Aihe: Warwick ProFet II + Hartke 115 TP
1 2
Wil-J
05.12.2004 15:59:59
Tuolla torilla kun on myynnissä tollanen kaksikko hintaan 550€. Vaikuttaa aika kohtuuhintaiselta, mutta mitäs mieltä olette oi viisaammat? Onko noi hyviä? Kun mulla ei ole kunnon vahvistus kamoja ollenkaan niin jostain olisi lähdettävä liikkeelle. Ja on ollut ajatuksena juuri 1x15 kaappi ja lisäksi 2/4x10 kaappi hankkia niin tossa olisi aika hyvä alku, vai? Mitäs sanotte?
pardy
05.12.2004 21:43:11

Ja on ollut ajatuksena juuri 1x15 kaappi ja lisäksi 2/4x10 kaappi hankkia niin tossa olisi aika hyvä alku, vai? Mitäs sanotte?

Sanoisin että niin olisi. Yläkaapin kun ostat pariksi niin kyllä toimii ihan hyvin. Hintakin tuntuisi olevan kohdallaan. Tinkaat vielä muutaman kybän poies ni avot...:)
"Muna on mukava asia!" -Yläasteen kotitalouden opetusvideo
Musiikki on mukava asia! -Minä
Wil-J
05.12.2004 22:13:01
Sanoisin että niin olisi. Yläkaapin kun ostat pariksi niin kyllä toimii ihan hyvin. Hintakin tuntuisi olevan kohdallaan. Tinkaat vielä muutaman kybän poies ni avot...:)

Ok. Mites onko ollut noista Warwickin nupeista hyviä kokemuksia? On jotku sanonu että turhan persoonaton saundi, pitäneekö paikkaansa? Entä tuo Hartke?
pardy
05.12.2004 22:24:17 (muokattu 05.12.2004 22:25:54)

Ok. Mites onko ollut noista Warwickin nupeista hyviä kokemuksia? On jotku sanonu että turhan persoonaton saundi, pitäneekö paikkaansa? Entä tuo Hartke?

Kokemukset on hyviä, loput taas riippuu ihan soundikäsityksistä. Omaan käyttööni sopii ihan hyvin. Riippuu taas paljolti bassosta ja mikeistä sun muusta... Et ei se ihan niin yksoikosta kuiteskaa oo. Mutta ihan toimivat perussoundit kylä irtoo ihan hyvin. Ei kuitenkaan niitä parhaimpia "plug-'n'-play"-vahvareita, jos sitä tarkotat.

Tuo Hartken alakaappi on ihan fiksu peli, sillä kans pumputtelen toisen bändin reeneissäkin aina, tosin saman sarjan yläkaapilla varustettuna. Veikkaisin, että jos et pidä noitten Hartkejen (vai Hartkien? No, ihan sama...) metallisesta soundista, ni ei kantsi sit ostaa hartken yläkaappia. Tuossa alakaapissa sillä ei ole paljoakaan väliä että onko siinä alumiinikartio vai ei, kun se ei kuitenkaan siinä niin paljoa vaikuta soundillisesti se alumiini kun se alapääpönttö ei niitä taajuuksia muutenkaan toista mitä ne alumiinikartiot korostaa. Ja näin siis viisaammat sanoneet.

Eli ihan mitkä sun soundimieltymykset on, ni katot et minkä yläkaapin siihen ostat kaveriks. Sanoisin, että saisit ihan toimivan kasan näillä pohjilla.
pardy
06.12.2004 00:01:37

Kiitos paljon! Todella hyvä vastaus, saat ihan pluspisteen (en tosin tiedä mitä niilläkin tekee)!

Wuhuu, nyt mulla on kuus plussapistettä! :) Pistänpä sullekkin plussan kun olit niin mukava että annoit sellasen mullekkin... Nyt mä oon saanu kokonaista 6 plussaa kaikkiaan n. 580 kirjotuksesta...:)

Mä oon paljon soitellut meiän koulun Hartken vastaavalla 4x10 kaapilla ja tykkään kyllä saundista. Ei yhtään liian metallinen.

Noni, semmonen sitte. Kyllä ne Hartketkin hyviä vehkeitä on, itse en vaan tykkää niitten soundista juurikaan.

Nyt pitää vaan alkaa tarkkailla rahatilannetta :D

Noääh, se nyt on yleensä se pienin mutka matkassa...:)
onde
06.12.2004 01:21:38 (muokattu 06.12.2004 01:24:48)
Kokemukset on hyviä, loput taas riippuu ihan soundikäsityksistä. Omaan käyttööni sopii ihan hyvin. Riippuu taas paljolti bassosta ja mikeistä sun muusta... Et ei se ihan niin yksoikosta kuiteskaa oo. Mutta ihan toimivat perussoundit kylä irtoo ihan hyvin. Ei kuitenkaan niitä parhaimpia "plug-'n'-play"-vahvareita, jos sitä tarkotat.

Tuo Hartken alakaappi on ihan fiksu peli, sillä kans pumputtelen toisen bändin reeneissäkin aina, tosin saman sarjan yläkaapilla varustettuna. Veikkaisin, että jos et pidä noitten Hartkejen (vai Hartkien? No, ihan sama...) metallisesta soundista, ni ei kantsi sit ostaa hartken yläkaappia. Tuossa alakaapissa sillä ei ole paljoakaan väliä että onko siinä alumiinikartio vai ei, kun se ei kuitenkaan siinä niin paljoa vaikuta soundillisesti se alumiini kun se alapääpönttö ei niitä taajuuksia muutenkaan toista mitä ne alumiinikartiot korostaa. Ja näin siis viisaammat sanoneet.

Eli ihan mitkä sun soundimieltymykset on, ni katot et minkä yläkaapin siihen ostat kaveriks. Sanoisin, että saisit ihan toimivan kasan näillä pohjilla.

Moi vaan!
Nyt mun tarttee oikein kysyä teiltä basso guruilta mistä tulee toi käsitys että Hartket kuullosttaa metalliselta!
Mulla on kaks 4x10 XL:ää eikä ne tähän päivään oo kuullostanut metalli soundilta vaikka oon huudattanut niitä Rickenbackerilla, Warwickilla ja Fenkun Jazzarilla!
Onks se vaan nyt sillai ku joku sattuu tietämään että Hartket on tehty alumniini kartioilla niin tää antaa aiheen että soundi on metallinen?
Kuunelkaa Jaco Pastoriusta onks sillä metallinen soundi?
Jaco veteli surutta Hartken kaappien läpi!
Imekää pahvi kartiot sanonko mihkä!!!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
pardy
06.12.2004 01:36:22

Moi vaan!

No moimoi!

Nyt mun tarttee oikein kysyä teiltä basso guruilta mistä tulee toi käsitys että Hartket kuullosttaa metalliselta!

Se ei ole käsitys! Se on kuuloaistiin perustuva havainto! Kaikilla ihmisillä kuuloaisti ei ole samanlainen, joten ei tarvitse suotta nokkiinsa ottaa tuommoisesta! Mä en nyt vaan tykkää niitten soundista niin paljon kuin pahvikartioisten, koska niitten soundi on liian tarkka, kirkas, erotteleva jne, näitä kaikkia termejä kuvaa yksi sana hyvin: metallinen!

Kuunelkaa Jaco Pastoriusta onks sillä metallinen soundi?
Jaco veteli surutta Hartken kaappien läpi!
Imekää pahvi kartiot sanonko mihkä!!!

No eipä se Jacokaan niillä Hartkeilla pahemmin vedellyt, Acousticilliahan se veteli! Larry Hartke nyt vaan sattu tekemään sille sit semmosen kaapin, mutta pian sen jälkeen Jaco sitten kuolikin! Joten voin sanoa että ei sillä ole, koska se soitteli Acousticeilla eikä Hartkeilla!

Ja en nyt rupea mitenkään riitaa suinkaan haastamaan, tämä on vain oma mielipiteeni asiasta! Ymmärrän kyllä täysin että sinä tykkäät Hartkejen soundista, mutta minä en, joten tällä hyvä!
Wil-J
06.12.2004 11:51:54
Jee mäkin sain plussan! Eka! :)

No mutta hej, mä en niin pro ole että osaisin sanoa noista Hartken soundeista onko ne metalliset vai ei ym. mutta mä tykkään ja se on mulle tärkeintä :) Taitaa käydä niin että joudun ton ostamaan, mikäli myyjän kanssa löytyy yhteisymmärrys! Ja sitten pitäisi sästää siihen ylä kaappiin :) Onneksi keikoille voin aina kähveltää näin aluksi koululta sen 4x10 jos tarpeen tulee.
Wil-J
06.12.2004 12:54:01
Mitkä muuten ovat näiden vermeiden tehot? Onko yhteensopivuus ok? Riittääkö ihan kunnolla treeni käyttöön ja keikoille?
pardy
06.12.2004 13:57:24

Mitkä muuten ovat näiden vermeiden tehot? Onko yhteensopivuus ok? Riittääkö ihan kunnolla treeni käyttöön ja keikoille?

Kun otat siihen sen yläkaapin niin riittää tehot. Tuo vahvari antaa 250w neljään ohmiin, joten kyllä siinä kannattaa se neljän ohmin kuorma olla. En usko että tuo kovinkaan paljoa näes kahdeksaan antaa. Ja tuleehan siitä tietysti aina lisää ääntä kun kaiutinpinta-ala kasvaa.

Yhteensopivuudesta sen verran, että kannattaa pyytää tuohon pakettiin kaappipiuha mukaan. Kun tuossa vahvarissa on nimittäin speakon- ja naaras-xlr-ulostulot, ja tuossa kaapissa on plugisisääntulo. Kun piuhat on kunnossa niin yhteensopivuuskin on sitten samalla. Ei siinä sen kummempia.

Kyllä uskoisin että riittänee, riippuen tietysti vedätkö usein stadionkeikkoja tai soitatteko aina reeneissä nupit kaakossa. Kannattaa silti koittaa tehdä avoin kauppa, että saisit ihan oman bändin kaa sit testata niitä kamoja, ettei tule yllätyksiä enää sen jälkeen kun olet kamat jo ostanut...
Wil-J
06.12.2004 14:04:40
Kiitos taas asiallisesta vastauksesta. Pistänpä lisäplussaa, imagosi nousee silmissäni raketin lailla :D

Joo, varmaan se piuha siihen kovin tarpeellinen olisi.

No stadion keikkoja ei kyllä varmasti ole luvassa ainakaan muutamaan hetkeen! Suurimmat on varmaan sellasta tyyliin isossa huoneessa muutama sata katsojaa. Ja treenaus voluumi on ihan kohtuullinen, en ole missään trash metal bändissä tms. Joo, toivottavasti vaan tuo myyjä on valmis avokauppaan. Toisaalta en ole ko. hepulta minkään asteista vastausta saanut, joten saa nähdä miten tässä käy.
pardy
06.12.2004 14:13:21

Kiitos taas asiallisesta vastauksesta. Pistänpä lisäplussaa, imagosi nousee silmissäni raketin lailla :D

Kuin myös. Nyt oletkin sitten jo kahden (2) iloisen plussan onnellinen omistaja! :)

Joo, varmaan se piuha siihen kovin tarpeellinen olisi.

Nii'in... Yleensä ne tuppaa olemaan...:) Joo, viisastelua taas parhaimmillaan.

No stadion keikkoja ei kyllä varmasti ole luvassa ainakaan muutamaan hetkeen! Suurimmat on varmaan sellasta tyyliin isossa huoneessa muutama sata katsojaa. Ja treenaus voluumi on ihan kohtuullinen, en ole missään trash metal bändissä tms. Joo, toivottavasti vaan tuo myyjä on valmis avokauppaan. Toisaalta en ole ko. hepulta minkään asteista vastausta saanut, joten saa nähdä miten tässä käy.

N'joo, kyllä varmastikin riittä tehot sitte. Itse voisin ainakin kelpuuttaa tuon kasan ihan mielelläni, ostasin vaan eri yläkaapin siihin. Toivottavasti nyt tulee vastaus siltä miekkoselta.
Yövieras
06.12.2004 16:25:37
soundi on liian tarkka, kirkas, erotteleva jne,
Mitenkäs olis tuon "metallisuuden" kompensointi jollakin härvelillä. Jos vaikka pientä säröä siihen väliin hamuaisi? Säilyykö tuo ominaisuus siitä huolimatta? Onko kenelläkään kokemusta?

Sinäänsä aina nuo alumiinit houkutelleet (munan jatkeena) ja luvataanhan niille pitempää käyttö ikää.. Oma saundi-ihanne olis semmosta semisti kosteaa ja tummaa pierua, muttei niin kosteaa, että housut kostuisi. :p
Metsään on tullut jo dzääz.
Teijo K.
06.12.2004 19:46:04

No eipä se Jacokaan niillä Hartkeilla pahemmin vedellyt, Acousticilliahan se veteli! Larry Hartke nyt vaan sattu tekemään sille sit semmosen kaapin, mutta pian sen jälkeen Jaco sitten kuolikin!

Ja siinä viheessa kun Jaco tuon kaapin sai, alkoi se kokaiiniaddiktio, sekä maanisdepressiivisyys olla ne määräävät tekijät Jacon ratkaisuissa.

Kaiuttimissa on erilaiset soundit, ihmiset tykkäävät eilaisista soundeista, erilaiset kaapit menevät kaupaksi. Onde hei, eikös se ole sinun kannaltasi vain hyvä asia jos Hartken hienoutta ei "ymmärretä"? Riittääpähän sinulle enemmän.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
onde
06.12.2004 20:50:47
Ja siinä viheessa kun Jaco tuon kaapin sai, alkoi se kokaiiniaddiktio, sekä maanisdepressiivisyys olla ne määräävät tekijät Jacon ratkaisuissa.

