Niin.. Meidän bändissä minä(kitaristi) ja rumpali olemme kahestaan biisejä katteltu ja kämpillä tietenkin annettu ihmisten vaikuttaa niihin. Tosin harvemmin ne mitään sanoo. Mutta tiedän kyllä että tommosia mulkku kitaristejakin on olemassa. Se mikä minua ehkä eniten häiritsee on se että koska kitaristi on yleensä myös biisin tekijä niin se tekee "kitaristi" biisejä. Ei ole ajatellut laulun ym kannalta biisiä vaan sieltä tulee tilua toisensa jälkeen. Näin niinkun kärjistettynä. Niin ja tietenkin se että yleensä se on kitaristi joka sielä jauhaa täysillä heviä kun yrittää puhua vaikka rumpalille(syyllistyn myös itse ajoittain tähän) Kautta Super Marion tulikukan |
Kirjoitus virhe 03.12.2004 17:30:26 | |
---|
Landelta Stadiin muuttaneita "hesalaisia". hähä Tämä on valitettavan totta. Kautta Super Marion tulikukan |
Kimmo72 03.12.2004 18:34:29 | |
---|
Tämä on valitettavan totta. Turhaa pelleilyä koko stadi-lande meininki. Samalla vitun landella tässä kaikki ollaan. Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Informaatiokameli 04.12.2004 00:05:46 | |
---|
Kiitän. Useimmat onneksi ymmärsivät, mitä ajoin takaa. Everybody loves somebody, but nobody loves rumpali. |
kunnasja 06.12.2004 19:51:05 | |
---|
Perinteisestihän on näin: - Kitaristi perustaa bändin (ja on siis se ylimielinen kusipää :) - Rumin on rumpali - Laulaja on aina myöhässä - Basisti pidetään mukana koska se omistaa keikka-auton ja laulukamat Kitaralla noi biisit useimmiten hevimusiikissa tehdään, ja siitä se arvojärjestelmä kai periytyy. Meidän basistinkin piti ostaa kitarakamat itselleen, ennen kuin annoin sen alkaa tehdä biisejä ;) Ei se oikeesti ihan noin menny, mutta... Visit http://www.helionprog.com - download http://www.helionprog.com/audio/Helion-GodofFire.mp3 |
JCM 06.12.2004 19:53:32 | |
---|
Elikkäs. Olen jo ptkän aikaa miettinyt sitä, että miksi te kitaristit olette niin itsekkäitä ja ylimielisiä kusipäitä. Anteeksi, että kärjistän, mutta m.netin keskustelupalstoilla olevan "infon" perusteella näin näyttää ikävästi olevan.
Hmmm... Olet ilmeisesti tavannut väärää porukkaa.. En tunnusta moista. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Jackson Dinky 06.12.2004 21:02:33 | |
---|
Meidän vittupää rumpali. Jau jau! |
Meisseli 07.12.2004 09:15:55 | |
---|
Usein minä(kitaristina) olen ollut ja olen vastuussa ohjelmistosta, sovituksista,treenien järkkäämisestä, laulusta, biisivalinnoista, etc etc and the road goes on.. Jos rumpali vain saapuu treeneihin ja soittaa jonkun sellaisen tyypin kanssa jolla näin on eikä juuri omaa mielipiteitä asian tai toisenkaan suhteen niin siinä kannattaa miettiä miksi kitaristi on hermona ja "kusipäinen." Kannattaa miettiä ennenkuin leimaa kaikki kusipääksi. Kusipääksi ei synnytä, kusipääksi tullaan. Jos minut pyydetään bändiin jossa joku on selvästi johtava jäsen (ehkä rumpali....?) ja joka tekee edellämainituista hommista suuren osan. Tulen mieluusti bändiin, treenaan osuuteni, soitan ne ja olen kusipäätön. Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net |
Karipiirto 07.12.2004 12:25:00 | |
---|
Minä en käsitä sitä ylipäätään että pändissä yksi on se liideri ja muut vaan konttaa kieli ruskeana perässä. Se nykyinen Guns N' Roses on just sellanen orkesteri ja mielestäni sen nimi pitäis olla mieluummin W. Axl Rose & The Boys. Ja sitten on tietysti Manowar, joka on vienyt ton liiderihomman aivan äärimmilleen. Jos joku muu kuin Joey De Maio tekis biisin niin se sais varmaan potkut samantien. Tuollainen liiderihomma tappaa bändin luovuuden aika nopeasti. Hitto ku muistais mitä tuli sanottua... ainiin, Pastilli? |
