Mutilator 05.02.2003 20:31:08 | |
---|
Aattelin ostaa vahvarin vaihdon yhteydessä skebaani tälläsen tallamikin. Mutta, epäluuloja herätti jonkun turboahdetun nakkisormen kommentti: "X2N kuullostaa ilmavaivaiselta mursulta". Joten, olisitko hyvä ja selittäisit että mitä helv. tämä tarkoittaa? "Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche |
kivi 05.02.2003 21:57:16 | |
---|
Aattelin ostaa vahvarin vaihdon yhteydessä skebaani tälläsen tallamikin. Mutta, epäluuloja herätti jonkun turboahdetun nakkisormen kommentti: "X2N kuullostaa ilmavaivaiselta mursulta". Joten, olisitko hyvä ja selittäisit että mitä helv. tämä tarkoittaa? Turboahdettu nakkisormi voit olla itse. Mutta joo, tiedän kyllä että nykyaikaisissa hi-gain-setupeissa käytetään tuota X2N-mikkiä, mutta omat kokemukseni (joo, mulla on myös yksi X2N yli viidenkymmenen muun mikin ohella) sanoo, että a) sen magneettikenttä on niin järeä, että jotta se ei häiritsisi kielten värähtelyä ja söisi sustainia, se pitää juntata aivan pohjaan ja b) siitä tulee gainia niin, että etuasteet menee tukkoon ja tuloksena on vain valtava alamiddle-bassopörinä, josta ei ainakaan sävyjä saa kaivettua millään; ja joka saattaa kuulostaa yksinään hyvinkin rajulta, mutta viimeistään miksauksessa valtaa niin paljon alaa ettei mitään rotia! Mutta puolitettunahan se kuulostaa vallan kirkkaalta;-) IMHO No, mitäs minä mistään hevieinarien vermeistä tiedän. Minä olen vannoutunut gibson-pleksimarshall -mies. :-) PS. X2N kuulostaa oikein miehekkäältä stilikassa:-D |
apuri 05.02.2003 22:22:39 | |
---|
siitä tulee gainia niin, että etuasteet menee tukkoon ja tuloksena on vain valtava alamiddle-bassopörinä, josta ei ainakaan sävyjä saa kaivettua millään Gainia X2N:stä tulee erittäin paljon ja on totta että puhtaan soundin etsimisen voi yleensä tuota mikkiä käytettäessä unohtaa. Mutta mitään alamiddle bassopörinää siitä ei kuitenkan lähde vaan aika paljon on yläpäätäkin. Kivi nyt tykkää soitella niillä humbucker from helleillä jotka yrittävät feikata olevansa yksikelaisia. Laitteet kannattaa valita oman maun mukaan ja muistaa ettei se mikki pelkästään soundia tee. |
kivi 05.02.2003 22:32:52 | |
---|
Kivi nyt tykkää soitella niillä humbucker from helleillä jotka yrittävät feikata olevansa yksikelaisia. Laitteet kannattaa valita oman maun mukaan ja muistaa ettei se mikki pelkästään soundia tee. Noinhan se on. Vastaavasti saattaisit ihmetellä toisenkin tovin, jos hevi-veehesi vaihdettaisiin P90:t. :-) Mutta ei pahaa sanaa HFH:ista. Hemmetin hyvät mikit on ne. |
Aattelin ostaa tälläsen tallamikin. Mutta, epäluuloja herätti kommentti: "X2N kuullostaa ilmavaivaiselta mursulta". mitä helv. tämä tarkoittaa? I woulnd´t know about that,Sir... Olen kahteen kitaraan laittanu kyseisen mikin, onhan se ilm. ulostuloteholtaan vieläkin maailman voimakkain käsiase...eiku mikki. Se on Bartolinin mikkipajan mittauksissa todettu olevan "4 - 5 kertaa voimakkaampi kuin Gibsonin original, so. normaali humbucker." Mutta tehdäänhän niitä muskeliautojakin. Kiven kirjoitus oli painavaa asiaa, X2N:llä pystyy tosiaankin vaivatta tuuttaamaan etuasteet särölle... Ilmavaivainen mursuko - ei minun mielestäni. Tehoa löytyy mutta jos on h-tinmoinen lauta pedaaleja niin ei ainakaan mikrofonin ulostulosignaalista johtuvia pudotuksia tule. Ja kitarat on pääsääntöisesti varustettu volumepotikoilla.... Ehdottomasti upea rinnankytkettynä, sarjassakin omassa luokassaan tyylikäs mutta tuhoisa... ei ihan joka heebon mikki. |
