Aihe: POD:n säätämisestä 1 | |
---|---|
![]() 04.12.2004 13:11:58 | |
Tuli tuossa mieleen, kun olen tuota POD 2.0:aa käyttänyt viime aikoina, että miten olette yleensä säätänyt äänentasot eri asetusten välillä. Nythän tilanne mulla on se, että esim. joku hyvä peruskomppisäröasetus ja clean-asetus eroaa jonkin verran äänenvoimakkuudeltaan. Toisaalta sitten taas johonkin sooloasetukseen haluaisi lisää "boostia", että kaikki kuulevat ylivertaisen soittotaitoni. Eihän tuo nyt (ainakaan meidän) treeneissä ole niin vaarallista, kunn voi pelailla volumepedaalin kanssa, mutta keikkoja ajatellen haluaisi pistää nuo asetukset sillä tavalla kuntoon, ettei volumeen tarvitse koskea (lisäksi tuo varmaan häiritsisi miksaajaakin)? Ja toinen asia mikä on mietittynyt tuon POD:n suhteen on se, että kun on tilanteita, että joutuu soittelemaan suoraan PA:n kautta, niin mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota, että saa tuon yhdistelmän kuulostamaan mahdollisimman hyvältä? Okei, eihän tuosta täydellistä saa millään, mutta jokaisen on pelttava niillä korteilla, jotka on kouraan annettu. Ja hymiö perään.. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 04.12.2004 13:52:00 | |
miten olette yleensä säätänyt äänentasot eri asetusten välillä. Minä olen aina lähtenyt siitä, että hiljaisimman mallinnuksen channel volumea täysille ja se toimii sitten referenssinä muiden volumelle. Puhdas soundi minulla on aina (pikkuisen) hiljemmalla, kuin särö. Eli "säkeistöissä hiljaa hissutellen ja kertseissä täysillä" -meiningillä. | |
![]() 04.12.2004 16:18:33 | |
Eli "säkeistöissä hiljaa hissutellen ja kertseissä täysillä" -meiningillä. Jep. Mutta jos ei soita Apulantaa, niin saattaa tulla tilanteita, joissa myös kertsissä soitetaan cleanilla, tai säkeistössä säröllä. ;) Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 04.12.2004 16:35:46 | |
ei podiin liity, mutta tuosta säröstä. Niin, että itselläni on metodina se, että särö on aina cleania ihan vähän hiljempaa. "Vittu et se Limp Bizkit on hyvä soittaa skittaa, aight? -Yo, bustaa mun kaa!" | |
![]() 04.12.2004 20:25:21 | |
Jep. Mutta jos ei soita Apulantaa, niin saattaa tulla tilanteita, joissa myös kertsissä soitetaan cleanilla, tai säkeistössä säröllä. ;) Oman bändin biiseissä noita särösäkeistöjäkin kyllä on, mutta ne vetelen sitten ihan sillä samalla säröasetuksella, kuin kertosäkeetkin. Cleanilla kyllä pärjäisi myös kertosäkeissä, ellei rumpali innostu mättämään särökertsien tyyliin ja toinen kitaristi vetäisi myös cleanilla (tai miedolla säröllä). Joka tapauksessa tuo metodi on minulla toiminut, että lähdetään liikkeelle siitä hiljaisimmasta soundista ja hiljennetään sitten kovempia tarvittava määrä. Minulla asiaa kyllä helpottaa se, että eniten tulee käytettyä Recto #1:stä, Blackface #1:stä, Soldano #1:stä ja JCM800 #1:stä, jotka kaikki ovat varsin kovaäänisiä. Recto #2 ainakin on aivan järkyttävän hiljainen! | |
![]() 04.12.2004 21:02:36 | |
Oman bändin biiseissä noita särösäkeistöjäkin kyllä on, mutta ne vetelen sitten ihan sillä samalla säröasetuksella, kuin kertosäkeetkin. Cleanilla kyllä pärjäisi myös kertosäkeissä, ellei rumpali innostu mättämään särökertsien tyyliin ja toinen kitaristi vetäisi myös cleanilla (tai miedolla säröllä). Joka tapauksessa tuo metodi on minulla toiminut, että lähdetään liikkeelle siitä hiljaisimmasta soundista ja hiljennetään sitten kovempia tarvittava määrä. Minulla asiaa kyllä helpottaa se, että eniten tulee käytettyä Recto #1:stä, Blackface #1:stä, Soldano #1:stä ja JCM800 #1:stä, jotka kaikki ovat varsin kovaäänisiä. Recto #2 ainakin on aivan järkyttävän hiljainen! Jep, pitänee vain veivata tuota POD:ia, kunhan vaan jaksaisi. Mutta kai se on pakko, kun keikkaa pukkaamassa päälle. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
![]() 05.12.2004 10:43:01 | |
PODin säätöjen kanssa kannattaa ehdottomasti hankkia Line 6 Edit softa, sen avulla säädöt voi tehdä nopeasti ja graafisesti tietokoneen äärellä, tallentaa soundit helposti ja jakaa tai hakea soundeja customtone.comista. Katso laitearvioista yhteenveto: http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=302 Miten kitaristin saa soittamaan hitaammin?
Anna hänelle biisin nuotit ;-) | |
![]() 05.12.2004 12:02:43 | |
PODin säätöjen kanssa kannattaa ehdottomasti hankkia Line 6 Edit softa, sen avulla säädöt voi tehdä nopeasti ja graafisesti tietokoneen äärellä, tallentaa soundit helposti ja jakaa tai hakea soundeja customtone.comista. Katso laitearvioista yhteenveto: http://muusikoiden.net/artikkelit/juttu.php?cat=laitearviot&id=302 Katsopas vain. Itse olen värkkäillyt lähinnä sen POD:n mukana tulleen editoriohjelman kanssa. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)