mr_b 29.11.2004 23:22:03 (muokattu 29.11.2004 23:22:32) | |
---|
Joku nappasi treenikämpältämme tulpat. Siinä ne aina olivat olleet bassarin päällä ja viime treeneihin tultaessa eivät olleet. Miten joku voi käyttää toisen tyypin korvatulppia? Lainaakohan se käytettyjä kondomeitakin kavereiltaan? Taitaa olla kämpän vaihto taas paikallaan. Saatanan teinit. Ärsyttää ja samalla muistuttaa että pitää huomenna käydä Soitin Huttusella ostoksilla. I don't think I'm ready yet |
ddrum54 29.11.2004 23:37:30 | |
---|
Joku nappasi treenikämpältämme tulpat. Siinä ne aina olivat olleet bassarin päällä ja viime treeneihin tultaessa eivät olleet. Miten joku voi käyttää toisen tyypin korvatulppia? Lainaakohan se käytettyjä kondomeitakin kavereiltaan? Taitaa olla kämpän vaihto taas paikallaan. Saatanan teinit. Ärsyttää ja samalla muistuttaa että pitää huomenna käydä Soitin Huttusella ostoksilla. Kokeile, jätä kumit basarin päälle. : ) Kuulin (hä) juuri asiantuntijalta, että rummut ovat pienin paha noin meluhaitan kannalta. Eli yksikseen voisi treenailla ilman suojia. Eipä taida kuitenkaan kannattaa... 2`n 4 |
eppe 29.11.2004 23:53:23 | |
---|
Kuulin (hä) juuri asiantuntijalta, että rummut ovat pienin paha noin meluhaitan kannalta. Eli yksikseen voisi treenailla ilman suojia. Eipä taida kuitenkaan kannattaa... riippuu kyllä tilasta! Mun huone on puu/betoniseinänen(tai mikä kiviraappaus onkaan) koppi. Siellä nousee äänenpaine tosi kovaksi. Mitään en pysty soittaan ilman tulppia, edes jazzia tjms. kevyttä. Tosin muutenki on herkät korvat. KÄYTTÄKÄÄ NIITÄ TULPPIA! |
Jaakko Hyvärinen 30.11.2004 00:07:15 | |
---|
En ole kyllä keikoilla tarvinnut tulppia tai muutakaan..rokkipändissä soitan kitaraa ja olen siis kuempana rummuista.(..ja paskat oon vaan cool) Reeneissä tottakai aina on kuulo suojattuna. Kun omistaa paskat rummut eikä osaa virittää niitä, niin peltorit tuovat saundia esille...Peltejä uskaltaa lyödä ja näin saa niistä kaiken irti. Eikä tule tinnitus. Oispas tosi rok jos laittas joka jätkälle älyttömät kuulosuojaimet keikalla päähän... No on se nyt Perkele!..*ja meikkiä naamaan* |
ÄM 30.11.2004 12:43:32 | |
---|
Saamari kun olen hävittänyt tulpparasian. On tullut vedettyä pari viime keikkaa ja reeniä ilman. Ongelma on siinä, että siihen tottuu, jolloin ei automaattisesti enää tunne tarvetta, vaan täytyy järjen kautta ymmärtää käydä ostamassa uusia. Sitten kun on vielä laiska (tyyliin roskia ei vaan saa vietyä ulos vaikka kuitenkin kulkee päivittäin roskiksien ohi), niin eihän siitä mitään tule. Saman lailla onneksi tulppiin tottuu, jolloin ilman soittaminen kuulostaa hirveeltä. Siinä tunteessa kannattaa pysytellä. JA MUISTAKAA se, että parempi on vetää vaikka ilman, kuin ottaa yhtäkkiä melussa tulpat pois. Eli pidetään ne päässä vaikka koko illan. Välillä näkee niitä jätkiä, jotka vekslaa niitä pois ja päälle. Silloin tulee hetkiä, että joku mikki lähtee just checkissä kiertämään kun on tulppa poissa. Korva nääs herkistyy tulppien ollessa päässä ja sitten jos pärähtää kunnon volat kehiin just kun ottaa tulpat pois, niin AVOT. |
SoulMan 30.11.2004 15:09:20 | |
---|
