Aihe: Rahaa käytössä tonni..
1 2 3
miccomalliton
06.12.2004 00:53:24
Elikkäs nyt olisi mahdollisuus toteuttaa lapsuuden unelma ja ostaa rummut. Rahaa käytössä siis n.1000e. Mieluummin ostaisin suht laadukkaat käytetyt kuin uudet. Olen ajatellut esim. taman rokkareita+jotkut pellit=voi päivittää parempiin ajan mittaan)

Sitten vielä sellainen juttu, että tuplaspedukin himottaisi, mutta taitaa mennä yli budjetin jos halvimmat rällättimet ei kelpaa?

Onko ideoita, ajatuksia, mielipiteitä, ehdotuksia?
Otan kiitollisena vastaan asiallista palautetta.
Ja vielä sen verran, että budjetti ei ole aivan tiukka.
tthei
06.12.2004 01:04:51

Sanon nyt ihan vaan sen että ei oo paljoa järkeä heti alkuun lähteä mitään tuplapedaalisäätöä harjoittamaan. Kannattais aluksi ne ihan perusjutut kannattais treenata. Liian moni nykyään alottaa rumpujen soiton siltä pohjalta et ostetaan tuplikset ja setti ja lähetään samantien treenaamaan vaan nopeutta ja nopeutta ja unohdetaan ne perusasiat.

Eli mun mielestä kannattais tossa vaiheessa se tuplis vielä unohtaa ja opetella perusbeatit ja muut asiat kunnolla kondikseen ja sitten ostaa ne tuplikset ja alkaa niillä treenaamaan.
Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist
Wiitala
06.12.2004 01:14:36
Eli mun mielestä kannattais tossa vaiheessa se tuplis vielä unohtaa ja opetella perusbeatit ja muut asiat kunnolla kondikseen ja sitten ostaa ne tuplikset ja alkaa niillä treenaamaan.

"You have to know how to walk before you can run"
Elämälläkin on viimeinen käyttöpäivä.
Remo
06.12.2004 01:22:26 (muokattu 06.12.2004 01:22:47)
No jos omaa saa kehua niin suosittelen katsomaan gretschin catalinat. Catalina club taitaa olla tos tonnin pinnas hardwaren kans ja sitte catalina birch on sellanen 1500 hardwaren kans. Laadukkaat pöntöt ovat ja todennäköisesti säilyttää jälleenmyyntiarvonsa paremmin kuin mitkään tamat ja pearlit. Mikäli tuo hinta sisältää pellit niin nämä setit voi olla aika turhaa mainostusta sitten mutta kuitenkin kannattaa harkita. :D

Samaa mieltä, että ei tuplaa kannata heti alkuun hommata. Singlellä homma kuntoon ja sitte parin vuoden soiton jälkeen kannattaa harkita tuplia, jos niitä enää silloin tarvitsee.
PAISTE CYMBALS REMO HEADS
Suleima
06.12.2004 01:27:19
Tonnilla jos lähtisin ostaa (niinkuin olen itsekin lähössä) nii käytetyt tietty ois hyvät, mutta ottaen huomioon tän hetkistä tarjontaa nii käytetyt tuntuu suurin osa tarjotuista ylihintaisilta. Itse oisin melkeen lähössä tohon Pearlin Export-linjalle. Paras hinta/laatu-suhde mun mielestä kannuissa. Hintaa laskee se ettei kannut ole vaahterasta/tammesta vaan ilmeisesti poppelipuusta(?). Saundi on silti erittäin hyvä ja ainakin mun makuun. Thomann myy vissiin '03 vuosimallia johonkin 800-900e hintaan, mutta maahantuojalla (www.smi-music.com) on ainakin sivujen mukaan hot deals-sektiossa suositushinta 555e. toi siis shell-pack,virveli ja pari standiä. Siihen mukaan parilla sadalla Sabian b8-setti nii on pellitki valmiiksi. Vaikuttais peliliikkeeltä ainakin tällä hetkellä.
miccomalliton
06.12.2004 01:28:26
Niin no olenhan minä rumpuja soitellut, mutta omia ei ole ollut. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että aluksi perusasiat kuntoon. Toisaalta nopeus ei välttämättä olekaan se mitä tuplilta hakisin. Se on vain sellainen päähänpinttymä ja uskoisin, että ne motivoisivat soittoharjoituksia minun tapauksessani.
No jopas meni selittelyks...
Laittakaa setti ehdotuksia kuitenkii.
Remo
06.12.2004 01:29:42
Kyllä thomann myy mun mielestä samaan hintaa exportti, mutta tunnetusti kannattaa suosia suomalaista. :D
miccomalliton
06.12.2004 01:43:22
Selvennykseksi vielä, että olen jo neljännesvuosisadan ylittänyt vanha pieru, en uudeksi Lombardoksi haaveileva finninaama :)
HeavyMachinery
06.12.2004 10:13:53

