KMT 06.02.2003 19:00:45 | |
---|
Eikös yleensä kun teos mainitaan jossakin, ja mainitaan säveltäjä ja sanoittaja niin eikös vielä pitäisi mainita sovittaja? Ihmetyttä tuo musiikinopettaja joka ei viitti mainita mua, sovittajana. Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Fortune 06.02.2003 20:12:36 | |
---|
Eikös yleensä kun teos mainitaan jossakin, ja mainitaan säveltäjä ja sanoittaja niin eikös vielä pitäisi mainita sovittaja? Ihmetyttä tuo musiikinopettaja joka ei viitti mainita mua, sovittajana. Oliko sinulla sovituslupa? Yleensä kai pitää olla sovituslupa, ennenkuin voi lähteä peräämään oikeuksiaan krediitteihin. Ja toisaalta johonkin koulujuhlaan (?) väännetystä sovituksesta ei kannata lähteä noin vakavasti pelihousujaan repimään. "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
KMT 06.02.2003 21:50:26 | |
---|
Oliko sinulla sovituslupa? Yleensä kai pitää olla sovituslupa, ennenkuin voi lähteä peräämään oikeuksiaan krediitteihin. Ja toisaalta johonkin koulujuhlaan (?) väännetystä sovituksesta ei kannata lähteä noin vakavasti pelihousujaan repimään. Ihan koulun juttu, vanhojen päivän juhlassa... Ehkä tuli vähän liian vakavasti otettua tuo... Mutta sama biisi tulee elokuvaan, joka tulee Tv:stä joskus, jos ei siä lue mun nimee niin sitten vasta rupeen valittaan, tämä oli "varoitus" minulle. Siinä mulla on jopa yksi ihan oma biisi, paitsi siinä on vähän ongelmallista että kuka sen on sovittanut...
Bassopalsta puuttuu muuten OK |
 06.02.2003 21:56:25 | |
---|
Eikös yleensä kun teos mainitaan jossakin, ja mainitaan säveltäjä ja sanoittaja niin eikös vielä pitäisi mainita sovittaja? Ihmetyttä tuo musiikinopettaja joka ei viitti mainita mua, sovittajana. No joo, kyllähän agentsin jutuissa Pulliainen yleensä mainitaan sovittajaksi, mutta ei se sovitus mun mielestä ole mitään mainitsemisen arvoista. Riippuu tietty tilanteesta ja sovituksen luonteesta, mutta tuskin kukaan soittaa mitään biisiä(ainakaan kevyen musiikin biisiä) täsmälleen samalla tavalla kuin alkuperäinen esittäjä, joten tavallaanhan kaikki covereitten soittajat ovat sovittajia. |
KMT 06.02.2003 22:04:03 | |
---|
Kaikki covereitten soittajat sovittajia? Eikös se ole sovittaja joka antaa sovituksen mitä kúkin soittaa? Bassopalsta puuttuu muuten OK |
 06.02.2003 22:06:19 | |
---|
Kaikki covereitten soittajat sovittajia? Eikös se ole sovittaja joka antaa sovituksen mitä kúkin soittaa? EI. Välttämättä. |
Vilhelmus 06.02.2003 22:12:58 | |
---|
EI. Välttämättä. No onhan se tietysti sen sovitus, joka kertoo muille miten soitetaan. MUTTA monestihan jokainen soittaja sovittaa oman osuutensa.
Muusikoiden.net -marmattajille selkäsauna. |
NORTON 07.02.2003 18:34:37 | |
---|
No onhan se tietysti sen sovitus, joka kertoo muille miten soitetaan. MUTTA monestihan jokainen soittaja sovittaa oman osuutensa. Mun näkemys on se, että sovittaja on se yksi henkilö, joka hyväksyy toisten ehdotukset. Vaikka kaikki sovittaisivat omat osuutensa, niin jonkun täytyy omata näkemys kokonaisuudesta, ja päättää mitä siihen kuuluu.
|
Tapani L 07.02.2003 18:45:55 | |
---|
Mutta sama biisi tulee elokuvaan, joka tulee Tv:stä joskus... Mihin elokuvaan ja koska? |
 07.02.2003 18:51:49 | |
---|
No onhan se tietysti sen sovitus, joka kertoo muille miten soitetaan. MUTTA monestihan jokainen soittaja sovittaa oman osuutensa. Aivan. Ja joskus ihan tahattomasti.
