Aihe: Preliminäärit (Varsinkin matikannä)
1 2 3
Jokunen
05.02.2003 22:22:07
Kyllä, prelit ovat valtakunnallisia, ainakin kaikissa valtakunnallisissa lukioissa on samat paperit. Meidän koulussa (SYK) ei virallisuutta ollut niin paljoa, valvojilta sai kysellä ja ylipäätänsä koetilassa oli tasainen puheensorina koko ajan.

Ei ole samat paperit koko valtakunnassa.
Siis mie en ymmärrä!
Tmp
05.02.2003 23:07:00
Itse kävin siellä tänään, taisi aika loppua kesken kun en saanut kuin 12 tehtävää tehtyä.

Eikös niitä tehtäviä ole 15 ja niistä pitää vastata kymmeneen?
-K-
05.02.2003 23:42:44
Voi perkules, että oli hirviää. Eilen kertailin niitä asioita kotona, ja ihan hyvin meni.

Tein seitsemän tehtävää ja luovutin, ehkä siksi, kun takamuksein alkoi puutua, teki mieli tupakkaa ja varsinkin kun onnistuin hävittämään poissaoloselvityslappuni, joten en saa edes kurssia siitä.

Ja kun siellä oli tehtävä, että miten nopeasti Helsinki pyörii maapallon akselin ympärillä. Tietoja annettiin, että maapallon ympärysmitta on 40000 km ja Helsinki on 60 leveysasteella. Mielestäni siinä olisi pitänyt tietää vielä jollain tavalla maapallon pyörimisnopeus, että sen saisi selvitettyä. Hassua.

Juuh samat preliminäärit oli, ristus sain kans 7 tehtävää tehtyä. Siinä kokeessa oli kyllä monta kertaa sellanen fiilis että katto tehtävää ahaa tähän on helppo, sitten laski hetken matkaa ja totesi ei hitto mä muistan ku tä on käyty läpi mutta ei hajuakaan että miten... Rupesi siinä 10 maissa maha kurisemaan niin perskeleesti että 12sta tämä poika otti ja häypyi snagarille, paska numero tuosta tulee mutta ei sitä meteliä kukaan kestänyt.
-K-
05.02.2003 23:44:32
...maantiedon kokeessa muistanut kuollakseenkaan, kumpi on länsi ja kumpi itä.

Juu sama vika, tulee sellainen mielikuva että okei vasen on itä ja oikea länsi. Onneksi tuon nykyään tiedostaa että ajattelee väärin.
magnetman 004
06.02.2003 00:02:27

Oltiin porukalla Kaustisen musiikkilukiosta katsomassa Toton Tambu-keikkaa Helesingissä -96. Ajettiin koko yö, että kerettiin aamuksi matikan preleihin. Aikaa jäi ruhtinaallinen tunti ottaa vielä pienet nokoset...
magnetman no. 004
Man0Sand
06.02.2003 00:30:26
Hmm. Mulla on matikan prelit ensi perjantaina. Vähän jännittää, on varmaan ope vääntänyt kohtuullisen haasteelliset tehtävät mokomaan. Ja mulla kun on hanskassa oikein kunnolla oikeastaan vaan differentiaali- ja integraalilaskenta... Nomutta, tää on elämää, ei sen enempää... :)
Yhtäällä suree kuningatar, toisaalla kuningas vaimoton on.
Shirley
06.02.2003 10:23:52
Ihmeellistä, että nuo prelit on eri päivinä koulusta riippuen ja kuitenkin ainakin meillä oli samoja tehtäviä kuin tyypeillä jotka oli tehnyt prelinsä päivää ennemmin.
Lavalla rakastelen 10 000 ihmisen kanssa. Sitten menen yksin kotiin. -Janis Joplin
MacGyver
06.02.2003 10:56:17

Eikös niitä tehtäviä ole 15 ja niistä pitää vastata kymmeneen?

Näinhän se on, mutta olen jonkin verran kieroutunut, sillä pidän matematiikan kokeista ja yleensä pyrin tekemään koko liuskan ennen kuin palautan kokeen. Muita harrastuksia: teoreettinen fysiikka ja Rubikin kuutio. Joo.

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
BaariMikko
06.02.2003 13:54:23

Tänään sain sitten ruotsin prelin takaisin, M tuli. Varsin hyvä suoritus, E:hen ei taida kyllä olla mahdollisuuksia itse kirjoituksissa, mutta nyt voidaan ainakin lähteä siitä, että matikka jää ainoaksi C:ksi...
Taon yksin sieluni mustaa varjoa...
Shirley
07.02.2003 12:44:36
Tänään sain sitten ruotsin prelin takaisin, M tuli. Varsin hyvä suoritus, E:hen ei taida kyllä olla mahdollisuuksia itse kirjoituksissa, mutta nyt voidaan ainakin lähteä siitä, että matikka jää ainoaksi C:ksi...

