Aihe: Emg Hz-H4
1 2 3
rakula
04.12.2004 15:22:08
noh, mun kitarassanihan on vähän erilaiset potikat, kuin "tavallisesti". Ne on niin sanottu upotettuna (tsekkaa omakuva). Niin arvelisin, että kitarani näyttää aivan perseeltä sen jälkeen jos laitan aktviivit käyttöön. Niin mikä mikki olisi hyvä ton emg hz h4 kanssa hyvä? (kaulamikki) Se ois ihan plussaa, mutta ei pakollista jos se kaulamikki on myös emg hz.
Se on Viidakon laki
Mrezzye
04.12.2004 15:55:03

No jopas on vängät namiskuukkelit. Minkäköhänlaiset potikat siinä sitten on sisällä? Voihan se olla, että ne itse potikat on ihan normaalit, mutta tavallisesta poikkeavalla kiinnityksellä. Tai sitten ei.

Joskushan nuokin potikat on vaihdettava, kulutustavaraa kun ovat. Jos eivät ole perusmallia, niin mistähän mahdat löytää varaosia???
Se on KUULOSTAA, ei KUULLOSTAA !!! -terveisin nimim. Ei niin hoono soomi
rakula
04.12.2004 16:03:25
varmaankin keravan intromusicista, sehän myy maverickkeihin kaikennäköisiä varaosia.
Se on Viidakon laki
trih
04.12.2004 17:56:19
Ahaa. Jo selkis. Suosittelen kokeilemaan niitä passiiveja. Mielenkiintoinen ratkaisu Maverickilla. Piuhojen kolvaaminen voi onnistua hyvin ilman potikoiden irroitteluakin jos konehuoneessa on tilaa. Oletko katsonut miten nuo potikat on kiinnitetty ja millaisia ne tarkalleen on?
rakula
04.12.2004 19:06:32
enpäs ole katsonut. Itse en varmaankaan viitsi kolvailemaan alkaa, koska en olisi taidoistani niinkään varma. Kai sitä pitäisi johonkin liikkeeseen mennä laittauttamaan. Niin tietäisikö siis kukaan että sopisiko joku toinen hz vielä kaulamikiksi sen hz h4 kanssa `?
Se on Viidakon laki
Mrezzye
04.12.2004 19:58:15

varmaankin keravan intromusicista, sehän myy maverickkeihin kaikennäköisiä varaosia.

Varmaan siis myös aktiiveille sopivat potikat tarvittaessa. Noh, en enää mainosta niitä "oikeita" EMG:itä, jos sinua ei kiinnosta. Käy toki kokeilemassa jossain liikkeessä kitaroita, joissa nuo HZtat on kiinni ja vertaa aktiiveihin, niin tiedät.
rakula
05.12.2004 14:04:43
Varmaan siis myös aktiiveille sopivat potikat tarvittaessa. Noh, en enää mainosta niitä "oikeita" EMG:itä, jos sinua ei kiinnosta. Käy toki kokeilemassa jossain liikkeessä kitaroita, joissa nuo HZtat on kiinni ja vertaa aktiiveihin, niin tiedät.

Kyllähän sitä vois kysästä sieltä, että löytyykö. Onhan minulla monta vaihtoehto mikeiksi, joten jos ne aktiivit tuntuu hyvältä ja saan ne potikat niin mikäs siinä.
Se on Viidakon laki
Deranged
06.12.2004 08:26:04
Ennemmin ottaisin suosiolla ne aktiivit. Itsellä on ollut sellaiset (EMG-81 talla, EMG-85 kaula) ja oli kyllä raskaampaan vääntöön parhaat mikit, joihin olen törmännyt. Tehokkaat, hurinattomat, iskee kuin miljoona volttia.

Aktiivi-passiiviväittelyä kommentoidakseni, patteri kitarassa on /c:stä. Mikäs siinä jos tykkää vaihdella kitaraansa paristoja,
minä en tykkää. Ei paristot kuulu kitaraan.

Todellista soundieroa HZ-H4 ja 81 välillä ei ole kuin korkeintaan 81:n isommasta ulostulotehosta johtuva gainin lisäys. Tätä taas voi kompensoida vaikka lykkäämällä kitaran ja vahvarin väliin clean boostin jos on tarvis. Itselläni ei ole siihen ollut tarvetta, kun vahvareistani lähtee suht paljon gainia, ja pari pedaaliakin on.
Deranged
06.12.2004 08:27:19
Niin tietäisikö siis kukaan että sopisiko joku toinen hz vielä kaulamikiksi sen hz h4 kanssa `?

On tuosta olemassa kaulamalli erikseen.
Mrezzye
06.12.2004 12:16:23

Aktiivi-passiiviväittelyä kommentoidakseni, patteri kitarassa on /c:stä. Mikäs siinä jos tykkää vaihdella kitaraansa paristoja, minä en tykkää. Ei paristot kuulu kitaraan.

