Aihe: Mitä kuulokkeita käytät?
1 2
HK
20.11.2004 13:43:48
Onko siis niin, että tarvitsisin kuulokevahvistimen väliin, jos aikomukseni on käyttää Monitor-mallia synan kanssa? Eikö synan linjatasoinen signaali riitä?

Riippuu vehkeestä. Kyllä yleensä syntsissa on sisäänrakennettu kuulokevahvistin kuulokelähdössä.
Peltikorva puupäässä.
LumPus
21.11.2004 05:16:23
onkos kellään Fostexin kuulokkeista kokemuksia? itselläni ainakin T50RP:t ovat osoittautuneet mainioiksi niin studiossa, treeniksellä kuin kotonakin.
Mutta mitä sanoo Pro:t?
Elämä vie liikaa aikaasi!!!
Benighted
23.11.2004 11:59:08

Onko siis niin, että tarvitsisin kuulokevahvistimen väliin, jos aikomukseni on käyttää Monitor-mallia synan kanssa? Eikö synan linjatasoinen signaali riitä?

Riippuu vehkeestä. Kyllä yleensä syntsissa on sisäänrakennettu kuulokevahvistin kuulokelähdössä.

Nyt ei olekaan kyse siitä, vaan siitä että suuri osa synien kuulokevahvistimista on tehty suht "herkille" kuulokkeille, jolloin suuri-impedanssisten "epäherkkien" kuulokkeiden kanssa niiden teho ei riitä -> kuuluu todella hiljaa.

Erilliset kuulokevahvistimet taas on suunniteltu toimimaan melkein kaikenlaisten kuulokkeiden kanssa. Syytä en osaa sanoa miksi ei myös syniin sellaisia valmiiksi laiteta, muttaa saattaa olla kustannuskysymys.
Mikael
23.11.2004 12:26:43

saattaa olla kustannuskysymys.
sepä se. vanha tuttu.

Noi Senkun HD25:t on ainakin herkät ja varsin mainiot jopa kaikenlaisten kannettavien vehkeiden kanssa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
teroyk
24.11.2004 15:41:54 (muokattu 24.11.2004 15:42:30)
AKG:n k66:ia käyttelen ja hyvin ovat palvelleet. Jos milloin uudet kuulokkeet ostan niin k240 studiot tulevat olemaan. Noissa on kätevä se irroitettava johtokin jos sattuu hajoamaan kun tuolilla rullailee yli.

Kappas mullakkin on K66:et. Pyrin tosin välttämään kuulokkeita aina kun on mahdollista. Noi K66:et on asialliset hintaansa nähden, niissä ei ole väkisten väännettyä bassotoistoa, kuten K55:ssa tai monissa Sonyn malleissa. Eli K66:en ääni on tasapainoinen tarkkailuun eikä yritä kuluttaja kuulokkeiden tavoin kaunistella ääntä. Itse suosittelen kuitenkin, että jos meinaa enemmänkin käyttää kuulokkeita pistää esim. K240 tai jotku Sennheiserit.
Paijukainen
30.11.2004 23:42:48
Itselläni ihan sonyn digital reference MDR-CD170 ja riittänyt minulle. Toimii moitteettomasti (nyt jo viidettä vuotta) ja kaikki tarpeellinen kuuluu.
soittaminen on ainakin tapa unohtaa kaikki muu
Benighted
01.12.2004 13:58:04

No kylläpä fantomin persiissä toimii komeasti AKG240M. Ja tosiaan, kustannuskysymyshän se on, mutta nyt puhuttiinkin käsittääkseni oikeista syntetisaattoreista eikä mistään anttila-uruista, vai?

Omasta puolestani puhun ainakin synista enkä Casioista. Kyllä niissä kuulokeulostuloissa vaan on huomattavia eroja tasoissa, kuten myös pääulostuloissa. Hyvä esimerkki on juuri omissa synissa, 10 vuotta vanhassa Rollessa pukkaa melkein puolta lujempaa kuulokeulostulosta kuin Triton Le:ssä...
mr.muzak
01.12.2004 15:01:35
Omasta puolestani puhun ainakin synista enkä Casioista. Kyllä niissä kuulokeulostuloissa vaan on huomattavia eroja tasoissa, kuten myös pääulostuloissa. Hyvä esimerkki on juuri omissa synissa, 10 vuotta vanhassa Rollessa pukkaa melkein puolta lujempaa kuulokeulostulosta kuin Triton Le:ssä...

