Aihe: Mikä kaiku / reverb?
1
Knopfler79
05.02.2003 09:07:41
Minkä näistä ostaisitte ja mielellään perusteltuja vastauksia? Risuja ja Ruusuja.. eli kunnollinen kaiku olis hakusessa

1. Hughes & Kettner Replex
2. Dan Electro Reel Echo
3. Electro Harmonix Holy Grail
4. Line6 DL4

Vahvistimena toimii H&K:n pieni putkicombo
Zammy
05.02.2003 09:25:34
Minkä näistä ostaisitte ja mielellään perusteltuja vastauksia? Risuja ja Ruusuja.. eli kunnollinen kaiku olis hakusessa

2. Dan Electro Reel Echo
4. Line6 DL4

Vahvistimena toimii H&K:n pieni putkicombo

Holy Grailin voi sinänsä pudottaa tästä vertailujoukosta suoraan pois, koska se on jousikaikuimitaatio eli reverb-tyylinen kaiku. Muut taas on tätä delay-osastoo eli kaiku on selkeitä toistoja tyyliin KISSA...KISsa...kissa... Tosin Replexistäkinhän löytyy tuollainen pieni reverb, mutta se ei taida olla laitteen pihvi ja ainakaan sen takia ei todellakaan kannata maksaa laitteesta pyydettyä hintaa (mikä muutenkin tuntuu aika kovalta, huomioonottaen muun tarjonnan). Mutta ihan subjektiivisen mielipiteeni voisin sanoa, että minä kallistuisin 4. vaihtoehtoon, koska se selättää muut ylivoimaisesti monipuolisuudessaan ja äänenlaadussakaan ei todellakaan ole moittimista. 3. 4. vaihtoehdot onkin mulla ostoslistalla... Niin ja Danelectron Reel Echoa en ole koskaan kokeillut, mutta se ei oikeastaan minua kiinnostakaan suppean valikoimansa vuoksi.
Knopfler79
05.02.2003 09:29:42
Löytyykö tosta Line6:sta myös kunnollinen Reverb osasto?
Zammy
05.02.2003 09:37:25
Löytyykö tosta Line6:sta myös kunnollinen Reverb osasto?

Ei löydy. Siinä ei ole minkäänlaista reverbiä.
Chemo
05.02.2003 10:31:41

Mulla on toi reverbi. Ja tykkään siitä kovasti. Tosiaan, jos haluat myös delayn, niin tarvitset muutakin kuin tuon. Mutta reverbinä varteenotettava - jos siis siitä jousikaikusimulaatiosta nyt ylipäätänsä tykkäät. Hallireverbihän siinä on kyllä myös, ja sitten se outo "flerb".
Knopfler79
05.02.2003 13:11:11
Onko tossa Holy Grailissa muuten Bypass?
Chemo
05.02.2003 13:54:33

Onko tossa Holy Grailissa muuten Bypass?

Tarkoitat vissiin true bypassia? Eli kytkentää jossa efekti, ollessaan kytkettynä off-asentoon, päästää signaalin läpi kierrättämättä sitä efektin virtapiirin kautta, jolloin poiskytketty spedu ei muuta ääntä.

Nyt mun täytyy sanoa, etten ole ihan varma onko Holy Grailissa tuommoinen kytkentä. DPDT-mallinen kytkin siinä tuntuisi olevan, eikä signaali tunnu kärsivän, eli voisi siinä ollakin. En oo kyllä tuota silmälläpitäen kyseistä vermettä ehtinyt kuuntelemaankaan - se on aika uusi mulla, ja olen lähinnä keskittynyt kuulostelemaan jousikaikusimulaatiota suu messingillä...

Kertokaa joku, jos on tarkempaa tietoa!
Knopfler79
05.02.2003 14:01:00 (muokattu 05.02.2003 14:59:48)
Nimen omaan True bypassia tarkoitan... :)
Knopfler79
05.02.2003 16:14:30
Jos muuten vahvistimesta löytyy Reverb niin onko mitään järkeä ostaa tommosta Holy Grailia...?
sakke
05.02.2003 21:02:38
Jos muuten vahvistimesta löytyy Reverb niin onko mitään järkeä ostaa tommosta Holy Grailia...?

No jos sulla tosiaan vahvarissa on hyvä kaiku mihin olet tyytyväinen, niin eipä ole syytä hommata. Asiahan saa uuden käänteen, jos joudut / haluat soittaa jollain toisella vahvarilla, missä kaiku ei ole enää välttämättä hyvä. Sitten tuo irtoloota on asiaa.

Itselläni on tuollainen purkki. Muuten hyvä, mutta tiputtaa aika paljon tasoa, kun polkasee päälle (lievillä kaiuilla ei, mutta sitten kyllä kun mennään lähemmäksi surf-osastoa). Keikkatilanteessa pitää melkein olla volumepedaali tai joku muu, millä saa metelin määrää lisättyä. Kesken biisiä on ikävä mennä ruuvaamaan vahvaria...
Dumb
05.02.2003 22:22:15

On, jos vahvistimen kaikua ei pysty kytkemään jalkapedaalilla päälle/pois eikä halua sitä kaikua pitää jatkuvasti päällä (olettaen, että reverb-potikkaa ei myöskään huvita käydä soiton yhteydessä kääntelemässä). Ja saahan sen erillisen reverb-purkin myös sitten mihin kohtaan signaaliketjua tahansa, toisin kuin sen vahvistimen oman kaiun.
PeeJii
06.02.2003 10:43:43
2. Dan Electro Reel Echo
4. Line6 DL4

1. Replex

Ruusut:
- etuasteputkella varustettu lämminsoundinen Maestro Echoplex-mallintaja. Originaalilla ECC83:lla ehkä liiankin lämmin/makuasia. Itse vaihdoin putken ECC82:een, jolloin perussoundi lähempänä suoraa ohitussoundia. Mielestäni parempi näin.
- sisältää myös kaiun, joka kyllä voisi olla parempikin. Tosin kaiun voi säätää nollille ja käyttää painiketta vaikka volumeboostina tai hiukan erilaisena "ohitussoundina".
- true bypass

Risut:
- ei niin monipuolinen kuin Line6
- molemmille tahdistetuille kaiuille yhteinen volume
- hintava
LaXu
07.02.2003 23:36:45
Yamahallakin on tuo UD Stomp delay, aika monipuolisen oloinen laite, tosin lienee suht kallis. Oman DG80 vahvistimeni efektien laatuun olen ollut varsin tyytyväinen.

Nettisivu:
http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gGUE00004UD+STOMP

Videoclippi laitteesta:
http://trio.harmony-central.com/ramgen/WNAMM02/Yamaha/UD-Stomp.rm
(vaatii Real Player -kammotuksen)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)