Aihe: The Cult
1 2 3 4 5 6 7
elbowski
01.12.2004 20:47:06
Kuunteleeko teistä kukaan The Culttia? Minusta tuntuu että olen ainoa laatuani..
(Dont Let 'Em) Grind Ya Down!! | Ei kai se vaan ollut... Pastilli??? | IMIK #25
tommijk
01.12.2004 21:12:31
Beyond good and evil on älyttömän kova levy. Vanhempaa tuotantoa en niin tunne...
"Mitä huonommin menee, sitä ylimielisemmiksi muutumme." - T. Liimatta
Jani The Rock
01.12.2004 21:14:14

Etpä ole ainoa. Miltei koko tuotanto löytyy hyllystä, mukaanlukien Pure Cult -vinyyliboksit, VHS:t, dvd:t ja muut. Nykyään tosin kuuntelu on ollut aika lailla vähäisempää kuin tossa pari vuotta sitten, mutta suosikkilevyjä Sonic temple ja Beyond good and evil tulee pyöritettyä tasaiseen tahtiin. Puoliso on se talouden varsinainen Cult-friikki, hänellä on laaja valikoima myös Cultin esiasteiden elikäs Southern Death Cultin ja Death Cultin tuotantoa.
The road never ends for me, kid.
Antiharras
01.12.2004 21:15:33 (muokattu 01.12.2004 21:17:06)
Voe tok. Love-klassikkolätty on paras, uudemmista en kamalasti perusta... tosin mitä olen sitä tuoreinta kuullut niin vaikuttaa askeleelta oikeaan suuntaan. Nostalgiannälkään tulee yleensä Cultit kaivettua kaapista, ja onhan niillä kivoja tanssauspiisejäkin jos baarissa sattuu kuulemaan.
Edit: Niin siis Beyond Good and Evil oli tämä tuorein Culttipläjäys.
-...there are brighter sides to life And I should know, because I've seen them But not very often...-
PekkaRii
01.12.2004 21:45:28
Kyllä kuuntelen.

Hienoa musaa.

Beyond Good and Evil on tosiaan helevetin hyvä.
"Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991
Nobeastsofierce
01.12.2004 22:36:06
Juu ei se minustakaan niin kauhean spesiaali ole, varmaan sonic temple ja love kovimmat, on kai siinä beyond good and evilillä ihan hyviä ralleja, mutta pitäähän sitä uusinta edes vähän periaatteesta syrjiä. Taino pitää ja pitää, sanotaan sitten että se on ok
Is she really going out with him?
Flash
02.12.2004 08:24:00

Jep jep. Monia hienoja ralleja on tehnyt tämä poppoo. Sanokaapa muuten onko se live dvd (viimeisimmältä kiertueelta nauhoitettu?) hyvä? On pari kertaa ollut kaupassa kädessä, mutta jäänyt sitten hankkimatta...
There Is A Light That Never Goes Out
sirdickyj
02.12.2004 08:35:31
Järkyttävä bändi, olin jonkinasteinen diggari vielä siihen asti kunnes näin livenä Metallican lämppärinä Oulunkylässä -93. Ja hirveämpää oli luvassa; soittivat illalla Tavastialla yllätyskeikan. Kauheaa räpeltämistä, kaikinpuolin nollan arvoinen esitys. Kun ei osaa, niin ei osaa. Kyllä tässä on ollut esim. Bob Rockilla tuottaessaan Sonic Templeä (hieno levy) kädet enemmän kuin täynnä työtä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Pluto
02.12.2004 10:40:02 (muokattu 02.12.2004 10:43:14)
Olen kuunnellut ties kuinka pitkään. Kuuluu niihin bändeihin, joiden pariin palaa koko ajan uudestaan.

Beyond Good And Evil on mielestäni todella paska levy, ei kestänyt pidempää kuuntelua ollenkaan. Kun sen ostin, se tuntui todella hyvältä, mutta tunne ei kestänyt pitkään. Tällä hetkellä pettymys.

Aliarvoistetuin levy: The Cult. Siinähän on muutama aivan uskomattoman kova biisi, vaikka osa levystä onkin sitten aika tasaista massaa. Mutta Real Grrl on minun mielestäni aivan mahtava ralli, samoin, Star, Gone, Universal You ja Saints Are Down. Mutta minun mielestäni tätä levyä pidetään aivan suotta paskana tekeleenä. Kaipa siihen vaikutti, että bändi oli kuitenkin jo niin vahvasti yhdistetty hard rock -skeneen aiempien levyjen vuoksi. Rokkarit eivät voineet sietää grungevaikutteita eivätkä Nirvana-fanit bändin menneisyyttä.

