Aihe: Celestion-elementtien yhteistilaus Englannista
1 2 3 4 58 9 10 11 12 13 14 15 16
gator
02.12.2004 12:16:55
Tuleeko sulle fide spostit perille?
Fide
02.12.2004 14:14:14

Tuleeko sulle fide spostit perille?

Tuli, monen monituista =)

Laitan vielä massajakeluna saamiini sähköposteihin vahvistukset jahka tässä kerkiän. Vielä ei tartte kauheesti huolestua, vaikkei musta kuulukkaan. Odottelen lähemmäs joulua, jotta suurin osa ilmottautuisi. Siinä kun on aika homma keräille teitin kaikki osoitteet jne...

Koitan taas viikonloppuna vähän aktivoitua tämän suhteen.

Ensi viikolla saan varmaan myös jo aika hyvin lopulliset hinnat tapetille, kun saan viimeiset tiedot noista valuutta hässäköistä.

Mutta siis sopiiko kaikille tuo aiemin esittelemäni toimintamalli, että lasken esim 2 euroa pelivaraa elementin hintaan, jolla varmistetaan rahojen riittävyys jos punnan kurssi heilahtelee?
Isän taskuun, Pojan laskuun :-)>+
zorro
02.12.2004 14:33:48
Mutta siis sopiiko kaikille tuo aiemin esittelemäni toimintamalli, että lasken esim 2 euroa pelivaraa elementin hintaan, jolla varmistetaan rahojen riittävyys jos punnan kurssi heilahtelee?

se on sovittava! =)
OSTETAAN: lace sensor Red MYYDÄÄN: WhammyII
kulmahiomakone
02.12.2004 18:43:25
Laitan vielä massajakeluna saamiini sähköposteihin vahvistukset jahka tässä kerkiän. Vielä ei tartte kauheesti huolestua, vaikkei musta kuulukkaan. Odottelen lähemmäs joulua, jotta suurin osa ilmottautuisi. Siinä kun on aika homma keräille teitin kaikki osoitteet jne...

Kerrothan sitten dl:n tuolle tilauksen vahvistamiselle hyvissä ajoin. Meikkiksellä ei ole tapana, eikä aikomuksena tälläkään kertaa, tehdä lopullisia päätöksiä kuin vasta viimetingassa.

Mun mielestä 2 euroa per elementti on kohtuullisesti yläkanttiin, kun ottaa huomioon euron tämän hetkisen suunnan suhteessa puntaan, ja toisaalta sen, kuinka paljon euron ja punnan suhde on niiden historian aikana suurimmillaan kuukaudessa muuttunut. Eli tällä hetkellähän euro on nousussa puntaa vastaan ja suurimmillan tuo _kuukausittainen_ vaihtelu on ollut n. 2,5 euroa elementiltä. Mutta tämä oli vaan mun mielipide.

Muuten olen sitä mieltä, että nuo rahansiirtelyt kannattaa hoitaa mahdollisimman pienessä ajassa. Ei siihen kuukautta tarvita. Riittää, että tilaajien rahat ovat sinä päivänä tilillä kun ne engelsmanneille siirretään.
efunkelist
02.12.2004 21:40:51

ja nyt sitten efunkelist kuopioon. Jos sieltä asti tuut käymään, niin tarjoon kyllä pullakahvit kotosalla ;-)

Se on sitten diili ;) Otanko kitaran mukaan niin laitetaan jamitkin samaan syssyyn :D
Fide
02.12.2004 22:31:14 (muokattu 02.12.2004 22:32:55)

Kerrothan sitten dl:n tuolle tilauksen vahvistamiselle hyvissä ajoin.

kerroin jo, se on 24.12 klo 23:59 =) Eli joulupäivänä kerään ennakkovaranneet ja vahvistaneet ja sijoitan jonossa olevat perään ja katson monellekko riittää. Sitten julistan tilinumeron ja viitteen massasähköpostijakeluna, jossa seisoo myös se päivä, jolloin rahat on oltava tilillä.

Muuten olen sitä mieltä, että nuo rahansiirtelyt kannattaa hoitaa mahdollisimman pienessä ajassa. Ei siihen kuukautta tarvita. Riittää, että tilaajien rahat ovat sinä päivänä tilillä kun ne engelsmanneille siirretään.

Olen periaatteessa ihan samaa mieltä, koska en halua seisottaa rahoja, mutta hommassa on se ikävä puoli, että jos elementit tilaan, niin ne myös maksan... ja siis ennen kuin tilaan, haluan nähdä rahat, jotta en joudu itse niitä "ylimääräisiä" sitten maksamaan tai vaihtoehtoisesti änkyttämään engelsmanneille, jotta tiputtakaapa x-määrää elementtejä kyydistä.

Siksi siis meinasin, että rahat tilille, jonka jälkeen lähetän sitovan tilauksen ja myös maksan sen... rahat häviää teitin tileiltä siis arviolta kolmea viikkoa ennen kuin tuotteet on täällä.

