa paremmalle. Ja urkusoundit oli toinen mainio osa-alue tuossa syntikassa ja osa sähköpianoista. Olisi QS7 vieläkin minun studiossa, jos siinä vain olisi ollut resonoiva filtteri. Se resonoimaton filtteri rajoitti niin helvetasti esimerkiksi leadien tekemisessä, että ahdisti.

Edit: Ja olihan siinä koneessa ihan timanttiset Mellotron-jouset!

Edit 2: Jos pitäisi kiteyttää, niin tuo QS-sarja on aika progressive. Hyvät urut, piano ja Mellotron-jouset. It has to be progressive. No olihan sen sarjan mannekiinina itse Emo.

Ja mitä hemmettiä, kun mulla oli QS6.1:n, niin siinä tuntui olevan parhaita 5-oktaavisia...vai onko QS6:ssä eri koskettimisto?

Ei tietoa. QS7:ssa oli se kiippari sellainen helkkarin herkkä. Tyyliin pystyi puhaltamalla painamaan koskettimen pohjaan ja sitten kun sillä innostui oikeasti soittamaan, niin kuului vain rutina ja rakse. Se oli yksinkertaisesti liian heppoinen raketneeltaan. Ei pystynyt esimerkiksi glissandoja soittamaan ilman, ettei olisi ollut aihetta pelkoon kiipparin hajoamisesta. Yhden koskettimen siit äsainkin hajalle sen parin vuoden urani aikana. Kyllä se kiippari olisi ihan mainio ollut, jos siinä ei olisi koko ajan tarvinnut hajoamista pelätä.
Pastilli?
inflames
05.12.2004 20:04:39
Minulla on kanssa QS6.1 ohjaimena ja siihen tarkoitukseen
sopinut ihan hyvin ainakin toistaiseksi.

Asiaa sivuten, onko kellään kokemusta tuosta Alesiksen
Classical Instruments laajennuskortista?

( http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-121885.html )

Ainakin se tuntuu ihan kohtuuhintaiselta verrattuna tuohon
JV:n orchestral korttiin, jota ei järkevään hintaan tunnu saavan
enää mistään :(
Ostetaan Roland SR-JV80-02 ORCHESTRAL laajennus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)