Hohhotihoijaa! 1 kunnon alkaliparisto kestää 3000 soittotuntia, joten patterin vaihto ei ole ihan jokapäiväistä. Aika moni basisti vetää aktiiveilla, miksei kitaristitkin voisi?

Todellista soundieroa HZ-H4 ja 81 välillä ei ole kuin korkeintaan 81:n isommasta ulostulotehosta johtuva gainin lisäys.

Liekö edes sen suurempi ulostulo? Ainakaan merkittävästi?

Tätä taas voi kompensoida vaikka lykkäämällä kitaran ja vahvarin väliin clean boostin jos on tarvis. Itselläni ei ole siihen ollut tarvetta, kun vahvareistani lähtee suht paljon gainia, ja pari pedaaliakin on.

Joka käy pattereilla ;) tai verkkovirralla. Sama kai missä ne patterit on. Itse asiassa aktiivimikit vähentää sitä hurinaa, jota tuollainen erillinen boosti taas lisää. Eli suurin etu käytettäessä suurta gainia ja aktiiveja on häiriöiden vähäisyys.

Makuasioitahan nämä ovat, mutta metallin soittoon nuo aktiivit ovat IMO ylivoimaisia, vaikka itselläni onkin nykyisin käytössä huomattavasti heikommalla ulostulolla varustetut passiivit Lessussa.
mhaarala
06.12.2004 14:50:26 (muokattu 06.12.2004 15:01:49)
Niin tietäisikö siis kukaan että sopisiko joku toinen hz vielä kaulamikiksi sen hz h4 kanssa `?

Tuossa aiemminhan se vastaus tulikin, eli siitä kaiketi on olemassa kaulamikiksi sopivakin versio. Omassa ESP-LTD MMV-SN:ssäni (näyttää vähän koomiselta tuo kirjainyhdistelmien sarja.. :P) on h4:t (tietääkseni molemmat... tosin voi olla että toinen olisi h3:kin, mutta varma en ole) ja ainakin tähän astisten kokemusten perusteella voin lämpimästi suositella. Soundi on aivan loistava vähän raskaampaan vääntöön ja sävyjäkin löytyy ihan mukavasti. Kevyempään en ole vielä pahemmin testaillut, mutta uskoisin soundien löytyvän siihenkin tarkoitukseen. Hurinoihinkaan en ole pahemmin törmännyt...
Mrezzye
07.12.2004 10:57:44

Tuo 3000 soittotuntia on teoreettinen lukema. Käytännössä soundi huononee aika nopeasti kun patterin teho vähenee, olettaen että patteri on koko ajan kiinni kitarassa. Sitten taas jatkuva pariston irti ruuvailu takalevyn alta käy ennenpitkää vituttamaan.

Okei, sanotaan vaikka sitten että se patteri kestää 2000h.

Jos soitat 2 tuntia päivässä patteri kestää n. 3 vuotta, 4 tuntia/päivä = 1,5 vuotta jne. Eli keskivertokuluttaja joutuu vaihtamaan aika heviletin harvoin!

Tietenkään mitään tarjoustalon markettialeparistoja ei kannata käyttää. Duracelissa kestää virrat hyvinä todella kauan.

Mitä tuohon takalevyn irtiruuvaamiseen tulee, niin se on yleensä kiinni noin neljällä ruuvilla (avaus kestää n. 1/2-1 minuuttia). Vertailun vuoksi; Floikkatallaiseen kitaraan kieliä vaihtaessa joutuu avaamaan 9 ruuvia. Patterin vaihto vie n. 2 minuuttia, kieliä ei kukaan varmaan vaihda tuossa ajassa.

Muistelen että se oli melko lailla tehokkaampi kuin HZ.

Ero suuriulostuloisiin passiiveihin on ihan mitätön. Uskoisin että HZ kuuluu niihin.

Patterit on kaupassa, ja on yksi vaihdettava komponentti vähemmän. Patterit on eilispäivän teknologiaa. Ja nekin maksaa. Lisäksi ne ovat ongelmajätettä.

Joskus sitä sapuskaa tai olutta on haettava ja silloin voi ostaa sen pariston. Jos pelottaa tuo maailman tuhoutuminen, kun käyttää yhden pariston n. vuodessa tai harvemmin, niin kannattaa miettiä minkä verran syö se töllön kaukosäädin, taskulamppu tai vaikkapa langaton hiiri. Yksi kitaran mikki on kärpäsenkakka meressä!

Kunnollinen noisegate poistaa myös häröt, syömättä dynamiikkaa liiaksi.

