Aihe: Marshall jcm800 high-gain moditus
1
Futurebre
07.02.2003 01:16:14

eli siis olen ajatellut "high-gain" modittaa tuon mun marsun, kun suurin kitarasankarini dino cazares joskus loihti samasta vahvistimesta itselleen lähes täydellisen särön. sen modasi hänelle bob bradshaw. etsin netistä dokumenttia kyseisestä operaatiosta ja sen mitä sain itse selvää oli se että kyse on muutaman osan vaihtamisesta? ei se varmaan voi olla noin yksinkertaista? eli onko kenelläkään tietoa kuka yksityishenkilö tai yritys suorittaisi tällaisia urotekoja(mieluiten pk seudulla)? ja paljon sellasesta kannattaa maksaa?
Manowar on ihan jees
Tompsi
07.02.2003 07:57:48
eli siis olen ajatellut "high-gain" modittaa tuon mun marsun,

Minulle kanssa! Olen jo pari kertaa asiaa kysellyt mutta jospa nyt saisi muitakin kuin "osta säröpedaali X" -neuvoja.
Beaver Dickinson
07.02.2003 08:51:24

Minulle kanssa! Olen jo pari kertaa asiaa kysellyt mutta jospa nyt saisi muitakin kuin "osta säröpedaali X" -neuvoja.

Tuolta löytyy joka lähtöön
http://www1.korksoft.com/~schem/mods/22032204mods.htm
Sitten tarvitset skeemat ja kolvit... Tai ammattilaisen...
Teijo
07.02.2003 11:53:44
aikoinaan Soldano teki "hot mod" virityssarjaa lähinnä marsuille, muttei tee enää, siinä ei olisi tarvinnut kolviakaan.

http://www.musicianshotline.com/archive/monthly/soldano/06_02.htm

http://home.attbi.com/~soldano/Soldano_Hot-Mod.html

Kait joku tekee vastaavia nykyään???
Mikko V
07.02.2003 12:40:18
Beaver Dickinson:

Tuolta löytyy joka lähtöön
http://www1.korksoft.com/~schem/mods/22032204mods.htm
Sitten tarvitset skeemat ja kolvit... Tai ammattilaisen...

Ei löydy. Sitä paitsi listassa ei tainnut olla kuin yksi (varsinainen) gain modi koskien V1B:n katodivastusta. Tuon saitin varsinaiset gain modit ovat täällä:
http://www1.korksoft.com/~schem/mods/marshallgainmod.htm

Olen kyllä pelannut noiden kanssa, mutta mikään ei toimi toimi niin hyvin kuin neljännen vahvistusasteen lisääminen ja siitä ei noissa modituksissa ole kyse.

Normaalisti neljäs aste 2203/2204 marsuissa on katodiseuraaja (tutummin "cathode follower") joka on lähinnä äänensävynsäätöpiirin bufferi ilman gainia. Tämä aste voidaan muuttaa neljänneksi vahvistusasteeksi, jolloin saadaan jopa 40dB lisää boostia. (Toimenpide edellyttää ja sisältää muutoksia myös edellisiin vahvistusasteisiin.) Tyylikäs high gain mod JA sellainen jossa Marshall "vibe" säilyy!

Mulla on omassa vahvarissani tällä hetkellä Fenderin clean ja Boogie tyyppinen "modern" hi-gain ja tuo Marhall viritys tulee olemaan se kolmas kanava.

Futurepre ja Tompsi, lähettäkää siis meiliä jos kiinnostaa. Modi on sen verran työläs (..ja haittaa nykyisiä Hiwatt tutkielmiani :) että kustantaa 150e. Jos jostain syystä ette pitäisi lopputuloksesta, niin sitten toimitaan selkeästi "rahat takaisin ja vahvistin prikulleen, täsmälleen ja entiselleen"-periaatteella.

Ai niin, mallin pitää siis olla JCM800 2203/2204 vaan EI 2205/2210.

Mikko
Beaver Dickinson
07.02.2003 12:46:02
Ei löydy. Sitä paitsi listassa ei tainnut olla kuin yksi (varsinainen) gain modi koskien V1B:n katodivastusta. Tuon saitin varsinaiset gain modit ovat täällä:
http://www1.korksoft.com/~schem/mods/marshallgainmod.htm

Olen kyllä pelannut noiden kanssa, mutta mikään ei toimi toimi niin hyvin kuin neljännen vahvistusasteen lisääminen ja siitä ei noissa modituksissa ole kyse.

Mitä mieltä olet seuraavan modin mielekkyydestä. Ainakin muissa foorumeissa on ollut ylistäviä kommentteja..

