Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Nauhoitus vahvistimesta äänikortille..?
1 2
Bluesmies
18.05.2003 13:21:10
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten se siis käytännössä sujuu? Millainen johto pitää olla ja mihin kohtaan se vahvistimessa lykätään? Tietokoneeseen ilmeisesti äänikortin reikään. Voiko kaikilla vahvistimilla nauhoittaa suoraan koneelle äänikortin kautta?
 
Mullontele.
Juntunen
18.05.2003 13:22:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vahvarissasi on line-out liitäntä niin siitä.
 
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Fortune
18.05.2003 13:22:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilepa hakua, olen muistaakseni itsekin kirjoittanut tästä asiasta noin 55 vastausta.
Bluesmies
18.05.2003 13:23:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokeilepa hakua, olen muistaakseni itsekin kirjoittanut tästä asiasta noin 55 vastausta.
 
jos sanot hakusanan
 
Mullontele.
Bluesmies
18.05.2003 13:25:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos vahvarissasi on line-out liitäntä niin siitä.
 
Tietääkö kukaan, onkohan tossa peaveyn delta bluesissa sellasta?
 
Mullontele.
Juntunen
18.05.2003 13:34:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tietääkö kukaan, onkohan tossa peaveyn delta bluesissa sellasta?
 
http://www.peavey.com/products/amps_mi/guitaramps/deltablues.cfm
 
Tuolla ei ainakaan mainittu moisesta mitään.
 
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Peter Gunn
18.05.2003 13:36:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös mikittämällä tuu parempi ääni.
 
No onkos tullut kesä...
Juntunen
18.05.2003 13:38:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikös mikittämällä tuu parempi ääni.
 
Juu no todennäköisesti kyllä, mutta silloin tarvitaan jo "oikea" mikki ja sille jonkinmoinen etuaste/mikserivaffistin.
 
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Bluesmies
18.05.2003 14:32:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytettävissä tietokonemikki ja vahvistin pitää laittaa tosi lujalle, ennen ku mikki kunnolla reagoi soundiin. Jos ostaisin kunnon laulumikin, niin reagoisiko se vähemmällä luukuttamisella? Ääniasetukset tietokoneessa on ihan täysillä.
 
Mullontele.
Fortune
18.05.2003 14:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on käytettävissä tietokonemikki ja vahvistin pitää laittaa tosi lujalle, ennen ku mikki kunnolla reagoi soundiin. Jos ostaisin kunnon laulumikin, niin reagoisiko se vähemmällä luukuttamisella?
 
Ei välttämättä. Tietokoneesi äänikortin etuaste (jos siis mikkiliitäntään olet kytkenyt mikkisi) ei ilmeisesti ole kovinkaan toimiva, jos tuommoista ilmenee.
 
Jokin etuasteella varustettu mikseri voisi olla hyvä hankinta, niitähän saa käytettynä varmasti 50 eurolla.
Juntunen
18.05.2003 14:54:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jokin etuasteella varustettu mikseri voisi olla hyvä hankinta, niitähän saa käytettynä varmasti 50 eurolla.
 
Niin tai jos ei uskalla ostaa mikseriä (niinkun minä) niin voi toki laittaa jonkun etuasteellisen äänikortin. Niitäkin on nykyään aika paljon saatavilla. Kaiken maailman kitara- ja mikki-inputit niissä.
 
Minä ja minun bändi. (taas uusi musanäyte)
Majesty
18.05.2003 14:57:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kysynpä tyhmän kysymyksen :
Jos tuollaisen 100 wattisen lyö Line-Outista integroituun äänikorttiin, niin onko sillä mahdollista käräyttää se kortti ns. paskaksi ?
 
The one that I get the most these days is, "Hey dude, did anyone ever tell you that you look like Tommy Lee." For which my stock response is, "Yeah, but I have better taste in women and a bigger penis." - Steve Vai -
Lateksi
18.05.2003 15:08:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, kysynpä tyhmän kysymyksen :
Jos tuollaisen 100 wattisen lyö Line-Outista integroituun äänikorttiin, niin onko sillä mahdollista käräyttää se kortti ns. paskaksi ?