Kyllä Taman RockStar Customit saa suomesta uutena alle tonnilla kun hieman tinkaa....
No niin, sano napoleon !
Magetsu
06.12.2004 12:37:11 (muokattu 06.12.2004 12:38:51)
Yamahan Stage Custom perussetti puuvirpan kanssa, staggin peltisetti ja jonkinmoinen kohtuuhyvä jakkara, luulisi pärjäävän...
niin ja edittiä sen verran että, jos tuplia meinaat niin dw:n 7-tonniset on halvat ja hyvät!
Tietäjä
06.12.2004 12:45:33
Yhdyn kyllä tohon mitä tossa ylempänä, että pearlit saat suht halvalla jopa suomesta. Saksasta ehkä hieman halvemmalla. Kaveri oli ostanut uutena exportit niin oli 1000e saanut kaikki hyvän setin ja pellit. Oli ostanut suomesta. Itse ostin myös exportit mutta vaan käytettynä ja maksoin 400e.
ddrum54
06.12.2004 14:17:14
Torilla on myynnissä Yamahan pönttösarja alle 800€. Siihen Staggin laatupellit, ja olet budjetissa. Ja olet laadukkaan setin onnellinen omistaja.
2`n 4
miccomalliton
06.12.2004 15:24:45
Paikallinen musiikkiliike möisi Taman rokkarit n. 900 eukalla. Setti sisältäisi uudet peruspellit, muistaakseni Meinlit. Pöntöt jostain 90-luvun puolesta välistä. Kalvoina Evansia.
Tämä hinta heitettiin ilman tinkausta. Mitä mieltä olette?
Ja kuinka paljon Tamat on muuttunut n.10 vuodessa?
Nooakin rakensi arkin ENNEN sadetta. Mieti sitä.
miän vain
06.12.2004 16:52:35

Paikallinen musiikkiliike möisi Taman rokkarit n. 900 eukalla. Setti sisältäisi uudet peruspellit, muistaakseni Meinlit. Pöntöt jostain 90-luvun puolesta välistä. Kalvoina Evansia.
Tämä hinta heitettiin ilman tinkausta. Mitä mieltä olette?
Ja kuinka paljon Tamat on muuttunut n.10 vuodessa?

Ihan peruskannuthan ne on, mutta hintaa saisi pudottaa ainakin satasella.

Noissa vanhemmissa ei todennäköisesti ole kelluvia ripustuksia tomeissa, ja sen kuulee äänessä heti. Ei ne kamalan kalliit ole jälkiasennuksena, mutta varmaan saat hyvät alet jos otat ne samaan pakettiin.

Kymmenvuotiaat rokkistarat suorastaan huutavat kaltoinkohteluepäilyjä. Kaikki reunaviisteet on syytä tarkistaa, koska koskaan ei tiedä miten siististi niitä on käsitelty. Saattavat olla kuin uudet, tai sitten pelkkää perunapeltoa. Viisteen pitäisi olla suora ja tasainen - jokainen kolhu ja painauma vaikeuttaa virittämistä ja huonontaa soundia.

