Aihe: Rumpulyönti MIDIksi..?
1
gatehill
06.02.2003 10:39:57
Eli onko mitenkään mahdollista rakentaa itse jonkinlaiset padit josta saisi ulos MIDI-signaalia?
Tiedän periaatteessa miten triggerit tehdään mutta ne ovat kai tavallaan mikrofoneja ja niihin tarvitaan triggerimoduulin..
Tarvitsisin rumpu-padit mitkä voisi kytkeä MIDIllä tietokoneeseen niin että pystyisi käyttää VST instrumentia niitten kanssa.

Onko mitään toivoa..?
fox
06.02.2003 10:56:16

Tiedän periaatteessa miten triggerit tehdään mutta ne ovat kai tavallaan mikrofoneja ja niihin tarvitaan triggerimoduulin..
Tarvitsisin rumpu-padit mitkä voisi kytkeä MIDIllä tietokoneeseen niin että pystyisi käyttää VST instrumentia niitten kanssa.

Tarvitset trigger-to-midi konvertterin tuohon hommaan. Minun käsittääkseni ainakin Rolandilla on tuommoinen. Toiminnasta en sitten osaa sanoa kun en ole nähny muuta kuin jossain katalookissa tahi hinnastossa - hämärästi muistan että hintaluokka oli jossain nykyrahaa 350.
fox
06.02.2003 14:40:22

samplet tulisivat tietokoneesta... Jonkinlaiset padit pitäisi pystyä tekemään itse jos jostain löytyisi sopivat piezot.

Vuosi takappäin tein aivan upeat padihässäkät..piezot löyty Bebekistä ja olikin kohtuu hyvät - isot. Noin tuumaset lätyt. Ne paksun kumilevyn alle ja "wurks grate, mon" Eli Bebekkiin yhteyttä ja kysyt tuuman piezodiskanttilevyjä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)