Strutsi 09.12.2004 15:39:51 | |
---|
itsekkäitä ja ylimielisiä kusipäitä No siitä nyt on vaan kehittynyt sellainen stereotyyppi. Meidän bändissä v-mäisin tyyppi taisi olla rumpali. Minun kokemuksieni mukaan aloittelevat kitaristit ovat malttamattomia ja haluavat näyttää että mä soitan kitaraa. Kokenut kitaristi tajuaa, että ei pidä yrittää esittää vaan soittaa niin että kokonaisuudesta tulee hyvä. Taitaa olla että v-mäisyys riippuu ihmisestä. Kohtalo on vain heittänyt kitaran kouraan v-mäiselle ihmiselle. Sitten bassolla tai muilla soittimilla ei ole yhtä hyvä brassailla. "I've gone where the hand of man has never set foot." |
Parantava_Suru 09.12.2004 20:27:40 | |
---|
En tahdo aloittaa mitään riitaa, tahdon vain kysyä, että miksi näin on? Miksi juuri teidän pitää olla se bändin pää? Itse en ole omien kokemusteni mukaan tätä mieltä, mutta monet ovat, joten odotan innolla vastauksianne. Kiitos. Minä soitan kahdessa bändissä . Toisessa olen kitaristi ja biisintekijä enkä ole bändin pää . Mielestäni solistin kuuluisi olla bändin pää . ( Niinkuin edellämainitussa . ) Toisessa taas olen paitsi kitaristi/biisintekijä ,myös solisti . Siinäkään en silti ole bändin pää , päätökset tehdään aina porukalla ( Kuten myös ekaksi mainitussa bändissä ) . En tiedä mistä se sitten johtuu . Kitaristeilla on kai joku suuri itsensä ilmaisemisen tarve , ja itsetunto on monella yli sen terveen rajan. Allekirjoittanut ei halua elvistellä taidoillaan , koska niitä ei vielä runsaan 2 vuoden kitaran soitolla ole hirveästi kertynyt (Olen ex-rumpali itse) . Kyllähän tuo on kumminkin yllättävän yleistä . Tiedän itsekin yhden kusipäisen kitaristin. Olen soittanutkin hänen kanssaan samassa bändissä .
No mitäs sä sitten odotit ? |
kimurantti1 10.12.2004 00:33:51 (muokattu 10.12.2004 00:37:04) | |
---|
Samaa voisin sanoa kuin monet muutkin: "Kusipääksi" usein leimataan sellainen tyyppi, joka tekee suurimman osan hommista (sävellys, treenien järkkäys, keikkajärjestelyt jne.). Mutta, minusta sillä kuka tekee suurimman osan hommista, on tietynlainen pieni oikeuskin toimia ns. pomona, tosin liikahan on aina liikaa. Kun mulla on/oli sellainen bändi tai prokkis, jossa toimin liiderinä, niin en minä ainakaan kysellyt erikseen muitten mielipiteitä, vaan oletin asioita. Eli siis jos joku ei saa mielipidettään sanottua, ilman että sitä aivan erikseen pitää kysyä, niin oletin, että tuskinpa hänellä on sitten mitään niin hirveästi minun näkökulmastani poikkeavaa mielipidettä. Jos joutuu alituiseen erikseen kyselemään toisten mielipiteitä, niin siihen vain kuluu aikaa enemmän kuin huomaakaan. Demokratia on hieno asia, varsinkin bänditouhuissa, mutta jos jotain olen lyhyen elämäni aikana oppinut, niin sen, että AINA asiat toimivat paremmin, jos bändissä on selkeästi joku, joka huomauttaa asioista, piiskaa bändiä eteenpäin ja jolla on selkeä linja ja vahva oma näkemys joka asiasta (ja toivottavasti myös tajuaa ottaa muut silti huomioon). On tosi naiivia liimautua toisen torsoon, mutta seura tekee kaltaisekseen, mutta pitää silti muistaa, että elämä on laiffia ja jokainen chanssi on mahdollisuus.