Mä sain ruotsista C:n. Pah. Parempi sekin kuitenkin kuin i. Jos kirjoituksissa sitten tähtäisi Magnaan. Äikkä L:ään, enkku M:ään. Matikasta en uskalla toivoa B:tä enempää.
Ylpeys käy lankeamuksen edellä.
MacGyver
07.02.2003 12:52:04
Mulla on tavoitteena äikästä, reaalista ja matikasta L, ruotista sitten vaikka M. Enkusta tuli jo L syksyllä.

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Toveri
07.02.2003 13:50:22

Heh, tuli kirjoitettua lyhyt matikka syksyllä, jopa B:n sain. En ole matikkamiehiä. :D

Englantikin jo meni, L napsahti. Muu tulos olisikin ollut pettymys. Ruotsista opettaja lupasi pienellä taistelulla myös laudaturin. Äidinkieli menee aina päin persettä, M varmaan olis aika maksimi, toki parempi miellyttäisi. Pitkä saksa, toivon, että pääsen läpi. Reaali varmaan magna.

Toivotaan. Tehdään työtä.
Oon vaarallinen. Janoatko mua?
BaariMikko
07.02.2003 14:13:23

Työtä tosiaan saa tehdä. Äikästä ja enkusta pitäisi ainakin kirjoittaa L, reaalistakin ehkä, mutta vaikeaksi menee kun vastaa historian, et:n ja mahdollisesti myös maantiedon kysymyksiin. No, ei se eximiakaan mikään katastrofi ole jos tulee.

Ruotsista sitten M ja lyhyestä matikasta C(B:nkin vaara on olemassa), ja sitten joskus aikoinaan täydentämään pitkä saksa, siitä varmaan irtoaa B tai C.
paavi
07.02.2003 15:34:08
Kunnon muusikko kirjoittaa C:n, B:n tai ehkä jopa E:n. Mitä niillä muilla tekee, eihän niitä voi ees soittaa?
Kahta en vaihda: Savu ja ahdistus. (AW Yrjänä)
BaariMikko
07.02.2003 17:28:28

Kunnon muusikko kirjoittaa C:n, B:n tai ehkä jopa E:n. Mitä niillä muilla tekee, eihän niitä voi ees soittaa?

Puuttuukos bassostasi A-kieli?

Hoho.
Grimmu
07.02.2003 22:04:02

Stana, kun en kuulemma jostain ihmeen syystä huomannut laskea pitkän matikan 1C tehtävää. Siinä meni sen kokeen täydet pisteet.

Äikkä on mulle ollut aina paha, koska ne aiheet on usein niin tylsiä. Sellasia jaksa erkkikään pohtia koko päivää. Mutta prelistä jäi onneksi ihan hyvät fiilikset.
"Peace means reloading your guns."
Grimmu
08.02.2003 12:15:24

Menikö L:n raja vielä kaiken lisäksi juuri sopivasti siinä 296:n ja 292:n välissä? :)

Matikassa on kyllä ärsyttävää, kun noita pisteenmenetyksisä tulee juuri tollasista pikkujutuista, kuten määrittelyjoukoista. Saa nyt sitten maanantaina nähdä, kuinka paljon niistä menee pisteitä...
"Peace means reloading your guns."
Fortune
08.02.2003 12:22:19
Menikö L:n raja vielä kaiken lisäksi juuri sopivasti siinä 296:n ja 292:n välissä? :)

Matikassa on kyllä ärsyttävää, kun noita pisteenmenetyksisä tulee juuri tollasista pikkujutuista, kuten määrittelyjoukoista. Saa nyt sitten maanantaina nähdä, kuinka paljon niistä menee pisteitä...

Minä jäin lukuvuonna 1999-2000 kahdesti pisteen päähän englannin laudaturista.

Yhtään älliä ei ole, silloin kirosin koko eximia-arvosanan keksimisen alimpaan penteleen luolaan. Ehken ole laudatur-tasoa missään, kai se on hyväksyttävä.

Ei kyllä enää suuremmin haittaa.
"I know everything there is to know about monkeys
since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu.
Vilhelmus
08.02.2003 12:26:45

Jeesus mitä meininkiä.
Rokki on paljon hienompi asia kuin yksikään ällä.

PS. Yo-todistusta en ole missään tarvinnut.
Ei pysty kykeneen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)