...voi tietysti olla, että tämä systeemi muuttuu, jos saan engelsmannien kanssa keskusteluputken paremmin auki, joka mahdollistaa joustavamman maksusysteemin. Yritän sitä kyllä, mutta tällä hetkellä asioin naispuolisen myyntiedustajan kanssa, joka ei tunnu joustavan "ohjesäännöstä" pätkääkään... eli homma on aika byrokraattista... josko ehkä raskin pirauttaa sinne... saiskohan sillä parempaa palvelua kuin sähköpostitse??? Mene ja tiedä...

Mun mielestä 2 euroa per elementti on kohtuullisesti yläkanttiin, kun ottaa huomioon euron tämän hetkisen suunnan suhteessa puntaan, ja toisaalta sen, kuinka paljon euron ja punnan suhde on niiden historian aikana suurimmillaan kuukaudessa muuttunut. Eli tällä hetkellähän euro on nousussa puntaa vastaan ja suurimmillan tuo _kuukausittainen_ vaihtelu on ollut n. 2,5 euroa elementiltä. Mutta tämä oli vaan mun mielipide.

Jos sopii, niin kysyn tätä Nordean tädeiltä ja määrään tuon "marginaalin" heidän suositustensa mukaan. 2 euroa oli mulla ihan hihasta ravistettu summa. tosin meinasin, ettei se tässä "konkurssissa" tunnu =)

Mutta selvitän tämän nyt sitten vielä tarkemmin, ennen kuin rupean teiltä rahaa vinkumaan.

ja muuten 18 sitovaa elementtiä ja 4 elementtiä jonossa.
Tompsi
03.12.2004 19:17:23
Celestion Vintage 30

1 kivelae (16 ohm)
1 skebajaba (16ohm)
2 lucifer (8ohm)
1 gator
1 mikasoi
1 goose
2 lexa53
1 Man1ac (16 ohm)
2 kössi
1 zzy (ehkä 2)
1 Volle
2 Keppiheikki
4 Vale (16ohm)
2 Harvester
2 Dareon (16 ohm)
2 _Petri_
1 k_laakso (epävarma, lue alhaalta)
2 Lemmu(16ohm)
1 tsrautia(16ohm)
1 zorro(16ohm)
1 monotone (8ohm)
1 madmoose
1 hannlain (16 ohm)

Celestion Greenback

2 Fide
1 efunkelist
2 MrGuitarist (16ohm)
1 skebajaba (16ohm)
1 Jymi
2 gator
2 lucifer (8ohm)

Celestion G12H

2 lucifer (8ohm)

Jään virallisesti pois, pidetään Marsun kaappi vielä luonnontilassa. Kaikki 4 jonottajaa pääsevät siis mukaan.

(Toivottavasti kopioin oikean listan.)
askomiko
04.12.2004 13:21:59 (muokattu 04.12.2004 13:22:13)
Celestion Vintage 30

1 kivelae (16 ohm)
1 skebajaba (16ohm)
2 lucifer (8ohm)
1 gator
1 mikasoi
1 goose
2 lexa53
1 Man1ac (16 ohm)
2 kössi
1 zzy (ehkä 2)
1 Volle
2 Keppiheikki
4 Vale (16ohm)
2 Harvester
2 Dareon (16 ohm)
2 _Petri_
1 k_laakso (epävarma, lue alhaalta)
2 Lemmu(16ohm)
1 tsrautia(16ohm)
1 zorro(16ohm)
1 monotone (8ohm)
1 madmoose
1 hannlain (16 ohm)

Celestion Greenback

2 askomiko
2 Fide
1 efunkelist
2 MrGuitarist (16ohm)
1 skebajaba (16ohm)
1 Jymi
2 gator
2 lucifer (8ohm)

Celestion G12H

2 lucifer (8ohm)

Pitää se survoa itteni uudestaan sekaan. Vaikka elementtiä en olekaan ihan satavarmasti päättänyt. Huonolla tuurilla tilaankin 4.
Fide
04.12.2004 17:50:15

Älkää poijaat enää kopioko tuota listaa tänne, vaan pankaa viestinne suoraan mulle sähköpostiin edellä olevien ohjeiden mukaisesti. tuo kopioitava lista on tehtävänsä jo ennakkotilaajien kartoittajana palvelut. Nyt kerätään jo sitovia ilmoittautumisia.
Fide
06.12.2004 17:25:58

23 sitovaa, 5 varasijalla.

laittakaahan postia edelleen.
Fide
13.12.2004 09:55:33 (muokattu 13.12.2004 10:01:02)

Tällä hetkellä 22 henkeä listassa, joista viisi varasijalla

elementtejä 27 ja 7 varalla eli yhteensä 34
Näin ollen, jos tähän jää, niin yhden elementin kustannukset ovat maksimissaan 71,42, lukuunottamatta jatkotoimitusta Suomessa.