Kalapuikkohiustenkuivaaja mutta kun popkorni. |
efunkelist 10.12.2004 08:00:55 | |
---|
Samaa voisin sanoa kuin monet muutkin: "Kusipääksi" usein leim... Asiaa. Näin se vaan on että "kessun homma on koiran homma" :) Olen myös tarkoituksen mukaisesti jättäytynyt johtajan hommista bändissä juuri siksi että halusin antaa tilaa muille ja vetäytyä kuspiän virasta mutta silloin todettiin vain että homma alkaa polkea paikallaan eikä mitään tapahdu. Joku tovi myöhemmin bändi lopetti toimintansa ja se oli ihan järkevää. Ajan hukkaa se olikin. Jos jokainen soittaja pystyy olemaan NÖYRÄ bändissä niin silloin mun mielestä homma toimii. Sellaisessakin porukassa olen soittanut missä kaikki "avaa ovia" muille herrasmiesmäisesti. On se hienoa kun soittajat tekee toisilleen tilaa jamitellessa eikä pyri täyttämään koko spectrumia omalla näppäilyllään. |
Lappis 10.12.2004 20:51:56 | |
---|
Omalla kohdallani kyse on siitä, ettei kukaan muu ole ottanut vastuuta mm. sävellyspuolella, ja sattuupa vielä olemaan niin, että useimmat rumpalit tyytyvät vaan siihen kannutteluun, eikä mielipiteitä irtoa vaikka kuinka lypsäisi. Sen olen itekkin huomannut että tällä sivulla esiintyy jos jonkunmoista itsekehua ja kyllähän minullekkin tullaan aina selittämään mitä kaikkea osataan soittaa jne. Se on rasittavaa mutta sen kanssa on elettävä. Nimenomaan näin. Ja itse olen vanha rumpali. Teen biisin tietty kitaralla, mutta kyllä ne kompitkin on tarkasti mietittynä heti. Eli rässiä tähän, tähän riffiin taas blastia, sit pysäytykset, mosh-kohta Etc. rumpali saa luvan säveltää omaa Gene Hoglan/Death-kikkailuja väliin niin paljon kuin haluaa, kunhan rytmi pysyy ja se peruskomppi siellä taustalla on selkeä. Luonne on muutenkin kyllä mulla aika pomomainen. Jos ei mun bändin soittajia miellytä, ulos. Minun bändi siksi, että minä sen olen kasannut alusta lähtien, minä teen kaikki biisit ja minä ne soittajat olen siihen haalinut. Minun kohdalla fakta on se, että bändi ei toimi sekuntiakaan demokratia-asenteella. Liikaa kokkeja saman sopan ääressä...ei toimi. Jonkun se vastuu on kannettava. Ja rumpaleista ei yleensä ole siihen. Charlie Benante Anthraxista on poikkeus. Ja varmasti niitä on monia muitakin. Mutta kaikki minun tuntemat rumpalit eivät kyllä saa yhtään ainoaa vastuullista asiaa tehtyä. Tämä ei todellakaan pahalla, niin se vain tuntuu menevän. Tämäntakia mun bändin rumpali hoitakoot sen, minkä osaa erinomaisesti eli rummutuksen. Minä hoidan sen vastuupuolen. Ja ihan mielelläni vielä sen hoidan. Pikku stressi/paine on mulle vaan hyvästä. Kaikki tuo ylläoleva ei kuitenkaan tarkoita, ettenkö kuuntelisi ollenkaan muita. Tuon aina täysin valmiin biisin kämpille. Valmiin rumpujen, bassojen ja mun skitan osalta. Toinen kitaristi tekee omat soolonsa ja ehdottelee omia visoitaan riffeihin. Yleensä ne ovat helvetin hyviä ideoita ja ne käytetään. Joskus sit idea ei mua miellytä ja sen dissaan armotta. Jos se idea muuttaa biisin luonnetta liikaa, se onhuono idea. Ei se sen ihmeellisempää ole. |
Jazzeri 13.12.2004 13:33:21 | |
---|
emmätiiä.. kai siinä vielä jotain säätöö on.... |