Anarkiapurilainen 02.12.2004 02:35:07 (muokattu 02.12.2004 02:35:25) | |
---|
Minulle tuli nyt ihan sellainen fiilis, että kohta ilmestyy Moneysta jonkun räppärin bling-bling-versio. Aivan varmasti. Pistäkää tämä ketju ylös, niin voitte sitten sen teoksen ilmestyttyä käydä toteamassa, että olin oikeassa. No ei ihan hoppia, mutta sukulaisgenre tavallaan. Easy Star All Starsin "Dub Side of The Moon"-reggaeversioinnilla on Moneyssä kitarasoolo korvattu tällaisella jamaikalaisella toastauksella. (Alun kassakone on korvattu bongin porinalla), Aivan helvetin hyvä kiekko tuokin versiointi noin kokonaisuutenakin, ei mikään raiskaus vaikka ideana voikin siltä kuulostaa. |
Margarita 02.12.2004 04:45:06 | |
---|
Naurettava juttu. Jos ei pyytäny silloinkaan mitään ni mun mielestä on ihan turha mennä ruikuttamaan nyttenkään. No eikä ole. Eihän sitä voi odottaa, että jokainen 13 -vuotias tajuaa oikeutensa rojalteihin. Pink Floydin äijien olisi kuulunut maksaa kuorolleen jo silloin neljännesvuosisata sitten. |
Jäärä 02.12.2004 09:32:50 | |
---|
Lopun kitarasoolokin irtoaa varmasti yhtä mallikkaasti kun Gilmourilta? Ei irronnut. Aika karmea. Suomen Hiihtoliiton luvalla. |
Juho L 02.12.2004 10:31:40 | |
---|
No ei ihan hoppia, mutta sukulaisgenre tavallaan. Easy Star All Starsin "Dub Side of The Moon"´ Tuttu levy. Tämä oli hieno. Ihan piristävä. "Minkä taakseen jättää, siihen etäisyyttä kasvattaa." - Sananlasku
IMIK - Perustajajäsen #2. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä! |
Makuupussimies 02.12.2004 19:24:31 | |
---|
Erikoista että ei ole ennen tullut mieleen heille. Luulisi että Pink Floyd teki jonkinlaisen sopimuksen näiden teinien kanssa. Tai heidän vanhempiensa kanssa, eihän alaikäiset laillista sopimusta voi tehdä. Harr |
karkki 03.12.2004 09:07:49 | |
---|
Erikoista että ei ole ennen tullut mieleen heille. Luulisi että Pink Floyd teki jonkinlaisen sopimuksen näiden teinien kanssa. Tai heidän vanhempiensa kanssa, eihän alaikäiset laillista sopimusta voi tehdä. Lukaisin yhden Pink Floyd -kirjan äsken. Siinä kerrottiin, että vekarat oli haettu naapurikoulusta. Musiikinopettajan kanssa oli sovittu, että jos saadaan laulavia kersoja levylle, koulu saa joskus lainata studiota omiin tarpeisiinsa. Lapsityövoiman korvauksettomasta käytöstä nousi kirjan mukaan kohua jo aika tuoreeltaan. Lehdistö nosti esiin sen, etteivät muksut saaneet "keikkaliksaksi" edes levyä, jolla olivat laulaneet. Asian noustua julkisuuteen herra Waters piti huolen, että lapset saivat levynsä. Aika ihmeellistä muuten, että Muusikoiden.netissä löytyy näinkin paljon henkeä, jonka mukaan artistille ei tarvitse maksaa mitään, jos on mahdollista jättää maksamattakin. Ja että artisti on ahne, kun rahaa pyytää. Olkoonkin, että artistit ovat tässä tapauksessa koululaisia. Tarjoa King Crimson -vinyylejä! |
Spiralmind 03.12.2004 09:29:38 (muokattu 03.12.2004 09:59:04) | |
---|
Mä jo ajattelin että he hakisivat niitä korvauksia kivusta ja särystä nyt kun Korn-orkesteri on tehnyt oman versionsa ko. piisistä. Muutenkin n. 100 turhaa coveria ties kenen toimesta tehty just kyseisestä biisistä, en tajuu... Yleensäkin ehkä Pink Floydin huonoimpia biisejä (ei tietty tarkoita että ois huono - Pink Floyd on paskimmillaankin parasta). Että miksi, oi miksi?! Jos minä coveroisin Pink Floydia coveroisin vaikka Us and Themin tai Timen tai Echoesin. Nojoo. edit: Että muuten otti päähän kun kaveri kehtas yks päivä kehua Kornin versiota paremmaksi kuin alkuperäistä... Meinasin repiä hiukset päästä. Ahdisti. käärmeensilmät ja metalliset hampaat |
