Aihe: Rahaa käytössä tonni..
1 2 3
ddrum54
06.12.2004 20:54:30
Minulla on Sabian B8 -sarjan 16-tuumainen crash, ja se on mielestäni ihan hyvä. En tosin ole koskaan soittanut ns. paremmilla pelleillä, joten mielipiteeni ei taida painaa kovin paljon. Ajattelinpahan kuitenkin mainita.

Sulla on se kaikkein tärkein määritelmä kunnossa.

Aina pitää hankkia se pelti, mistä korva tykkää. Muiden mielipiteet ovat korkeintaan suuntaa - antavia.
2`n 4
hgr
06.12.2004 21:27:51
Mutta "ihan hyvä" ei ole tarpeeksi hyvä. :>
miscage
08.12.2004 15:43:42
No eikö ton tonttuun olisi saanu, jos vähä olis huudattanu lisää. Kalvot oli kyllä kannattanu ottaa jotkut toiset kun, pinstripet.

Kovan setin tolla tontulla silti saa kasaan.

En usko, sain aika paljon liekittää että tuohon hintaan sain. Kyseinen myyjä ei ollut paikalla kun menin kannuja hakemaan, kollega ei meinannu myydä edes tuohon hintaan, ennen kuin löysi lapun jossa oli neuvoteltu hinta ylhäällä...

Ja pinstripe kaduttaa.
- Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää)
DimensionZ
08.12.2004 16:00:22

Itse ostaisin Yamahan Stage Customit, näissä hyvänä puolena kaikki metalliosat. Yamahan hardware on parasta markkinoilla, hintaansa nähden ainakin. Pöntöissäkään ei mitään valittamista, pärjäävät todella hyvin muille samantasoisille sarjoille. Stage Customista tulee settinä ostettuna n. 900€ esim thomannilta, ständit, penkki, pedaalit etc mukana. Sitten vaan Staggia ostelemaan: haikan, riden ja crashin saat hintaan 265€ halvimmillaan (YR-paketti), ja ovat todellakin laatupeltejä kun osaa katsoa hyvät yksilöt sieltä joukosta. Menee tosin hiukan yli sun budjetin, mutta kannattaa vähän panostaa kun kerran ostat ettei tarvi heti vaihdella. Käytettynä kannattaa katsella Stage Customeja ja Rockstaroja, uudempia siis.

Vaikka rummut ostat jotkut muut, symbaaleissa kannattaa ehdottomasti mennä Staggin puolelle, mistään muualta et nimittäin saa tuota laatua tuohon hintaan.
''He jumped right out of a building!!''
drummer88
11.12.2004 15:13:52
Taman rokkistarat saa 800 € ku pikkusen tinkaa ja mainitsee thomanista ja jos tuplat haluaa nii antaa sen setin mukana tulevan pedaalin vaihtoon ja ostaa ne tuplat nii saa säästettyä sitä rahaa siinäkin...
Woodoo
16.12.2004 11:42:15 (muokattu 16.12.2004 11:43:55)
Mun täytyy nyt sanoa että Zildjianin ZBT on muuttunut aikas paljon, en siihen enää itse tyytyisi, mutta setin mukana (n.300) tuli 16 crash ja siinä on kyllä oikein hyvä ja sellasen varmaan ostankin. On sarja kehittynyt aikas paljon... Itse tuossa taannoin maksoin 600 e muutaman vuoden käytössä olleista exporteista, on siis tupla setti 5 tomilla ja mukaan älyttömästi romua, ei kuitenkaan peltejä... virppa tosin oli milleniun piccolo puolet ruuvveista poikki... on siinä sentäs Aquariumin hyvä kalvo... :)
Bacchus
16.12.2004 11:44:44
ja siinä on kyllä oikein hyvä ja sellasen varmaan ostankin. On sarja kehittynyt aikas paljon... Itse tuossa taannoin maksoin 600 e muutaman vuoden käytössä olleista exporteista, on siis tupla setti 5 tomilla ja mukaan älyttömästi romua, ei kuitenkaan peltejä...

