Aihe: Mikä Phaseriksi?
1
jukej
05.02.2003 15:08:24
1. Boss PH-2 Super Phaser
2. Electro-Harmonix Small Stone Phaser
3. MXR Phase 90 Phaser
4. Joku muu, mikä?
JUKE RULES OK
micke
05.02.2003 16:01:26
jos noista valitaan niin Small Stone. Mutta jos muitakin saa valita niin suosittelen lämpimästi Voxin phaseria. En tiedä kuka tuo maahan, mutta ko. vehje ei ole mitään vintage-aarteistoa vaan ihan normaali-ihmisten ulottuvilla olevaa tavaraa.
hemmo
05.02.2003 16:48:52

1. Boss PH-2 Super Phaser
2. Electro-Harmonix Small Stone Phaser
3. MXR Phase 90 Phaser
4. Joku muu, mikä?

Kaikki ovat hyviä, mutta, omituista kyllä, hieman eri tyyppisiä. Boss on ns. normaaliphaser ja EH:ssa sekä MXR:ssä on omat omalaatuiset vatkauksensa, jotka erottaa oitis. Samoin nopeusalueet vaihtelevat.

Ehdotan rohkeasti Soitin-Huttusella olevaa sinistä 70-luvun lopun vintake Ibanez PhaseTone-vätkytintä, hinta 95 euroa. Vain yksi potikka (nopeus) mutta saundi on paksua hunajaa. Mulla on sellainen enkä luovu. Kivi vaihtoi laitteen mielenhäiriössä (vai oliko sillä 2 kpl?).

Sitten myös 80-luvun alun oranssi Ibanez PT-9 on hyvä jos jostain löytyy, käytettynä siis.
Kamalistani ei mahdu tähän.
kastei
05.02.2003 18:52:32
Itselläni on Small Stone ja voin sitä hyvillä mielin suositella (varsinkaan kun hinta ei ole paha), mutta jos sattuisit jostain löytämään alkuperäisen MXR-phaserin (ei siis Dunlop-reissueta) niin sen voittanutta feiserimarkkinoilla tuskin on.
Lennu
05.02.2003 18:56:41

Mulla on tuo Bossi, mutta se on ollut lainassa jo alun toista vuotta kaverilla. Ihan hyvä, mutta enpä osaa verrata muihin vastaaviin.
www.whoax.tk
"they knew all the right people, they took all the right pills"
kivi
05.02.2003 22:02:11 (muokattu 05.02.2003 22:04:30)

Kivi vaihtoi laitteen mielenhäiriössä (vai oliko sillä 2 kpl?).

Oli 3 kpl. Nyt on enää yksi. Tarvis lisää:-)

Ja vastaus alkup. kysymykseen:

-jos haet Hendrixiä, osta small stone
-jos haet Thin Lizzyä, osta phase90
-jos haet yksinkertaisesti sitä että kitara kuuluu ja elää kauniisti, osta vanha Ibanez
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
fx
06.02.2003 08:44:33
Ehdottaisin MXRn phase 90... Ibanez on melkein samanlainen eli jos tapaat sellaisen niin kannattaa ostaa...
Kalm
06.02.2003 09:37:19
Ehdottaisin MXRn phase 90... Ibanez on melkein samanlainen eli jos tapaat sellaisen niin kannattaa ostaa...

Jees. vältä kuitenkin muovikuorista MXR:ää (suhiseva vihulainen).

Ibanezin PT999:stä löytynee myös uusintapainos alkuperäisen valmistajan 'Maxon' merkillä. Ja tuo Maxon PH350 Rotary Phaser voisi olla myös kokeilemisen arvoinen. Ainakin on huomattavasti monipuolisempi kuin tuo käytännössä yhden soundin PT999.
http://www.maxonfx.com/ph350.htm
Blenderhead
06.02.2003 11:42:14 (muokattu 06.02.2003 11:42:32)

Itselläni on Small Stone ja voin sitä hyvillä mielin suositella (varsinkaan kun hinta ei ole paha), mutta jos sattuisit jostain löytämään alkuperäisen MXR-phaserin (ei siis Dunlop-reissueta) niin sen voittanutta feiserimarkkinoilla tuskin on.

Paljollas osatasit...Hoho. Multa löytyis. Voi vaan olla aika tiukassa viittikö myydä.
The world won´t stop.
kastei
07.02.2003 22:13:50

Paljollas osatasit...Hoho. Multa löytyis. Voi vaan olla aika tiukassa viittikö myydä.