Spiralmind 03.12.2004 09:55:34 | |
---|
Eipä ole kovin tyytyväinen sekään naikkonenkaan joka lauloi Great Gig In The Skyssä. Ei tiennyt mihin soppaan lusikkansa kastoi, sai palkaksi muistaakseni standardin mukaiset £20. Olis kuulemma pyytänyt enemmän jos olisi etukäteen tiennyt että Dark Side Of The moon roikkuu bilboardin listoilla 14vuotta ja nousee kaikkien aikojen myydyimmäksi Brittilevyksi. http://www.brain-damage.co.uk/news/0407082.html £30 jopa... Kyllä ois mun mielestä kyllä ansainnut 'hiukan' enemmän tuosta suorituksestaan levyllä. Mahtava ääni. Ja se lauluhan on mitä luultavimmin improvisoitu - että ei oo varmaan ihan puutaheinää väittää säveltäneensä biisin - ja ainakin se live-versio minkä mä oon kuullut on aika erilainen (huonompi) laulumelodioiltaan. käärmeensilmät ja metalliset hampaat |
Bee-äf 03.12.2004 10:42:27 | |
---|
Ja että artisti on ahne, kun rahaa pyytää. Olkoonkin, että artistit ovat tässä tapauksessa koululaisia. Eiköhän useimmat kommentoijista ole vuoden, pari näitä laulajia (levyä tehdessään) vanhempia ... Muistan itse millä tavalla suhtauduin ns. "pentuihin" kouluaikoina: Olisi ollut maailmanloppu lukiolaisella jos viereisen yläasteen pennut olisivat päässeet laulamaan Pink Floydin levylle. |
edutheman 03.12.2004 10:47:40 | |
---|
Tekisi kyllä mieli kuulla tuo alkuperäinen versio, sillä pidän tuosta KoRnin versiosta erittäinkin paljon. Eihän tosta kornin versiosta voi tykätä erkkikään?! -Jos joku lukee tämän, wieköön hän allekirjoittaneen hoitoon- |
Spiralmind 03.12.2004 10:51:18 | |
---|
No ei ihan hoppia, mutta sukulaisgenre tavallaan. Easy Star All Starsin "Dub Side of The Moon"-reggaeversioinnilla on Moneyssä kitarasoolo korvattu tällaisella jamaikalaisella toastauksella. (Alun kassakone on korvattu bongin porinalla), Aivan helvetin hyvä kiekko tuokin versiointi noin kokonaisuutenakin, ei mikään raiskaus vaikka ideana voikin siltä kuulostaa. Aivan mahtava! Melkein parampi kuin alkuperäinen! (noh, eikai nyt sentään...) Kiitos tästä levyvinkistä. käärmeensilmät ja metalliset hampaat |
Dr. Muff 03.12.2004 13:43:33 | |
---|
http://www.brain-damage.co.uk/news/0407082.html £30 jopa... Kyllä ois mun mielestä kyllä ansainnut 'hiukan' enemmän tuosta suorituksestaan levyllä. Mahtava ääni. Ja se lauluhan on mitä luultavimmin improvisoitu - että ei oo varmaan ihan puutaheinää väittää säveltäneensä biisin - ja ainakin se live-versio minkä mä oon kuullut on aika erilainen (huonompi) laulumelodioiltaan. Voi olla että muistin väärin, siitä on kuitenkin niin paljon aikaa ;) Tausta oli valmiina ja sen päälle se naikkonen lauloi. Ensin oli meinannut laulaa oikeasti jotain mutta Gilmour/Waters-akseli oli tyrmännyt ajatuksen. Eli ton laulamansa melodian hää on 'säveltänyt'. Siinä oli mennyt melko kauan ennen kuin biisi oli hänen osaltaan valmis. Gilmour ja Waters olivat hänen mukaansa olleet varsin kypsän näköisiä tilanteeseen ja hän luuli silloin että koko biisiä/levyä ei julkasta eikä ainakaan siitä levystä tule mitään menestystä. I Smell Urine // Emman tahdissa sisälle hanuriin |
Aika ihmeellistä muuten, että Muusikoiden.netissä löytyy näinkin paljon henkeä, jonka mukaan artistille ei tarvitse maksaa mitään, jos on mahdollista jättää maksamattakin. Ja että artisti on ahne, kun rahaa pyytää. Olkoonkin, että artistit ovat tässä tapauksessa koululaisia. No joo. Vähän läpinäkyvää vaan alkaa penätä jotakin korvauksia useamman kymmenen vuoden kuluttua. Palkkio maksetaan mikäli sellaisesta on sovittu. |
Cimble 03.12.2004 17:45:28 | |
---|
Olet väärässä. Oikeassapa! |