Lisää hjyviä ideoita? Eli pitäis ostaa passiivimikit, boosti ja noisegate, ennemmin kuin aktiivimikit. Taitaa pojalla olla vaan periaatteellinen vastustus päällä. No, kukin tyylillään! Noisegatea en käyttäisi missään tilanteessa. Jos niin pahat häröt saa aikaan, niin vika on jossain muualla!

Oletko kokeillut Duncanin Dimebuckerilla varustettua suht laadukasta kitaraa? Tai Peaveyn Wolfgangin USA-mallia ison särön kanssa? Noista on aika vaikea pistää paremmaksi, (minun mielestäni) vaikka vertailukohteena olisi suht laadukas joillakin muilla mikeillä varustettu kitara.

Enpä ole kokeillut. Voivat olla ihan loistavia. Oletkos itse noita EMG:n aktiiveja? Vai kouhotatko vaan mutu-asenteella?

Vaan asentakaa minun puolestani kitaroihinne vaikka traktorin akut jos siltä tuntuu :)

Niitähän vois sitten latailla välillä...ja maailma pelastuu!

Hyvää Joulua vaan.

...ja onnellista uutta vuotta!
rakula
07.12.2004 11:25:45
"opinions are like assholes, everyone has one"
Se on Viidakon laki
Mrezzye
07.12.2004 11:41:24

"opinions are like assholes, everyone has two"
Deranged
07.12.2004 12:45:40
Mitä tuohon takalevyn irtiruuvaamiseen tulee, niin se on yleensä kiinni noin neljällä ruuvilla (avaus kestää n. 1/2-1 minuuttia). Vertailun vuoksi; Floikkatallaiseen kitaraan kieliä vaihtaessa joutuu avaamaan 9 ruuvia. Patterin vaihto vie n. 2 minuuttia, kieliä ei kukaan varmaan vaihda tuossa ajassa.

En harrasta floikkakitaroita. En tarvii floikkaa, ja on parempi sustain sekä tukevampi soundi ilman.

Joskus sitä sapuskaa tai olutta on haettava ja silloin voi ostaa sen pariston.

Ei kiinnosta ostaa sitä paristoa kun ilmankin olen pärjännyt.
Voi nekin rahat säästää vaikka seuraavaan olueen.

Jos pelottaa tuo maailman tuhoutuminen

Ei sellasta kannata pelätä mikä tapahtuu väistämättä.

kannattaa miettiä minkä verran syö se töllön kaukosäädin, taskulamppu tai vaikkapa langaton hiiri

Yhtäkään mainitsemistasi välineistä en omista/käytä.

Lisää hjyviä ideoita? Eli pitäis ostaa passiivimikit, boosti ja noisegate, ennemmin kuin aktiivimikit.

Etkö osaa lukea vai etkö vain lue huolellisesti? Sanoin pari viestiä sitten, että itselläni ei ole boostille ollut tarvetta.

Taitaa pojalla olla vaan periaatteellinen vastustus päällä.

Öh...pojalla? No kiitos kohteliaisuudesta. Veikkaanpa vaan, että olet itseäni nuorempaa sukupolvea. Tuntuu vaan hölmöltä laittaa kitaraan patteri jos saman soundin saa ilman sitä patteriakin. Kuten HZ-H4:stÄ olen aika pitkälti saanut. ainakin niin lähelle että en enää erota kumpi oli kumpi.

No, kukin tyylillään!

Tätäkin minä yritin sanoa.

Noisegatea en käyttäisi missään tilanteessa.

Sittenpä et käyttäisi.

Enpä ole kokeillut. Voivat olla ihan loistavia.

Kokeile ihmeessä, kun tilaisuus tarjoutuu.

Oletkos itse noita EMG:n aktiiveja?

Olen kokeillut, kun joskus nuoruudessani laitoin lepaan 81/85 setin. Kyllä siitä Metallica/Slayer-soundit lähti, mutta siirryin myöhemmin takaisin passiiveihin, koska täsmälleen saman, ja itse asiassa munakkaamman soundin sain haettua muuten.

Varsinkin nyt kun on tarjolla kunnollisia EMG:n passiivimikkejä
ja Dimebucker, sekä liuta muita hyviä passiiveja, niin ei itselläni ole tarvetta siirtyä aktiiveihin vaan siirtymisen vuoksi.
Eikä tarvii laittaa parristoa kitaraan :

Vai kouhotatko vaan mutu-asenteella?

Mitäs itse siinä kouhotat? Pipoa löysemmälle, ja tonttulakki päähän, pipari huuleen ja baanalle.
Mrezzye
07.12.2004 13:35:04 (muokattu 07.12.2004 13:35:46)

En harrasta floikkakitaroita. En tarvii floikkaa, ja on parempi sustain sekä tukevampi soundi ilman.

Ihan miten vaan. Ei ole itsellänikään. Monet hevanderimiehet vaan tykkää, että niitä dive-bombingeja pitää pystyä tekemään.