 
Periaatteessa ei, koska line-outista tulee linjatasoista signaalia ulos. Tai ainakin pitäisi tulla, oman vahvistimeni line outista saa tulemaan aika kovaakin signaalia kun vääntää vahvistimen voluumia isommalle, mutta turvallista sen pitäisi olla, ainakin jos ei väännä vahvistintaan liian isolle. Ja miksi line outista nauhoittaessa edes pitäisi laittaa vahvistinta kovalle.
 
Siitä mennään missä vire on matalin.
GOTN
01.12.2004 23:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paljon mikki vaikuttaa äänen laatuun? Jos verrataan tavallista tietokoneen rimpula mikkiä ja jotain kunnollista mikkiä.
 
Eli mikki vahvistimen eteen ja toinen pää äänikortin mikkiliitäntään.
 
Tässä vaan semmonen ongelma tullu että oma rimpulamikki otti ja hajos ja uus pitäis ostaa. Minkälainen mikki sitten olis hankinnan arvoinen?
 
Äänikorttina toimii Creative Sound Blaster Audigy LS (?) jos sillä tiedolla joku jotain tekee..
 
Antti1
01.12.2004 23:07:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paljon mikki vaikuttaa äänen laatuun? Jos verrataan tavallista tietokoneen rimpula mikkiä ja jotain kunnollista mikkiä.
 
Mikillä on huomattava vaikutus lopulliseen soundiin. Jos yksittäinen halvempi mikki pitäisi ostaa, olisi valintani nyt EV Co4. Tietääkö kukaan muuten missä kaupassa näitä olisi suoraan hyllyssä?
 
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortenin isä
Mokoma
02.12.2004 03:00:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen lyömään jonkun pedaalin tai multiefektin kautta äänikorttiin jos ei mikitys onnistu. Itse ainakin olen saanut hyvälaatuista materiaalia nauhoitettua Bossin ME-50:sen kautta, ja vanha Zoomikin toimi tässä tarkoituksessa loistavasti.
 
askomiko
02.12.2004 10:16:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinkas paljon mikki vaikuttaa äänen laatuun? Jos verrataan tavallista tietokoneen rimpula mikkiä ja jotain kunnollista mikkiä.
 
Tietokoneen minimikeillä ei tee yhtikäs mitään. Mitä olen parilla äänittänyt, niin herkkyys on melkein nolla, ja vaikkapa puheesta saa juuri ja juuri selvää. Toki kitaravahvarin edessä moinen suttuisuus voi toimia juuri hauskana efektinä, mutta uskollista tallentamista moinen ei ole.
 
Suoraan kitarasta koneeseenkin onnistuu kun on tarvittavat jutut. Haulla löytyy. Kuulostaa tältä:
http://koti.mbnet.fi/fisq/mp3/kitarademot/plugarit/
Locrian
02.12.2004 10:56:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikillä on huomattava vaikutus lopulliseen soundiin. Jos yksittäinen halvempi mikki pitäisi ostaa, olisi valintani nyt EV Co4. Tietääkö kukaan muuten missä kaupassa näitä olisi suoraan hyllyssä?
 
Audiodivarissa on hyllyssä nuita. Niinkuin muitakin EV:n Co-sarjaa.
 
www.audiodivari.com
 
"Get the fuck out of my truck." -Truckdriver son of a bitch
Antti1
02.12.2004 22:33:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audiodivarissa on hyllyssä nuita. Niinkuin muitakin EV:n Co-sarjaa.
 
www.audiodivari.com

 
Ensinnäkin, anteeksi nostamisesta. Toiseksi, kiitokset. Helpotit juuri mun elämää ja siitä hyvästä saat plussan. :)
 
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortenin isä
LaXu
02.12.2004 22:55:53 (muokattu 02.12.2004 22:56:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuosta lineoutin käytöstä vielä. Kannattaa muistaa, että se yleensä antaa vain vahvistimen etuasteen soundin. Toimii ehkä mallintavien ja transistorivahvistimien kanssa, mutta putkivahvistimen kera menee vähän niin kuin puolet soundista hukkaan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «