Leikari 03.12.2004 12:21:18 | |
---|
Ihmettelen vaan kun täällä niin rock-henkisellä muusikoiden.netissä on kovasti eppujen ihailijoita. Eppu Normaalihan on aivan aikuisiskelmää - mitenkä se eroaa esim. Kirkan tuotannosta (Surun pyyhit pois silmistäin..) - samanlaista massoihin uppoavaa keskimääräismelankoliaa. Taitaa piillä monella "muka-rokkarilla" Kari-Tapion ja Janne Tulkin fanius aivan kaapin oven takana? Älkääkä sanoko, että eput tekevät biisit itse ja Kirka laulaa toisten lauluja - vai missä on cover -bändin rockuskottavuus (niin, eh - tosiaan missä??) .. tuli vaan mieleen kun aamulla jostain syystä oli keskusteltu 80-luvun Hevi-Kirkasta.. (ja sitä ennen aiheesta, että mitä tekevät nyt Riki Sorsa ja Kojo & siihen kimmoke tuli Sami Saaren radiosta kuuluneesta laulusta, joka soundasi vähän Rikiltä..) |
Ihmettelen vaan kun täällä niin rock-henkisellä muusikoiden.netissä on kovasti eppujen ihailijoita. Suomi-rockin kuuntelijat ovat kaapissa olevia iskelmäihmisiä "Alussa hyvä alkuvoima loi valon, järjestyksen ja miehen ja paha alkuvoima loi pimeyden, kaaoksen ja naisen" -Pythagoras |
kivi 03.12.2004 12:28:18 (muokattu 03.12.2004 12:29:36) | |
---|
Eppu Normaalihan on aivan aikuisiskelmää - mitenkä se eroaa esim. Kirkan tuotannosta Eipä tietenkään millään tavalla, paitsi että Eppu Normaalilla on suurempi vapaus työskennellä ja sovittaa omassa tahdissaan, kun taas Kirkan tekemiset alistetaan kaiken maailman Kassuhalosille. Mikä oli pointtisi? Provo? Tottahan tuo on. |
Risto Mustalisä 03.12.2004 12:33:25 | |
---|
Eppu Normaalihan on aivan aikuisiskelmää - mitenkä se eroaa esim. Kirkan tuotannosta (Surun pyyhit pois silmistäin..) - samanlaista massoihin uppoavaa keskimääräismelankoliaa. Taitaa piillä monella "muka-rokkarilla" Kari-Tapion ja Janne Tulkin fanius aivan kaapin oven takana? Mitä sitten? Minusta Kari Tapio on hieno laulaja - olen ajatellut jopa levyn ostoa.Minusta tuntuu ,että tiukkapipoisimpia olette te rock-ihmisten arvostelijat. Älkääkä sanoko, että eput tekevät biisit itse ja Kirka laulaa toisten lauluja - vai missä on cover -bändin rockuskottavuus (niin, eh - tosiaan missä??) Eput tekevät biisinsä itse.Niin myös Matti ja Teppo (ainakin osittain).So what? .. tuli vaan mieleen kun aamulla jostain syystä oli keskusteltu 80-luvun Hevi-Kirkasta.. Kirkan hevikausi 80-luvulla oli kovasti minun mieleeni.Mies veti omia biisejään ja heviklassikoita mielestäni hienosti. Ja Kassu Halosen I have played rock'n'roll samoilta ajoilta on styrkkaa kamaa sekin.Päinvastoin - on hienoa huomata ,että musiikin pitkän linjan ammattilaiset arvostaa samaa Uriah Heeppiä,Deep Purplea jne.kuin minäkin.Hevimiehiä siis :-) Born to be wild! - paitsi kotona.. |
Bee-äf 03.12.2004 12:36:09 | |
---|
Iskelmät on jees Kyll mää mieluummin Vinnhitsejä kuuntelen ku nykyrokkia... ei ne lapset enää osaa... |
Mika Antero 03.12.2004 12:39:19 | |
---|
|
Leikari 03.12.2004 12:41:25 | |
---|
Mikä oli pointtisi? Provo? Tottahan tuo on. siellähän se oli lopussa - tuli vaan mieleen ja onhan se hyvä vaihteeksi herätellä keskustelua näistä musiikin olemuksen syvällisemmistäkin asioista pelkkien listaketjujen lisäksi ;-) |
Tellervo 03.12.2004 12:45:19 | |
---|
Onneksi en ole muka-rokkari, saan kuunnella aivan mitä haluan :) Pieni, musta ja kiihottava. - "Höhö! Sulla ketää oo ollu." Hemmo |
Pluto 03.12.2004 12:46:27 (muokattu 03.12.2004 12:46:46) | |
---|
Iskelmät on jees Kyll mää mieluummin Vinnhitsejä kuuntelen ku nykyrokkia... ei ne lapset enää osaa... Komppaan. Muistakaas nimittäin nämä sanat: "Arvostamme näet mummojenkin suosiota" Dillon, you son of a bitch! |
Leikari 03.12.2004 12:49:25 | |
---|
Itsekeskeinen paskiainen iskee jälleen: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=46240 minulla muuten on yksi tai kaksi kertaa kuunneltu poliisi pamputtaa -single - suomi"punkin" ensimmäinen (?) huumorilevy (jollaiseksi sen tiedostin jo kun sen uutena epen alennusmyynnistä muinoin ostin). - -en myy! maximum jee& jeekin on huumorilevy sitten alkoi "surkea tilitys" ja itsesäälissä rypeminen kuplettiyhtye, joka vanhemmiten aikuistui so. heittätyi vakavaksi (suom. melankoliseksi) suomalainen kulttuuri on niin viinavetoista - pitää olla joko hauskaa tai kurjaa eipä silti - saa niitä aina silloin tällöin autoradiossa soittaa... |
aksiom 03.12.2004 13:17:44 (muokattu 03.12.2004 13:22:15) | |
---|
Minä aloin pitämään Eppu Normaalista käytyäni keikalla. Kyllä siellä oli vähän toinen meno kuin vaikkapa Kirkan keikalla, luulen, vaikka Kirkan keikkaa en ole koskaan todistanutkaan. Tulin joka tapauksessa siihen tulokseen että Eput on rock. Tai sitten alan vain lähestymään keski-ikää 18 vuoden iässä... seksinovellin kaava on kuin bluesin - arvattava, aina kiehtova.
-Tommi Liimatta |
MrQ 03.12.2004 13:38:46 | |
---|
|
Kapina 03.12.2004 17:27:32 | |
---|
Ja vittu minähän kuuntelen Eppujakin ja Eput on rok. Tai oikeastaan ihan vitun sama mitä ne on. Mut miettikää ny lähtökohtiakin, vähän eri ku Kirkalla... Pamputtiko Kirka poliisia, hä? Don't get me wrong. |
Ai mää vai? 03.12.2004 17:29:09 | |
---|
Ostin Eppujen uusimman,sekä DVD-sinkun. Kuuntelen siis iskelmää. MOT. Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki) |
Ola_90 03.12.2004 18:13:44 | |
---|
Siis täh. Mulla on Eppujen eka levy eikä se mun korvaan mitenkään iskelmältä kuulosta. "If something's hard to do, then it's not worth doing" -Homer Simpson |
Leipuri 03.12.2004 18:39:37 (muokattu 03.12.2004 18:40:44) | |
---|
Iskelmää tai rokkia - mitä väliä? Hyvää musiikkia se jokatapauksessa on. Miksi luokitella musiikkia, se vain rajoittaa turhaan. |
Ukko 03.12.2004 18:46:55 | |
---|
Eput eivät sentään ole musiikillinen huora kuten Kirka. |
Kimmo72 03.12.2004 19:05:09 (muokattu 04.12.2004 14:31:23) | |
---|
Eput eivät sentään ole musiikillinen huora kuten Kirka. Kyllä Kirkakin on parempi kun eput. Se sentään osaa laulaa 'eavyy E:Kännitypo Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan. |
Ukko 04.12.2004 12:53:42 | |
---|
Kulla Kirkakin on parempi kun eput. Se sentään osaa laulaa 'eavyy Eput tekevät itsensä näköistä musaa mutta Kirka tekee niinkuin levy-yhtiö käskee. Kas siinä se pieni ero. |
R.Syke 04.12.2004 13:56:59 | |
---|
-Kirka tulkitsee. Eput tekevät ja tulkitsevat. Sovittajat ja valtakunna eturivin muusikot sitten yrittävät auttaa Kirkaa tuossa hommassa. Eput eivät apua kaipaa? HoH - ovat eturivissä. |