Lähikauppias 02.12.2004 22:38:17 | |
---|
Oli muuten harvinaisen huono kirja. Historialliset jutut sun muut toki mielenkiintoisia, mutta itse kirjan juoni oli aivan lapsellinen ja typerä. Joka ikinen päähenkilöiden kohtaama henkilö paljastui petturiksi, jokainen luku loppui cliffhangeriin ja mullistavia käänteitä oli suunnilleen joka toisella sivulla. Ja kauheaa kohkausta koko ajan ilman mitään tunnelmaa. Olisi toiminut paljon paremmin puhtaana tietokirjana, ilman siihen turhaan mukaan ympättyä ääliömäistä toimintajuonta. Ja itse asiassa sekin vähän latisti lukukokemusta, että suurin piirtein kaikki nuo Graal-teoriajutut olivat jo tuttuja Gabriel Knight 3:sta. |
gheisari 02.12.2004 22:48:51 | |
---|
Olen täysin samaa mieltä. |
MrQ 03.12.2004 01:11:22 | |
---|
Oli muuten harvinaisen huono kirja. Historialliset jutut sun muut toki mielenkiintoisia, mutta itse kirjan juoni oli aivan lapsellinen ja typerä. Joka ikinen päähenkilöiden kohtaama henkilö paljastui petturiksi, jokainen luku loppui cliffhangeriin ja mullistavia käänteitä oli suunnilleen joka toisella sivulla. Ja kauheaa kohkausta koko ajan ilman mitään tunnelmaa. Olisi toiminut paljon paremmin puhtaana tietokirjana, ilman siihen turhaan mukaan ympättyä ääliömäistä toimintajuonta. Ja itse asiassa sekin vähän latisti lukukokemusta, että suurin piirtein kaikki nuo Graal-teoriajutut olivat jo tuttuja Gabriel Knight 3:sta. Ai se oli noin hyvä??? Siis GK3? |
Kulkunen 03.12.2004 08:54:55 | |
---|
Juu, alkoi lupaavasti mutta lässähti kyllä äkkiä ja loppuun lukeminen oli aika tylsää. Aikalailla täysin samat sanat, historialliset yksityiskohdat sun muut olivat kyllä jänniä, mutta kun tarina oli persiistä, niin ei lämmittänyt. 6/10. The downward spiral never ends. |
Lähikauppias 03.12.2004 10:37:38 | |
---|
Ai se oli noin hyvä??? Siis GK3? Joo, no sehän nyt on paras tietokonepeli mitä on ikinä tehty. |
Tympee Huttunen 03.12.2004 11:18:52 | |
---|
Paskan marjat. Loistava kirja. |
Mika Antero 03.12.2004 11:32:37 | |
---|
Da Vinci -koodi oli erittäin viihdyttävä kirja. Vauhtia, vaarallisia tilanteita ja mielenkiintoisia teorioita. Kaikkea sitä mitä hyvältä viihdekirjalta voi vaatia. Onhan se perusjuoni aika heppoinen -kuin suoraan jostain nuorten sarjatyönä valmistetusta seikkailukirjasta Hardy -poikien tai Viisikon tyyliin- mutta eipä tuota oikein malttanut kesken jättää kun kerran aloitti. |
depe 03.12.2004 11:53:03 | |
---|
Oli muuten harvinaisen huono kirja. Historialliset jutut sun muut toki mielenkiintoisia, mutta itse kirjan juoni oli aivan lapsellinen ja typerä. Joka ikinen päähenkilöiden kohtaama henkilö paljastui petturiksi, jokainen luku loppui cliffhangeriin ja mullistavia käänteitä oli suunnilleen joka toisella sivulla. Ja kauheaa kohkausta koko ajan ilman mitään tunnelmaa. Olisi toiminut paljon paremmin puhtaana tietokirjana, ilman siihen turhaan mukaan ympättyä ääliömäistä toimintajuonta. Jotenkin mulla on tuo sama tunne jo "etukäteen". Siis olen lukenut kirjaa noin parikymmentä sivua, enkä ole jaksanut jatkaa sitä, koska jo alun perusteella se vaikuttaa täysin tusinatuotokselta? Ainut mikä siinä kiinnostaisi on ne historialliset jutut. Ilman hauskaakin voi olla alkoholia. |
Lähikauppias 03.12.2004 12:49:35 | |
---|
Ainut mikä siinä kiinnostaisi on ne historialliset jutut. Kyllä se sitten taas toisaalta ihan niiden takia kannattaa lukea. Eikä se kuitenkaan tylsä ole, täysin yhdentekevä vain. |
MrQ 03.12.2004 14:10:04 | |
---|