Mutta jos saamme koko 51 elementin läjän kasaan, niin kappalehinta jäänee 65 - 66 euroon

Pistän joulun ja uuden vuoden välissä ilmoittautuneille sähköpostitse seikkaperäiset lisätiedot, laskelmat ja toimintaohjeet.

Henkisesti voisitte kuitenkin valmistautua siirtämään rahat ennen vuodenvaihdetta, jotta saan tilauksen sisään heti tammikuun ekalla viikolla. Näin siiten tuotteet on toivoakseni helmikuun ekalla viikolla Suomessa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. (niin kuin se aina tietysti menee... =)
orfus
14.12.2004 00:09:18
Fide, mikä tilanne? En oo varannut mitään ennakkoon mutta mailasin sulle äsken, toivottavasti mahtuu mukaan vielä. Peavey huutaa uutta elementtiä!

-vesku
Fide
17.12.2004 09:34:58

Kymmenen ennakkovarannutta ei ole vielä vahvistanut omaan tilaustaan. Pitäkäähän poijaat huoli, jotta mulle tipahtaa vahvistus jouluun mennessä, sillä jonossa on jo sen seitsemän kaveria, eli paikat mene joulun jälkeen sitten armotta saman tien.

Mikäli nuo kaikki kymmenen ennakkovarannutta jatkavat mykkäkoulua hamaan loppuun asti, niin tilaa kyllä jonkin verran sitten jää, joten mattimyöhäisetkin voivat jonoon halutessaan vielä ilmottautua. (kaiva ilmoittautumisohjeet tuosta edelliseltä sivulta...)
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+
kulmahiomakone
17.12.2004 10:53:30
...(kaiva ilmoittautumisohjeet tuosta edelliseltä sivulta...)

Tein tuohon avausviestiinkin pienen tiivistelmän siitä mitä tilataan ja miten, siltä varalta, että joku lukee säiettä ensimmäistä kertaa. Tarkista ja kerro jos on jotain lisättävää, korjattavaa tms.
Fide
17.12.2004 11:40:35

Oikein hyvä.

Nuo tilattavat elementit vois kuitenkin rajata noihin olemassa oleviin kolmeen malliin, jotta mun ei tarvitse enää siltä osin muuttaa tarinaa sinne Englantiin

Eli tilausvalikoimassa on:

V30
G12M (aka Greenback)
G12H
Sak.4:6 "Ei volumella ja tonella, vaan minun Hengelläni, sanoo Herra Sebaot" ;-)>+
kulmahiomakone
17.12.2004 12:04:25 (muokattu 17.12.2004 12:04:44)
undo
zzy
18.12.2004 21:33:27
Moksis, käys fide tsekkaa mailit ku tuossa edeltävällä viikolla laitoin postia tuosta toisesta elementistä jonka ilmoitin ostavani pienellä varauksella. Ilmeisesti se on nyt kuitenkin saatavilla?
mikasoi
18.12.2004 23:23:10
Onko tässä muuten minkäänlaista riskiä siitä, että homma menee pahasti hanurilleen ja rahat joutuvat teille tietymättömille?

Kun jotenkin itse kyllä vähän mietin sitäkin, että jos niin käy niin ei sitä uskalla ottaa kun yhden eltsun.
Go Billy, Go and drink some jarruneste.
Fide
19.12.2004 10:45:08

Onko tässä muuten minkäänlaista riskiä siitä, että homma menee pahasti hanurilleen ja rahat joutuvat teille tietymättömille?

Kun jotenkin itse kyllä vähän mietin sitäkin, että jos niin käy niin ei sitä uskalla ottaa kun yhden eltsun.

Kaikein turvallisin taho lienee Schenker, joka hoitaa kuljetuksen. Nordea hoitaa rahansiirron suomesta Englantiin. Tuon Englantilaisen tukun mainetta en tunne, eli siinä lienee suurin riski?

Rahat laitetaan rekisteröityneen yhdistyksen tilille, eli jää yhdistyksen kirjanpitoon, ja perimäni hinnat näkyy noista laskelmista, ja kuluselvitykset säilytän kyllä ja voin kopioida halukkaille, eli meikäläisen osalta ei sitä riskiä pitäisi myöskään olla.

Missä sitten on mielestäni todellinen riski, on tuo kuljetus. Tilaukselle ei oteta vakuutusta, eikä valmistaja myönnä Englannin ulkopuolelle toimitetuille tuotteille tuon käyttämämme liikkeen kautta takuuta.

Eli suomeksi, jos trukkikuski kajauttaa päiten kolliamme, Schenker korvaa. Mutta jos esim tärinä vioittaa elementtejä, eli vaurio ei ole selkeästi osoitettavissa kuljetusvaurioksi, niin tilaaja kärsii silloin nahoissaan tuon elementin hinnan. Kuljetuksen kannalta siis jokainen ottaa riskin.

Käsitelkää rahoja siis menetetyiksi, kun panette ne tulemaan, niin ehjän elementi on sitten iloinen yllätys ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)