Jeespox 07.12.2003 11:59:46 | |
---|
Eli mitäs tykkäätte kyseisestä yhtyeestä? Olen vasta hiljattain tutustunut bändiin ja olen aivan myyty.. Siis ah. Tietääkö kukaan onko orkesteri vieraillu ikinä Suomessa? Ihan rauhassa vaan |
M.i.k.key 07.12.2003 14:29:24 | |
---|
On vieraillut. Soitti noin 4-5? vuotta sitten senaatintorilla jossain tapahtumassa, ihan ilmaiskonsertti... Tuo on ihan kovaa urkugroovea, itse pidän tosin nykyään enemmän tästä laulaja-lauluntekijä kaimasta! Melo omaa kanoottiasi |
Marque 08.12.2003 09:39:17 | |
---|
Kyllä. Taylorin Hammond-ology on turkeleen hyvä levy. Can I cut your head off?
So I can weight it. |
J. Cool 09.12.2003 22:01:10 | |
---|
mulla on tätä 4 levyllistä :) hyvää tavaraa! |
nandu 10.12.2003 08:42:19 | |
---|
suosittelen hankkimaan levyt. omistan osan ja kyllähän tuota on ilo kuunnella...äijä iha osaa soittaakki :) Get your self a nerd and start doing the mambojambo. |
Setä Groove 12.12.2003 18:52:49 | |
---|
ihan mukavaa kamaa. Kannattaa tsekata JTQn versio Schifrinin Likaisesta harrista. Kova biisi muutenki, mut JTQ laittaa muutenki parastaan. Muuten sortuu ehkä liikaaki sellaseen "hammond is everything" juttuihin. Winner-of-Entertainer-of-the-REAR-award!!! |
Zarmo 16.12.2003 13:26:30 | |
---|
Minulla on joku vinyylisingle. Se ainakin on loistava. Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |
Dr. Funkenstein 30.11.2004 14:05:44 | |
---|
Nyt on kyllä pakko nostaa tämä ylös, kun olen vasta hiljattain tutustunut vähän herran musiikkiin... aivan mahtava orkesteri kyllä. Jos joku viitsisi listata legendaarisimpia miehen biisejä, niin olisin kiitollinen. |
weelie 30.11.2004 16:20:46 | |
---|
Anttilan alelaarista joskus hankin kokoelman (ehkä 20-30mk) kun oli sitä "In the hand of..."-älppäriä pyöritelty tiuhaan. Eipä ole tullut kuunneltua vuosiin. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Wil-J 30.11.2004 17:33:36 | |
---|
Kova pumppu. |
fatso 30.11.2004 19:12:09 | |
---|
Jottei mene pelkäksi kehumiseksi tämä topikki, niin sanon etten suuremmin välitä JTQ:n musasta - joitain poikkeuksia lukuunottamatta. Soitto sujuu itse JT:lta niin kuin koko bändiltäkin, mutta sävellyspuoli on mielestäni se heikko lenkki. Sävellyksistä puuttuu se jokin: mojo/hiki/groove/what ever. Sävellykset ovat mielestäni enemmän kallellaan rockiin ja poppiin, eikä niistä saa "mustan" kuuloisia vaikka ne onkin funkiksi sovitettu ja asianmukaisilla vermeillä soitettu. Poikkeksia tähän ovatkin mielestäni juuri semmoiset JTQ:n biisit, jotka eivät yritä olla ghetto-funk-meininkiä: esim. levyltä Room at the top kappale Show me all your colours on pirun tyylikäs biisi. Samoin levy In the hand of the inevitable on kokonaisuudessaan aika hyvää acid jazzia. Joka tapauksessa JTQ:n "funk" kuulostaa korvaani liian "valkoiselta". "What chew gon' play now?"
"Bobby, I don't know. But what's it ever I play, it's got to be funky" |
Clef 30.11.2004 22:10:54 | |
---|
Ihan paska. :P Kuunnelkaa Dr. Lonnie Smithia. |
BaariMikko 30.11.2004 22:51:04 | |
---|
Soitto sujuu itse JT:lta niin kuin koko bändiltäkin, mutta sävellyspuoli on mielestäni se heikko lenkki. Sävellyksistä puuttuu se jokin: mojo/hiki/groove/what ever. Hyllystä löytyy ainoastaan "Swinging London", ja sen osalta olen samaa mieltä. Jotenkin löysän ja mielikuvituksettoman oloista, vähän semmoinen loungemeininki. Paskoja ollaan mutta onneksi on hyvä meininki!Valokuvia |
Jeps, itsekin tuli tuota kuunneltua /hankittua levyjä joskus 6-7 v. sitten. Osa levyistä kuulostaa soitannollisesti todella huonolta ja osa taas on jotenkin liian siloposkista. Uudenpaa tuotantoa en ole kuunnellut, mutta esim. se "violetti livelevy" (Absolute Live?) on vieläkin varsin mainio... |
DimensionZ 01.12.2004 20:57:45 | |
---|
Itse olen kuunnellut aika ahkerasti kyseistä bändiä tässä jonkun aikaa. Sieltä löytyy todella helmiä, mutta jokaista näitä kohden on valitettavan monta ei-niin-helmeä. Journey, 3 Mile Island ja Leads Me Back to You ovat olleet mielestäni erittäin hienoja biisejä, pyörinyt mp3 soittimessa aika paljon. Myös Whole Lotta Love-coveri kannattaa kuunnella, aika groovea. ''He jumped right out of a building!!'' |
J. Cool 01.12.2004 23:28:28 | |
---|
onks jollaki DVD: james taylor live at beacon theatre? kuulin kehuja ja lupasin hankkia, mut oulusta ei löydy.. don't touch my bumtsibum |
M.i.k.key 02.12.2004 02:11:00 | |
---|
onks jollaki DVD: james taylor live at beacon theatre? kuulin kehuja ja lupasin hankkia, mut oulusta ei löydy.. Löytyy kyllä, mutta nyt ei puhuta samasta James Taylorista. Tämä Beacon Theatre James on vähän vanhempi laulaja lauluntekijä... Toi on ihan loistava keikka, kannattaa hankkia. |
arse 02.12.2004 14:31:56 (muokattu 02.12.2004 14:34:29) | |
---|
Heh, kuvitelkaa You've Got a Friend poukkoilevalla valkonaamagroovella ja viiden minuutin urkusoololla. Lopultakin joku vahvisti folkkarin ja puistojatsarin eri henkilöiksi. Jos urkuisa ja groovaava instrumentaalimusa kiinnostaa, kuunnelkaa vaikka Billy Prestonin soololevyjä tai kotimaista The JP'siä. edit: Lisää hyviä Jimmy Smith Larry Young Lasse Mårtensson Erkki Ertama Nieminen & Litmanen Big Organization Klaus Wunderlich "We learned more from a three-minute record than we ever learned in school." -Bruce Springsteen |
Dr. Funkenstein 02.12.2004 16:57:06 (muokattu 02.12.2004 16:57:46) | |
---|
...tai kotimaista The JP'siä. Tässä bändissä minä nimenomaan näen tuota valkonaamagroovea... Nieminen ja Litmanen sen sijaan on kyllä erittäin kova orkesteri. |
J. Cool 04.12.2004 10:47:12 | |
---|
Löytyy kyllä, mutta nyt ei puhuta samasta James Taylorista. Tämä Beacon Theatre James on vähän vanhempi laulaja lauluntekijä... Toi on ihan loistava keikka, kannattaa hankkia. oho. meinas sattua hassi. ihmettelinki ku kommentit viittas johonki muuhun ku quartetin musaan :) don't touch my bumtsibum |