NORTON 03.02.2003 18:56:42 | |
---|
Kyllä mä uskoisin että kunnon soittajalle riittää tarvittaessa soitin joka hoitaa hommansa ja pysyy suht koht vireessä. Vaikkapa perus jenkki strato. Mutta voihan niitä laitteita tietty muutenkin keräillä. Mä haluaisi esim. vanhan Firebird 7:an ja Hammondin, niin ja ei Rhodesistakaan haittaa olisi. |
kingdom 03.02.2003 19:12:44 | |
---|
Tietysti hyvät laitteet inspiroi soittamaan enemmän. Kellarissa on vanha isän rämäkitara, jolla ei soita Erkkikään (eikä varmaan saa kuntoonkaan), joten jos ihan nollaa etsitään. Tietysti nykypäivän superlaitteet saattaa hämätä huipputoiminnoillaan (puhun nyt etenkin syntikoista), jolloin varsinkin aloittelijat (en sano ettenkö itse olisi) saattavat unohtaa sen tärkeimmän eli musiikin. Eli sekä että. |
LaXu 03.02.2003 20:33:22 | |
---|
Tietysti nykypäivän superlaitteet saattaa hämätä huipputoiminnoillaan (puhun nyt etenkin syntikoista), jolloin varsinkin aloittelijat (en sano ettenkö itse olisi) saattavat unohtaa sen tärkeimmän eli musiikin. Eli sekä että. Jop. Noiden multiefektien säätämiseen tuntui menevän enemmän aikaa kuin soittamiseen, kun täytyi selata tuhatta menua ja ohjekirja kädessä luntata toimintoja. Syntikka olisi meikäläiselle varmasti melkoinen "sormi suussa" -kokemus. Sinänsä hassua, koska en kuitenkaan muuten monimutkaisiakaan laitteita vierasta, mutta soittokamoissa en välttämättä tarvitse kymmentä kanavaa ja piljoonaa potikkaa. |
Jabbe 03.02.2003 21:37:36 | |
---|
soittokamoissa en välttämättä tarvitse kymmentä kanavaa ja piljoonaa potikkaa. toisaalta (varsinkin syntikoiden kanssa) pelkkä 1 nappula ei riitä, jos sillä meinaa jotain tehdä.... "Eiku..." |
Jabe 04.02.2003 16:49:47 | |
---|
Mua suoraan sanoen ihmetyttää se, kuinka paljon juuri kamoista käydään debattia. Ihan totta - täällä puhutaan tosi paljon kamoista, ja (siihen verrattuna) suhteellisen vähän vaikkapa laulujen kirjoittamisesta tai soittotekniikasta tms. Jos analysoin tätä asiaa omasta vinkkelistäni, niin minulle kyse on siitä, että m.netissä voin käydä suht' kiinnostavaa ja joskus jopa asiantuntevaa :-) keskustelua soittokamoista. Käytän kaiken kaikkiaan paljon enemmän aikaa biisintekoon, soittamiseen ja laulamiseen, mutta jotenkin niistä löydän (tai saan aikaan) täällä vähemmän juttua. Siihen voi olla moniakin syitä - yksi on se, että esim. kitaransoittamisesta on luontevampaa puhua kaverien kanssa, kun on kitarat käden ulottuvilla, ja voidaan vaihtaa likkejä kun istutaan samassa huoneessa. Semmoinen kanssakäyminen ei netissä onnistu ... Toisaalta, onhan esim. demopalsta melko aktiivinen. Viime vuoden aikana minun ja Coronan demoja on kuunneltu netin kautta satoja kertoja ... näihin määrin olisin tuskin päässyt jakelemalla demo CD'tä kädestä käteen. Hmmm ...mikä se alkuperäinen kysmys oli? "Laitteet vai musiikki?" Minulle tärkeämpää on musiikki - tietenkin. Instrumentit on vaan instrumenttejä - välineitä. Ja vielä, tiedän että m.netin kirjoittelijoiden joukossa on väkeä, jotka keräävät soittimia, ja diggailevat siitä harrastuksena. Minusta tämäkin ihan ok. Ja todelliset kamafriikit rikastuttavat tätäkin yhteisöä kertomalla paljon tietoa soittimista jne. Tätäkin osastoa tarvitaan ... |
Huips 04.02.2003 21:54:18 | |
---|
Joskus huomaa kun kaverit, jotka taatusti on huonompia soittamaan kitaraa kun ite soittaa, Eikös kaverit aina ole huonompia soittajia kuin ite? :-) |
KB 05.02.2003 11:01:37 | |
---|
Seems like someone can't handle the truth... Varoitus-namiskuukkeli tuli testattua - keksis uusi nimimerkki ja rekisteröidy - ei sitten ollut mun juttuni toi "Difficile est satiram non scribere" |
Eikös kaverit aina ole huonompia soittajia kuin ite? :-) Kunpa lisikin ;-) |