Jep, eroja on, esim. mun Yammun U3 akustisen pianon digipuoli on aivan liian hiljainen AKG240:lle, ja turha tulla vertailee Casioihin:)
teroyk
02.12.2004 12:57:31 (muokattu 02.12.2004 12:57:51)

En tiedä kuinka lujaa te huudatte kuulokkeisiin, mutta mulla pitää AKG K66:lla pistää kaikilla vehkeille lähes 0 - 1/4 maksimista volumet, ettei tule liian lujaa. Poikkeuksena Quasimidin Raven, jossa kuulostaa olevan erillinen D/A-kuulokkeille, meinaan soundin sävykin on erilainen.
Benighted
03.12.2004 09:15:37

En tiedä kuinka lujaa te huudatte kuulokkeisiin, mutta mulla pitää AKG K66:lla pistää kaikilla vehkeille lähes 0 - 1/4 maksimista volumet, ettei tule liian lujaa. Poikkeuksena Quasimidin Raven, jossa kuulostaa olevan erillinen D/A-kuulokkeille, meinaan soundin sävykin on erilainen.

(Vähän offtopic jatkuu mutta..)

Siitähän tässä juuri oli kyse, joillain täytyy huudattaa, joillain ei..
Nimpsu
03.12.2004 12:48:36

Itse käytän Sennheiser HD500:ia. Tuntuvat miellyttäviltä ja varsin skarpit saundit. Hyvät etenkin rockin tai jazzin kuunteluun. Sain vielä kahden vuoden takuun, joka ei ole huono plussa :)
matson
03.12.2004 14:09:34

Mun maailman muuttivat Shuren E5:t. Ne on 2-tie korvamonitorit. Järjettömän hyvä soundi, bassot jyrisee kuin subbarissa, värittää soundia todella vähän, menee taskuun, todella herkät (pitää olla varovainen volan kanssa, ettei räjähdä pää). Maksaa tosin aika paljon (n.600e pelkät napit), mutta niitä voi sitten käyttä vaikka keikalla lattiamonitorin asemesta ja kuunnella musaa ruuhkabussissa eikä kuulu mitn ulkoa. Halvemmat Shuret ei oo kyl läheskään niin hyviä, joten kannattaa satsata hieman ja nautiskella soundista.
My name is Matson.
zepeteus
05.12.2004 02:38:59
AKG K240DF-kuulokkeita olen käyttänyt muutaman vuoden. Näiden kanssa tulee ongelmia, jos on tottunut tanakasti potkiviin luureihin, ulosanti on äärimmäisen neutraali. Toisaalta se on myös yksi näiden kuulokkeiden hyvistä puolista, koko ääniala on pakottoman tasapainoisessa balanssissa.

Selkeys ja erottelevuus toimii myös äänitys- ja tarkkailukäytössä, kenties jopa paremmin kuin pelkässä soittamisessa.

Käyttömukavuus on paras mistään koettamistani luureista, ovat koostaan huolimatta kevyen tuntuiset eivätkä purista korvia tai päätä tuntienkaan sessioissa...maratoonisessiot luureilla eivät taida olla suositeltavia, mutta näillä kuulokkeilla onnistuisi.

Korkea impedanssi ei ole tähän mennessä ollut ongelma minkään laitteen kanssa, vaikka joistakin sitä volumea täytyykin kääntää selvästi suuremmalle kuin toisilla kuulokkeilla.
krushing
05.12.2004 10:54:27

AKG K240 Studiot täällä, semmoiseen puolivakavaan monitorointikäyttöön. Töissä AKG K66:t kuunteluun.
Type-XHP
06.12.2004 05:02:03

Sennheiser HD 500, puoliavoimet, irroitettavalla 3m kaapelilla varustetut stereokuulokkeet. Kiva bassontoisto, mutta vähän kyllä taitaa olla korostettu alapää. Tasaisempaa taajuusvastetta varten varmaan nuo monien suosimat AKG K240 Studiot olisivat paremmat, tai ainaki tasasemmalta ne kuulosti kun kaverin kuulokkeita oon lainaillu ja koulussa moisia on tullut kymmeniä tunteja käytettyä. Mainittakoon vielä, että nämä Sennheiserit ovat olleet minulla jo muutamia vuosia ja käytössä päivittäin, niin musiikin kuuntelun, kuin soittamisenkin yhteydessä. Sanoisin että kummatkin kuulokkeet omaavat hyvät puolensa ja kumpiakin voin suositella soittamiseen kaveriksi. Monitoroinnissa suosisin AKG:n luureja.
Ei lähde liikapaino kitaristin egosta edes sahan avulla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)