Kuulostaa että ihan hyvän kaupan teit, noin isosta tupla-export-setistä 600€ ei ole paljon.
-
joHa
16.12.2004 12:22:17

...Jos pellit ovat tama-merkkiset, jätä suosiolla ostamatta. Sama juttu, jos kyseessä on Headliner, Meinl MCS, Solar by Sabian, Planet Z, Zildjian ZBT, Sabian B8, Paiste 302 tai New Sound. Osta mieluummin joku vähän laadukkaampi - eli luultavasti kalliimpi - pelti...

Käsittääkseni nuo Zildjian ZBT- ja Sabian B8 pellit ovat kuitenkin ihan oikeaa "symbaalivalua"CuSn8 (anteeksi jos on väärä termi), kun taas esim. Paiste 302 materiaaliksi ilmoitetaan messinki. Sama pätee kai noihin Headlinereihin jne.
hgr
16.12.2004 12:44:05
Ei kannata mennä hämyyn, nimittäin se itse materiaali on suhteellisen merkityksetön. Vasaroinnilla ja sorvaamisella ym. se soundi luodaan.
ddrum54
16.12.2004 13:34:15
Ei kannata mennä hämyyn, nimittäin se itse materiaali on suhteellisen merkityksetön. Vasaroinnilla ja sorvaamisella ym. se soundi luodaan.

Kunhan nyt kuitenkin on pronssia. Ja tietysti mieluimmin 80 / 20 sekoitusta. : )
2`n 4
Bacchus
16.12.2004 14:44:44
Kunhan nyt kuitenkin on pronssia. Ja tietysti mieluimmin 80 / 20 sekoitusta. : )

Mieluiten tietenkin tuota lientä, mutta toimii se B8:kin joissain pelleissä, esim. Paiste 2002 (joka tiettävästi on B8-pronssia, korjatkoon joku jos olen väärässä) ja Meinlin Amun.
-
ddrum54
16.12.2004 15:17:42 (muokattu 16.12.2004 15:20:19)
Mieluiten tietenkin tuota lientä, mutta toimii se B8:kin joissain pelleissä, esim. Paiste 2002 (joka tiettävästi on B8-pronssia, korjatkoon joku jos olen väärässä) ja Meinlin Amun.

Joo muuten, mullakin on yksi Paiste - pelti, taitaa olla innovations. Sen väri poikkeaa selvästi noista muista, joiden merkkiä ei uskalla sanoa. Taitaa olla eri seosta?
Toimivuus on kyllä ihan, tai siis... no se on Paiste.
2`n 4
Woodoo
16.12.2004 15:43:57
Paisteen 302:ssakin on etunsa. Materiaalista en tiedä, soinnistakaan ei ole hirveästi kokemusta, mutta sen tiedän niistä että ne kestää. Aikas paksuja pellit on ja varmasti menee ensimmäisinä pelteinä vallan mainiosti. Ostaa siihen rinnalle vaikka yhden paremman pellin.

Menee hiukan off-puolelle, mutta mä pidän ainakin titaani päällystetyistä pelleistä... ZXT - titaniumeihin ihastuin med thin 16" crash ja rock hitsu ainakin toimii ja 10" flash plash on ehdottomasti paras mitä olen kuullut, ridestä ja chinasta en tiedä, mutta itselle en ostaisikkaan niitä tästä sarjasta...
miän vain
16.12.2004 15:51:31

Joo, tätä tarkoitin. Itse metallin hinta ei ole ratkaiseva, vaan työn määrä ja laatu. Sabianillakin on tämä uusi xs20-sarja, sitä 'parempaa' B20 seosta, mutta koneella prässätty ja pari kertaa näön vuoksi vasaroitu. Soundi on melkoisen jäätävä.