Missä kunnossa ovat noin yleisesti? Kaikki ruuvit tallella, pidikkeet ehjät ja kunnolla toimivat, ei ruostetta juurikaan, naarmuja, kolhuja ym.? Päällyste (jos ei lakatut) kunnolla kiinni ja kupruton? Puhtaat ja kiiltävät vai perusteellisen siivouksen tarpeessa? Jokainen puute on tinkimisperuste.

Vaikea sanoa nimen omaan tuon ikäisistä roksuista oikeastaan mitään. Juuri tuohon aikaan mallisto vaihtui vanhasta uuteen. Uudemmassa on pyöristetyt virityspesät, vanhemmassa kulmikkaat. Yleisesti voi väittää, että vanhemmissa setaissä on käytetty parempaa puuta - silloin sitä oli vielä jäljellä niin paljon, että riitti halpoihinkin kohtuulaatua. Tämä ei tosin ole mikään absoluuttinen totuus.

Nuo 'jotkut pellit' ovat kanssa suuri kysymysmerkki. Luultavasti kyseessä on joku kaikkein halvin sarja - laatumerkitkin nimittäin tekevät halpaa kuraa. Korviinsa voi luottaa, ei oikein muuhun, jos ei tiedä pelleistä paljoakaan. Oletan tässä, että niin on.

Jos pellit ovat tama-merkkiset, jätä suosiolla ostamatta. Sama juttu, jos kyseessä on Headliner, Meinl MCS, Solar by Sabian, Planet Z, Zildjian ZBT, Sabian B8, Paiste 302 tai New Sound. Osta mieluummin joku vähän laadukkaampi - eli luultavasti kalliimpi - pelti. Edes yksi. Crashridella pääsee jo pitkälle. Noihin halpiksiin menee kuitenkin hermo alta kuukauden, ja jälleenmyyntiarvoa niillä ei oikeastaan ole. Tai ainakin se on merkittävästi pienempi kuin ostohinta.

Stagg ja Wuhan, kuten jo sanottu, ovat sellaisia peltimerkkejä, joita kannattaa katsella sillä silmällä.
Raised by horses
----
Monochromatic
miscage
06.12.2004 17:21:35 (muokattu 06.12.2004 17:22:34)
Osta Suomesta ja tinkaa niin perkeleesti, itse ostin seuraavanlaisen satsin vähän aikaa sitten:

Pearl Export 20", 10", 12", 14", snare + standit ja spedu
Sabian AA symbaali setti 16", 20", 14"
Pinstripet lyöntikalvoiksi (kaduttaa hieman)
hinta: 1150 euroo.

Oliks tää muuten hyvä diili? Katoin kuitista et sain tingittyä originaalihinnasta n.175 euroo.

Tai tietty käytetyt on erittäin hyvä vaihtoehto, niinkuin täällä on monesti todettukin...
- Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää)
Remo
06.12.2004 17:51:35
Osta Suomesta ja tinkaa niin perkeleesti, itse ostin seuraavanlaisen satsin vähän aikaa sitten:

Pearl Export 20", 10", 12", 14", snare + standit ja spedu
Sabian AA symbaali setti 16", 20", 14"
Pinstripet lyöntikalvoiksi (kaduttaa hieman)
hinta: 1150 euroo.

Oliks tää muuten hyvä diili? Katoin kuitista et sain tingittyä originaalihinnasta n.175 euroo.

Tai tietty käytetyt on erittäin hyvä vaihtoehto, niinkuin täällä on monesti todettukin...

No eikö ton tonttuun olisi saanu, jos vähä olis huudattanu lisää. Kalvot oli kyllä kannattanu ottaa jotkut toiset kun, pinstripet.

Kovan setin tolla tontulla silti saa kasaan.
miccomalliton
06.12.2004 18:45:15
Ihan peruskannuthan ne on, mutta hintaa saisi pudottaa ainakin satasella.

Noissa vanhemmissa ei todennäköisesti ole kelluvia ripustuksia tomeissa, ja sen kuulee äänessä heti. Ei ne kamalan kalliit ole jälkiasennuksena, mutta varmaan saat hyvät alet jos otat ne samaan pakettiin.

