Aihe: Paul DiANNO suomen kiertueella! Olitko paikalla?
1 2
Peici Kossupaukku
26.09.2003 16:11:17

Itse olin paikalla Lutakossa ja herrrane aika kun jätkä
rokkas. Tuli ihan mieleen Halfordi, kun äijä rupes avaamaan ääntään. Bändi oli mahtava ja vanhat tutut Iron Maiden viisut soi mahtipontisesti, tavalla, jolla Iron Maiden ei koskaan niitä esittäisi. Soundit oli todella raskaat ja DiAnnon omat biisit rokkasivat saatanan hyvin. Onneksi ei tullut mitään thrash-rallatusta väliin, sillä setti olisi mennyt aika sekalaiseksi. Olisi voinut tietenkin kuulla enemmänkin omaa tuotantoa, mutta yleisö hiljeni lähes aina kun maideniä ei tullut. Kukaan ei osannut laulaa DiAnnon omia biisejä..

Lutakon lämppäri MACHINE MEN onkin jo vanha tuttu minulle. Takuuvarmaa NWO(B)HM:ia. Laulaja Tonin ääni on aivan mahtava ja vertaukset Dickinsoniin ovat todellakin aiheellisia. Pojilla on kunnon meininki soittamisessa ja musiikissa on selkeät Dickinsonin soolotuotannon sekä Iron Maiden vaikutteet.

Mitenkäs muut lämppärit? Helsinki? Turku?
DiAnno helsingissä, muualla
(jyväskylässä oli kuulemma parempi meininki kuin hesassa)?
noup! ei ole enää mitään sanottavaa tästä aiheesta...
Bonham
26.09.2003 18:25:50
Olis huomenna Turussa ja mä antibioottikuurilla... saas kattoo tohtiiko tuonne selvispäin mennä lainkaan...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Deg
26.09.2003 22:12:23 (muokattu 26.09.2003 22:14:15)

Lutakkoon piti Nastolasta asti lähteä Paulia katsomaan. Eikä tuottanut pettymystä. Hauskaa oli Maidenin haukkuminen Spice Girlsiksi. Helvetin hienoa oli kuulla Strange World ja Sanctuary livenä.

Ja sitten se Machine Men. Miten se laulaja kehtaa kopioida noin selvästi Dickinsonia? Hänhän oli pelkkä köyhän miehen Dickinson. Toisen kitaristin Jacksonista plussat.
Sexual Chocolate, Baby!!
MotoPsycho
28.09.2003 12:51:40

Olin todistamassa herran kiertuetta Turussa Club Feenixissä.

Lämppärinä oli Kilpi, joka yllätti minut. Aika kova porukka, täytyykin varmaan tutustua tarkemmin.

Di'Anno & Killers oli hyvässä iskussa. Vanhat Maiden-klassikot iskivät täysillä eivätkä herran omatkaan biisit olleet ollenkaan huonoja. Biisien välillä Paul heittää läppää ja bändi oli todella elävä ja otti yleisönsä.

Miinuksena voidaan sanoa että yleisö oli loppujen lopuksi ihmeen vaisuna. Vasta setin loppupuolella tunnelma alkoi kohota samoihin sfääreihin kuin itsellään Iron Maidenilla.

Setin ehdottomia kohokohtia olivat Murders In The Rue Morgue, Wrathchild, Phantom Of The Opera ja Remember Tomorrow.
"I love the smell of armpit in the morning. It smells like victory" - Ozzy Osbourne
vantage
29.09.2003 09:14:15
Oli ihan helvetin kova keikka joo...
Mutta se jyväskylän ensimmäinen lämppäri oli ihan helvetin kova, mikä se bändi oli???

Tietääkö joku jotain stooria keikasta tai kuvia jos netistä löytyisi???
Heavy Metal Is The Law
lapio
30.09.2003 09:43:47 (muokattu 30.09.2003 12:16:57)

Se eka lämppäri, siis missä oli se kaljamahanen laulaja herra niin oli muistaakseni nimeltään Fifth element.
Minulla ja peisilläpä onkin DiAnnon nimmarit iih...
Meikäläisellä Maidenin Killerssin kannessa.

