Aihe: Rumpalin kuulokkeet?
1 2
Postmortem
30.11.2004 15:07:42 (muokattu 30.11.2004 15:08:15)
Tekisi mieli soitella ceedeen mukana mutta yhdistelmä Koss earplugit+työmaakuulosuojaimet ei kuulu rumpujen yli.
Eli suositelkaas jotain hyviä kuulokkeita joista KUULUU.Soundilla ei niin väliä kun treenikäyttöön menisivät.Pääasia että tarpeeksi vaimennusta ja volumea ja että on mukavat päässä.
Ja hintaluokka mielellään alle satanen.
Antti1997
30.11.2004 15:27:35 (muokattu 30.11.2004 15:29:38)
Tästä on aika paljon ollu juttua aiemmin, haulla löytynee muutama topic.

Tässä muutama http://muusikoiden.net/keskustelu/s … 30&dest=subject&x=0&y=0

Mutta kuinka kovaa oikeen soitat jos ei kuulosuojaimetkaan riitä? Mulla on jotkut halvat Phillipsin nappikuulokkeet, joista käytän vaan toista nappia ja siihen lyön kuulosuojaimet päälle. Ainoa ongelma on että ne kuulokkeet on tosiaan niin halvat että äänenlaatu ei oo kovin hyvä.

Mun käsityksen mukaan tommoset suljetut kuulokkeet ei kuitenkaan eristä sitä ääntä edes niin hyvin kuin normit kuulosuojaimet, tai varmaan poikkeuksiakin on.

Joku saa kertoo enemmän.
"Raaahhhhahaaha! Kaliaa!!! hahahah!" -reijoteppo
Postmortem
30.11.2004 16:06:48
Mutta kuinka kovaa oikeen soitat jos ei kuulosuojaimetkaan riitä? Mulla on jotkut halvat Phillipsin nappikuulokkeet, joista käytän vaan toista nappia ja siihen lyön kuulosuojaimet päälle. Ainoa ongelma on että ne kuulokkeet on tosiaan niin halvat että äänenlaatu ei oo kovin hyvä.
En mä mikään halonhakkaaja oo, mutta aika lujaa mä kuitenkin soitan.
AP
30.11.2004 16:37:05
En mä mikään halonhakkaaja oo, mutta aika lujaa mä kuitenkin soitan.

AIka kovaa kyllä saa tulla. Mulla on parhaillaan soittokoppi (ks. omakuva, otettu huoneen vastanurkasta) about 12 neliötä ja siellä riittää normi kuulosuojaimet ihan hyvin.
K100 #7
Postmortem
30.11.2004 18:34:28
AIka kovaa kyllä saa tulla. Mulla on parhaillaan soittokoppi (ks. omakuva, otettu huoneen vastanurkasta) about 12 neliötä ja siellä riittää normi kuulosuojaimet ihan hyvin.

No tuolla nykyisellä yhdistelmällä en kuule rumpujen yli vaikka soittaisin reilusti hiljempaa.Kuulokkeet lienevät jotenkin paskana?Jos se on vika niin suositelkaas uusia tohon käyttöön.
Mikko/DE
01.12.2004 15:44:18

Naitä uskallan studiokokemuksen perusteella väittää hyviksi:
http://www.vicfirth.com/product/gifs/sticks/SIH1.html
Magetsu
01.12.2004 16:20:57
Noista vic firtheistä en mene takuuseen...
Painaa ja jo hetken soittamisen jälkeen alkaa korvia särkemään, näin ainakin minulla...
Eikö ole sama panostaa kerralla hyviin luureihin? Senukan 25 ja myös ne halvemmat sp:t toimii vallan hyvin, vaimentaa hyvin ja on mukavat päässä, myöskin musiikki cd:ltä on paremman kuulosta...
lindo
01.12.2004 21:21:03 (muokattu 02.12.2004 16:14:40)
Ostin Welhonkin (http://www.welhodrum.com) suosittelemat Beyerdynamic DT-250 ja ne tuntuu aika mukavalta, kun niissä on samettia nuo läpyskät jotka tulee korvan ympärille. Hyvä soundi ja sillee.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … w3_beyerdynamic_dt250_prodinfo.html

... ai niin, eristää aika hyvin tuota ääntä ulkoa päin myös.
I don't belive anything, if i don't see it first
Mikko/DE
02.12.2004 09:54:15

Noista vic firtheistä en mene takuuseen...
Painaa ja jo hetken soittamisen jälkeen alkaa korvia särkemään, näin ainakin minulla...
Eikö ole sama panostaa kerralla hyviin luureihin? Senukan 25 ja myös ne halvemmat sp:t toimii vallan hyvin, vaimentaa hyvin ja on mukavat päässä, myöskin musiikki cd:ltä on paremman kuulosta...

Just olin neljä päivää noi Vicit päässä ja ihan ookoo oli, vaimensi ainakin enemmän kuin muut ennen kokeilemani kuulokkeet. Sen vaimennuksen tarve tietysti riippuu siitä kuinka skitso on tinnituksen suhteen.
Magetsu
02.12.2004 10:29:14 (muokattu 02.12.2004 10:33:30)
Just olin neljä päivää noi Vicit päässä ja ihan ookoo oli, vaimensi ainakin enemmän kuin muut ennen kokeilemani kuulokkeet. Sen vaimennuksen tarve tietysti riippuu siitä kuinka skitso on tinnituksen suhteen.

