Aihe: Mikki kitaran äänittämiseen:
1
Dreameater
02.12.2004 09:14:04
Muotoilen kysymyksen uudelleen. Onko sillä juurikaan merkitystä, onko mikki tehty ihmisääntä vai soittimia varten?
pitk
02.12.2004 11:10:48

Muotoilen kysymyksen uudelleen. Onko sillä juurikaan merkitystä, onko mikki tehty ihmisääntä vai soittimia varten?

Pistä mikki styrkkarin eteen ja kuuntele. Sillä siitä selviää. Jos kuullostaa hyvältä, voit käyttää vaikka vuoden 1975 Philipsin monomankan mukana tullutta mikkiä.

Perusmikityksenä Shure SM57 ja Sennheiser MD409 toimivat aina. Ja tietenkin isokalvoiset studiokonkkamikit. Eikun testaamaan.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Dreameater
02.12.2004 18:57:41
Pistä mikki styrkkarin eteen ja kuuntele. Sillä siitä selviää. Jos kuullostaa hyvältä, voit käyttää vaikka vuoden 1975 Philipsin monomankan mukana tullutta mikkiä.

Perusmikityksenä Shure SM57 ja Sennheiser MD409 toimivat aina. Ja tietenkin isokalvoiset studiokonkkamikit. Eikun testaamaan.

Oonhan minä tuota jo käyttänyt, ja on ollut vähän ongelmia siinä että akustinen on hirveän hiljainen, eikä soundi muutenkaan ole kovin tuhti. Niin ajattelin että mahtaako tämä mikkiä vaihtamalla parantua...
pitk
02.12.2004 19:25:15

Oonhan minä tuota jo käyttänyt, ja on ollut vähän ongelmia siinä että akustinen on hirveän hiljainen, eikä soundi muutenkaan ole kovin tuhti. Niin ajattelin että mahtaako tämä mikkiä vaihtamalla parantua...

Jaa akustinen, sitten joku konkka, luurit päähän ja oikeaa kohtaa hakemaan.
Ryhdy roudariksi, näet maailmaa, sanoivat!
Teemu Tee
03.12.2004 09:51:35
Jaa akustinen, sitten joku konkka, luurit päähän ja oikeaa kohtaa hakemaan.

AKG:n C1000 sopii akustiselle ihan jees, vaikka onkin yksi haukutuimmista mikeistä. EQulla täytyy yläpäätä usein siistiä, mutta miksauksen joukossa kuulostaa ihan hyvältä.

Itse käytän Roden NT1-A:ta. Tuon parempaa ei kovin äkkiä tarvitse lauluun, kitaraan tai overheadiksi.
Tyhjän saa pyytämättäkin
Dreameater
03.12.2004 14:58:08 (muokattu 03.12.2004 14:58:43)
Noi onkin jo kalliimpia pelejä. Kun jotkut on äänittänyt joillakin 15egen mikeillä ja saanut paljon parempaa jälkeä, kuin minä tuolla BG 3.1:llä, mikä on joku 100e mikki (ainakin ollut joskus). Mistä lie johtuu...
rattledad
04.12.2004 12:18:16

Löytyykö koneesi äänenvoimakkuussäätimen lisäasetuksista 'mic boost' -valinta?
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Dreameater
04.12.2004 14:24:01
Löytyykö koneesi äänenvoimakkuussäätimen lisäasetuksista 'mic boost' -valinta?

Joo, ja se on päällä.
Dreameater
05.12.2004 14:56:06
Jos kokeilis käyttää mikin ja tietokoneen välissä tämmöstä mikserivahvistinta (powered mixer TOA MX-401), niin mistä reiästä sen voi yhdistää tietokoneeseen, vai voiko mistään? Vaihtoehdot on FB out, PGM out ja GEQ out.

Tuosta löytyy 8. sivulta joitain impedanssi tietoja...(?) http://www.toaelectronics.com/disc/manuals/MX-401.pdf

Kestääkö kone? Äänikortti oli siis integroitu.
Mikael
06.12.2004 20:09:37

Noi onkin jo kalliimpia pelejä. Kun jotkut on äänittänyt joillakin 15egen mikeillä ja saanut paljon parempaa jälkeä, kuin minä tuolla BG 3.1:llä, mikä on joku 100e mikki (ainakin ollut joskus). Mistä lie johtuu...

No sillä kitaralla, tilalla ja soittajallakin on oma vaikutuksenas lopputulokseen.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)