2. Locate the 10K cathode resistor (R6 found on V1B) and replace it with a 4.7K resistor. This will beef up the gain. This seems to be the "sweet-spot" on these amps. If you want insane gain use a 1.5K

BD
MacGyver
07.02.2003 13:05:51
Mulla on omassa vahvarissani tällä hetkellä Fenderin clean ja Boogie tyyppinen "modern" hi-gain ja tuo Marhall viritys tulee olemaan se kolmas kanava.

Mikäs on muuten vahvistinprojektin tilanne, ja onko sitä joskus saatavilla kaupallisesti esiasteena? Vieläkin painotan että mielenkiintoa löytyy mikäli siis kyse on samasta projektista kuin ennen...

-MacGyver
Si vis pacem, para bellum
Treeniohjelma
Oma rakkaani
Tompsi
07.02.2003 13:49:00

Satunpa vain tietämään, että Futurebren Marsu sattuu olemaan nimenomaan 2210. Mitäs sille voisi tehdä?

Haa! Minäkin satun tietämään että oma JCM 800 on juuri tuo 2203 -malli, eli kuola valuen lähettelen sulle Mikko sähköpostia jahka rahatilanteeni paranee. :)
Mikko V
07.02.2003 13:53:29
Mitä mieltä olet seuraavan modin mielekkyydestä. Ainakin muissa foorumeissa on ollut ylistäviä kommentteja..

2. Locate the 10K cathode resistor (R6 found on V1B) and replace it with a 4.7K resistor. This will beef up the gain. This seems to be the "sweet-spot" on these amps. If you want insane gain use a 1.5K

BD

Tuo on ihan kelpo viritys, tosin ei kannata vaihtaa vastuksia vaan vaan laittaa toinen 10k rinnan vanhan päälle ja hoitaa kytkimellä että sen saa sitten pois päältä.

Ite ajattelen näistä asioista silleen, että tuollaiset pienet gainiviritykset on paikallaan, mutta hiukankaan isommat täytyy hoitaa vahvistusasteen lisäyksellä. Jos esim. tuota em. resistanssia pudotettaisiin vielä sinne 1.5 kiloon, niin hyvästit vaan selkeälle saudille (bassot muusiksi jne.)

Mikko
Mikko V
07.02.2003 14:16:09

Satunpa vain tietämään, että Futurebren Marsu sattuu olemaan nimenomaan 2210. Mitäs sille voisi tehdä?

-MacGyver

Heh, ai 2210!?, kuinkas sattuikaan...hmm, taidanpa laittaa vielä kuvia nettiin mitä kaikkea sille voi tehdä! :) Noh, ensiksi vaikka vanha pöytä ulos ja PTP-recto sisään - ei kyllä mikään (pieni) "modi" enää kuitenkaan.

Vahvistinprojektista sen verran että kohtuuhintaiset (ja rankat) recto-saudit mahdollisilla lisähöysteillä aion toimittaa kokeiltavaksi sinne kesäiseen miittiin...ite olen juuri keräämässä rahaa luultavasti Saksassa tehtävään Hiwatt muuntajaan --- GAS päällä ja Hiwatt on coolest of all! :)

Mikko
Futurebre
07.02.2003 15:00:14

no saisiko esim jollain eg-pedaalilla/unitilla lisää potkua säröön?
Manowar on ihan jees
Mikko V
07.02.2003 15:43:46
no saisiko esim jollain eg-pedaalilla/unitilla lisää potkua säröön?

Etsi piirilevyltä vastus R13 siinä toisen etuasteputken katodilla. Siitä mä ite lähtisin, muut voivat pedaaliasioissa auttaa. Se 10k on niin iso arvo että jo 100nF kodensaattori sen rinnalla tuottaa lisää potkua...osta pari arvoa väliltä 100nF-680nF ja kokeile. Jos et itse halua ruveta kolvimaan, niin käy jossain TV/video-huollossa ja pyydä että tekevät homman siinä livenä ts. otat kaapin mukaan. :)

Mikko
Futurebre
07.02.2003 16:01:29

niin noniin, mutta yksi vaihtoehto olisi että vaihtaisin yhden sällin kanssa päittäin marsut, sillä on sellanen missä on kaksi inputtia, ja sitten toisin sen sun tykö:) mutta kohta pitää lähteä ostamaan putket, saa nähä maksaako biaksen säätö muka vaan 10e fasulla :)
Manowar on ihan jees
Jebe-
09.02.2003 22:25:04
njää vitun Dino-wannabe...
ottaisit mallia Manowarista. Niillä on sentään kunnon kamat ja isot...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)