JA MUISTAKAA se, että parempi on vetää vaikka ilman, kuin ottaa yhtäkkiä melussa tulpat pois.Välillä näkee niitä jätkiä, jotka vekslaa niitä pois ja päälle Noi voi vittu, en tiennyt että niin tyhmiä jätkiä on! Se on vähän sama kuin hutsun kanssa välillä ottais kumin pois ja laittais sitten takaisin ja ottais pois ja... Kun on tulpat päässä korva säätyy herkemmällä aivan kuin olis automaatinen äänitys volume aivoissa. Sitten kun nappaat tulpat pois niin menee punaiselle heti ja vaurioita tulle varmasti. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
Maardi 30.11.2004 19:40:55 | |
---|
Noi voi vittu, en tiennyt että niin tyhmiä jätkiä on! Se on vähän sama kuin hutsun kanssa välillä ottais kumin pois ja laittais sitten takaisin ja ottais pois ja... Hohohoh. Ja asiaan.. Itselläni ei yksinkertaisesti korvat kestä jos joutuu ilman suojausta soittamaan. Pari kertaa on sekin koettu että volat kaakossa väännetään ilman suojausta. Eipä tule tätä nykyä tuollainen mieleenkään, sen verran arkakorva olen..ja kivahan se on kuulla kiikkutuolissakin sitten. |
nevertoreturn 30.11.2004 22:15:27 | |
---|
yleensä on keltaset peltorit päässä mutta joskus jää käyttämättä |
JeeVes 30.11.2004 22:15:58 | |
---|
yleensä on keltaset peltorit päässä mutta joskus jää käyttämättä Nyt skarppaamaan! Ei jätetä niitä tulppia kotiin ;) "Ajattelen, siis olen siis olemassa" |
miscage 30.11.2004 23:02:52 (muokattu 30.11.2004 23:03:10) | |
---|
Joskus aikoinaan tuli ehkä kuukausi tai pari soitettua ilman tulppia, mut sitten tuli otettua järki käteen. Nykyään ilman tulppia ei voi soittaa. - Jätkät vetää nurkan takaan jotaa vitun KYLKEE. (vähä römpsää) |
HeavyMachinery 30.11.2004 23:04:26 | |
---|
Nössöt käyttää tulppia. Vetää sopivan määrän "yläpään vaimentimia" ennen reenejä... No niin, sano napoleon ! |
-samuli- 02.12.2004 00:27:54 | |
---|
Nössöt käyttää tulppia. Vetää sopivan määrän "yläpään vaimentimia" ennen reenejä... mieluummin oon 'spede' muiden kovien gepardia kiskovien jamppojen silmissä kuin v***n tyhmä ja kuuro. |
Täytyy myöntää että ei ole kyllä tullut noita tulppia käytettyä. Ois varmaan korkee aika hankkia ne, ku meinaa kuulo huonontua. Huomenna kauppaan ja tulppien ostoon. |
Tycho 03.12.2004 15:42:34 | |
---|
Túlpat on, ja niitä pitäisi käyttää. Miksi en siis käytä? Nyt kun olen tänä vuonna ryhtynyt oikein tosissani soittamaan ja treenaamaan bändin kanssa, on alkanut tulppien puute tuntumaan. Kuulo alentunut huomattavasti tänä vuonna. Tinnitys alkanut. Pitäisi muistaa AINA käyttää tulppia, muuten on kuuro. |
tthei 03.12.2004 16:57:04 | |
---|
En kyllä ymmärrä että miten joku voi ees soittaa ilman tulppia, sehän sattuu jo korvissakin kun ilman soittelee. Mä käytän ite AINA tulppia! No mut jos joku haluu kuulonsa pilata niin mikäs siinä, tyhmää se vaan on. Open your eyes. Open your mind. Close your hand and make a fist |
ääliö 03.12.2004 17:14:16 | |
---|