Kaiuttimissa on erilaiset soundit, ihmiset tykkäävät eilaisista soundeista, erilaiset kaapit menevät kaupaksi. Onde hei, eikös se ole sinun kannaltasi vain hyvä asia jos Hartken hienoutta ei "ymmärretä"? Riittääpähän sinulle enemmän.

Moi taas!
Kyllä mä sen tiedän että maailmassa tehdään paljon parempia ja hieno soundisempia kaappeja ku Hartke!
Mutta toi metallisuus vaan ihmetyttää! Mulla on Stevie Ray Vaughanin DVD millä basisti Shannon vetää kahden 4x10 XL:n läpi ja mun korvaan ei tolla Dvd:llä kirveelläkään en kuule metallista soundia? Kyllä sen Presari soi tosi pehmeesti ja nätisti!
No kai sitä pitää siirtyä nailon kieliin ku noi teräskielet voi kuullostaa liian metallisilta! ;)
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
hollstro
06.12.2004 21:34:42

Moi taas!
Kyllä mä sen tiedän että maailmassa tehdään paljon parempia ja hieno soundisempia kaappeja ku Hartke!
Mutta toi metallisuus vaan ihmetyttää! Mulla on Stevie Ray Vaughanin DVD millä basisti Shannon vetää kahden 4x10 XL:n läpi ja mun korvaan ei tolla Dvd:llä kirveelläkään en kuule metallista soundia? Kyllä sen Presari soi tosi pehmeesti ja nätisti!
No kai sitä pitää siirtyä nailon kieliin ku noi teräskielet voi kuullostaa liian metallisilta! ;)

Tuo Hartken kaiuttimien saundin "metallisuus" on pelkkää mutua ja legendaa. Kukaan ei kuule bändisoitossa sitä "metallia" kitaroiden ja haitsunpeltien seasta. Mulla on ollut settinä 1x15" ja 4x10" XL-sarjan kaapit ja tykkäsin paljon. Halusin vaan 8x10" kun siinä on taas se oma saundinsa. 4x10" on tallessa pienempiä keikkoja varten ja toimii yksinkin hienosti.

Transporterit on vähän kevyemmin tehtyjä joten ihan samaa jytinää niissä ei ole kuin isoveljissään, mutta hyvät ne on silti.
Teijo K.
06.12.2004 22:52:25

Moi taas!

Joo, kato kun niitä hyviä soundeja on yhtä paljon kuin soittajiakin. Mielimusiikkiani 70- progea soittaessa, haluan sellaisen keskiäänisen pierun. Sitten minulla on siihen tarkoituksee putkivahvistin ja itsetekemäni 15" kaappi johon metsästin Iesuksen vanhan JBL elementin. Se on mun hyvä soundi. En kiellä ketään tyrmäämästä niitä laitteita, kun minähän niillä soitan kuitenkin. Vahvistin saisi olla tosin pienempitehoinen, 120w pitää luukuttaa niin älyttömän lujalla ennenkuin se herää.

Harkessa on edelleen se oma soundinsa. Siinä ihan mittausten mukaan korostuu pahvikartioon verrattuna ylä-äänet. Siitä joko pitää tai ei. Eihän se ole sen kummempaa. Saathan sinä tykätä Hartkesta, mutta minä haluan tykätä Röytö I:sestä. Älä ota itseesi jos mie en tykkää Hartkesta jooko? :)

Noista DVD äänityksistä senverran, että oletko varma että ei kuulu DI-boksi kuitenkin?
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
pardy
06.12.2004 23:49:23

Joo, kato kun niitä hyviä soundeja on yhtä paljon kuin soittajiakin.

No joo, sis kyllä niissä Hartkeissa munki mielestä ihan hyvä soundi on ei siinä mitää, mutta se on eri asia että tykkäänkö mä siitä siinä mielessä että haluaisin itse kuulostavan siltä kuin nuo Hartket kulostavat... Siitä tässä nyt on kyse. Tänäänkin vetelin kaverin hartkestäkin läpi hevimetelibändin reeneissä, ja ihan hyvältä kuulosti - siinä tarkoituksessa, jossa basson pitääkin olla semmonen napakka että se leikkaa särövallin ja helistimien yli. Mutta muuten en juurikaan pidä hartkejen soundista kun omat käyttötarkoitukseni ovat pääosin erilaiset. Joten ties vaikka joskus itsekin Hartkea ostaisin, kun alkaisi tuntua siltä että olisi Hartkelle tarvetta. Hyviä ne on, sitä en kiistä. En vaan ite niin tykkää.
Wil-J
07.12.2004 17:46:59
Kun en viitsi näin turhasta asiasta tehdä uutta topiccia niin pistän tähän. Mikäs se ruotsalainen nettipulju mikä myy niitä käytettyjä soittimia ym kamaa olikaan? Kiitän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)