Taroitukseensa hyvin sopivan pellin voi tehdä vaikka ruostumattomasta teräksestä. Silloin on kuitenkin puhe jo pitkälle edenneestä peltihifismistä ja jopa erikoisuudentavoittelusta. Efekteillä on toki paikkansa, mutta jos on puhe ekasta setistä ja rahaa käytössä tonni, niin eiköhän ole paras mennä tyvestä puuhun. Varmat ja laadukkaat perussoundit haltuun, siihen on hyvä rakentaa päälle sitten joskus. Nimimerkillä olisi pitänyt aikoinaan tehdä juuri noin.
I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
miccomalliton
16.12.2004 18:21:54
Nyt se tonni on sitten tuhlattu ja olen Taman Rockstarien onnellinen omistaja. Löysin yksityiseltä ekaomistajalta vm. 2000 rokkarit. Rummut on todella hyvässä kunnossa kaikin puolin. Värikin on juuri se mitä etsin = musta. rok.
Tomitkin on sitä kelluvaa mallia.
Kalvoina melko paljon soitetut, mutta ehjät Remot. Pelteinä Paistetta ja Sabiania, helmenä maukas soundinen AAX 15" dark crash. Tietysti löytyy vielä ride, china ja splash. Yksi standi odottaa vielä tyhjillään jotain peltiä.
Pedaaleina tuli 2002 ostetut täysin ehjät Tama Iron Cobra Rolling Glide tuplat. Haitsu standikin on Iron Cobraa. Lisäksi kaupantekijäisinä kantokassi pelleille, kapulalaukku/pidike ja lehmänkello ;)
Hintaa oli siis tuo tonni ja uskon tehneeni hyvät kaupat, sillä sain juuri sitä halusin. En jaksanut edes pitkään tingata, kun myyjäkin oli niin kiva heppu :)
Nooakin rakensi arkin ENNEN sadetta. Mieti sitä.
ddrum54
16.12.2004 18:42:59
Nyt se tonni on sitten tuhlattu ja olen Taman Rockstarien onnellinen omistaja.

JESHH, onneksi olkoon !!! Sait hyvän satsin. Ja eiku treenaamaan. : ) : )
2`n 4
Dr.Rubber
16.12.2004 20:51:33
Nyt se tonni on sitten tuhlattu ja olen Taman Rockstarien onnellinen omistaja. Löysin yksityiseltä ekaomistajalta vm. 2000 rokkarit. Rummut on todella hyvässä kunnossa kaikin puolin. Värikin on juuri se mitä etsin = musta. rok.
Tomitkin on sitä kelluvaa mallia.
Kalvoina melko paljon soitetut, mutta ehjät Remot. Pelteinä Paistetta ja Sabiania, helmenä maukas soundinen AAX 15" dark crash. Tietysti löytyy vielä ride, china ja splash. Yksi standi odottaa vielä tyhjillään jotain peltiä.
Pedaaleina tuli 2002 ostetut täysin ehjät Tama Iron Cobra Rolling Glide tuplat. Haitsu standikin on Iron Cobraa. Lisäksi kaupantekijäisinä kantokassi pelleille, kapulalaukku/pidike ja lehmänkello ;)
Hintaa oli siis tuo tonni ja uskon tehneeni hyvät kaupat, sillä sain juuri sitä halusin. En jaksanut edes pitkään tingata, kun myyjäkin oli niin kiva heppu :)

Laitas kuvaa omaks kuvaks
Kyttä on poliisi!
miän vain
16.12.2004 22:25:02

Nyt se tonni on sitten tuhlattu ja olen Taman Rockstarien onnellinen omistaja.

Hyvä kauppa, sanoisin. Onneksi olkoon.
I said well, I betcha cloaking devices are illegal too. Goodbye.
----
Monochromatic
DimensionZ
16.12.2004 23:12:57

Hyvä kauppa, sanoisin. Onneksi olkoon.

Näin on. Tuon tasoiset/hintaiset tuplat kun sait siihen vielä päälle niin se on jo aika paljon pois muista. Eli hyvät kaupat, soittelemaan vaan!
''He jumped right out of a building!!''
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)