Ei kiinnosta ostaa sitä paristoa kun ilmankin olen pärjännyt.
Voi nekin rahat säästää vaikka seuraavaan olueen.

Oletko siis köyhä?

Ei sellasta kannata pelätä mikä tapahtuu väistämättä.

Mitä nopeammin sitä nopeammin!

Yhtäkään mainitsemistasi välineistä en omista/käytä.

Joitakin saattaa vaivata.

Etkö osaa lukea vai etkö vain lue huolellisesti? Sanoin pari viestiä sitten, että itselläni ei ole boostille ollut tarvetta.

Sitä tikulla silmään, joka vanhoja muistelee...

Öh...pojalla? No kiitos kohteliaisuudesta. Veikkaanpa vaan, että olet itseäni nuorempaa sukupolvea.

Voipi olla. Kuitenkin olen jo selkeästi lähempänä kolmea-, kuin kahtakymmentä ikävuotta, joten ihan kloppina en enää itseäni pidä.

Tuntuu vaan hölmöltä laittaa kitaraan patteri jos saman soundin saa ilman sitä patteriakin. Kuten HZ-H4:stÄ olen aika pitkälti saanut. ainakin niin lähelle että en enää erota kumpi oli kumpi.

Minusta ei tunnu. Edelleen viittaan siihen aktiivien häiriöttömyyteen. Jos sinulla ei ole ongelmia, niin se ei tarkoita että kenelläkään ei olisi. Menepä jonkun loisteputkilampun ja tietokonemonitorin tms. viereen, tai keikkapaikalle, jossa sähköt on vedetty miten sattuu.

Olen kokeillut, kun joskus nuoruudessani laitoin lepaan 81/85 setin. Kyllä siitä Metallica/Slayer-soundit lähti, mutta siirryin myöhemmin takaisin passiiveihin, koska täsmälleen saman, ja itse asiassa munakkaamman soundin sain haettua muuten.

Munakas...nam!

Varsinkin nyt kun on tarjolla kunnollisia EMG:n passiivimikkejä ja Dimebucker, sekä liuta muita hyviä passiiveja, niin ei itselläni ole tarvetta siirtyä aktiiveihin vaan siirtymisen vuoksi. Eikä tarvii laittaa parristoa kitaraan :

Onhan niitä hyviä passiiveja ollut jo vuosikymmeniä.

Mitäs itse siinä kouhotat? Pipoa löysemmälle, ja tonttulakki päähän, pipari huuleen ja baanalle.

Eihän mul oo pipoo(C´mon c´mon)...Vai onks mul muka pipo?(c´mon c´mon)

Kunhan provoan ;) Ja ihan hymy huulessa koko ajan XD

Molemmissa on hyviä, passiiveissa ja aktiiveissa, mutta noilla perusteilla, mitä tässä on tullut ilmi (patterin vaihto, liian iso ulostulo jne.) en hylkäisi aktiiveja yhtenä vaihtoehtona. Ostajat, menkää testaamaan liikkeeseen mikä miellyttää, älkääkä kuunnelko meitä touhottajia!
rakula
07.12.2004 17:30:54 (muokattu 07.12.2004 17:31:20)
siis voi vittu mikä väittely, aikuiset väittelevät jostain perkeleen aktiivi ja passiivi mikeistä. Itse kyllä kysyin hz mikeistä en aktiiveista, joten tunkekaa ne aktiivit perseeseen, koska niitä en aijo ostaa. Nyt lisää mielipiteitä hz-h4.
Pystyykö siis ton hz-h4 laittaa tallaan ja kaulaan?
Se on Viidakon laki
immaculate
07.12.2004 18:05:00
Jees, vit*nmoiseksi provoamiseksi tämäkin keskustelu mennyt. :( Olisi itsekin kiva tietää lisää näistä "isojen poikien" passiivimikeistä kun nykyiset Duncan Desinged:it ei oikein kelpaa mulle ;D K.o HZ:t mikit on käynyt mielessäni... Tietoa näytteistä?
Immaculate.
Joq
07.12.2004 19:36:29
Mulla on ittellä ESP LTD M-kakssatasessa tommonen HZ-H4-setti, siis H4B (bridge) tallassa ja H4N (neck) kaulassa (siis joo, niitä on sekä kaula- että tallamalleja) ja mielestäni ihan hyvin potkii, tiukka soundi säröllä, ja kliinillä myös kaulasta tai molemmista yhtä aikaa hyvä saundi. Talla yksinään kliinillä on makuuni hiukan liian nasaali. Mitään ylimääräisiä hurinoita tai kohinoita en ole huomannut, paitsi single-coil tilassa (mun kepissä on coil tap, suosittelen, monipuolistaa soundeja melkoisesti!). Ulostuloa on hieman vähemmän kuin 81:ssä, mutta saundi on melko lailla sama, tosin hieman 'paksumpi'.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)