Kehtaanko tunnustaa.... 22vuotta soittanu ilman suojausta (todellakin ääliö).Nyt varattu aika korvalääkärille perusteelliseen kuulotutkimukseen,korvien huuhteluun ja sen jälkeen tilataan valutulpat. kuulo vielä ok,ei tinnitä eikä tarvi kavereita pyytää toistamaan lauseita (hä? syndrooma).Oon vaa huomannu että treenien tai setin jälkeen kuulon palautuminen kestää normaalia pidempään,siksi huolestuin. 6-henkisestä bändistämme on puolet kuulovammaisia,kitaristillä tinnittää,kosketinsoittajalla paha kuoppa,laulajalla paha kuoppa Painottaisin vielä kuulon tärkeyttä(joo tiedän,paraskin sanoja) myös siltä kannalta että jos meinaa laajentaa skaalaa vaikka tonne miksauksen ja tuottamisen puolelle niin kuulo on tärkein työkalu sielläpäin. |
Youni 03.12.2004 20:14:40 (muokattu 03.12.2004 20:20:47) | |
---|
Se on tremolo ;) Käytän Etymöticin kuusitulppia. Ja ostit levytukusta tiskiltä? Niin tein mäkin ja on muuten hewlettin hyvät tulpat! En enää soita ilman suojausta, ennen soitin. Sitä kesti näin 2 vuotta. Nyt korvissa "sihisee". Käyttäkää niitä tulppia! Niin ja se vauriohan on suurinta, jos soittaa tulppien kanssa aina ja sitten unohtaakin ne johonkin. Porras on yht'äkkiä iso, kun korva ei ole tottunut meluun ja vahinkoa tulee. Itse käytän jopa koulussa pidettävillä bändien keikoilla tulppia, vaikka se ei olisi välttämätöntä. Korvat eivät vain kestä. Ennen soitin ilman tulppia, mutta nyt korviin jo sattuu liian kova meteli. Pakkanen kesyttää nudistin.
[Kuva setistä profiilissa] |
Jeltz 03.12.2004 23:27:50 | |
---|
Ja ostit levytukusta tiskiltä? En, vaan paikallisesta musakaupasta. Nyt tosin siirryin EARin kuusitulppiin, kun toinen etymöticci hajosi. Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla. |
SoulMan 04.12.2004 00:22:12 | |
---|
Juttelin yhden soittajan kanssa muutamia vuosia sitten, ja se kerto mulle näin: Sanoi että ei hänellä ollut koskaan ollu mitään ongelmia kuulon kanssa eikä tinnittänyt vaikka soittovuosia oli jo takana yli kaksikymmentä. Sitten sai joku sen bändissä pahan tinnituksen ja alkoi puhumaan muille että käyttäkää helvetissä tulppia ja tarkistakaa kuulonne. Soittaja kunnioitti soittokaverin puheita ja kävi kuulotarkastuksessa. Lääkärin tuomio oli tyly; molemmissa korvissa vakava kuulovaurio ja diskantti alueella pahoja kuoppia. Soitto-ura oli käytännössa ohi. Kaveri rupesi kelaamaan taaksepäin asioita ja muisti että vaimon kanssa oli ollut viimeiset viisi vuotta kauheita riitoja himassa television volumesta ja heinäsirkkojen siritystä ei ollut kuulunut enää moneen kesään. Tarina on tosi. Minds are like parachutes.
They only function when they are open. |
oizo 04.12.2004 00:51:14 (muokattu 04.12.2004 00:52:56) | |
---|
Onko sitä pakko soittaa nii hiton lujaa että tarvii tulppia?? Ite en oo käyttäny pitkiin aikoihin tulppia treeneissä enkä keikoilla. Soitetaan humppaa ja poppia pikkubändin ja myös ison orkesterin kanssa. Ollaan vaan yksinkertaisesti saatu äänentaso pysymään sopivalla tasolla. No joskus se taso tietysti vähä nousee... Hevibändin keikat ja treenit on sitten asia erikseen, siellä _aina_ tulpat korvissa. Vai oliks tää vaan rumpaleille? Koskettimia siis ite soittelen. En tiiä sit millane meteli rumpujen takana on, mutta ei kait niitä tarvi takoa niinku raivopäinen jos ei heviä soita. EDIT: Nii ja siis jos käyn muiden keikkoja kattoon niin sillonki kans tulpat aina päässä. Sen verran pitää kuitenki kuuloaan suojata. Kun ei tee töitä
ei tule virheitä. |