Kymmenvuotiaat rokkistarat suorastaan huutavat kaltoinkohteluepäilyjä. Kaikki reunaviisteet on syytä tarkistaa, koska koskaan ei tiedä miten siististi niitä on käsitelty. Saattavat olla kuin uudet, tai sitten pelkkää perunapeltoa. Viisteen pitäisi olla suora ja tasainen - jokainen kolhu ja painauma vaikeuttaa virittämistä ja huonontaa soundia.

Missä kunnossa ovat noin yleisesti? Kaikki ruuvit tallella, pidikkeet ehjät ja kunnolla toimivat, ei ruostetta juurikaan, naarmuja, kolhuja ym.? Päällyste (jos ei lakatut) kunnolla kiinni ja kupruton? Puhtaat ja kiiltävät vai perusteellisen siivouksen tarpeessa? Jokainen puute on tinkimisperuste.

Vaikea sanoa nimen omaan tuon ikäisistä roksuista oikeastaan mitään. Juuri tuohon aikaan mallisto vaihtui vanhasta uuteen. Uudemmassa on pyöristetyt virityspesät, vanhemmassa kulmikkaat. Yleisesti voi väittää, että vanhemmissa setaissä on käytetty parempaa puuta - silloin sitä oli vielä jäljellä niin paljon, että riitti halpoihinkin kohtuulaatua. Tämä ei tosin ole mikään absoluuttinen totuus.

Nuo 'jotkut pellit' ovat kanssa suuri kysymysmerkki. Luultavasti kyseessä on joku kaikkein halvin sarja - laatumerkitkin nimittäin tekevät halpaa kuraa. Korviinsa voi luottaa, ei oikein muuhun, jos ei tiedä pelleistä paljoakaan. Oletan tässä, että niin on.

Jos pellit ovat tama-merkkiset, jätä suosiolla ostamatta. Sama juttu, jos kyseessä on Headliner, Meinl MCS, Solar by Sabian, Planet Z, Zildjian ZBT, Sabian B8, Paiste 302 tai New Sound. Osta mieluummin joku vähän laadukkaampi - eli luultavasti kalliimpi - pelti. Edes yksi. Crashridella pääsee jo pitkälle. Noihin halpiksiin menee kuitenkin hermo alta kuukauden, ja jälleenmyyntiarvoa niillä ei oikeastaan ole. Tai ainakin se on merkittävästi pienempi kuin ostohinta.

Stagg ja Wuhan, kuten jo sanottu, ovat sellaisia peltimerkkejä, joita kannattaa katsella sillä silmällä.

Kiitos hyvästä vastauksesta. Täytyy käydä syynäämässä tarkemmin niitä. Olivat ylähyllyllä, joten en viitsinyt vielä ruveta tarkemmin tutkimaan. Yleisilmeeltään siistit, ei ruostetta, puhtaat, päällyste ehjä.

Täytyy muistaa pitää järki kuitenkin mukana hankinnassa, ettei tarvitse katua.

Ja pellit oli Meinlin MCS:t. siis uudet.

Uskoisin tinkivaraakin vielä olevan, kun ostaa suoralla rahalla.
Nooakin rakensi arkin ENNEN sadetta. Mieti sitä.
hgr
06.12.2004 19:06:28 (muokattu 06.12.2004 19:07:15)
Ne MCS:t ovat varmaan täysin paskat. Mutta Meinlin paremmat pellit eivät ole nekään hirvittävän kalliita eli kannattanee testailla.
Progressor
06.12.2004 20:32:33
Jos pellit ovat tama-merkkiset, jätä suosiolla ostamatta. Sama juttu, jos kyseessä on Headliner, Meinl MCS, Solar by Sabian, Planet Z, Zildjian ZBT, Sabian B8, Paiste 302 tai New Sound.

Minulla on Sabian B8 -sarjan 16-tuumainen crash, ja se on mielestäni ihan hyvä. En tosin ole koskaan soittanut ns. paremmilla pelleillä, joten mielipiteeni ei taida painaa kovin paljon. Ajattelinpahan kuitenkin mainita.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)