Joo, no sehän nyt on paras tietokonepeli mitä on ikinä tehty. Mun oli alussa vaikea päästä liikenteeseen... no toisaalta GK:t on aina olleet silmittömän vaikeita. Mutta vitun hyviä. Pitäis varmaan hakee/ostaa/jotain tuo ja veivata se läpi. Ne kristillismytologiset jutut siis oli ihan totta? Tai siis "totta"? |
|
Lähikauppias 03.12.2004 16:09:25 | |
---|
Mun oli alussa vaikea päästä liikenteeseen... no toisaalta GK:t on aina olleet silmittömän vaikeita. Mutta vitun hyviä. Pitäis varmaan hakee/ostaa/jotain tuo ja veivata se läpi. Ne kristillismytologiset jutut siis oli ihan totta? Tai siis "totta"? Alkuhan tuossa on jopa vähän tylsä, mutta kun se pääsee vauhtii niin se on ihan karkkia. Mun käsittääkseni sekin perustuu tosiaan suurin piirtein tosijutuille. Ja aika samoihin juttuihin kuin Da Vinci -koodikin siis. |
sasu1 03.12.2004 17:48:35 | |
---|
Mun mielestä kohu kyseisen kirjan ympärillä johtuu pelkästään ns. "arasta aiheesta". Juonensa perusteella se on klassista dekkarikaavaa noudattava perusteos. Heti alkuvaiheessa selvä jännite mies- ja naispäähenkilöiden välillä yms. alkoi haukotuttamaan. Kaiken huipuksi kirjan perusteella tehtävässä leffassa pääosaa esittää kaikkien aikojen pökkelö, Tom Hanks. Teema sinänsä on äärimmäisen mielenkiintoinen, mutta toteutus ei, valitettavasti. |
Muovinen 03.12.2004 18:00:46 | |
---|
Mielenkiintoinen tietokirja tuo Da Vinci koodi. Itsellä alussa tökki nimenomaan se kuinka Brownin tekemä esitutkimus paistoi tekstistä niin selvästi läpi. Kaikilla mehukkailla yksityiskohdilla hehkuteltiin ja jätettiin aina vähän kertomatta. Ja kyllä Cliffhangerit oli niin perusteellisesti käytössä että hui. Monet käänteet oli arvattavia vaikka kirjailija yritti venyttää muka-hienoja paljastuksia viimeiseen asti. SILTI en ole ollenkaan harmissani että kulutin aikaani kyseisen kirjan lukemiseen. Elokuvistakin oppii monesti eniten kun kattoo paskoja leffoja. "Its´s like I´d been in a coma and I´m just waking up" -Lester Burnham |
pellepelle 03.12.2004 18:02:19 | |
---|
Ei tuo nyt kovinkaan huono kirja ollut vaikka ylidramatisointi paistaa kyllä läpi. |
MrQ 03.12.2004 19:46:37 | |
---|
Tuolla on jotain ihan mielenkiintoista -vaikkakin aika vaikealukuista- juttua aiheesta: http://www.tiede.fi/keskustelut/kes … mainskip=&id=1317278&alue=1 Mää luulin että sää osaisit selittää nää jutut ihan lonkalta kun olet aiheesta niin paljon lukenut. Varmasti. Mutta mulla ei ole hajuakaan mitä GK 3:ssa ja/tai DaVinci-koodissa jauhetaan. Mennääs kattoo. |
MrQ 03.12.2004 20:07:21 | |
---|
Ookoo. toi tyyppi joka ton tavallaan pitkähkö kirjoituksen teki, on vapaamuurari, selkeästi. En usko että mulle menee kovin pitkään jäljittää sitä. Tuo pamauttaa kertalaakista tiskiin koko tietämyksensä graalin maljasta.... Mikä huvittavaa se ei huomatakseni sivuttanut sitä ehdotusta, että San Greal= pyhä malja ja Sang Real= Jalo veri... Tämän ajatusleikin mukaan Marian verta tuli säilytettäväksi graalin maljassa. Pyhän äidin, ei marttyyrin verta... Mikä sen paljastaa ainakin kabbalistiksi on tuo numprologian ynnääminen teksteihinsä. Noissa jutuissa ei oikeasti ole mitään ihmeellistä palaan tähän hetken kuluttua koska alkoi vituttamaan tämän spekulointi. |
Mika Antero 03.12.2004 20:12:39 | |
---|
palaan tähän hetken kuluttua koska alkoi vituttamaan tämän spekulointi. Haa, tämähän käy mielenkiintoiseksi. Harmi etten pysty roikkumaan netissä pitempään. (Promillemäärä nousee, parempi pistää kone kiinni...) |
MrQ 03.12.2004 20:43:08 | |
---|
Haa, tämähän käy mielenkiintoiseksi. Harmi etten pysty roikkumaan netissä pitempään. (Promillemäärä nousee, parempi pistää kone kiinni...) Just siks. :D |
drvulter 04.12.2004 00:27:23 | |
---|
se on IDDQD ja IDKFA Shackle-razzle-futzal-craz |