Noh, pidä vaan itselläsi jos sulla löytyy käyttöä sille. Mä en ole valmis maksamaan siitä kauheita summia, mut joku muu ehkä saattais olla?
MrGuitarist
08.02.2003 13:18:10

Ootkohan sama kaveri, kun kyselin tuota phaseria joltain tyypiltä joka eräältä Artulta osti noita kamoja? Jos oot sama tyyppi niin edelleen olisin kiinnostunut.
Härski
08.02.2003 13:42:04
Ibanezin Phase Modulator (PM7), sillä saa ainakin useita erilaisia phaseja.
reksa
08.02.2003 16:48:17

Mulla on tää Dodin stereo phaser, tunkkaisempaa pedaalia saa etsiä.
MrGuitarist
08.02.2003 22:35:53
jos meinaan ruveta uusia vermeitä ostamaan niin tarviin varmaan vähän rahaa. Joten saatan olla jossain vaiheessa myymässä sitä. Mutta siinä vaiheessa, kun vakavasti sitä rupean myymään nin voin ottaa vaikka yhteyttä. Mula kuitenkin musitaakseni on siun numero tallessa....jossain.

Jep. Mulle on nyt yks pedaali tulossa ja sen maksamiseen menee sitten jonkin aikaa rahaa :/ Mutta jos syystä tai toisesta sitä oisit myymässä, niin ilmoittele toki, kiinnostunut olen ko. pedaalista jatkuvasti :)
echo
09.02.2003 09:17:54
Ehdotan rohkeasti Soitin-Huttusella olevaa sinistä 70-luvun lopun vintake Ibanez PhaseTone-vätkytintä, hinta 95 euroa. Vain yksi potikka (nopeus) mutta saundi on paksua hunajaa. Mulla on sellainen enkä luovu. Kivi vaihtoi laitteen mielenhäiriössä (vai oliko sillä 2 kpl?).

Kiitos vinkistä!, hain sen PhaseTonen ja nyt parin päivän kokemuksella voin sanoa, että mahtava peli !. Olen kokeillut kaikenlaisia choruksia ja phasereita ym., mutta en ole ollut tyytyväinen tai siitten eivät ole sopineet setuppiini.
Tämä sopi ja täyttää sen tärkeimmän kriteerin - hyvä soundi ja mahdollisimman vähän nappuloita...melkein harmittaa,että vanhana asiakkaana taas tuli tingittyä...tää on kyllä koko rahan arvoinen...voi suositella!
sell your computer...buy a guitar - tom petty
hemmo
09.02.2003 10:06:30

Kiitos vinkistä!, hain sen PhaseTonen ja nyt parin päivän kokemuksella voin sanoa, että mahtava peli !. Olen kokeillut kaikenlaisia choruksia ja phasereita ym., mutta en ole ollut tyytyväinen tai siitten eivät ole sopineet setuppiini.
Tämä sopi ja täyttää sen tärkeimmän kriteerin - hyvä soundi ja mahdollisimman vähän nappuloita...melkein harmittaa,että vanhana asiakkaana taas tuli tingittyä...tää on kyllä koko rahan arvoinen...voi suositella!

No sehän meni sitten hyvään kotiin, kuten tarkoitus olikin. Eipä noita paljon liiku tai ole ylipäätään.

Pitäisikö tänne perustaa vinkkiosasto?

Olis ollu vinkki tarpeen, kun F-musiikissa oli musta vaahterakaulainen Fendä Presicion vuodelta 1976 melko halvalla. Joku Toyota-kauppias se vei, prkl.;)
echo
09.02.2003 21:25:37
Pitäisikö tänne perustaa vinkkiosasto?
Olis ollu vinkki tarpeen, kun F-musiikissa oli musta vaahterakaulainen Fendä Presicion vuodelta 1976 melko halvalla. Joku Toyota-kauppias se vei, prkl.;)

Vinkkiosasto, hyvä idea !.
Esim. varmistamaan sitä , että sellainen joka ihan
oikeasti jotain soittokamaa arvostaa/ymmärtää/ /käyttää/hoitaa/huoltaa löytää haluamansa.
Ja ettei joku, jolla on vaan liikaa rahaa eikä muuta......
sell your computer...buy a guitar - tom petty
hemmo
09.02.2003 21:31:20

Vinkkiosasto, hyvä idea !.
Esim. varmistamaan sitä , että sellainen joka ihan
oikeasti jotain soittokamaa arvostaa/ymmärtää/ /käyttää/hoitaa/huoltaa löytää haluamansa.
Ja ettei joku, jolla on vaan liikaa rahaa eikä muuta......

Laitapa kysely Pakstake (bäksteidts) -palstalle, onko friikeillä kiinnostusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)