Juzzu 06.02.2003 07:42:53 | |
---|
Ehdottomasti upea rinnankytkettynä, sarjassakin omassa luokassaan tyylikäs mutta tuhoisa Tarkoitat, että kelan omat mikit rinnan tahi sarjaan? (haluan nyt vain varmistaa :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
fox 06.02.2003 10:51:27 | |
---|
Tarkoitat, että kelan omat mikit rinnan tahi sarjaan? (haluan nyt vain varmistaa :o) Juu mikin kelat (järjestys sanojen..=) ) rinnan - vastus n.puolet singlecoil-moodista. Singlecoil-tyyppinen soundi mutta silti mikki toimii kuten humbukkeri.... -mis mä ole?? -Oot ravindolas Mihinkään liittymätön loppukevennys viitaten sun allekirjoituksen lähteeseen...=) |
Juzzu 06.02.2003 13:40:40 (muokattu 06.02.2003 13:40:59) | |
---|
Oli "meny zoppaa gorfaaan", sen takia varmaan kelojen mikit oli laitetu sarjaan ja ehkä satulan kaulatkin pitäis säätää kohdalleen. Mitähän, jos vaihtais lespan yhden tonen 2-asentoiseen keinukytkimeen, jolla vaihdettaisiin kelot sarjasta rinnan - kun kerran hurinatkin pysyy poissa. Oisin aika körny :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
fox 06.02.2003 14:34:39 | |
---|
Mitähän, jos vaihtais lespan yhden tonen 2-asentoiseen keinukytkimeen, jolla vaihdettaisiin kelot sarjasta rinnan - kun kerran hurinatkin pysyy poissa. Oisin aika körny :o) Joo ja vieläkin parempaa - koita löytää jostain nostopotikka, sama kytkentä mahdollinen ja jääpi tonepotikkakin eikä reijän reikää tarvihe kanteen porata. Jos kuitenkin haluat keinukytkimen niin ota kolmiasentoinen spesiaali, saat sarjjan-single-rinnankytkennän, hih. Encore on sitä että vaihdetaan soittimia... |
Juzzu 06.02.2003 15:01:30 | |
---|
Jeba, noissa nostopotikoissa on vaan se vika, notteivat ne ole tarpeeksi "nopeita", keinua voi hakata aika kiireellä, ja 2-asentoinen vielä heleppo, ei tartte olla kovin tarkka miten iskee kun toiminta on vain ylös-alas. Tietenkin, 3-asentoisessa vois laittaa keskimmäiseksi sen, mitä kuvittelee vähiten tarvitsevansa. Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Mutilator 06.02.2003 15:47:49 | |
---|
Okei, mä nyt kuitenkin ettin ehkä-sitten-hiukan-vähemmän ulostuloo omaavaa mikkiä. Singaalin heikkenemisestä en murehtis, koska en käytä minkäänlaisia pedaaleja tai bokseja. Mitä mikkiä te sitten suosittelisitte? Tyylinä on Fates Warning, Queensryche, Symphony X (enemmänkin riffejä kuin sooloja, mistäköhän johtuu...) ja tietenkin vanha mutta uskollinen Iron Maiden. Tuleepahan sitä joskun hiukan ärhääkkääkin heviä (death ja trash) soiteltua. "Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche |
Juzzu 06.02.2003 18:04:57 (muokattu 06.02.2003 18:06:26) | |
---|
Mitä mikkiä te sitten suosittelisitte? Uskaltaisin väittää, ettei kovasti homma voi mennä pieleen Duncanin kovemman ulostulon omaavien joukosta valittaessa - loppu onkin sitten kiinni vain mieltymyksistä ja siitä minkä sortin signaalia haluaa ulos saada. Duncanin Distortion, Custom, Custom Custom, Custom 5, JB jne... Pysyy vielä balanssit kohdalla kaulamikinkin kanssa. Ja eihän mikin ulostulo kuitenkin kokonaissoundia tee, miedommilla mikeillä voi saada vielä dynamiikkaakin kaupan päälle (tosin nuokin mikit ovat varmaan joidenkin mielestä siihen liian rajuja). Itsellä ei ole kokemusta kuin JB:stä, joka antaa melko voimakkaan yläkeskialueen. Sopii mun mielestä LP:n oikein hyvin, mutta esim. leppäbodisessa PRS:ssä ehkä korostaa liiankin paljon tuota yläkeskialuetta alapään kustannuksella. Custom 5 on käsittääkseni pikkaisen kuumennettu malli '59:stä, ei varmaan mikään hirveän raaka, mutta monen kehuma ainakin Duncanin foorumissa. Pikkasen enemmän basso- ja yläpäätoistoa kuin originaali '59:ssä - eli modernimmmin "kuopalla". Muut saa jatkaa.. :o) Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Deranged 06.02.2003 20:07:13 | |
---|
Tarotin Zachary Hietalalla on kaikissa kitaroissaan Dimarzion X2N että silleen. Ei minusta kovin paskalta kuulosta... ja vahvarin asetuksia voi säätää (ainakin yleensä). Ne ilmavaivat voi korjata vähentämällä gainia/kiertämällä bass-nupikkaa vasemmalle. Sitäpaitsi eipä noista vakiomikeistä lähde monessakaan skebassa tarpeeksi jyrää ja alapäätä sellasenaan hevin soittoon. Poikkeuksena EVH Wolfgang ja ESP:n uudet LTD:t joissa EMG:n HZ-mikit. Fates Warning-soundeille käynee myös Duncanin FullShred (toki rankempiakin sävyjä irtoaa aina Diabloon ja Testamentiin saakka, mutta sanoisin että etuasteen gainia hieman pudottamalla saa aika helkutin toimivan soundin) |
agegeae 06.02.2003 20:07:26 | |
---|
Onko nuo mainitsemasi Duncanit aktiiveja vai passiiveja? |
Dumb 06.02.2003 20:09:19 | |
---|
Onko nuo mainitsemasi Duncanit aktiiveja vai passiiveja? Passiiveja. |
agegae 06.02.2003 20:34:19 | |
---|
|
Mutilator 07.02.2003 07:22:21 | |
---|
Kiitos vastauksista! Näillä tiedoilla päästään jo pitkälle. "Only sick music makes money today", Friedrich Nietzsche |
Juzzu 07.02.2003 07:22:50 | |
---|
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
elbowski 17.12.2005 01:27:30 | |
---|
Nyt tälle nostoa. Olen menossa paikkaan jossa huomasin tämän mikin maksavan vain 61 dollaria. Alkoi himottamaan, kun kerran tehokkaimmaksi kehutaan. Kitarani on Tokai Love Rock, jonka body on agathista, osaako kukaan sanoa, onko yhdistelmä kauhea, vai hyvä? Osaisiko joku tosissaan kuvailla tarkasti mikin saundia? Onko kellään ääninäytteitä? Kiitos. Why don't you take some responsibility?
You're pointing fingers and blaming everybody
Shudder to think if I lived like you, they would be shaking too if they only knew
|
N33m0 17.12.2005 02:04:34 | |
---|
Nyt tälle nostoa. Olen menossa paikkaan jossa huomasin tämän mikin maksavan vain 61 dollaria. Alkoi himottamaan, kun kerran tehokkaimmaksi kehutaan. Kitarani on Tokai Love Rock, jonka body on agathista, osaako kukaan sanoa, onko yhdistelmä kauhea, vai hyvä? Osaisiko joku tosissaan kuvailla tarkasti mikin saundia? Onko kellään ääninäytteitä? Kiitos. Ostaisin itse pelkästään hinnan vuoksi, kyllä se pitäisi ton kitaran kanssa hyvin toimia. Itse en ole vielä päässyt kyseistä mikkiä testaamaan mutta haluttaisi kyllä. slow music for slow people |