|
hörhö 07.02.2003 19:20:54 | |
---|
Olethan ottanut selvää sovitusluvan lisäksi, mikä on sovittamista. Esim. pelkät suorat transkriptiot ja kenraalibasson kirjoitus eivät ole sovittamista. Teostolla saattaa olla virallinen näkökulma. |
KMT 07.02.2003 20:36:09 | |
---|
Olethan ottanut selvää sovitusluvan lisäksi, mikä on sovittamista. Esim. pelkät suorat transkriptiot ja kenraalibasson kirjoitus eivät ole sovittamista. Teostolla saattaa olla virallinen näkökulma. Siis siellä mis se soitetaan pianolla niin siihen oon tehny pianosovituksen, tosin sain sen melodia+basso muodossa jonka muutin laulu, soinnut+basso versioksi Siinä elokuvassa sitten oon tehny trumpettistemman, +basson nuotit jotka olivat vähän siinepäin kuin pianon vasen käsi. Itse komppikitaran olen sovittanut, itse olen soittanut sen soolokitaristillekkin olin merkinnyt nuotit, muttei se ihan sillälailla soittanu sitä. Rumpuja ei oo kappalees... Bassopalsta puuttuu muuten OK |
KMT 07.02.2003 20:37:02 | |
---|
Vilhelmus 07.02.2003 20:41:50 | |
---|
Ai oot Parkanosta? Tulee poikettua Ruokavarastoon harvase sunnuntai-ilta ;) Muusikoiden.net -marmattajille selkäsauna. |
KMT 07.02.2003 20:48:17 (muokattu 07.02.2003 20:48:57) | |
---|
Ai oot Parkanosta? Tulee poikettua Ruokavarastoon harvase sunnuntai-ilta ;) Periaatteessa asun 33 km päässä olevassa mehtäkylässä...ja käyn viikoittain sivistämässä itseäni siellä Bassopalsta puuttuu muuten OK |
Vilhelmus 07.02.2003 20:55:34 | |
---|
Periaatteessa asun 33 km päässä olevassa mehtäkylässä...ja käyn viikoittain sivistämässä itseäni siellä Mihin suuntaan Parkanosta?
Muusikoiden.net -marmattajille selkäsauna. |
Mihin suuntaan Parkanosta? öö, länteen
Fortune 08.02.2003 12:09:33 (muokattu 08.02.2003 12:09:41) | |
---|
no pitääkö paljastaa??? www.perhoshakki.tk Hauskaa tämä ascii-merkistöön nojaava url-politiikka. Luulin että kyseessä on Perhon kunnan Gasparov-tribuutti tms. Hoho. We want Unicode! "I know everything there is to know about monkeys since I have seen every Tarzan movie ever made!" -Ren Hoëk
Possu. |
Red 08.02.2003 21:14:50 (muokattu 08.02.2003 21:15:18) | |
---|
Se biisi, jonka olet sovittanut, ei siis ole sinun omasi? Ennenkuin voit omasovittamaasi versiota julkaista esim. elokuvassa, sun pitää pyytää Teostolta alkuperäisen tekijän tiedot ja lupa kappaleen sovittamiseen. Lupien hankkimisen jälkeen sun pitää sitten olla Teoston jäsen ja tehdä teoksesta teosilmoitus, jossa sut ilmoitetaan sovittajana (tämä siis, jos haluat jotain rojalteja sovituksestasi). Sovittajan oletusosuus biisistä on 25%. Kun kaiken mahdollisen kysyy Teostolta ennen julkaisua, sieltä saa hyvää faktaa, mutta jos ei paperit ole kunnossa, niin kusessa ollaan. Itse olen saanut Teostolta todella hyvää palvelua. two thumbs up Vielä mie siut opetan... |
KMT 09.02.2003 15:34:54 | |
---|
Se biisi, jonka olet sovittanut, ei siis ole sinun omasi? Ennenkuin voit omasovittamaasi versiota julkaista esim. elokuvassa, sun pitää pyytää Teostolta alkuperäisen tekijän tiedot ja lupa kappaleen sovittamiseen. Lupien hankkimisen jälkeen sun pitää sitten olla Teoston jäsen ja tehdä teoksesta teosilmoitus, jossa sut ilmoitetaan sovittajana (tämä siis, jos haluat jotain rojalteja sovituksestasi). Sovittajan oletusosuus biisistä on 25%. Ei kai siinä mittän teostoa tarvita kun biisin tekijät on bändin rumpali ja kosketinsoittaja ja ne ei kuulu teostoon? Bassopalsta puuttuu muuten OK |