H4Zu 01.12.2004 20:51:09 | |
---|
Kertokaapa hyvät laulajat, miten suojaatte kuulonne (jos suojaatte)? Itselläni on ongelma ainakin perinteisien korvatulppien kanssa, koska pääkopan sisäinen resonointi peittää ulos tulevaa ääntäni mielestäni liikaa. Hyvää monitorisoundia arvostavana joudunkin turvautumaan usein tulpattomaan ajeluun. Kertoisitteko joitain laulajalle sopivia hifitulppia. So you ride yourselves over the fields and
you make all your animal deals and
your wise men don't know how it feels to be thick as a brick. |
thrashmetallisti 01.12.2004 21:05:35 | |
---|
Sellaseet hifitulpat mitkä saa vaikka musaliikkeistä ajaa asian... Ja toisilla toimii toisessa korvassa normi korvatulppa ja toisessa hifi... Mulla ei ol kokemusta niistä teetettävistä tulpista. Thrash till death! |
hoffe 01.12.2004 21:12:55 | |
---|
Sellaseet hifitulpat mitkä saa vaikka musaliikkeistä ajaa asian... Noillakin on eroja. Itsellä on kahet eri "kuusitulpat". ne perinteiset "kuuset" ja sitten jotkut sellaset missä on metallinen pieni ihme kalvofiltteri (merkkiä en muista). Ensimmäiset ei toimi mulla ainakaan niin hyvin kuin noi jälkimmäiset. Ikävä kyllä tuntuu että vain kokeilemalla oikea löytyy... |
Vilhelmus 01.12.2004 22:07:38 | |
---|
Yllättävän hyvin mun Kuomedistä hommatut valetut on toimineet laulaessakin, vaikka varoittelivat että voidaan vielä joutua niitä viilailemaan, koska laulaessa naama liikkuu (kuulostaapa hauskalta..) niin paljon. Mutta hyvin istuvat mulla laulaessakin. "Sulla on nuori, terve ja heavy metal maksa"
- Vanttera |
thrashmetallisti 01.12.2004 23:50:24 | |
---|
Itseasiassa itsekään en ole käyttänyt niitä musakaupan tulppia kuin pari kertaa, eivät sovi korvaan. Myin ne kitaristillemme. Itse ostin samantyyppiset etolasta ja maksoin jotain 2,50. Ne palvelikin hyvin ja pitkään, mutta sanoivat itsensä irti metallican keikan jälkeen. Repeilivät niin pahasti. Samanlaisia en enää löytänyt. Siitä lähtien olen keltaisia normaaleja paskatulppia käyttänyt taas. Ostin mä jotkut apteekista mut en ol jaksanut säätää niitten kanssa vielä. Mulla on perhanan pienet korvat sisältä. Thrash till death! |
Tästä aiheesta on keskusteltu jo jossain. Ettikää haulla. Mutmut, Elacin merkkisiä omaan korvaan valettuja tulppia käytän itse. Suomalainen kaveri käy ottamssa valokset tilauksesta eripuolelle Suomee. Ne tehdään sitten jossain hollanissa. Maksaa jonkin verran paljon, mutta enää en voisi kuvitellakaan mitään muita tulppia. Eli jos tosissaan laulua harrastaa niin kannattaa satsata. Löytyy googlesta hakusanalla Elacin. Noita on sitten eri vaimennuksilla. Itselläni on 25db jota suositellaan muusikoille, mutta bändillä pyritään pitämään tasot sen verran alhaisena että seuraavat taidan hankkia 15db:n vaimennuksella... One for all n' all for fun!:D |
kingdom 05.12.2004 13:15:48 | |
---|
Tavallisilla eareilla. Kyllä ne mulle riittää ihan hyvin. Ei laulamisenkaan kanssa oikeestaan mitään ongelmaa. Tulppiin tottuu aika nopeasti, eikä vähän ajan päästä edes huomaa että ne on päässä. Kaikki kuolemme joskus. Joko huomenna tai tuhat huomenta myöhemmin. Juhlitaan odotellessa! |
