Aihe: Virittimet Tokain stratoon
1
Härski
05.12.2004 12:33:58
Niinno, ootko varma, että se vireen pitämättömyys johtuu nimen omaan niistä virittimistä?
MarkoA
05.12.2004 12:44:40
Niinno, ootko varma, että se vireen pitämättömyys johtuu nimen omaan niistä virittimistä?

Kyllä. Niissä (kahdessa siis) on semmonen pikku välys joka
nitkahtaa/löysää esim venyttäessä. Tämän kanssa pystyy elämään
kun muistaa virittää aina niin, että on "löysät pois".
Mutta tuo on ärsyttävää kun tietää että siitä ei ole pakko kärsiä.

Toinen jutska on vibrakampi joka on myös hieman väljä paikoilleen. En kyllä juurikaan sitä käytä (siis soitossa en käytännössä ollenkaan) edes paikoillaan. Mutta ois se mukava saada silti timmiksi. Mitähän tuonne laittais väliin?
Putkiteippiä kierteeseen??
- Zero Nine on tosi hyvä ! -
Dr. Muff
05.12.2004 12:45:12 (muokattu 05.12.2004 12:51:44)
Ne voi avata ja kiristää. Viritin irti, takaosa(kuppi) irti ja kiristät sieltä löytyvää ruuvia. Ei mihinkään momenttiin, koita miten se käyttäytyy kiristettäessä. Se kuppi on noissa Tokain stratikoissa suhteellisen helppo saada takaisin.

Putkiteippiä kierteeseen??

Oon pistänyt sellasta kierteisiin laitettavaa tiivisteteippiä (PTFF) mitä käytettään LVI-hommissa. Voit myös ostaa siihen pienen jousen joka tiputettään kammen reikään. Kun ruuvaa kammen paikalla menee jousi kasaan ja jäykistää kammen.
I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin
MarkoA
05.12.2004 12:58:01
Kiitti kommenteista Dipshit

Viritin irti, takaosa(kuppi) irti ja kiristät sieltä löytyvää ruuvia. Ei mihinkään momenttiin, koita miten se käyttäytyy kiristettäessä.

Tätä olen kokeillut joo. Ei auta ongelmaa. Menee vain kireämmälle ja sen jälkeen on hieman vaikeampi saada "löysät pois" virittäessä, joten mieluummin hieman löysänä...

Oon pistänyt sellasta kierteisiin laitettavaa tiivisteteippiä (PTFF) mitä käytettään LVI-hommissa.

Joo, just tuota ajattelin. Täytyy kokeilla. Samaten tuon jousen vois hankkia. Ei tiedä vaikka tulis joskus kampea käytettyä. Juuri vireongelman takia en sitä viitsi edes pitää paikoillaan
ettei tule käytettyä. Se saa ne löysät (D- ja H-kielet) aina vaihtamaan virettä.

Lukkovirittimet vaan houkuttelis kun ovat niin vaivattomat.
Mulla on telessä semmoset ja kyllä pysyy vire. Toki siinä ei ole kampeakaan..
- Zero Nine on tosi hyvä ! -
dfloreno
07.12.2004 00:33:38

Lukkovirittimet vaan houkuttelis kun ovat niin vaivattomat.
Mulla on telessä semmoset ja kyllä pysyy vire. Toki siinä ei ole kampeakaan..

Itelläni on samanlainen ongelma Tokain straton kanssa, ja soittelin korjaajalle joka suositteli noita lukkovirittimiä: mulla kun olisi käyttöä myös kammelle. Olen pariin otteeseen testannut noita lukkovirittimiä ja toimivat hyvin; ymmärsin myös, että ne saa siihen kiinni ilman suurempia remontteja.
kulmahiomakone
07.12.2004 00:37:52 (muokattu 07.12.2004 00:39:36)
...ymmärsin myös, että ne saa siihen kiinni ilman suurempia remontteja.

Aikalailla se on niin, että modernit virittimet vaativat 10 mm:n reiäin ja klusonit menevät 8 milliseen.

DIT: tuossa aloitusviestin kuvassa näyttäisivät olevan jotkut klusonin tyyliset, ja melkeimpä löisin vetoa, että reiät ovat 8 milliset.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)