Juutas 30.11.2004 14:10:23 | |
---|
Chorus ei mielestäni ole yhtä hyvä kun Bossin CH-1. En tajua miksi ei Boss laittanut niitä omien pedaalien piirilevyjä sinne. Miksi ne mallintaa omia vehkeitään? Jos haluaa samaan autoon mersun ja BMW:n moottorin, niin auton koko ja hinta kasvaa... =) Sama logiikka pätee tähän. Jokainen piirilevy maksaa lisää sekä vie tilaa. Jos laite koostuisi kaikkien mallitamiensa laitteiden piirilevyistä ja sekä niiden ohjaimesta, olisi se julmetus iso ja kallis. Siksi. Ja sitähän varten on olemassa juuri erilliset yksittäiset pedaalit... =) Eli saadaksesi jotain pitää myös luopua jostain. Hauki on kala - jos niin sovitaan! |
Tmp 30.11.2004 14:58:21 | |
---|
Jos laite koostuisi kaikkien mallitamiensa laitteiden piirilevyistä ja sekä niiden ohjaimesta, olisi se julmetus iso ja kallis. Siksi. Mutta että ei Bossin omia pedaaleja edes... Ymmärtää miksi ei Tubescreamerin piiriä ole. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Tmp 30.11.2004 15:05:40 | |
---|
Hmm. Sinuna harkitsisin käytetyn ostamista kun esim. huuto.netissä niitä pyörii runsaasti jopa alle kahdensadan hintaan. Jos oletetaan, että myyt samalla tavoin itse tarpeettomat pedaalit pois, saattaa olla ettet joudu kärsimään hankinnastasi juuri mitään... =) Paitsi että mulla on se nyt kotona kun sain kaupasta testattavaksi. Pitäiskö palauttaa ja sitten ostaa käytettynä :D No sitä paitsi en jaksa a) kytätä milloin tulee myyntiin b) kytätä milloin saan ne pedaalit myytyä. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Boltsa 30.11.2004 15:27:53 | |
---|
MUTTA tällä ei ole mitään tekemistä True Bypassin kanssa kuten teksti antaa ymmärtää. Joo tuli joku ajatuskatkos. Eikös pelkkä bypass ole se, jolla saa efektin vaihtumaan ilman pätkäisyä? Ei se nyt toimi! |
Tmp 30.11.2004 15:49:12 | |
---|
Joo tuli joku ajatuskatkos. Eikös pelkkä bypass ole se, jolla saa efektin vaihtumaan ilman pätkäisyä? Bypass löytyy varmaan joka efektistä. Bypass on se että esimerkiksi painat napista niin säröpedaalista ei enää tule säröä. True bypass on se että pedaali oikein kytkee sen "efektipiirin" ohi, eli käytännössä se toimii vain piuhojen yhteen kytkevänä boxina, eikä siten muuta soundia. Jos efektissä ei olis bypassia, niin esim säröpedaalista ei saisi säröä pois muuten kun kytkemällä pihan irti jne. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Juutas 01.12.2004 13:59:44 | |
---|
Mutta että ei Bossin omia pedaaleja edes... Ymmärtää miksi ei Tubescreamerin piiriä ole. Ei ne Bossin piirit sen halvempia tai pienempiä ole kuin Ibanezinkaan... ;-) Eli pitäydyn edellisessä lausunnossani. Vinkkinä vielä vaikka kaupan sedän tarjoukseen tarttuisitkin: tälläkin hetkellä on kaksikin ME-50 myynnissä m-netin torilla... Hauki on kala - jos niin sovitaan! |
Tmp 01.12.2004 14:19:03 | |
---|
Ei ne Bossin piirit sen halvempia tai pienempiä ole kuin Ibanezinkaan... ;-) Eli pitäydyn edellisessä lausunnossani. No tuskin ne saa tubescreamerin piirejä käyttää ihan vapaasta, ilman lupia ja lisenssejä. Vai saako? Omiahan taas voi käyttää miten haluaa. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |
Juutas 01.12.2004 16:17:38 | |
---|
No tuskin ne saa tubescreamerin piirejä käyttää ihan vapaasta, ilman lupia ja lisenssejä. Vai saako? Omiahan taas voi käyttää miten haluaa. Äh, tämä menee nyt rautalangasta vääntämiseen: yritän sanoa, että vaikka Bossilla olisi kaikki tekniset ja oikeudellisesti mahdollisuudet mahduttaa oman tuotteensa komponentit johonkin toiseen tuotteeseen, ei tämä teknisesti ja käytännöllisesti ole mahdollista/järkevää. Tietty komponetti vie tilan X ja jos komponentteja on Y kappaletta, niin yhdistelmä vie tilaa X kertaa Y. Näin ollen kolmenkymmenen boksin mahduttaminen yhteen lautaan veisi kolmenkymmenen pedaalin verran tilaa (miinus kytkimet ja kotelot yms.) Myöskään komponenttien kappalehinta ei laske vaikka ne pakattaisiin samaan kuoreen. Edellämainituista syistä Boss ei voi käyttää samoja piirilevyjä multiefektissä sekä yksittäisissä purkeissa ILMAN että laitteen koko ja hinta kasvaa kohtuuttomasti. Toisen firman patentoimaa tai mallisuojattua teknologiaa ei saa tietenkään käyttää, mutta sillä ei ole tämän tarkoittamani asian kanssa mitään tekemistä. =) Hauki on kala - jos niin sovitaan! |
^ Juuri näin. Sehän tämän multiefekti-härpäkkeen idea juurikin on, paljon efektejä halvalla ja pienessä tilassa. Toteutus siis halvemmalla ja pienempään tilaan menevällä digitaalitekniikalla yksittäisten analogipedaalien päinvastaisten ratkaisujen sijaan. Jos nyt vielä nostatetaan pölyä ilmoille sanomalla että digitaalitekniikallahan toteutus on tieteen näkökulmasta kaikin tavoin "parempi" kuin analogisella. Jostain kumman syystä muusikot vaan suosivat putkivahvistimia trankkuvehkeiden sijaan, ja analogisia pedaaleja digitaalisten sijaan :) Tämä tietysti johtuu siitä, että se mikä on ihmiskorvalla kuultuna ja oskilloskoopin näytöltä luettuna hyvä signaali ei olekkaan useimmiten lähellekkään sama. |
nahkalipsi 02.12.2004 14:21:56 | |
---|
mun mielestä tos bossissa on aika heikko särö. Kaverilla on tommone vehje ja koitettiin saada sieltä semmosta hyvää säröö tosimatalavireisellä kitaralla. Ei onnistunu ei millää, line6 vei voiton 6-1. Tosin itse diggaan line6 säröä ni eihän bossista sellasta saakkaan =/ mut siis mainpoint: mun mielestä vähä heikko hevisärö tos vehkees. muuten okish vehje. roses are red, violets are blue, all my base are belong to you |
Boltsa 02.12.2004 15:23:26 (muokattu 02.12.2004 15:24:14) | |
---|
mut siis mainpoint: mun mielestä vähä heikko hevisärö tos vehkees. muuten okish vehje. No mä oon saanu siihen musatyyliin mitä ite soittelen ihan ok säröt, tosin perässä on vielä eq. Mutta makuasiat makuasioina :) Edit: ja siis jonkin sortin heviähän sitä itsekkin veivaan Ei se nyt toimi! |
Tmp 02.12.2004 15:54:15 | |
---|
No kuten alussa mainitsin niin en käytä highgain säröjä enkä soita mitään heviin liittyvääkään, niin hevisäröjen puuttuminen on vain hyvä ominaisuus. Ei mee ees vahingossa päälle. "Osaan soittaa koskettimia ja kitaraa niin hyvin että ne jotka ei tajua musiikista mitään luulee mua tosi hyväksi." - Sub Zero |