sirdickyj 04.12.2004 19:26:50 | |
---|
Mä en OIKEASTI osaa lukea lappuja, joten yksinkertainen kysymys kuuluu; mikä siinä bassoavain-nuottiviivastossa on vaikkapa nyt se nuottiviivaston alimman viivan ääni? Jos sen joku viittis kertoa, niin siitä eteenpäin suoriudun itse. Siis niistä alkeellisista lapuista joitta joudun tutkimaan Thanks! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Oan 04.12.2004 19:39:41 | |
---|
Alimmalta viivalta taitaa löytyä G? Minä olen Steve, sinun Jumalasi. Älä pidä muita jumalia.
http://www.stevedigiorgio.com |
Yksi hyvä muistisääntö on, että bassoavainhan tunnetaan myös nimellä F-avain. Se F on niiden pisteiden välissä. "In the battle between you and the world, bet on the world." |
sirdickyj 04.12.2004 20:17:31 | |
---|
Kiitostapa kiitosta! Alankin tästä sitten soittelemaan lapuista, ehkäpä menen Häkä Virtasen tilalle Bumtsibumiin. Oikeesti tarvin tuota yhen harjoituksen lukemiseen, eikä ollu aavistustakaan että mikä ääni on milläkin viivalla. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Swan 04.12.2004 21:07:35 | |
---|
Bassoavaimella sävelet ovat yhden välin/viivan verran alempana kuin diskanttiavaimella. Itse otan tällä tavalla aina C:n toisesta välistä, jota käytän referenssinä. |
Niskamies 04.12.2004 21:58:15 | |
---|
Eli F löytyy niiden kahden pisteen väliltä. Alimmalta viivalta löytyy G. Elimmältä taas A. Jos ei siis mitään korotuksia/alennuksia ole. Nuoteistalukutaito on hyödyllinen, klasaripiireissä pakollinen. Meitsi on meshissä. |
Karlsson 04.12.2004 23:06:20 | |
---|
Eli F löytyy niiden kahden pisteen väliltä. Alimmalta viivalta löytyy G. Elimmältä taas A. Jos ei siis mitään korotuksia/alennuksia ole. Nuoteistalukutaito on hyödyllinen, klasaripiireissä pakollinen. Mun puolesta sais olla muissakin piireissä pakollinen. Tai no, ainakin suositeltava. "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
sirdickyj 04.12.2004 23:42:53 | |
---|
Eli F löytyy niiden kahden pisteen väliltä. Alimmalta viivalta löytyy G. Elimmältä taas A. Jos ei siis mitään korotuksia/alennuksia ole. Juu juu, kyllä mä selviän itsekin siitä eteenpäin, kun ssan vaan tietää missä joku kiintopiste on. Kes, kun sen verran kuitenkin tiedän, että C-duuriasteikko on sama, oli soitin mikä hyvänsä. Nuoteistalukutaito on hyödyllinen, klasaripiireissä pakollinen. Varmaan näin, mutta kun a) mä en nää niitä nuotteja b) tuskin tulen koskaan soittamaan sellaisessa tilanteessa, jossa tarvitsisi osata lukea lappua. En silti kuulu niihinb, jotka väheksyvät minkään asian osaamista. Hauskaa muuten, että sain vastauksen kysymykseeni jo ekassa vastauksessa, mutta silti jengi vaan vastailee, ja Niskamies vielä selvitti myös, missä muut äänet sijaitsee nuottiviivastolla. No, hyvä meininki, ei mitään. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Karlsson 04.12.2004 23:53:57 | |
---|
Hauskaa muuten, että sain vastauksen kysymykseeni jo ekassa vastauksessa, mutta silti jengi vaan vastailee, ja Niskamies vielä selvitti myös, missä muut äänet sijaitsee nuottiviivastolla. No, hyvä meininki, ei mitään. Tää on tämä PPP-ilmiö. Ei siis Pirkka-Pekka Petelius vaan Pakko Päästä Pätee. Mutta joo, itse koen nuotinlukutaidon oikein kivaksi. Voi soitella jos jonninmoista opusta läpi, ja siis muutakin kuin sitä klassista. Varsinkin jazzteoriaa on saatavilla paljon kirjoina joissa ei todellakaan ole tabulatuureja. Ainiin, jazz on paskaa. Unohtakaa. "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
sirdickyj 05.12.2004 09:40:07 | |
---|
Tää on tämä PPP-ilmiö. Ei siis Pirkka-Pekka Petelius vaan Pakko Päästä Pätee. Juu, eihän toi mitään haittaa, sehän on tässä koko palstassa parasta, että aina tulee tarinaa, oli aihe lähes mikä tahansa. Nimittäin; voiko olla ankeampaa keskustelupalstaa, kuin semmoinen, jossa ei keskustella? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |