arancia 02.12.2004 20:52:22 | |
---|
Minkä asioiden luulisit olevan toisin elämässäsi ilman musiikkia? Mitä hyviä/kenties huonoja asioita musiikki on tuonut mukanaan? |
Malevolent 02.12.2004 20:56:00 | |
---|
Ylipäätänsä on jokin sisältö elämässä. Samalla sain myös ns. suuremman tavoitteen. Enempää olisi turha sanoa. |
Jani The Rock 02.12.2004 20:57:34 | |
---|
En olis hengissä ilman musiikkia. Ja tää ei sitte oo mitään leveilyä vaan fakta. The road never ends for me, kid. |
Härski 02.12.2004 20:58:44 | |
---|
Nooh... sitä alkoi kuunnella musiikkia muunakin, kuin taustamusana. Tuli aloitettua kitaran soitto, bänditouhut ja sitä kautta uusia tavoitteita elämälle. Ja tietysti hapankorppu. |
SirElwood 02.12.2004 20:59:45 | |
---|
Minkä asioiden luulisit olevan toisin Ehkä olisin viihtynyt koulussa ja omaisin jonkun "oikean" ammatin. Eli se perinteinen... :) Mitä hyviä Pitänyt poissa pahanteosta. kenties huonoja asioita Pankkitilin laihtumisen ja sen myötä asunnossa akuutin tilanpuuteen... |
biibob 02.12.2004 22:37:29 | |
---|
Musiikki on minun elämä. En todellakaan tiedä, mitä tekisin, jos joutuisin lopettamaan musiikin harrastuksen. Joskus mietin ihan huvikseni: Jos saisin vanhassa rahassa miljoona markkaa, ja vastapalveluksena en saisi enää koko loppuelämässäni olla missään tekemisissä musiikin kanssa(eli kuuntelu ja soittaminen kielletty), niin tulin siihen tulokseen, että miljoona saisi väistyä. Musiikkia ei vie minulta mikään. Joskus myös mietin sitä, että olisi aivan kauhea tilanne, jos vaikka menettäisin yllättäen kuulon. Se voi tapahtua kelle vain, ja siihen olisi totuttava. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
Leikari 02.12.2004 22:43:34 (muokattu 02.12.2004 22:45:06) | |
---|
Parempi olisi ollut kun en olisi musiikista koskaan kuullutkaan. Nuorempana kaikenlaisen "hämymusiikin" kuuntelu johdatti minut huonoon seuraan, jossa opin käyttämään huumeita. Siinä menin elämästä monta vuotta hunnigolle. Levyjen hankkimiseen on mennyt suunnaton määrä rahaa - hyllyissä on metritolkulla muutaman keran kuunneltuja vinyylejä, joita ei enää kestä kuunnella - olisi voinut nekin rahat johonkin fiksumpaan sijoittaa. Puhumattakaan mikä riesa niistä on ollut kaikissa muutoissa ja nytkin vievät aika paljon tilaa... Soittoharrastuksen takia on tullut haalittua kaikenlaisia vehkeitä. Ja taas silkkaa rahanhukkaa. Olisihan joku soitin aivan asiallinen, mutta kun mukaan tuli semmoinen "keräilyvietti" että mitään ei raskinut myydä vaikka uusia on ostellut. Niitä koskee sama rahanmeno kuin levyjäkin. Näistä vielä vaimo valittaa kun vievät yhden huoneen kokonaan ja niitä on levällään muuallakin pitkin taloa. Soittopelien osteluun on vielä mennyt aikaa ja vaivaa ja joutavaa jaarittelua kavereiden kanssa aivan käsittämättömästi aikaa. Senkin ajan olisi voinut käyttää vaikka lukemiseen ja urheiluun tms. hyödylliseen. Soittoharrastuksen pahimmassa vaiheessa ryhdyin elämään valheellisessa haavemaailmassa. Päivät menivät unelmoidessa menestyksestä, kuuluisuudesta, kauniista naisista ja runsaasta rahasta. Senkin ajan kun olisi käyttänyt opiskeluun tai työntekoon niin olisivat asiat paremmassa järjestyksessä. Että semmoista - en kyllä voi kenellekään musiikkia harrastukseksi suositella. Musiikki vain aiheuttaa todellisuuspakoa - on semmoista turhanaikaista eskapismia, joka vielä käy kalliiksikin. Ja työelämässä huomaa, että on kiinnittänyt huomiota aivan vääriin asioihin - sellaisiin, joita ei yleisesti enää aikuisiässä arvosteta. Vähän minuakin pidetään lapsellisena - jonkilaisena kummajaisena, johon suhtaudutaan alentuvaisesti, mutta ei oteta mukaan mihinkään tosimiesten juttuihin, joissa asioista sovitaan. Kyllä v....ttaa. |
Aerodactev 02.12.2004 22:55:45 (muokattu 02.12.2004 22:58:03) | |
---|
Hmm tuota, kait minä en hengissä olisi. Onhan se vähän silleen kornia ajatella oikein paatoksella tuommosta, mutta kaavailin itsaria 9-vuotiaana ja olin muutenkin aika henkisesti hunningolla ala-asteella. Heti sitten jaksoin paremmin kun löysin ekan bändin jonka musa iski lujasti (ja samalla myös useampia), kunnon Manowar-malliin kyseessä oli metallia ja vieläpä Stratovariuksen levy Visions. Tapahtumana ehkei niin korni, mutta tekstinä kyllä. Sitten taas musiikin säveltäminen ja soittaminen silloin kun sävelsin tai soitin vielä vain itselleni oli erittäin siistiä hommaa. Paitsi että kehittää luovuutta, säveltäminen on tavallaan loogisten ongelmien ratkomista kun yrittää saada erilaisia osia liitetyksi toisiinsa ja saada niitä säveliä aikaan. Tosin itsekritiikkikin nousi siinä mukana, varsinkin kun alkoi miettiä tosissaan että jos ei vaan nypläisi salassa yksinään. Mitä enemmän on tavannut muita samanikäisiä tai vähän vanhempia harrastelijoita, sitä suurempi alemmuuskompleksi on kehittynyt - vaikkei tosiasiassa tasoero olisi kovinkaan suuri. Yleensä se onkin se asia, että nämä ovat kerinneet saada aikaan jo aika paljon. Eli siis erittäin positiivisesti, mutta myös erittäin negatiivisesti. EDIT: Ai niin, ja tuo kuunteluharrastus. 1997-2001 kuuntelin kaiken musani mp3sina koneelta. Sen jälkeen on maku siirtynyt yhä harvinaisempaan ja harvinaisempaan kamaan mutta myös laajentunut, eli ostettavaa on ja rahaa kuluu, varsinkin jos saa vinyylinä.
Long = progressive = good
|
L.Ruoska 02.12.2004 23:02:24 | |
---|
En tiedä olisko musta tullu sellanen masennus/negative creep-teini jos en olis kuunnellu sitä musaa mitä kuuntelin (WZ, FNM, UKJ, Pantera, myöhemmin Apulanta, Nirvana, Marilyn Manson jne). Olisin varmaan joku umtsii-umtsii-tavispelle tosin oon aina diggaillu vähä paistetella ja rockstar-jutska on ollu lähellä sydäntä. Eli siis: En usko että oisin voinu välttyä kuuntelemasta rockia. No jokatapauksessa nythän osaan soittaa kitara-kategorian soittimia ja oon oppinu laulamaankin ja oon kehittyny musikaalisesti älyttömästi. En tiedä mitä hyötyä siitä on mutta itse nautin suunnattomasti musiikin esittämisestä =) Musiikki kuulostaa niin erilaiselta kun sitä osaa itse soittaa =) |
jazzy 02.12.2004 23:02:32 | |
---|
En voisi edes kuvitella, mitä tekisin nykyisin, jos en musiikin ympärillä jotain..Vähän jopa pelottava ajatus, etten olisi aloittanutkaan tätä harrastusta. Vieläkin miettisin, että mitä ihmettä sitä tekisi isompana. Olisin sitten varmaankin ajautunut sinne toiseen suuntaan, urheiluun, kuten muukin perhe. "This story's gonna grab people. It's about this guy, he's grazy about this girl, but he likes to wear dresses.