aisa 05.12.2004 13:30:40 | |
---|
Kertokaapa hyvät laulajat, miten suojaatte kuulonne (jos suojaatte)? Itselläni on ongelma ainakin perinteisien korvatulppien kanssa, koska pääkopan sisäinen resonointi peittää ulos tulevaa ääntäni mielestäni liikaa. Hyvää monitorisoundia arvostavana joudunkin turvautumaan usein tulpattomaan ajeluun. Kertoisitteko joitain laulajalle sopivia hifitulppia. oletko kokeillu korvanappi monitorointia? mulla toimii ainakin mainiosti ja kun napit on hyvät niin ne demppaa lavamökää suht asiallisesti. ei ole ollu ongelmia käyttää ja plussana viel se että se on aika armoton systeemi lauluvireen kannalta eli omat häröilyt tulee tosi tarkasti omaan korvaan ja sekös vasta jurppii... ...kai sä tajuut että mä sanon vaan BLAA... |
Valli 05.12.2004 22:58:50 | |
---|
Mulla on paha tilanne: Jossain vaiheessa elämääni hävitin hifitulppani ja olosuhteiden pakosta vedin sitten reeneissä ilman tulppia, kun ei ollu varaa ostaa uusia eikä teollisuustulppien kanssa kuullut mitään. Opin sitten olemaan ilman ja nykyään tuntuu aivan vammaiselta jos työntää tulpat päähän laulaessa. Ei kuule puoliakaan siitä mitä ilman tulppia kuulee. Toivottavasti en tule kuuroksi kolmikymppisenä. |
hoffe 06.12.2004 18:29:54 | |
---|
oletko kokeillu korvanappi monitorointia? Tätä olen itse miettinyt eräänä vaihtoehtona. Oppimisen ja kehittymisen kannaltahan on tärkeää juuri kuulla ne omat mokat. Kun on kuusitulpat tai teollisuuskeltuaiset niin tuntuu että monesti artikulaatio ja matalat laulut tulee vedettyä joskus kepeästi. Mutta se mikä mietityttää on että onko jollakin kokemuksia tilanteesta jossa reeniksellä vetää korvamonitoreihin mutta keikalla ei ollutkaan mahdollisuutta samaan,miten tämä vaikutti keikalla laulamiseen? "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Cutter 06.12.2004 19:33:25 | |
---|
Joo, elaceja suosittelen. Hankin ne juuri hiljattain itse, kun en pystynyt treeniksellä pitämään korvatulppia, soundin muuttumisen takia. Elacit on hyvät, vaikkakin kalliit. Ei se, mitä sanotaan, vaan miten sanotaan. |
hoffe 07.12.2004 22:26:43 | |
---|
Joo, elaceja suosittelen. Elacit on hyvät, vaikkakin kalliit. Mites muuten tällainen korvamonitorointi tapahtuu teknisesti, siis esim mistä se äänimateriaali otetaan? mikseristä? Eikö tossa ole vaaraa jos ääni sattuu kiertämään yllättäen? Miten korvanappimonitorit soveltuu pelkkinä tulppina? "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |
Cutter 08.12.2004 14:26:26 | |
---|
Mites muuten tällainen korvamonitorointi tapahtuu teknisesti, siis esim mistä se äänimateriaali otetaan? mikseristä? Eikö tossa ole vaaraa jos ääni sattuu kiertämään yllättäen? Miten korvanappimonitorit soveltuu pelkkinä tulppina? Siis mulla on elacin silikoniset korvatulpat. Ne mistä tuossa vähän ylempänä jo nähtävästi keskusteltiin. En ole tuohon korvamonitorointiin perehtynyt ollenkaan. Ei se, mitä sanotaan, vaan miten sanotaan. |
hoffe 08.12.2004 15:49:05 | |
---|
Siis mulla on elacin silikoniset korvatulpat. No niinpä tietysti tajusin väärin...ei oo uutta. "Musta on paras väri, kunnes löytyy jotain tummempaa." |