EDIT:Pasi pyysi tulostamaansa DiAnnon kuvaan nimmareita myös bändiltä. Basisti päätti sitten piirtää DiAnnolle mustat silmät ja arven poskeen. Sitten, kun tuli vuoro pyytä itse Paul sedän nimmari, kaveri sanoi tälle: "Your bass player did this..." ja näytti kuvaa. DiAnno karjaisee: "YOU ASSHOLE YOU'RE FIRED"
NYdoll
30.09.2003 10:18:15

siis keikkahan oli aivan uskomaton... fifth element oli just kova, sellanen mukava piristys ja silleen. Machine Men oli ihan paska! Saahan sitä laulaa niinko Dick-in-son, muttei sitä tarttee kaikkea plagioida! Raivostuttavaa lavaliikehdintää sanoisin. Olihan niillä ihan kova meno ja soittivat melko hyvin, mutta jos biisit on ihan paskoja ja soittaa liian kauan niin eipä se oikeen jaksa innostaa... Tuntu ihan siltä, että ois kuunnellu puoltoista tuntia huonoa maidenia (Hassua muuten, että samaan bändiin on eksynyt kaksi Suomen pahinta copy-catia se kitaristihan pyrki olemaan niin Wyldea, että... Ihan vaatteita ja lavaliikehdintää myöten). Onneks se DiAnno pelasti illan. Aivan uskomattomassa vireessä on kaveri. Lievää miinusta ulkoisesta olemuksesta, muttei sekään oikeastaan haitannut, kun asenne oli kuitenkin kohdillaan... Omatkin biisit oli hyviä ja kyllä minä ainaskin huusin niissäkin mukana!
vantage
30.09.2003 14:54:02
Oli ihan helvetin kova keikka joo...
Mutta se jyväskylän ensimmäinen lämppäri oli ihan helvetin kova, mikä se bändi oli???

Tietääkö joku jotain stooria keikasta tai kuvia jos netistä löytyisi???

No Peeerrrskules Lutakko kuvatkin viimein löytyi!!!
Kokonaiset kaksi sivua!!!

http://www.nic.fi/~mtoivol1/kuvat/machinemen_pauldianno_250903/
Heavy Metal Is The Law
Tympee Huttunen
03.10.2003 13:00:53
Voitin lipun Turun keikalle, mutta pahus oli muita menoja. Kerrankin kun jotakin voittaa niin sitä ei voi saada. Kuulemma Maidenin biisit oli hyviä.
Myynnissä Mazda 323 1.6i vm. 89 hp.1100e. KIIRE!
vantage
06.10.2003 14:09:01
Voitin lipun Turun keikalle, mutta pahus oli muita menoja. Kerrankin kun jotakin voittaa niin sitä ei voi saada. Kuulemma Maidenin biisit oli hyviä.

Mikä olikaan tärkeämpi meno???
Heavy Metal Is The Law
Karvanaama-Zakk
20.10.2003 15:32:40

Olin Lutakossa kattomassa...Machine Men oli loistava!!!Paul oli kyllä myös mukava nähdä...
Nukkuminen on homojen hommaa...
Pelsi
21.11.2003 13:12:06
DiAnno oli perkeleen kova...
battery
23.11.2003 19:19:43
joo lutakossa olin..muistoks jäi valokuvia..en minä keikasta muista oikeestaan mitään..kalja kalja ^-^
to the eyes blue
Deg
02.12.2004 02:31:55 (muokattu 02.12.2004 02:39:01)

Justiinsa tulin Lahden Torvesta Paulin keikalta. Oli se taas hyvä. Oikeestaan aikalailla samanlainen show siihen Lutakon keikkaan verrattuna, viskilasillista myöten. Kyllä se mies osaa yleisönsä ottaa, ja bändikin klaarasi klassikot erittäin hyvin.
Sexual Chocolate, Baby!! IHKK #11
Mechanizm
02.12.2004 09:40:27
Justiinsa tulin Lahden Torvesta Paulin keikalta. Oli se taas hyvä. Oikeestaan aikalailla samanlainen show siihen Lutakon keikkaan verrattuna, viskilasillista myöten. Kyllä se mies osaa yleisönsä ottaa, ja bändikin klaarasi klassikot erittäin hyvin.