Mutta minulle SE Cult-levy on kuitenkin Electric. Sen likaisempaa rockenrollia saa hakea pitkään ja hartaasti. Enemmän AC/DC:tä kuin AC/DC itse. Onko tuo sitten hyvä vai huono asia? Aivan sama, minä tykkään!

Loven soundimaailma on edelleenkin jotain käsittämättömä hienoa. Niitä skittasoundeja hierottiin käsittääkseni pitkään ja hartaasti, ja kyllähän sen lopputuloksesta huomaa. Mutta miksi Nirvana-biisiä ei voitu ottaa laulujen osalta uusiksi? Eivätkö ne ite kuulleet, että Astbury vetää biisin kertosäkeen niin perseelleen ettei tosikaan?

Dreamtime olisi ihan kiva levy ilman kasarirumpusoundeja. Virveli iskee kuin sukallinen kaurapuuroa. Mutta esmes 83rd Dream ja Bad Medicine Waltz ovat hienoja biisejä.

EDIT: Kirjoitusvirheitä
Dillon, you son of a bitch!
Pluto
02.12.2004 10:41:15
Järkyttävä bändi, olin jonkinasteinen diggari vielä siihen asti kunnes näin livenä Metallican lämppärinä Oulunkylässä -93. Ja hirveämpää oli luvassa; soittivat illalla Tavastialla yllätyskeikan. Kauheaa räpeltämistä, kaikinpuolin nollan arvoinen esitys. Kun ei osaa, niin ei osaa. Kyllä tässä on ollut esim. Bob Rockilla tuottaessaan Sonic Templeä (hieno levy) kädet enemmän kuin täynnä työtä.

Jännää sinänsä, että Juhani Merimaan mukaan tuo keikka oli yksi kovimpia, mitä hän on koskaan Tavastialla nähnyt. Näin kertoili jossain Soundin haastattelussa.
Johnny Buzz
02.12.2004 10:52:52

Jännää sinänsä, että Juhani Merimaan mukaan tuo keikka oli yksi kovimpia, mitä hän on koskaan Tavastialla nähnyt. Näin kertoili jossain Soundin haastattelussa.

Subjektiivisia mielipiteitä molemmat. Ei se Merimaan sana mikään absoluuttinen totuus ole.

Niin, ja itse bändistä. Jonkin verran niitä hyviä biisejä löytyy etenkin monien jo maininnelta Lovelta ja Sonic Templeltä.
www.soulstab.com
Helsinki Rumble! @ Liberte, 17.12.2004. Be there!
Pluto
02.12.2004 10:58:36
Subjektiivisia mielipiteitä molemmat. Ei se Merimaan sana mikään absoluuttinen totuus ole.

Ei vai?

Kai joulupukki on sentään olemassa?
Henko
02.12.2004 11:55:06

Totta kai.
If it's too loud, you're too old.
sirdickyj
02.12.2004 12:07:55

Aivan sama, uskon vain omiin korviini. Sinänsähän se tietenkin oli kova juttu, että Cult oli ylipäänsä siellä vetämässä.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Huevos
02.12.2004 12:17:17

eka ja toka levy.

electriciä en ole juuri kuullut.

sitten kuulin jotain 90- luvun tuotantoa, joka oli niin järkyttävää, että korvat vuosivat verta.
mikko1
02.12.2004 15:00:46
Levyltä eno le kuullut kuin uusinta, joka on ihan ok, mutta yksittäisiä biisejä jonkin verranja rokkaa.
hemma
02.12.2004 16:14:01
Love on todella hieno levy! Electric levystä sanottiin aikanaan että paras ACDC levy jota he eivät koskaan tehneet! Sonic Temple rokkaa kans mut Love on ykkönen!
Perjantai päivä...perkele! Se on ylihuomisen jälkeen taas maanantai...
Huevos
02.12.2004 16:22:14

mut sillä ekalla on resurrection joe...
Nobeastsofierce
02.12.2004 17:18:25
Kauheaa räpeltämistä, kaikinpuolin nollan arvoinen esitys. Kun ei osaa, niin ei osaa.

Olen kans kuullut jotain, että se ei olisi ollut kovin hääppöinen keikka, mutta siis voisko olla vähän tarkempi? Että mikä siinä sitten kerta mätti?
Is she really going out with him?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)