Niin voi olla, mutta ei ne vain yksinkertasesti sovi kaikille,
joten kannattee testata jos meinaa jostain postimyynninkautta tilailla...
Olis aika mellevä sellanen testausmahollisuus, missä vois soittaa rumpuja ja kokeilla eri kuulokkeita, ei vain taida olla suomessa kovin mahdollista monessakaan paikassa...
Mikko/DE
05.12.2004 21:13:47

Itse asiassa kun tässä joulukin on tulossa niin taidankin ostaa itelleni Sennheiserin HD 280 silverit...
Magetsu
05.12.2004 21:19:50
Itse asiassa kun tässä joulukin on tulossa niin taidankin ostaa itelleni Sennheiserin HD 280 silverit...

Oho, olipa magean näköset kuullokkeet, näyttää ainakin että istuis mukavasti päähän ja hintakaan ei paha, täytyy testata moiset...
Rumpalisti
05.12.2004 21:33:16
Oho, olipa magean näköset kuullokkeet, näyttää ainakin että istuis mukavasti päähän ja hintakaan ei paha, täytyy testata moiset...

Ostin tässä pari kuukautta sitten HD 280 prot ja täytyy sanoa että tykkään saundista. Tosin oon huomannu että pidemmän päälle alkaa puristamaan korvia kovin... Muuten kyllä omasta mielestä laadukkaan oloiset pelit. Ja eritoten sopivan pitkä johto.
Jo vuosia päämäärätöntä paukuttamista...
Antti1997
05.12.2004 22:22:24 (muokattu 05.12.2004 22:23:24)
Ostin tässä pari kuukautta sitten HD 280 prot ja täytyy sanoa että tykkään saundista. Tosin oon huomannu että pidemmän päälle alkaa puristamaan korvia kovin... Muuten kyllä omasta mielestä laadukkaan oloiset pelit. Ja eritoten sopivan pitkä johto.

Hittolainen, minäkin tilasin tuommoset mutta niitä ei sitten ollutkaan varastossa joten se asia jäi sikseen. Eristääkö tarpeeks hyvin ulkopuolisia ääniä? Mulla on rummut tommosessa n. 12neliömetrin huoneessa.

Kattelin että oli 125€ StPaulsSoundissa.
Houdi hou!
Bacchus
06.12.2004 01:20:11
Hittolainen, minäkin tilasin tuommoset mutta niitä ei sitten ollutkaan varastossa joten se asia jäi sikseen. Eristääkö tarpeeks hyvin ulkopuolisia ääniä? Mulla on rummut tommosessa n. 12neliömetrin huoneessa.

Thomannin kuvauksessa väittävät että 32 db:ä vaimentaisivat. Käyttäjät varmaankin voi valaista eristävätkö tosiaan niin hyvin? Niin, ja vääristävätkö rumpujen sointia, ja minkä verran verrattuna esim. normi Peltoreihin?

Kattelin että oli 125€ StPaulsSoundissa.

Ei oo kyllä paha hinta. Voisi itsekin harkita tuommoisten hankkimista... Kossin The Plugien kanssa pelleilystä kun ei tullut vi*tuakaan.
-
Antti1997
06.12.2004 01:42:40
Sennheiser HD 25 SP:t tuli hankittua vuosi sitten kesällä enkä oo kertaakaan vielä katunu. Hinta pyörii varmaankin siellä 130e tienoilla. Eristää äänen upeesti rummuilla soittaessa ja ompahan hienoimmat kokemukset musiikinkuuntelussakin irronut niistä.

Ne on toiset mitä harkitsen... Mutta saako suomesta tohon hintaan?
Houdi hou!
Anarkiapurilainen
06.12.2004 11:11:21 (muokattu 06.12.2004 11:13:17)

Kannattaa muuten harkita myös kuulokevahvistimen hankkimista. Tavallinen kannettava CD-soitin ei välttämättä jaksa ajaa hifimpiä studiokuulokkeita riittävän suurella voimakkuudella kun rumpaloinnista on kyse. Tuo Koss + Peltorit on kuitenkin ideana ihan pätevä, viimeisimmissä äänityksissä oli rumpalilla juuri peltorit+napit, hieman kätevämpää kuin AKGiden alla tulpat, jolloin kuulokkeiden pitäisi olla jo aika helvetin kovalla ja vuodosta syntyisi ongelmia.
drumm
06.12.2004 12:24:57
Ne on toiset mitä harkitsen... Mutta saako suomesta tohon hintaan?

Saa itseasiassa reilusti halvemmallakin. Kysy tarjousta Helsingin Musiikista.
Antti1997
06.12.2004 15:06:01
Saa itseasiassa reilusti halvemmallakin. Kysy tarjousta Helsingin Musiikista.

Nyt muuten sotkin keskenään nämä halvemmat HD25SP:n ja sitten sen kalliimman HD25:n. 158€ ovat nuo paremmat StPaulsSoundissa, ja nuo halvemmat 88€. Tiedä sitten kuinka paljon niillä loppujen lopuks on eroo.
Houdi hou!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)