Should he tell her? Should he not tell her? He's torn, Georgie. This is drama." -Ed Wood |
Sekä musiikin kuuntelu että soittaminen ovat tärkeitä. Varsinkin tuntuu, että soittamiseen saa purettua negatiiviset asiat. |
Jani The Rock 03.12.2004 08:24:55 | |
---|
Hmm tuota, kait minä en hengissä olisi. Onhan se vähän silleen kornia ajatella oikein paatoksella tuommosta, mutta kaavailin itsaria 9-vuotiaana... Jumalauta mies. Täällä on toinen, joka on ollut yhdeksän vuoden kypsässä iässä samoissa ajatuksissa. The road never ends for me, kid. |
Meisseli 03.12.2004 08:36:38 (muokattu 03.12.2004 08:36:56) | |
---|
En tuntisi ketään nykyisistä ystävistäni, saatikka muijaani. Olisin todennäköisesti jossain opiskelemassa jollekin "oikealle" alalle. sen lisäksi että puhun vain pillusta,musiikista ja vanhoista kummeleista, puhuisin todennäkösesti vain pillusta ja vanhoista kummeleista. Kaikki rahani menevät musiikkijuttuihin.(levyt,soittimet) Saan ne rahat musiikista. +/- nolla mutta hei, mulla on kivaa!!! Osta meidän levy! Maagista progebluesfunkkia. Vuoden kotimainen yllättäjä(noise.fi) klipit ja tilausohjeet osoitteessa www.strangefruitband.net |
Sertzo S 03.12.2004 08:47:07 | |
---|
Minusta on tullut entistä hermostuneempi! |
Von Härskiburg 03.12.2004 08:58:59 (muokattu 03.12.2004 09:00:09) | |
---|
Minkä asioiden luulisit olevan toisin elämässäsi ilman musiikkia? Mitä hyviä/kenties huonoja asioita musiikki on tuonut mukanaan? Hohhoo. Nyt alkoi vähintäänkin hymyilyttää. Jos en ikinä olisi aloittanut soittoharrastusta, niin: -minulla olisi erinomaiset kouluarvosanat, koska tunnit eivät olisi menneet sanoitusten ja sointukulkujen miettimiseen/yleiseen haaveiluun, eikä viimeisiä tunteja tarvitsisi lintsata, kun mieli halajaa soittamaan -minulla olisi valtava määrä rahaa, koska ei olisi tarvinnut hankkia soitinarsenaalia ja hirmu levykokoelmaa -äiteen ei tarvitsisi aina säännöllisin väliajoin muistuttaa tukan kampaamisesta -kukaan pälli ei huutelisi "Vitun pitkätukka mee parturiin!" -minulla olisi paljon enemmän aikaa sosiaaliseen kanssakäymiseen, kun ei tarvitsisi luuhata kotona/treeniksellä harjoittelemassa -minä en olisi minä Siis, vaikka välillä tuntuukin, että soittaminen on sinänsä aivan turhaa, koska tuskin musta mikään suuri stara tulee, niin en silti voi kieltää sitä, että musiikki ja musisoiminen on osa identiteettiäni. Ilman musiikkia olisin varsin tyhjä. EDIT: Niin, se olennaisin unohtui. Soittaminen on aivan helvetin hauskaa puuhaa, vaikka välillä meneekin hermot. Minä olen posteljooni Jobin. Profeetta epämyönteisen ajattelun opin. |
Torniojaws 03.12.2004 09:11:47 | |
---|
Noh, tekemistä on löytynyt 5 vuotta. Rahaa olisi useita tuhansia euroja enemmän. Musiikkikokoelmaan se ei ehkä olisi vaikuttanut, koska ostin levyjä jo kauan ennen soittamisen aloittamista. Hmm, ehkä se on kuitenkin muuttanut musiikkimakua - ihan mikä tahansa tusinamusiikki ei enää kelpaa, vaan pitää olla reilusti enemmän musiikillisia kikkoja ja taituruutta (ei pelkkää nopeutta, siis). "No! This face is only a mask, a wicked ornament, Illuminated by an exquisite grimace, Look and see, atrociously contorted, The real head and the sincere face turned back under the shadow of the face which lies"
- Charles Baudelaire |
sirdickyj 03.12.2004 09:30:04 | |
---|
Ilman musiikkia? Ei sellaista vaihtoehtoa ole. "Emme ole tällaisia siksi, että soitamme rockbändissä. Soitamme rockbändissä siksi, että olemme tällaisia". -Alex Van Halen- Musiikki ja sen ympärillä hössöttäminen vie kaiken ajan, se on vienyt itsetunnon ja palauttanut sen uudestaan ja kasvattanut egon WTC:n kokoiseksi (pre 9/11). Musiikin ympärille on kasvanut illuusio, joka on säilytettävä keiknolla millä hyvänsä, koska sen jälkeen ei ole jäljellä mitään. Tai sitten kaikki pitää opetella uudestaan. Tämän tajuavat vain ne, jotka sen itse kokevat, muille on turha selittää. If you have to ask, you`ll never know. Siltikin; usein tulee mieleen, että olishan tuolla paljon muutakin kuin iänikuiset samat sointukierrot ja jonkun jonninjoutavan monimilonäärin lausumat latteudet, joita meitsit pitää järkevinäkin juttuina ja kuolaavat kuin hyvinoppineet Pavlovin koirat. MUTTA KUN PERKELE MIKÄÄN MUU EI KIINNOSTA! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
lexa53 03.12.2004 10:04:00 (muokattu 03.12.2004 10:09:35) | |
---|
Jos en olisi aikoinaan innostunut musiikista, olisin varmaan alkanut urheilemaan, tällöin en omaisi kaljamahaa ja myös kunto lähentelisi huippua. Kitaroiden ja vahvistimien sijasta huoneen seiniä sekä nurkkia koristaisi sukset ym. urheiluvälineet. Olisi siis kannattanut aikoinaan unohtaa koko musiikkitouhut. K100#9 |
Spiralmind 03.12.2004 10:45:40 | |
---|
Vaikee sanoa. Aika erilainen elämä ois ilman musiikkia. Vaikka vasta yläasteiässä aloin aktiivisesti kuuntelemaan musiikkia. Siitä lähtien se onkin sitten vaan muuttunut merkityksellisemmäksi. Lukion alussa aloitin kitaransoiton. Ja sittemmin rupesin jo haluamaan itse tehdä omaa musiikkia. Ja tässä ollaan (ei vielä pitkällä). En kyllä yhtään osaa sanoa mitä tekisin ilman musiikkia. Varmaan lueskelisin enemmän ja kirjoittelisin enemmän. Ja harrastaisin kuvataidetta. Teen noita tietty nytkin. Ois mahdollista etten ois keskeyttänyt opintojani Lappeenrannan teknillisessä (kun musiikki on yks asia mikä tarjoaa vaihtoehdon), mutta eipä mitenkään varmaa. Oisin varmasti itsetuhoisempi ja masentuneempi ilman musiikkia. Kuuntelen musiikkia usein lähes koko valveillaoloajan että kyllä se aika merkityksellinen asia on. -kukaan pälli ei huutelisi "Vitun pitkätukka mee parturiin!" Mun tukkamuotiin ainakaan ei ole musiikki vaikuttanut. En oikeestaan oo ihan varma mistä idea pitkään tukkaan mulla alun perin tuli, mutta se ei mitenkään liittynyt siihen että rockstaroilla on pitkät hiukset... enemmänkin jotain että entisajan ihmisilläkin oli miehillä pitkä tukka ja pitkä tukka on luonnollinen.. jotain sinne päin. Ja jonkinlainen 'kapina' tietty (ei niinkään vanhempia vastaan kuin omanikäistäni massaa). Ja pitkä tukka on hienompi kuin lyhyt. käärmeensilmät ja metalliset hampaat |
shagriml 03.12.2004 11:08:27 | |
---|
-äiteen ei tarvitsisi aina säännöllisin väliajoin muistuttaa tukan kampaamisesta -kukaan pälli ei huutelisi "Vitun pitkätukka mee parturiin!" heh, tuttua touhua. eipä sinänsä haittaa ku vertaa siihen että perässä juoksee vihainen humalainen joukkio nyrkit pystyssä "perkele hippi pysähdy ni me tapetaan sut !!!". useemman kerran on yritetty tulla päälle ja monesti onnistuttu, ei oo onneks henki lähteny.... lihavuus ja pitkät hiukset on sellainen juttu että saa turpaansa 1000x verrattuna "normaali" ihmisiin ja myös seuranhaku on vaikeempaa... mut saapahan leikkiä hippirockitähtee :P |