clermont 06.12.2004 14:48:56 | |
---|
Olisiko jollakulla kokemusta Casion Privia-sarjan digitaalipianoista? Itse olen aiemmin pitänyt Casio-merkkisiä soittimia lähinnä leluina, mutta otsikon laite kyllä yllätti. Digitaalipianona tuntuu hyvin kestävän vertailun muiden vastaavien kanssa (soundit ok) , kosketintuntuma on hyvä, ja lisäksi löytyy mukava määrä rytmejä (120x2) ja soittoääniä (256). Painoa ei ole liikaa (17 kg), joten keikallekin voi ottaa mukaan. Onkohan samassa hintaluokassa (1090 €) parempia vaihtoehtoja vastaavilla ominaisuuksilla? Onko digitaalipianoista muuten olemassa mitään vertailuja? |
oizo 06.12.2004 14:52:52 | |
---|
Olisiko jollakulla kokemusta Casion Privia-sarjan digitaalipianoista? Itse olen aiemmin pitänyt Casio-merkkisiä soittimia lähinnä leluina, mutta otsikon laite kyllä yllätti. Digitaalipianona tuntuu hyvin kestävän vertailun muiden vastaavien kanssa (soundit ok) , kosketintuntuma on hyvä, ja lisäksi löytyy mukava määrä rytmejä (120x2) ja soittoääniä (256). Painoa ei ole liikaa (17 kg), joten keikallekin voi ottaa mukaan. Onkohan samassa hintaluokassa (1090 €) parempia vaihtoehtoja vastaavilla ominaisuuksilla? Onko digitaalipianoista muuten olemassa mitään vertailuja? En oikein tiedä tuosta priviasta.. Joskus testasin liikkeessä niin ei se hullummalta tuntunut, koskettimiinkin syttyi aina valo kun niitä painoi. =) Tuolla hinnalla saa jo Roland FP-2:n, minkä ite ostin viime viikolla. Siinä on hemmetin hyvä tatsi ja pianosaundit. Rhodes-saundi kans hyvä. Muita saundeja pari sataa. Kansii testata myös tuota laitetta. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
Eddy 06.12.2004 15:05:56 | |
---|
Onks tossa fp-2:a minkälaiset masterkiippari ominaisuudet? Koskettelen soittimia... |
Tuossa Rolandissa ei taida olla mitään rytmikuvioita mukana, vai kuinka? Itse etsiskelen pianomaista laitetta jossa olisi myös komppeja mukana, mutta vaihtoehtoja ei tässä haarukassa taida olla kovin paljon. Korg SP500 ja nämä Casiot taitavat olla ainoita noin alle 1500 € vastaavia laitteita, vai löytyykö myös muita? |
oizo 08.12.2004 15:11:02 | |
---|
On siinä jotaki komppeja joissa sointu vaihtuu soiton mukana... Masterkiippariominaisuuksista en tiiä. :I Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |
clermont 09.12.2004 22:43:31 | |
---|
Kävin nyt kokeilemassa Roland FP2:ta ja Casio PX-400R:ää samalla kertaa, enkä oikein osaa sanoa kumpi lopulta tuntui paremmalta. Mielestäni tatsi oli Casiossa ainakin yhtä hyvä kuin Rolandissa. Soundista en mene varmaksi sanomaan, koska Rolandin omat kaiuttimet on aika vaatimattomat, mutta ainakin minun korvaani Casion piano kuulosti paremmalta. Rolandin rytmit tuntuivat vähän eksoottisilta, pidin enemmän Casion perinteisimmistä. Casio oli vähän kalliimpi, mutta saatan silti päätyä siihen...moni voi pitää päätöstä hulluna, mutta makuasioitahan nää pitkälti on. |