Kyllä! Jos jollain olisi digikuvia keikalta niin olisin enemmän kuin mielissäni jos voisin saada muutaman.
Judas Priest EI ole tulossa Suomeen keikalle. Eihän?
Deg
02.12.2004 10:43:11

Kyllä! Jos jollain olisi digikuvia keikalta niin olisin enemmän kuin mielissäni jos voisin saada muutaman.

Joku jamppahan niitä siinä otti kovastikin. Mutta mullei oo.
Paperilyhty
05.12.2004 19:48:51 (muokattu 05.12.2004 19:52:05)
"Paul DiANNO suomen kiertueella! Olitko paikalla?"
Olinpa hyvinkin. Erittäin mahtava keikka (Oulussa)! Täytyy myöntää, että en odottanut kovin paljoa, jotenkin on aina kuullut, että Paul Di'Anno on "huonossa kunnossa" ja muuta sellaista. No, ei ainakaan tällä keikalla. Itse asiassa kaukana huonosta. Arvostan kyllä nyt Paul Di'Annoa entistäkin enemmän. Vanhojen Maiden-biisien takiahan sinne oli lähtenyt, mutta kyllä Paulin omatkin kappaleet olivat hyviä. Ei ehkä niin erikoisia, mutta samapa tuo, kyllähän niitä enemmänkin olisi kuunnellut. Eikä niihin keikalla niin hyvin voi keskittyäkään. Mutta hieno meininki! Ehkä jopa hieman seonnut, heh.

Paul Di'Anno on kyllä hauska, välispiikit ja "keskustelut" yleisön kanssa vieläkin naurattaa. (Helsinkiläiset olisivat muuten varmasti ilostuneet erityisesti eräästä välijuonnosta, hah.)

Parasta oli kuulla Iron Maiden - ja Killers -matskua, sillä vaikka Maiden soittaisikin samat biisit ensi kesänä, niin ei joku Prowler ole lainkaan yhtä hyvä Brucen laulamana. Tuskinpa ne sitä nyt esittääkään, mutta silti.

Rumpalin nuoteista soittaminen vähän ihmetytti, mutta sitten selvisikin, että tyyppi on ollut mukana vasta neljän keikan ajan, että kaipa se oli sitten ihan ymmärrettävää. (Oikeastaan ei siltikään ole, mutta voihan kyseessä olla ties mikä hätätapaus, että ei uskalla mennä enempiä sanomaan).

Kannattaisko tämän muuten olla tuolla "keskustelua raskaammasta musiikista"-palstalla, voisi tulla enemmän vastauksia. Itse meinasin aloittaa sinne tästä samasta aiheesta kirjoittamaan, mutta onneksi tuli tarkistettua ensin täältä.

edit: ai tämä onkin ties kuinka vanha keskustelu, ensimmäiset viestitkin jo viime vuodelta...
Am I cursed, or am I blessed, I can't tell, oh yes - Jeff Buckley: Witches' Rave-
Pelsi
06.12.2004 02:18:16
En oo muuten vieläkään pessyt vasenta kättäni, johon Paul koski silloin vuosi sitten. Että tiedoksi: kätelkää oikealla.
"Bakteerien juhlaa on se: ensin kärpäset tanssii kakassa ja sitten ne lentävät siihen ranskalaisen leipään, bzz. Siinä ei paljon viinit ja juustot auta: alati riippuu ripulikiro Gallian kukon yllä kuin Gordonin miekka!" -Markus Kajo
Deg
06.12.2004 21:14:58

edit: ai tämä onkin ties kuinka vanha keskustelu, ensimmäiset viestitkin jo viime vuodelta...

Kaivoin ylös kun nyt tuli uudemman kerran Suomeen mies.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)