Aihe: pitäskö kieliä vaihtaa?
1 2 3
noir
26.11.2004 14:21:45
Sen, millaisesta soinnista itse pitää, saa parhaiten selville, kun antaa kielten olla ensin mahdollisimman pitkään ja paskaisina. Sitten vaihtaa uudet kirkkaat tilalle, niin kokee molemmat ääripäät samalla rysäyksellä.

Itse vaihdan perstuntumalla. Katkenneet yleensä nopeammin.
Mä haluun sua - sulta ei kysytä.
nikomati
30.11.2004 16:10:25

Se on kato niin et kovat jätkät ei vaihda kieliä koskaan.
"Ei norsukaan sanonu ekal kerral ku se näki vihreen mamban, et mitä letku?"
MrFunk
05.12.2004 20:22:32
Nyt on ennestään 10-46 kielet päällä olleet jo n.4-5 kk ja haluttaisi päästä tuota kaulaa vähän putsailemaan, kun on niin saatanan kurassa. Laatikosta löysin 10-52:set ja kysyn, että tuleeko säätämistä näin pienestä paksuuntumisesta?

Mikä on 10-52 ominaisvire?
"Ensin vedetään tää riffi hitaasti ja sitten sama grindillä"
mikko k
10.12.2004 13:38:34
Nyt on ennestään 10-46 kielet päällä olleet jo n.4-5 kk ja haluttaisi päästä tuota kaulaa vähän putsailemaan, kun on niin saatanan kurassa. Laatikosta löysin 10-52:set ja kysyn, että tuleeko säätämistä näin pienestä paksuuntumisesta?

Mikä on 10-52 ominaisvire?

Kyllähän se varmaan "pitäis" säätää mutta kyllähän sen huomaa sitten ku vaihdat että onko miten perseellään;) kaulaa en ainakaan ite säätäis heti vaan kattosin että miten paljon se vaikuttaa. Minulla on semmonen käsitys että nuo kielet ole ihan E-vireeseen tarkotettu. Varmaan jossain drop-D:ssä on ihan hyvät myös. korjatkaa jos olen väärässä
MaKo71
10.12.2004 16:03:22

Kuten niin moni muukin, vaihdan kielen kerrallaan silloin, kun se katkeaa. Jos alkaa ihan todella tuntumaan, että nyt on tunkkaistakin tunkkaisempi soundi eikä muista, koska viimeksi on kielen vaihtanut, niin sitten saattaa mennä koko setti vaihtoon. Se on erittäin harvinaista, kaksi kertaa muistelen niin tehneeni; kerran joskus opettelun alkumetreillä, kun mietti, että mitähän se kielisetin vaihto tekisi soittamiselle ja kerran juuri siksi, että en kerta kaikkiaan muistanut, milloin viimeksi olen kieliä vaihtanut.

Tuossa sydeemissä on se huono puoli, että uusi kieli erottuu niiden vanhojen joukosta terävällä soundillaan, mutta se sulautuu joukkoon viikossa parissa.

Ennen kieliä napsui poikki sillä tavoin säännöllisesti, että tuli kieliäkin vaihdettua. Sitten vaihdoin plektran kevyemmäksi ja väänsin vahvaria isommalle enkä muista, koska viimeksi olisi kieli katkennut. Tosin en hirveästi esim. venyttelyjä harrasta.
http://reaaliaika.net/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)